جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
برای مبارزه با مفاسد و رانت اقتصادی و فروش آزاد

سامانه ملی و جامع مدیریت فروش آرد کشور رونمایی شد

8 سال پیش ( 1394/11/1 )
 

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از راه‌اندازی سامانه ارزشمند ملی و جامع مدیریت فروش آرد کشور برای گسترش و توسعه دولت الکترونیک و با هدف مبارزه با مفاسد و رانت اقتصادی و فروش آزاد آرد خبرداد. به گزارش ایرنا شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری در مراسم رونمایی طرح ملی سامانه جامع مدیریت فروش آرد کشور با تاکید بر اینکه این طرح در راستای توسعه دولت الکترونیک و از سیاست‌های راهبردی دولت است، افزود: پس از ثبت سفارش اینترنتی سهمیه آرد توسط نانوایان، پول آرد به حساب کارخانجات آرد در سامانه واریز می‌شود.

605794645783573583458468946946

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کارخانجات آرد و شرکت‌های حمل‌و‌نقل خلیج فارس و آبادان به این سامانه متصل هستند، با آگاهی از ثبت کالای سفارش شده، آرد خریداری شده را در محل نانوایی‌ها تحویل می‌دهند. وی با بیان اینکه اجرای پروژه سامانه جامع و ملی مدیریت فروش آرد با عاملیت بانک سپه راه‌اندازی شده است، اظهارداشت: ایده طراحی، رفع نقایص و تکمیل این پروژه، مستلزم تلاش‌ها و فعالیت‌های بی‌شماری بود که همکاران ما در شرکت بازرگانی و بانک سپه توانستند از عهده این طرح بزرگ برآیند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، مهم‌ترین کارکرد این سامانه را مبارزه با مفاسد و رانت اقتصادی از طریق جلوگیری ازخروج آرد خبازی از شبکه توزیع و فروش آزاد آن، صرفه جویی در مصرف گندم و آرد کشور از طریق شفاف‌سازی و ثبت دقیق اطلاعات مصرف آرد کشور و نظارت دقیق و مستمر توسط دستگاه‌های نظارتی بر نحوه فروش، توزیع و مصرف آرد کشور و به روز شدن آمار و اطلاعات آرد مصرفی وکاهش هزینه‌ها اعلام کرد. وی افزود: این سامانه حق انتخاب را برای نانوایان در سراسر کشور در زمینه خرید آرد از کارخانه مورد نظر، ایجاد می‌کند و سهمیه آرد هر نانوا به موقع و بهینه تخصیص می‌یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه این سامانه الکترونیکی امکان ثبت خرید در هر زمان و مکانی را برای خبازان کشور فراهم کرد، گفت: نانوایان با استفاده از اینترنت در منزل هم می‌توانند درخواست خود را در سامانه مورد نظر ثبت کنند و نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های غله استان‌ها و مناطق برای دریافت سهمیه نیست؛ این اقدام به کاهش قابل توجه در مکاتبات و بوروکراسی اداری منجر می‌شود. قنبری افزود: تاکنون 89‌هزار واحد نانوایی در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و با راه‌اندازی سراسری آن، همه این واحدها، آرد خود را از طریق این سامانه خریداری خواهند کرد. 

براساس این گزارش، سامانه ملی و جامع مدیریت فروش آرد کشور در راستای گسترش و توسعه دولت الکترونیک و عمل به اقتصاد مقاومتی، دیروز با حضور مدیران عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و بانک سپه و رؤسای اتحادیه نانوایان و انجمن آردسازان و سایر اتحادیه‌های مرتبط با حوزه گندم، آرد و نان در محل بانک سپه رونمایی شد. این سامانه الکتریکی که از خردادماه سال گذشته به شکل آزمایشی در برخی استان‌های کشور اجرا شده بود، اکنون در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود و نانوایان می‌توانند با ثبت سفارش، سهمیه آرد یارانه‌ای خود را از طریق این سامانه خریداری کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CSHZU9TA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه