سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ایده‌های بزرگ و بکر تنها در صورتی می‌توانند به کار جامعه بشریت بیایند که از مرحله‌پردازی صرف گذشته و وارد فاز کسب‌و‌کار شوند. چنین ایده‌هایی خواب خوش شب را از صاحبان‌شان می‌گیرند، چون صاحبان این ایده‌ها همواره به دنبال چارچوب‌سازی برای ایده خود در قالب یک کسب‌و‌کار هستند. این البته یک روی سکه است. روی دیگر آن است که بخش بزرگی از صاحبان ایده نمی‌دانند چگونه باید ایده خود را در مرحله اول به یک کسب‌و‌کار و در مرحله بعد به یک کسب‌و‌کار «سودآور» تبدیل کنند.

245652363747485869609

اگر صاحب ایده‌ای هستید و دلتان می‌خواهد از آن پول دربیاورید، برای تبدیل شدن ایده به کسب‌و‌کار سودآور به این نکته‌ها بسیار توجه کنید:

1- ایده بزرگ‌تان را به خوبی تعریف کنید

کار کردن می‌تواند خسته‌کننده باشد. به همین خاطر شاید در فاز اول و پیش از ایده پردازی به رویاپردازی روی آورید. قبل از اینکه بدانید چه شد و چه نشد، رویاهای‌تان تبدیل به یک حجم منسجم می‌شوند. این‌بار این رویاهای‌تان هستند که خودشان را برای شما تعریف می‌کنند!

در این مرحله است که نباید اجازه دهید رویاها در حد رؤیا باقی بمانند. مثلا شاید دغدغه‌تان این باشد که مردم گرسنه جهان را سیر کنید، خیلی شیک، مجلسی و خیرخواهانه است، اما مهم این است که بدانید از چه راهی و با انجام چه کارهایی می‌توانید به این هدف برسید. مثلا آیا می‌توانید محصول کشاورزی تازه‌ای تولید کنید که به درد آنها بخورد؟ آیا می‌توانید دست دلال‌ها را از مسیر عرضه مواد‌غذایی کوتاه کنید؟ آیا چرخه توزیع را می‌توانید عوض کنید؟ تمرکز بر یک ایده یک خطی کار آسانی است. اما آنچه نیاز به کار بیشتر دارد و در نهایت راهنمای خوبی نیز برای کار می‌شود تهیه طرحی با جزییات و به‌صورت گام به گام است که هم به شما و هم تیم دور و برتان کمک خواهد کرد.

2- کشف کنید که جای پول کجاست

ایده‌ها معمولا به ذات عالی هستند، اما اگر نتوانید با آنها پول درآورید، هرگز نمی‌توانید شغل حقوق بگیری‌تان را رها کنید و کار مستقل‌تان را راه بیندازید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه ایده‌تان ظرفیت تبدیل شدن به یککسب‌و‌کار پول‌ساز را دارد یا خیر این است که جایگاه ایده‌تان را در بازار اکنون و اینجا بررسی کنید. به سراغ کسانی بروید که ایده‌ای مشابه ایده شما را پیاده کرده و کسب‌و‌کاری سودآور راه انداخته‌اند. آنها را بیابید. دنبال‌شان کنید. اگر کتابی دارند، کتاب‌های‌شان را بخرید. در روش‌های بازاریابی‌شان کنجکاوی کنید. در نهایت اینکه کشف کنید چگونه درباره مشتریان‌شان حرف می‌زنند.

3- با «اعتقاد» و «باور» گام بردارید

هرچه بیشتر برای کنار هم قرار دادن جزییات کار تلاش کنید، تکه‌های پازل این فرآیند سریع‌تر به هم می‌چسبند. کلید تبدیل ایده به کسب‌و‌کار پولساز این است که باور داشته باشید تبدیل رویای روز اول به واقعیت امروز کاری شدنی و امکان‌پذیر است. باید گام عملی بردارید. در واقع «عمل کردن» است که ایده خام را به یک کسب‌و‌کار قابل اعتنا تبدیل می‌کند. فرض کنید ایده نوشتن یک کتاب را سال‌هاست در سر می‌پرورانید. اما سال‌ها می‌آیند و می‌روند و شما هنوز کتابی چاپ نکرده‌اید. دلیل این ناتمامی این است که هدف‌تان زیادی کلی و بیش از اندازه رویایی است، به بیان دیگر هدف تعیین شده برای‌تان «قابل باور نیست.»

هدف‌های غیر‌قابل باور تقریبا هرگز فرجام ندارند. بنابراین اهداف باید با تکنیک‌هایی به چیزهایی دست‌یافتنی و قابل باور تقسیم شوند. مثلا نوشتن کتاب هدفی رویایی است اما نوشتن روزی 1667 کلمه باورپذیر، منطقی و در دسترس است.

4- تاریخ تعیین کنید

برای به هدف رسیدن باید در ذهن خود «نقطه پایان» را مشخص کنید. می‌توانید با استفاده از تعیین تاریخ، هدف‌تان را دنبال کنید. مثلا برای خود تعیین کنید که تا پایان فلان ماه به هدف در ذهن تعیین شده می‌رسم یا می‌توانید با روش درآمد به هدف‌تان نزدیک شوید. به این ترتیب که وقتی مثلا 50 میلیون تومان پس‌انداز کردید، از کار فعلی استعفا داده و به سراغ راه‌اندازی شغل تازه بروید. همچنین داشتن یک نقطه پایان مشخص و شسته، رفته باعث می‌شود که به واقعیت رسیدن هدف رویایی، ممکن شود.

منبع : businessinsider.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nudL0qiR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه