سه شنبه, ۲۵ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Tue, 16 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

در مقایسه با سایر فعالیت‌های تجاری، بازاریابی بیشتر با مشتری سروکار دارد. تامین رضایت و ایجاد ارزش برای مشتری در کانون اندیشه و عمل بازاریابی نوین است. امروزه بازاریابی به‌عنوان کلیدی‌ترین واحد در هر تجارت به شمار می‌رود و شرکت‌های معتبر و بزرگ توجه ویژه‌ای به جذب مدیران بازاریابی کارآمد دارند. یکی از ابزارهای رایج بازاریابی و تبلیغات که اثر بخشی آن در بازاریابی خدمات نیز به چشم می‌خورد، بازاریابی دهان به دهان است.

تبلیغات دهان به دهان یکی از بهترین شکل‌های بازاریابی است. ایجاد تفکر مناسب در افراد بسیار حائز اهمیت است. این مسئله می‌تواند به‌صورت به راه انداختن یک مسابقه یا یک رویداد باشد. در این روش باید مشتریان خود را برای دریافت این اطلاعات در اولویت قرار داده تا آنها در مورد شرکت به همه اطلاع دهند. تبلیغات دهان به دهان قدرتمند‌ترین روش ارتباطات انسانی است و پیام تبلیغاتی مثبت شرکت‌ها یا سازمان‌ها بدون هیچ هزینه‌ای از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

این عمل با استفاده از مکالمه افراد به‌صورت چهره به چهره یا به‌صورت مجازی شکل می‌گیرد. تبلیغات دهان به دهان یک ابزار قدرتمند است که باید جزئی از استراتژی‌های موثر در بازاریابی و تبلیغات محسوب شود. کنترل و اندازه‌گیری اثربخشی روش دهان به دهان بسیار مشکل است اما نفوذ و تاثیر آن در تصمیم‌گیری خرید مخاطبان بی‌نهایت زیاد است. معرفی دوستان به خرید کالا و خدمات یا نهی آنها از اقدام به خرید همیشه رفتار قبل و بعد از خرید مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در صورتی که شرکتی از بازاریابی از طریق توصیه‌های زبانی به خوبی استفاده کند، نتایج بسیارموثری به بار می‌آورد و می‌تواند چنان تاثیری در زمینه رقابت ایجاد کند که نتایج روش‌های دیگر بازاریابی به ندرت به پای آن می‌رسد.

بیشتر شرکت‌ها به طور دائم از دیدگاه‌های مشتریان برای تولید محصولات و خدمات جدید استفاده می‌کنند، اما گاهی رضایت مشتریان برای بر سر زبان انداختن محصول کافی نیست. برای ایجاد شهرت موثر، تجربه مشتریان از محصول نه تنها باید بسیار فراتر از حد انتظار باشد، بلکه محصول باید در مورد آن دسته از خصوصیاتی که برای مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است و بیشتر احتمال دارد درباره آن با دیگران صحبت کنند، برتری عمده‌ای نشان دهد.

برای مثال اگرچه دوام شارژ باتری برای صاحبان گوشی همراه از اهمیت بالایی برخوردار است، اما در مقایسه با دیگر خصوصیات محصول مثل طراحی و کارایی، مصرف‌کنندگان کمتر درباره آن حرف می‌زنند. برای آنکه مصرف‌کننده را به ابزار تبلیغی مفید تبدیل کنیم باید در آن دسته از خصوصیاتی برتری نشان دهیم که احتمال بالقوه برای بیان شدن در توصیه‌های زبانی دارند. با درک تاثیر توصیه‌های زبانی در کانال‌های مختلف آن و پیام‌های مورد استفاده و متمرکز کردن فعالیت‌های بازاریابی روی آنها، شرکت‌ها می‌توانند مصرف‌کنندگان خود را به‌گونه‌ای تجهیز کنند که پیام‌های موردنظر شرکت را به گوش دیگران برسانند و دسترسی و تاثیر آنها را افزایش دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که در حوزه انواع محصولات، اثر تبلیغات زبانی که یک مصرف‌کننده به گوش مصرف‌کننده دیگر می‌رساند، دوبرابر بیشتر از تبلیغاتی است که سرمایه شرکت‌ها صرف آن می‌شود و بیشتر به افزایش فروش کمک می‌کند. در صورت بهره‌گیری مناسب از امکانات گسترده این روش بازاریابی، کسب‌و‌کار ما قدمی بزرگ رو به جلو برداشته است. این روش بازاریابی ارزان و با صرفه و برای مشتریان‌تان متنوع و جذاب است. در این روش بازاریابی سرویس‌های خوب از طریق مردم دهان به دهان و باعث می‌شود که یک سرویس یا شرکت از این طریق بر تعداد مشتریان خود بیفزاید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AMu6VnOX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
قیمت طلا و سکه امروز قبل از شروع معاملات ۲۵ آذر ۱۴۰۴ آنبوردینگ (Onboarding) نیروی کار تازه در شرکت شماره 2844 روزنامه فرصت امروز  «پُلی ای آی» ۸۶ میلیون دلار جذب کرد؛ جنگ جدید بر سر مرکز تماس و تجربه مشتری تسلا وارد مرحله تازه آزمایش روبوتاکسی شد؛ بدون ناظر انسانی، وسط خیابان های آستین IPO در هند: عرضه اولیه ۱.۲ میلیارد دلاری «ICICI Prudential AMC» با استقبال کامل روبه رو شد بورس های جهان محتاط شدند؛ بازارها منتظر تصمیم بانک های مرکزی و داده های کلیدی قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ بانک های اروپا و موج تازه صعود؛ وقتی «اقتصاد قدیمی» با فناوریِ جدید جان می گیرد دعوای ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه با «یوروکلیر» در بلژیک؛ پرونده ای که بازارها را حساس می کند چین از پنج مقصد اصلی صادرات آلمان خارج می شود؛ نشانه ای از تغییر نقشه تجارت اروپا قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ ژاپن: شاخص اعتماد تولیدکنندگان به اوج ۴ ساله رسید؛ بازارها چشم به راه تصمیم بانک مرکزی قیمت دلار امروز بازار آزاد دوشنبه ۲۴ آذر در کانال ۱۳۱ هزار تومان فیلیپس به دنبال خرید «SpectraWAVE»؛ رقابت در پزشکیِ تصویرمحور تیزتر می شود
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d