جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

هرساله تبلیغات زیادی برای اطلاع رسانی عمومی در مورد مسائل محیط زیست محتواسازی می شود، اما اطلاعات زیادی در مورد زیستگاه ها و شرایط بومی حیوانات و مسائل انقراض نسل آنها به مخاطبان داده نمی شود. کره زمین خانه تمام انسان هاست و محیط زیست سرمایه ای است که همه مردم دنیا باید در حفظ آن کوشا باشند.

در این میان سازمان های زیادی در برنامه های مسئولیت اجتماعی خود این مهم را هدف قرار داده و کمپین های تاثیرگذاری در این زمینه ایجاد می کنند. یکی از سازمان هایی که حمایت از گونه ها و طبیعت را در رأس امور خود قرار داده، سازمان حمایت از محیط زیستWWF  است که هر ساله کمپین های مختلفی را در جهت توقف انقراض گونه های طبیعی و افزایش آگاهی درخصوص مسائل مهم زیست محیطی در دنیا سازماندهی می کند. در گزارش زیر به تعدادی از این کمپین ها اشاره می کنیم.

مشارکت مخاطب در ساخت دنیای بهتر

اگر اندکی گشت و گذار در سایت های مختلف کرده باشید، حتما با پوسترهای حمایت از محیط زیست WWF  آشنا شده اید. بدون شک همه ما با دیدن این پوسترهای تبلیغاتی خلاقانه حتی لحظه ای برای حمایت این گونه ای به فکر فرو رفته ایم. این سازمان ماموریت دارد انقراض و آلودگی محیط طبیعی سیاره مان را متوقف کرده و آینده ای بسازد که در آن انسان به صورت هماهنگ در کنار طبیعت زندگی کند.

WWF  در سال 1961 و در نتیجه نگرانی و توجه عمیق تعدادی از افراد مسئول تاسیس شد که دغدغه محیط زیست داشته و نگران آنچه هستند که در دنیای اطراف ما اتفاق می افتد. طبق آمارها این سازمان اکنون یکی از بزرگ ترین سازمان های محیط زیستی دنیاست. آگهی های زیادی در این راه ساخته شده تا بتواند با مشارکت مردم دنیای بهتری بسازد.

امروزه تبلیغات محیطی فقط برای بازاریابی و فروش برندهای شرکت ها و کارخانه ها نیست، تبلیغات می تواند به مسائل مختلف در تمام ابعاد آن بپردازد. کشورهای زیادی برای حفظ محیط زیست خود اقدام به تبلیغات محیطی کرده اند و نتایج بهینه ای از این تبلیغات بر افکار عمومی و ترغیب مردم جامعه به همکاری کسب شده است. باتوجه به اینکه تمام جهان با معضل جدی محیط زیست روبه رو است تبلیغات دیجیتال، چاپی، محیطی و... در راستای حفظ محیط زیست می تواند کمک قابل توجهی به این مهم در کشورها کند.

اطلاع رسانی عمومی

افزایش آگاهی در مورد حیوانات در معرض خطر و نرخ رو به رشد انقراض آنها وظیفه ای مهم است که بسیاری از مردم اهمیت آن را نادیده می گیرند، اما WWF  در تبلیغ خود از مفاهیم تفکر برانگیز و تصویر بصری واضح برای ارتباط با مخاطب استفاده کرده است. هر روزه شمار زیادی از حیوانات زیستگاه خود را به دلیل ساخت و ساز و صنعتی شدن دنیای امروزه و تغییرات آب و هوایی از دست می دهند.

صندوق جهانی حیات وحش به طور مداوم درصدد ساخت کمپین های تبلیغاتی عاطفی است که چگونگی وخامت این وضع (انقراض نسل جانوران) را هوشمندانه به تصویر بکشد. آگهی ها با نمایش فیل های سلاخی شده و دلفین هایی که در حصار گیر کرده اند و ارتباط میان قصور انسان ها و تاثیر آن در زندگی جانوران، از آنها می خواهد که با رعایت و حمایت خود، نوری به زندگی این حیوانات در معرض خطر بتابانند. این کمپین ها به عموم مردم اطلاعاتی در مورد شرایط وخیم زندگی این حیوانات ارائه می دهند.

این تبلیغات مسائل مختلفی را مورد بررسی قرار می دهد و در واقع زبان گویای حیواناتی می شود که عاجز از سخن گفتن هستند. بسیاری از افراد حیوانات را دوست دارند، اما نسبت به ظلمی که در حق این حیوانات و بهره برداری از آنها به وسیله خشونت، صید و تخریب زیستگاه شان می شود، بی اطلاع  هستند. چه خوب است اگر دوستدار محیط زیست هستیم، مبلغی را صرف امور خیریه مرتبط با این موضوع کنیم.

اروپا را زنده کنیم

آخرین کمپین سازمان  wwf «اروپا را زنده کنیم» بود که در ماه ژوئن به طور گسترده اکران شد. در اروپا قانونی برای حفاظت از پرندگان و بوم های طبیعی وجود دارد. این قوانین ستون های اصلی محافظت از طبیعت در اروپا را تشکیل داده و به تاسیس شبکه ملی برای مناطق حفاظت شده منجر شد.

طی این کمپین، WWF  از وزرا و کمیسیون های اروپایی خواسته است تا قوانین مرتبط با محیط زیست را رعایت کرده و به آنها اطمینان دهند که از طبیعت زیبا به طور موثر در مقابل اثرات منفی کشاورزی ناپایدار، زیرساخت های انتقال و انرژی و... محافظت می کنند.

انتظار می رود تصمیمات نهایی درخصوص حیات وحش اروپا تا پایان سال 2016 اجرایی شود. با دنبال کردن این کمپین تبلیغاتی اطلاعات بیشتری درخصوص زیبایی های طبیعی اروپا و حیواناتی از قبیل گرگ، خرس، لاک پشت و... به دست خواهید آورد.

ساعت زمین

سال گذشته با داغ شدن هشتگ های مختلف و محبوبیت شبکه های اجتماعی، سازمان حمایت از محیط زیست wwf کمپینی با هشتگ #EndangerEmoji  ایجاد کرد تا با استفاده از آن مخاطبان را به نجات جان این گونه ها تشویق کند. این نخستین کمپین جمع آوری کمک مالی آنها بر مبنای emoji است که به حمایت سازمان از گونه های کمیاب و زیستگاه آنها کمک می کند.

آنها در این کمپین از اموجی هایی استفاده کرده اند که هر روزه در چت های روزمره مان در تلگرام، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی آنها را به کار می بریم. شروع این تبلیغ در توییتر در آستانه روز گونه های در خطر و مصادف با 15 مه  بود. این تبلیغ توسط آژانس تبلیغاتی ویدن و کندی لندن ساخته شد.

در متن این آگهی با نشان دادن اموجی های حیوانات آمده است که «17 اموجی حیوانی در خطر هستند. با توییت مجدد این پست به آنها مبلغی کمک کنید.» و از مخاطبان خواسته که با توییت مجدد و ثبت نام، کمک خود را تکمیل کنند. ایده ایجاد کمپین تبلیغاتی با هشتگ اموجی های در معرض خطر با کشف 17 کاراکتر در اموجی های کیبورد گوشی های همراه رقم خورد که از نمونه های نادر و در معرض خطر بودند.

کاراکترهای اموجی بالغ بر 202میلیون بار در پلتفرم شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند. WWF  درصدد بود تا این محبوبیت را به امور خیریه برای محیط زیست اختصاص دهد. آنها شکلک 17 حیوان را که در کیبورد گوشی های اندروید و IOS در سراسر دنیا وجود دارد برجسته ساختند.

به جای هر هشتگ #endangerEmoji  که در توییتر منتشر می شود،  این موسسه 0.10 یورو جهت حمایت این گونه ها در نظر می گیرد. جان اسکات عضو تیم خلاقیت این کمپین می گوید: «هنگامی که ایده استفاده از 17 شکلک در معرض خطر برای حمایت wwf  از حیات وحش به ذهن مان رسید، بسیار هیجان زده بودیم که می توانیم جان میلیون ها میمون، دلفین، پاندا و... را نجات دهیم. خوشبختانه این کمپین راهی برای الهام بخشی نسل بعد برای درگیر شدن با این موضوع ایجاد می کند.»

ادرین کوکل، مدیر نوآوری دیجیتال این تبلیغ نیز در این باره می گوید: «کلید موفقیت در کمک های خیریه این است که روشی ساده به مخاطب نشان دهید. ما با استفاده از یکی از بزرگ ترین پلتفرم های اجتماعی، زندگی در خطر گونه های کمیاب را برجسته کردیم و امید داریم کمک های زیادی برای حمایت و آگاهی بخشی به این موضوع اختصاص یابد.»

همچنین یکی دیگر از کمپین های تاثیرگذار سازمان حمایت از محیط زیست، کمپین  Horrifying بود. پیام پشت پرده این تبلیغ ساده و مختصر بود: «ممکن است کوسه ها ترسناک به نظر آیند، اما اقیانوس هایی که عاری از کوسه باشند ترسناک تر است! با تخریب زیستگاه آنها، ضررشان در نهایت به شما خواهد رسید. این کمپین درصدد است تا اهمیت حیوانات غیراهلی در زندگی را به مخاطب یادآور شود. شاید زندگی شما هیچ گاه به کوسه ها مربوط نباشد، اما وجود آنها برای تعادل حیات دریایی در اقیانوس ها ضروری است.»

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Gtja8bo2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه