یکشنبه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۴ / Sun, 6 Jul(7) 2025 /
           
فرصت امروز

برنامه جامع بازاریابی

9 سال پیش ( 1394/11/9 )
 

آیا می‌دانستید یکی از نیازهای ضروری مدیران سازمان‌ها، درک و توسعه برنامه‌های بازاریابی برای محصولات و خدمات‌شان است؟ جمله مشهور هنری فورد که «هر رنگ اتومبیلی که مشتری بخواهد به او عرضه می‌کنیم، به شرط آنکه سیاه باشد!» یادآور بازارهای بسته و انحصاری و دورانی است که تقاضا از عرضه افزون‌تر بود. اما امروزه عمر این‌گونه بازارها برای تولید و فروش محصولات به سر آمده است و در آینده‌ای نه چندان دور، اثری از این نوع بازارها باقی نخواهد ماند اما بسیاری از مدیران به این موضوع بی‌توجهند و تحقیقات متعدد نشان می‌دهد یکی از دلایل عمده شکست کسب‌و‌کارهای کوچک، نداشتن یک برنامه جامع بازاریابی است.

گاهی نیز مشاهده می‌شود برخی تفاوتی بین دو مفهوم «فروش» و «بازاریابی» قائل نیستند. بازاریابی فعالیتی مشتری‌گرا و تحقیقات بازاریابی، تعیین‌کننده میزان تولید و نوع محصول است. در بازاریابی ارتباط دوطرفه، اهداف بلند‌مدت، کانون توجه نیازهای مصرف‌کنندگان و تأکیدی بر کسب سود از راه افزایش رضایت مشتریان است. در صورتی‌که در فروشندگی، اهداف کوتاه‌مدت، ارتباط یک طرفه، کانون توجه محصولات موجود و تأکید بر کسب سود از راه افزایش حجم فروش است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HQwXtGnS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
تولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرخرید سی پیهارد باکس
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه