چهارشنبه, 23 دی 1394 - 05:00

آیا می‌دانستید میزان موفقیت چانه‌زنی مشتریان در خریدهایشان به پنج عامل بستگی دارد؟ این پنج عامل عبارتند از یک میزان تلاش و تمرکز خریدار.  یعنی زمانی‌که تعداد معدودی خریدار وجود دارند که بخش اعظم خریدهای یک محصول را انجام می‌دهند،  آنها قدرت چانه‌زنی بالایی دارند و اضافه شدن تعداد مشتریان0 قدرت چانه‌زنی خریدار را کاهش می‌دهد.

دوم تهدید ادغام رو به عقب که به این وسیله نیاز به عرضه‌کننده کاهش می‌یابد.  سوم اهمیت محصولات و نقش آنها در عملکرد محصول خریدار.  چهارم سودآوری خریدار و آخر اینکه هر قدر که قدرت مشتریان بزرگ در یک صنعت بیشتر باشد،  جذابیت آن صنعت کمتر خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید