پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، عرضه‌کنندگان این محصول ملزم به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شده‌اند. این در حالی است که تا پیش از آن، قیمت‌گذاری خودروهای داخلی توسط کمیته قیمت‌گذاری مستقر در وزارت صنایع و معادن وقت و قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صورت می‌گرفت. 

به گزارش ایسنا، اگرچه طبق قانون شورای رقابت هم‌اکنون مسئول قیمت‌گذاری خودروهای داخلی است، وزارت صنعت، معدن و تجارت در حدود دو سال اخیر با ارسال چند نامه به شورای اقتصاد، خواستار خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری و در نتیجه خروج قیمت‌گذاری آن از شورای رقابت شده است. 

854563452312412131424125123523646

با این حال از یک سو شورای اقتصاد هنوز اظهار نظری در این رابطه نداشته است و از سوی دیگر نیز شورای رقابت در دور جدید فعالیت خود که از چند ماه پیش آغاز شده، اعلام نظری درباره قیمت‌گذاری خودرو نداشته است. در این شرایط در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، عرضه‌کنندگان این محصول ملزم به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شده‌اند.

در ماده 3 این قانون در این زمینه آمده است: «عرضه‌کنندگان خودرو موظف هستند کلیه مصوبات، ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به انواع فروش (فوری، اقساطی، پیش فروش و...)، قیمت‌گذاری و آیین‌نامه‌های اجرایی و همچنین ضوابط خدمات فروش خودروهای تولید داخل و وارداتی صادره از طرف سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را رعایت کنند.»

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیأت دولت در دست بررسی است و پس ار تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد. در این شرایط مشخص نیست که در نهایت سرنوشت قیمت‌گذاری خودروهای داخلی و وارداتی چه خواهد بود و چه مرجعی وظیفه قیمت‌گذاری این محصولات را بر عهده خواهد داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eGr79Lf0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه