پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 16 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

این کارآفرینان موفق راهکارهای خود را برای تصمیم گیری درباره موضوعات دشوار کارکنان، از اخراج گرفته تا پاداش دادن به کارکنان برتر، با ما در میان گذاشته اند.

کسب و کار برای کارآفرینان همواره موضوعی شخصی است، این شخصی بودن پیاده کردن تغییرات مربوط به کارکنان را بسیار دشوار می سازد. ما از شش کارآفرین پرسیده ایم که: «سخت ترین تصمیمی که تا به حال درباره کارکنان تان گرفته اید، چه بوده است؟»

1ـ اخراج اولین نیرو

دنیس لی، موسس و مدیرعامل Alala به ما گفت:

مجبور بودم اولین نیرویم را بعد از چهار سال همکاری اخراج کنم، سه سال از این چهار سال به جز او فرد دیگری در کنارم نبود. این یار قدیمی توانایی های فوق العاد ه ای داشت که در ابتدای راه بسیار مفید بودند، اما به تدریج که رشد کردیم، نقطه نظرات و توانایی های او مغایر با چشم اندازی بود که من برای رشد کسب و کارم ترسیم کرده بودم. اخراج او واقعاً کار سختی بود، حسی از وفاداری مطرح بود که نادیده گرفتن آن غیرممکن بود. در هر حال با کمک گرفتن از مشاورم و صادق و شفاف بودن درباره هدفی که برای آینده شرکت در نظر گرفته بودم، توانستم این تصمیم سخت را سرانجام عملی کنم.

مطلب مرتبط: با کارکنان خود در تعامل باشید

2ـ پاداش دادن به کارکنان بااستعداد

مایکل لاستوریا، موسس و مدیرعامل &pizza این توصیه را با ما به اشتراک گذاشته است:

ما رشد داخلی را در شرکت مان ترویج می کنیم و به آن پایبندیم. بارها مجبور شده ام که از بین دو کاندیدای شایسته یک نفر را برای یک پست خالی رهبری انتخاب کنم و هر بار سعی کرده ام موقعیتی را برای هر دو نفر ایجاد کنم که مناسب نقاط قوت فردی آنها باشد. به جای آن که یک نیروی مستعد و شایسته را قربانی کنیم، می خواهیم فضایی را برای رشد و پرورش او ایجاد کنیم.

3ـ تجزیه شدن شرکت

شانا تلرمان، موسس و مدیرعامل Modsy مطلب زیر را با ما به اشتراک گذاشته است:

من و شریکم تصمیم گرفتیم که راه مان را از هم جدا کنیم. این تجزیه می تواند پایان کار یک شرکت باشد، اما ما به سختی تلاش کردیم تا از این تجزیه دوران گذاری بسازیم که صدمه ای به کارکنان و برندمان نزند. به جای آن که از صحبت درباره این موضوع پرهیز کنیم، من یک راه حل فوق العاده را ظرف 24 ساعت پیدا کردم که با صحبت رودررو با تمام کارکنان شروع می شد. با یکدیگر به پارکی که نزدیک شرکت بود، رفتیم و آنقدر آنجا راه رفتیم تا همه کارکنان سوالات و نگرانی های شان را مطرح کردند. فکر کنم آن روز بیشتر از 10 مایل راه رفتیم.

4ـ پیش بینی چالش ها

سارا باوکام، یکی از بنیانگذاران Girl Tribe می گوید:

همان طور که اعضای شرکت از دو موسس اولیه به گروهی از کارکنان افزایش یافت، مجبور بودیم که حد و مرزها و انتظاراتی را تعریف کنیم. هنگامی که یکی از کارمندان دیر سر کار حاضر می شود یا به وظایف خود عمل نمی کند، چه اتفاقی می افتد؟ چون واحد منابع انسانی نداشتیم، قراردادها و راهنماهای دقیقی را تنظیم کردیم. اگر مشکلات را وقتی هنوز کوچک هستند، حل نکنیم، غلبه بر آنها در آینده دشوارتر خواهد شد.

5ـ جدا شدن

جنی فلیس، مدیرعامل و یکی از بنیانگذارانJetblack این مطلب را با ما به اشتراک گذاشته است:

جدا شدن از فرزند اولم، Rent the Runway، که خودم یکی از بنیانگذاران آن بودم و تصمیم برای راه اندازی شرکت جدیدم بسیار سخت بود. من همواره باطناً یک کارآفرین سریالی بوده ام و می دانستم که طی سال ها بارها و بارها باید شرکتی را تاسیس و بعد از مدتی با آن خداحافظی کنم. مهم ترین نکته در بین این تولدها و خداحافظی های مکرر این بود که خدشه ای به روابطم با کارکنان و همکارانم وارد نشود. مشارکت در امور شرکت قبلی به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره و یک مشتری مشتاق و وفادار بودن این تغییر را آسان کرده است.

مطلب مرتبط: چالش هایی مهم در مسائل مربوط به محل کار و مدیریت

6ـ ترک کردن شرکا

کایل هاف، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Floyd می گوید:

شرکت های تولیدی که با آنها همکاری داریم، در اصل جزو اعضای گروه به شمار می آیند. زمانی که شرکت رشد کرد، یکی از شرکای اولیه که از ابتدای راه با ما بود، نتوانست پا به پای ما پیش بیاید و مجبور شدیم به آنها خبر بدهیم که چاره ای جز جدا شدن از هم نداریم. این کار واقعاً دردناک بود، ده ها نفر در آن تولیدی کار می کردند که با فرآورده های ما آشنایی داشتند. در هر حال آن روزهای سخت و ناراحت کننده را پشت سر گذاشتیم و به تازگی برای پیش تولید یک محصول جدید دوباره باب همکاری با هم را باز کرده ایم.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ORvYk6Zd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه