چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 15 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

راهکارهای غلبه بر چالش های شغلی

5 سال پیش ( 1397/7/26 )
پدیدآورنده : مریم امیری خواه  

زندگی بدون چالش های جدید کسل کننده و ملال آور می شود. هر مشکل و چالش جدیدی که در راه زندگی با آن روبه رو می شوید، تجربه تان را بیشتر می کند و به رشد و بالندگی تان کمک می کند.

هر چقدر هم که منظم یا آماده باشید، همواره موانعی وجود دارد که سد راه تان شود، شما را وادار کند که از ناحیه امن خود خارج شوید و تدبیری برای حل این مشکلات بیندیشید. نخستین کاری که در مواجهه با یک چالش باید انجام دهید، این است که دست از کار بردارید، نفس عمیق بکشید و قبل از دست زدن به هر اقدامی خوب فکر کنید.

در این مقاله با راهکارهای دیگری برای غلبه بر چالش های شغلی آشنا می شوید.

1ـ مشکل واقعی را تعریف کنید

نخستین کاری که باید انجام دهید، این است که مشکل واقعی را تعیین کنید. تعریف مشکل را با پرسیدن سؤالات مرتبط شروع کنید تا بتوانید مشکل را ریشه یابی کنید. سپس مشکل را فرموله کنید و آن را به همکارتان توضیح دهید و مطمئن شوید که او نیز مشکل را به خوبی درک کرده است. صحبت کردن درباره مشکل کمک می کند که درک بهتری از آن پیدا کنید. درک مشکل نخستین گام برای حل آن است.

2ـ مشکل را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید

سر و کله زدن با یک مشکل بزرگ دشوار است، اما اگر آن را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید، به راحتی می توانید این مشکلات کوچک تر را یک به یک از پیش پا بردارید. معمولاً مشکلات کوچک تری در دل مشکلات بزرگ تر وجود دارد، بنابراین سعی کنید این موانع کوچک تر را تشخیص دهید و راه حل هایی را برای غلبه بر آنها پیدا کنید. خواهید دید همان طور که یک به یک بر این مشکلات کوچک غلبه می کنید، اعتماد به نفس تان بیشتر می شود و با قدرت بیشتری بر موانع بزرگ پیروز می شوید.

مطلب مرتبط: چالش هایی مهم در مسائل مربوط به محل کار و مدیریت

3ـ از دیگران کمک بگیرید

زمانی که به مشکل برخورده اید و نمی توانید راه را از چاه تشخیص دهید، کمک گرفتن از دیگران هیچ اشکالی ندارد. می توانید از همکارتان که همیشه با هم کار می کنید یا سرپرست تان بخواهید که به شما کمک کند. اگر نمی خواهید دست کمک به سوی دیگران دراز کنید یا کارآفرینی هستید که به تنهایی کار می کنید، مشکل تان را با دوست مورد اعتمادی در میان بگذارید که چالش مشابهی را تجربه کرده است. به این ترتیب متوجه می شوید که در مقابل مشکلات تنها نیستید و اطرافیان تان نیز قبلاً چنین چالش هایی را تجربه کرده اند.

4ـ هر چالش تجربه تان را بیشتر می کند

زندگی بدون چالش های جدید ملال آور می شود. هر مشکل و چالش جدید بار تجربه تان را سنگین تر می کند و گامی رو به جلو در مسیر رشد و پیشرفت محسوب می شود. اگر می خواهید کارهای فوق العاده انجام دهید، باید بدانید که در مسیر رسیدن به موفقیت با مشکلات مختلفی روبه رو خواهید شد. بنابراین بهتر است این مشکلات را بخشی از رویای بزرگ تان بدانید و با آمادگی و روی باز از چالش های جدید استقبال کنید.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/X7e5Lla1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه