شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

حقایقی درباره مک دونالد

7 سال پیش ( 1395/10/1 )
پدیدآورنده : گلنوش محب علی  

شرکت مک دونالد یکی از بزرگ ترین فست فود های زنجیره ای در جهان است. پیش از آن، Subway صاحب بزرگ ترین رستوران زنجیره ای در دنیاست که تا سال 2014، در 105 کشور جهان 40 هزار و 855 شعبه داشته است.

اینها واقعیاتی در مورد شرکت مک دونالد است که اغلب مردم آن را نادیده می گیرند.

- ترافیک روزانه یا حجم مشتریان روزانه رستوران های زنجیره ای 64 میلیون نفر است که بیشتر آنها از مردم بریتانیا هستند.

- در رستوران های زنجیره ای مک  دونالد در هر ثانیه 75 همبرگر به فروش می رسد.

- با توجه به شبکه تامین مواد اولیه مورد نیاز مک  دونالد، 68 میلیون نفر، معادل یک درصد از جمعیت دنیا به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اثر فعالیت های تجاری رستوران های زنجیره مک دونالد کسب درآمد می کنند.

- این رستوران یک امپراتوری رو به رشد است. هر 14.5 ساعت یک شعبه جدید از این رستوران زنجیره ای در جهان افتتاح می شود. از سال 2012، مک دونالد هر روز یک رستوران جدید در چین افتتاح کرده است.

- این شرکت یکی از بزرگ ترین توزیع کنندگان اسباب بازی در دنیاست. اسباب بازی 20درصد از فروش این شرکت را به خود اختصاص می دهد.

- این شرکت دارنده یکی از آشنا ترین لوگو های دنیاست. بیشتر مردم لوگوی مک دونالد و کمان طلایی رنگ آن را به خوبی صلیب مسیحیت که یک نماد مذهبی است می شناسند.

- رونالد، نام دلقک تبلیغاتی مک  دونالد است. در زبان ژاپنی چون حرف « r» وجود ندارد، آن را به نام دونالد می شناسند.

- این رستوران سوددهی فراوانی دارد. سود روزانه مک دونالد حدود 75 میلیون دلار است.

- براساس گزارش و برآورد های سالانه مک  دونالد، از هر هشت کارگر آمریکایی، یک نفر توسط مک دونالد به کار گرفته شده است.

- مردم آمریکا،  سالانه یک میلیارد پوند گوشت گاو و معادل 5 میلیون و 500 هزار رأس گاوی را مصرف می کنند که در ساندویچ های مک  دونالد عرضه می شود.

- دستمزد هفت ماه یک کارگر یا کارمند مک دونالد، برابر با حقوق یک ساعت مدیران ارشد این شرکت است.

- غذای اول مصرفی در مک دونالد برخلاف تصور همه همبرگر نیست، بلکه ساندویچ هات داگ پرفروش ترین محصول این رستوران است.

- مک دونالد در کانادا یک امپراتوری در اختیار دارد. این شرکت در کانادا 1400 رستوران دارد که بیش از 80 هزار نفر را به کار گرفته است. مجموعه شعبات مک دونالد در کانادا، هر روز بیش از 2.5 میلیون مشتری دارند.

منبع : MSN
برچسب ها : فرصت آزاد دیدگاه
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0sTJ6kir
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه