جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از دلچسب ترین مدال هایی که ره آورد کاروان المپیک ایران در ریو بود، از تلاش های دختر نوجوان کشورمان به دست آمد. کیمیا علیزاده تکواندوکار 18ساله ایران توانست به مدال برنز بازی های المپیک 2016 ریو دست یافته و به سال ها انتظار زنان ایران برای مدال آوری در آوردگاه بزرگ ورزش جهان پایان دهد.

برنامه های قدردانی ویژه ای برای حرکت بزرگ او ترتیب داده شده که یکی از برنامه ها قرار است توسط سامانه کنسرت آنلاین کشور یعنی حام برگزار شود و اجرای ویژه ای به قدردانی از افتخار آفرینی و تاریخ سازی کیمیا علیزاده، نخستین زن ایرانی برنده مدال المپیک تخصیص یابد.

در این کنسرت که بهنوش بختیاری اجرای آن را بر عهده خواهد داشت، از هنرمندان مورد علاقه کیمیا علیزاده دعوت خواهد شد تا در تالار اندیشه حوزه هنری و در حضور دیگر زنان کاروان المپیک به اجرای برنامه بپردازند. «فرصت امروز» برای بررسی استراتژی های بازاریابی این رویداد و نحوه جذب مخاطب با احسان قاسمی، مشاور و کارشناس ارشد حوزه بازاریابی گفت وگویی ترتیب داده که حاصل آن را در ادامه می خوانید.

احتمال استقبال بالاست

قاسمی در مورد شکل برگزاری چنین رویدادهایی در سامانه کنسرت آنلاین حام به «فرصت امروز» می گوید: این رویداد از جنس رویدادهای هیجانی و حماسی است، به ویژه که در مرکز آن یک زن قرار دارد و جایگاه بانوان در کشور ما از اهمیت والایی برخوردار است. با توجه به اینکه مردم عزیز کشورمان بارها نشان داده اند که در حمایت از قهرمانان خود هرگز دریغ نمی کنند و مردمی عاطفی هستند احتمال استقبال از این کنسرت بسیار بالاست.

انتخاب کنسرت به صورت آنلاین انتخاب قابل تاملی است زیرا باید پذیرفت دنیای امروز دنیای مجازی است و بسیاری از ما بیشتر زندگی خود را در فضای مجازی سپری می کنیم، همچنین امکان مشارکت و دسترسی در رویدادهای مجازی نسبت به رویداد های فیزیکی بسیار بیشتر است. در کل با بررسی تمامی ملاحظات این انتخاب، منطقی و مناسب به نظر می رسد.

سرمایه گذاری روی هیجان مخاطب

این کارشناس حوزه بازاریابی درمورد استراتژی بازاریابی این رویداد چنین اضافه می کند که نمی توان استراتژی بازاریابی این رویداد را در مباحث آکادمیک استراتژی بازاریابی مطرح کرد، بنابراین سعی می کنیم به بیانی ساده این استراتژی را تشریح کنیم. در پس استراتژی بازاریابی این رویداد چند نکته نهفته است: این اتفاق بلافاصله پس از یک رویداد جهانی صورت می گیرد.

هسته و کانون این رویداد تنها قهرمان (مدال آور) زن کاروان ایران است. دعوت کننده این رویداد یک بانوی هنرمند ایرانی است که رابطه بسیار خوبی با سایر هنرمندان داشته و به دلیل سادگی و صداقت از مقبولیت لازم در میان سایر اقشار برخوردار است. این رویداد به صورت مجازی برگزار می شود و در لایف استایل (سبک زندگی) امروزی ما که زندگی مجازی بر زندگی واقعی چیرگی داشته، جالب توجه است. به واسطه آنلاین بودن این رویداد شمار زیادی از افراد علاقه مند می توانند مشارکت داشته باشند و با توجه به گسترده شدن دایره مخاطبان برای حامی مجموعه بسیار مطلوب و جذاب است.

در نهایت اینکه سرمایه گذاری روی هیجان مردم عزیز کشورمان که همواره در رویدادهای حماسی و ورزشی در صحنه بوده اند، می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد، مخصوصا این هیجان با یک اسانس جنسیتی (یک قهرمان زن) همراه باشد که موفقیت این بانوی ایرانی محجبه با هزاران مشکل به ویژه در حوزه کمبود امکانات بسیار قابل ستایش است.

اسپانسرینگی که می تواند معنوی باشد

با توجه به اینکه بانک سامان اسپانسر حام است و ضمن اینکه برای این کنسرت با همکاری شرکت مخابرات ایران، کاربران سامانه حام برای تماشای این کنسرت آنلاین هزینه ترافیک اینترنت پرداخت نمی کنند، این کارشناس درخصوص اسپانسرینگ برگزاری این کنسرت آنلاین می گوید: بانک سامان پیش از این اسپانسر رویداد های فرهنگی و ورزشی بوده که از جمله می توان به اسپانسرینگ تیم ملی والیبال در اوج موفقیت های شان اشاره کرد. پس با این فضا که بحث حمایت های ملی ورزشی و حماسی مطرح است، غریبه نیست.

این حمایت ملی و به ویژه فنی می تواند دستاورد خوبی را برای سامانه حام برای توسعه خدمات خود در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین توسعه فرهنگ مشارکت آنلاین در بین اقشار جامعه فراهم آورد. در بحث اسپانسرینگ در کنار موارد موجود می توان از موسسات و رسانه های ورزشی نیز کمک گرفت. همچنین می توان از نهادهای مرتبط با بانوان از جمله NGO ها و رسانه ها نیز بهره برد. این اسپانسرینگ می تواند معنوی باشد تا بتواند ابعاد گوناگون این رویداد را بیشتر منعکس کند.

توجه به بعد فنی و فرهنگی

او در پاسخ به این سوال که این روش اجرای کنسرت به صورت آنلاین چقدر در جذب مخاطب موفق عمل کرده است و آیا در کشور ما جواب می دهد، بیان می کند: با توجه به استقبال گسترده مخاطبان ایرانی از شبکه های اجتماعی و سایر خدمات مجازی به ویژه بر بستر وب، امکان موفقیت چنین رویدادهایی وجود دارد. ولی باید توجه داشت که ارائه چنین خدماتی نیاز مبرم به الزامات زیرساختی و امکانات لازم دارد.

ارائه خدمات صوتی و تصویری با کیفیت لازم به صورت آنلاین مستلزم امکاناتی هم برای ارائه دهنده خدمات و هم دریافت کننده است. به ویژه برای مخاطب که بتواند با هر سرعت اینترنتی این خدمات را دریافت کند (همانند این رویداد که مخاطب می تواند بدون هزینه ترافیک در این رویداد شرکت کند). در کل به بارنشستن چنین رویدادهایی در کشور ما به دو بعد بستگی دارد:

1- بعد فنی: وجود زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات لازم برای ارائه چنین خدماتی برای هریک از هموطنان مان در سراسر کشور.

2- بعد فرهنگی: اشاعه فرهنگ استفاده از خدمات به صورت مجازی.

که البته این فرهنگ با سیطره شبکه های اجتماعی بر زندگی کنونی ما لاجرم در حال نهادینه شدن است و امروز حتی در برخی نقاط دورافتاده حضور اقشار گوناگون را در شبکه های اجتماعی می توان مشاهده کرد که این مهم خود می تواند گواهی بر استقبال مردم از چنین ابزاری باشد.

تبلیغات رسانه ای و مجازی

این کارشناس در خصوص اموری که می توان برای بازاریابی این رویداد به انجام رساند، می افزاید: برای بازاریابی این روش، تبلیغات وسیع در شبکه های اجتماعی و وب سایت های تخصصی و در کل  Multi Media بیشتر توصیه می شود، البته تدوین برنامه بازاریابی یا بستن یک کمپین تبلیغاتی در وهله اول بستگی به میزان منابع و بودجه مورد نظر و گستردگی مخاطبان و تعدد آنها دارد.

اما در مجموع با توجه به عمومیت موضوع به نظر می رسد تبلیغات رسانه ای و مجازی برای این رویداد مناسب باشد. به ویژه تبلیغات در پایگاه های رسانه های تخصصی ورزشی و بانوان و سایر رسانه های سرگرمی و خانوادگی.

ایجاد چالش رسانه ای در شبکه های اجتماعی

او در انتها در مورد چگونگی هر چه جذاب تر برگزار کردن این ایونت ادامه می دهد: با دعوت هرچه بیشتر از شخصیت های معروف ورزشی و هنری می توان این رویداد را جذاب تر کرد. همچنین می توان فعالیت هایی مانند فعالیت های زیر را برای این کار انجام داد: تبدیل کردن خبر این رویداد به یک چالش رسانه ای در شبکه های اجتماعی مانند شرکت در این رویداد جهت حمایت از بانوی قهرمان ایرانی، ایجاد هیجان به ویژه در قشر جوان جهت حضور در این رویداد، تبلیغات گسترده در فضای مجازی با پوسترهای زیبا و خلاقانه، تبلیغات دهان به دهان با استراتژی های مرتبط با آن، تبلیغ در رسانه های چاپی با موضوع بانوان، ورزش و سرگرمی، ارسال پیام های خلاقانه و تهییج کننده با استفاده از ایمیل، پنل های ارسال پیامک و شبکه های اجتماعی.

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uH91Cixk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه