جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه از شبکه‌های مجازی استفاده‌های بسیار زیادی می‌شود و تعداد زیادی از مردم روی این شبکه‌ها فعال ‌شده‌اند. بسیاری از استفاده‌کنندگان شبکه‌های مجازی، آن را ابزاری برای دستیابی به اهداف حرفه‌ای خود می‌دانند و در شبکه‌های مجازی به دنبال فرد متخصص یا خدمات مورد نیاز خود هستند. در شبکه‌های مجازی مختلف فلسفه یکسانی وجود دارد که تمامی این شبکه‌های مجازی بر این باور هستند که بتوانند فضایی را برای بهبود ارتباطات کاربران مهیا کنند اما بعضی از این شبکه‌های مجازی در ایران صرفا به یک سرگرمی تبدیل‌شده و کاربران نگاه کاربردی زیادی به این شبکه‌های مجازی ندارند.

87698708089

از میان شبکه‌های مجازی که کاربران در ایران استفاده می‌کنند نگاه جدی‌تری نسبت به لینکدین وجود دارد و کاربران ایرانی این شبکه مجازی را شبکه‌ای برای افراد حرفه‌ای در همه تخصص‌ها می‌دانند. لینکدین فضایی را در اختیار کاربران و به‌خصوص مدیران قرار می‌دهد تا آنها در ارتباط با یکدیگر سعی در گسترش شبکه حرفه‌ای خود را داشته باشند و با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود این فضای حرفه‌ای را بسط می‌دهند. در لینکدین گروه‌های مختلف حرفه‌ای وجود دارد که به بحث و تبادل‌نظر در حوزه کاری می‌پردازند و مدیران می‌توانند در این گروه‌ها عضو شوند و در بحث‌های کاری مشارکت‌ داشته باشند اما مسئله این است که لینکدین چه فرصتی را برای اهالی کسب‌وکار به وجود می‌آورد و مدیران می‌توانند چه استفاده‌هایی از لینکدین کنند؟

لینکدین ضرورتی برای یک مدیر

در این زمینه «محمد ک»، مدیر یکی از سازمان‌های خصوصی که از لینکدین استفاده می‌کند در گفت‌وگو با «فرصت امروز» بیان می‌کند: در دنیای امروز داشتن یک اکانت لینکدین برای هویت کاری یک مدیر ضروری است، ضمن اینکه شما می‌توانید دانش حرفه‌ای خود را درزمینه مدیریت بالابرده و با افراد توانا درزمینه کاری‌تان در سراسر دنیا در ارتباط باشید. 

محمد سین، مدیر یکی دیگر از سازمان‌های خصوصی که از لینکدین استفاده می‌کند در گفت‌وگو با «فرصت امروز» می‌گوید: یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید از آن در جهت رشد پیوسته کسب‌وکار خود در لینکدین استفاده کنید این است که کارمندان خود را با لینکدین درگیر کنید تا بتوانند در کنار شما و براساس اهداف شرکت به پیشرفت تجارت‌تان کمک کنند. مشارکت کارمندان نه‌تنها کسب‌وکار شما را در جهان تجاری لینکدین موفق و معتبر نشان می‌دهد، بلکه می‌تواند به طرز چشمگیری موجب دیده شدن یا حتی متمایز شدن کسب‌وکار شما در این شبکه تجاری شود.

دسترسی راحت کاربران به لینکدین

در رابطه با همین موضوع پوریا روحی، کارشناس تبلیغات و برند در گفت‌و‌گو با «فرصت امروز» می‌گوید: شبکه‌های اجتماعی و به‌خصوص لینکدین به دلیل قابلیت بالای انتشار محتوا ابزارهای خوبی برای توسعه برند شرکت‌ها و بازاریابی آنها به شمار می‌روند. تعداد زیادی از شبکه‌های اجتماعی در کشور ما به‌طور عادی قابل‌دسترس نیست، اما شبکه لینکدین متفاوت با دیگر شبکه‌های اجتماعی است، دسترسی به این شبکه به‌راحتی برای تمام کاربران ایرانی امکان‌پذیر است. با پیوستن به این شبکه اجتماعی کاربران می‌توانند به افراد، مشاغل، اخبار، اطلاعات جدید و ‌دیدگاه‌های مختلفی که می‌تواند در ارتقای حرفه‌ای آنها تاثیرگذار باشند، دسترسی پیدا کنند. او خاطرنشان می‌کند: لینکدین جامعه‌ای از افراد متخصص است که عمدتا با دو هدف در این شبکه حضور دارند؛‌ هدف اول، آشنایی و ارتباط با متخصصان هم رشته و حضور در گروه‌های متخصص و هدف دوم، پیدا کردن فرصت‌های شغلی متناسب با رشته خود.

لینکدین فرصتی برای توسعه برند

این کارشناس تبلیغات با اشاره به این موضوع که «مدیران می‌توانند از این شبکه مجازی برای گسترش روابط تجاری خود استفاده کنند» می‌افزاید: لینکدین یک ابزار در دست مدیران کسب‌وکارها برای آشنایی‌های اولیه با متخصصان و شرکت‌های حوزه تخصصی می‌تواند باشد یا برای تداوم ارتباط‌های دنیای واقعی به کمک ابزارهایی که لینکدین در اختیار قرار می‌دهد یا حتی به‌منظور توسعه برند تخصصی در میان متخصصان دیگر می‌توان از لینکدین استفاده کرد. این شبکه اجتماعی یکی از بهترین فضاها برای معرفی فرصت‌های شغلی و جذب افراد متخصص موردنظر است. به کمک ابزارهای موجود در لینکدین می‌توان تصویری خوب، شفاف و دقیق از شرکت به جویندگان کار به‌عنوان یک کارفرما ارائه داد. می‌توان با انتشار گزارش‌ها و تصاویری از محیط کاری و همچنین نمونه‌هایی از مسیرهای رشد کارکنان شرکت، برند کارفرمایی شرکت را در میان متخصصان ارتقا داد.

5475689769780

روحی درباره اینکه «لینکدین در بازار داخلی چقدر می‌تواند موفق باشد» بیان می‌کند: در مورد محیط ایران همچون بسیاری از زمینه‌های نوین دیگر محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت. ازجمله اینکه برای دسترسی به امکانات بیشتر در لینکدین باید اشتراک ماهانه پرداخت شود و طبیعتا کاربران ایرانی برای پرداخت دلاری با مشکل مواجه می‌شوند؛ اما به‌هرحال امکانات پایه این شبکه اجتماعی به‌طور رایگان در اختیار عموم و ازجمله کاربران ایرانی قرار داده‌شده است که اگر از همین امکانات هم به‌درستی استفاده شود، می‌توان شاهد رشد کسب‌وکارهای مختلف ایرانی درزمینه‌های گوناگون بود.

او با اشاره به این موضوع که «لینکدین امکانات ویژه‌ای را نسبت به سایر شبکه‌های مجازی در اختیار اهالی کسب‌وکار و به‌خصوص مدیران قرار می‌دهد» می‌افزاید: هر متخصص می‌تواند با امکانات بسیار کاربردی لینکدین خود را معرفی کرده و رزومه‌ای نسبتا کامل و دقیق از خود ارائه دهد. با قابلیت‌هایی که لینکدین ارائه می‌کند این رزومه می‌تواند به یک یا چندین زبان مختلف بوده و امکان خروجی گرفتن به‌صورت فایل pdf از این رزومه نیز وجود دارد. کارفرمایان نیز می‌توانند درخواست نیروهای متخصص موردنظر خود را با توضیحات دقیق مهارت‌ها و سوابق درخواستی ارائه دهند، در همین جهت کارفرمایان به‌راحتی به رزومه کامل متخصصانی کــه درخـواسـت همکاری می‌دهند دسترسی خواهند داشت. ارسال پیام به کاربران و شرکت‌های همکار، امکان ایجاد نظرسنجی‌های مختلف و نمایش آگهی تبلیغاتی از دیگر امکانات لینکدین است.

این کارشناس برند تاکید می‌کند: لینکدین همچون یک سیستم CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) قوی به شما اجازه می‌دهد تا یادداشت‌هایی در مورد هر فرد به پروفایل او اضافه کنید که فقط خودتان می‌توانید به‌عنوان نمونه ببینید چگونه و از کانال چه کسی با او آشنا شدید، چه نکات مهمی در مورد این فرد وجود دارد، برای ارتباط‌سازی بیشتر چه‌کار باید کنید، می‌توانید برنامه قرارها و تماس‌های تلفنی‌تان با این فرد را در پروفایل او وارد کنید و این قرارها می‌تواند به شما و آن فرد ایمیل شود یا با تقویم Outlook شما سینک یا همسان شود.

روحی درباره متفاوت بودن استفاده‌ لینکدین در ایران نسبت به خارج از کشور می‌گوید: بیشترین کاربرد در میان کاربران ایرانی مربوط به اشتراک‌گذاری محتوای تخصصی، بحث درباره موضوعات تخصصی، آشنایی‌های اولیه با متخصصان دیگر و مواردی از این قبیل است. متاسفانه به دلیل محدودیت‌های پرداخت دلار برای کاربران ایرانی و همچنین عدم اقبال گسترده ایرانیان از لینکدین، بسیاری از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های این شبکه اجتماعی همچنان برای مدیران و متخصصان ایرانی ناشناخته مانده است. بسیاری از متخصصان ایرانی پروفایلی در این شبکه ایجاد کرده‌اند اما متاسفانه تعداد اندکی از آنها واقعا در این شبکه فعالیت دارند. دانشگاه‌های ایرانی نیز حضور بسیار کمرنگی در این فضا دارند کما اینکه در مورد دانشگاه‌های خارج از ایران کاملا شرایط متفاوت بوده و آموزش‌ها و مباحثه‌های حرفه‌ای و رایگان از طرف این دانشگاه‌ها در لینکدین ارائه می‌شود.

لینکدین فضایی برای مشاوره

روحی با اشاره به این موضوع که «لینکدین این فضا را می‌تواند در اختیار مدیران قرار دهد که برای رفع مشکلات مدیریتی از آن استفاده کنند» تصریح می‌کند: با استفاده از فضای لینکدین مدیران می‌توانند مشاوره‌های موردنیاز درزمینه‌های مختلف را داشته باشند و می‌توان به دنبال یک مشاور در این شبکه جست‌وجو کرد، یا حتی با طرح مسائل در گروه‌های تخصصی از دیگر متخصصان و مدیران درخواست کرد تا تجربه‌ها و آموخــته‌های‌شان را در اختیار شما قرار دهند. افرادی هستند که اطلاعات‌شان را به‌ رایگان یا با دریافت هزینه‌هایی در اختیارتان قرار دهند. مشاوره گرفتن در لینکدین یکی از مواردی است که بین کاربران ایرانی بسیار دست‌کم گرفته‌شده است، درصورتی‌که این شبکه پتانسیل‌های بسیار بالایی در این زمینه به دلیل حضور متخصصان باتجربه دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CwuVGtqD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه