شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

پلتفرم پینترست امروزه ارتباط بسیار نزدیکی با زندگی و کار افراد دارد. شاید در نگاه نخست نقطه اوج پینترست پنج سال پیش با جلب نظر بسیاری از افراد در سراسر جهان پایان یافته باشد. با این حال نباید به صرف نظرهای غیرکارشناسی در مورد یک شبکه اجتماعی داوری کنیم. از آن زمان تا به حال پینترست ماهانه 175 میلیون کاربر فعال به جمع خانواده خود اضافه کرده است. به این ترتیب اکنون این پلتفرم در زمینه بازاریابی و تبلیغات یکی از گزینه های جذاب به حساب می آید.

در سال جاری الگوهای بازاریابی محتوایی، ویدئویی و تحلیل اخبار محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. بی تردید در چنین شرایطی نادیده گرفتن پینترست به عنوان یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی در زمینه بازاریابی و تبلیغات بسیار ساده خواهد بود. با این حال حقیقت حاکی از حضور بیشترین شمار کاربران ممکن در پینترست است. نکته جالب اینکه بیش از نیمی از کاربران این پلتفرم پس از مشاهده محتوای تبلیغاتی به سایت آن برند نیز مراجعه می کنند. همچنین 70درصد کاربران این شبکه اجتماعی سیستم پخش تبلیغات برای کاربران را بسیار مناسب ارزیابی کرده اند. به این ترتیب کاربرانی با سلیقه متفاوت تبلیغات مناسب با خواست شان دریافت خواهند کرد. شکی نیست که پینترست تأثیر بسیار زیادی بر روی تصمیم گیری کاربرانش به هنگام خرید محصولات دارد. اگرچه امروزه بسیاری از برندها به سوی بازاریابی ویدئویی جهت گیری کرده اند، با این حال هنوز هم راهکارهای خلاقانه ای برای استفاده از پینترست به عنوان پلتفرم میزبان وجود دارد.

در ادامه به بررسی چهار راهکار به منظور هماهنگ سازی محتوای سایت مان با پینترست خواهیم پرداخت.

تنظیمات وب سایت

گام نخست اطمینان از هماهنگی سایت مان به منظور نمایش بهینه محتوا در پینترست است. اگر تنظیمات سایت مان درست باشد، کاربران پینترست به راحتی قادر به افزودن تصاویر سایت مان به پین های مورد علاقه شان خواهند بود.

مطلب مرتبط: راهکارهای پینترست (Pinterest) برای ارتقای جایگاه برند شما / کسب‌ و‌ کار خود را اجتماعی‌ تر کنید

وقتی بازدیدکنندگان تصاویر سایت ما را در پینترست به اشتراک می گذارند، نه تنها فالوورهای آنها بلکه تمام کاربران نیز از محتوای ما بازدید خواهند کرد. این امر به لطف موتور انتشار محتوای پینترست رخ می دهد. به این ترتیب هر نوع محتوای بارگذاری شده در پینترست به تمام کاربران علاقه مند به آن پین توصیه می شود.
آخرین توصیه در این بخش برای موفقیت سایت مان در پینترست مربوط به کیفیت تصاویر است. توجه داشته باشید که معمولاً در پینترست تصاویر باکیفیت توجه بیشتری جلب می کنند. اگر تصاویر ما از حداقل کیفیت برخوردار نباشد، بسیاری از کاربران آن را نادیده خواهند گرفت. استفاده از تجهیزات مناسب برای ضبط تصاویر و ویرایش مناسب آنها تأثیر انکارناپذیری در کیفیت نهایی خواهد داشت.

استفاده از پلاگین و ابزارهای ویژه

استفاده از ابزارهای اتوماسیون برای بهبود استراتژی برندمان در پینترست ایده ای تازه محسوب نمی شود. این ابزارها برای شما زمان بسیاری را ذخیره خواهند کرد. به این ترتیب دیگر نیازی به اختصاص زمان، هزینه و نیروی انسانی برای انجام کارهای ساده نیست. استفاده از چنین ابزارهایی به ویژه برای کارهای تکراری در طول روز، هفته و ماه مناسب است. در هر صورت هیچ کارمندی علاقه ای به انجام کاری تکراری برای مدت زمان طولانی ندارد.

اگر شما در پی استفاده از ابزارهای اتوماسیون هستید، نرم افزار Buffer یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. این ابزار در سال جاری محبوب ترین نرم افزار اتوماسیون در پینترست شناخته شده است. بسیاری از برندها به دلیل رابط کاربری ساده این نرم افزار علاقه زیادی به استفاده از آن دارند. کار با Buffer بسیار ساده است. فقط باید پین های مورد نظر و مطالب را در تقویم این نرم افزار قرار دهید. سپس براساس زمان بندی مورد نظر شما مطالب به طور منظم منتشر خواهند شد.

اگر شما برای مدیریت سایت تان از Word Press استفاده می کنید، پلاگین های بسیار زیادی برای بهینه سازی سایت تان و موتور پینترست وجود دارد. استفاده از این پلاگین ها به اشتراک گذاری مطالب سایت تان در پینترست را بسیار ساده و راحت خواهد کرد.

ایجاد اینفوگرافی های ویژه Image +

یکی دیگر از استراتژی های جذاب تبدیل محتوای موجود در وبلاگ مان به پین های ارزشمند است. همه کاربران امکان افزودن پین های خاص برای نمودارهای اکانت شان را دارند. به این ترتیب مخاطب با اینفوگرافی های جذاب از سوی برند شما مواجه خواهد شد. همه ما از اهمیت اینفوگرافی در جلب نظر کاربران آگاهی داریم. این اینفوگرافی ها اطلاعات مهم را در قالبی جالب به کاربران منتقل می کند. به این ترتیب دیگر خبری از بی توجهی کاربران به اطلاعات مهم برای برند ما نخواهد بود.

بالاتر از همه، پینترست یک نوع موتور جست وجوگر نیز هست. به این ترتیب تولید محتوایی مرتبط با ترندهای برتر این پلتفرم ایده ای کاملاً کاربردی محسوب می شود. به منظور اطلاع از ترندهای برتر در پینترست لازم به انجام کار خاصی نیست. در حقیقت این پلتفرم به صورت هفتگی لیستی از ترندهای محبوب کاربران را به صورت کاملاً دقیق منتشر می کند. با بررسی این ترندها شما در تولید محتوای تان بهتر عمل خواهید کرد. توجه داشته باشید که هدف شما از تولید محتوا جلب نظر همه کاربران نیست. اگر به دنبال رضایت تمام کاربران هستید، این هدف هیچ گاه محقق نخواهد شد. به جای تمرکز بر روی چنین اهداف غیرواقعی توصیه من یافتن مخاطب هدف برندتان و تلاش برای جلب رضایت آنهاست. به این ترتیب در طول زمان یک مخاطب هدف وفادار را شکل خواهید داد.

استفاده از کلیدواژه ها و ابر داده ها در سایت مان

چند سال پیش، پینترست سرویس Rich pins را معرفی کرد. این سرویس پست های کاربران را براساس گونه های محبوب پست ها دسته بندی می کند. اگر شما نیز به مانند پینترست به سراغ دسته بندی مطالب سایت تان روید، علاوه بر سایتی منظم تر، میزان بیشتری از هماهنگی با پینترست را به دست خواهید آورد. بی تردید در آغاز کار شما سردرگمی بسیاری برای فهم شیوه عملکرد Rich Pins پینترست خواهید داشت. این کار بازه زمانی ریسک پذیری را برای کاربران به ارمغان می آورد. با این حال پس از شناخت دقیق نحوه عملکرد این سرویس پست های شما بسیار سریع تر در اختیار کاربران هدف قرار می گیرد. این افزایش سرعت در پیگیری اهداف کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی برندمان نقش انکارناپذیری خواهد داشت.

صرف نظر از پین های تازه پینترست، به مانند مطالب سایت ها، در اینجا نیز انتخاب تیتر و توضیحات تکمیلی مناسب نقش مهمی دارد. به این ترتیب مخاطب اطلاعات مفیدی را در مورد تصویر اکانت ما دریافت خواهد کرد. بسیاری از برندها در پینترست به دلیل ارائه اطلاعات ناکافی شانس جلب نظر طیف وسیعی از کاربران را از دست می دهند. در زمینه نگارش تیتر در توضیح جانبی باید تا جای ممکن اختصار را رعایت کنیم. پینترست یک شبکه اجتماعی عکس محور است. به همین خاطر هم کاربران علاقه چندانی به مطالعه متن های طولانی در این پلتفرم ندارند. با احترام به نظر کاربران شما موفقیت بیشتری در تعامل با آنها خواهید داشت.

براساس قوانین پینترست حداکثر کاراکتر مجاز برای نگارش توضیحات تکمیلی 200 عدد است. اما این به معنای استفاده از تمام کاراکترهای مجاز نیست. یک متن 200 کاراکتری به احتمال زیاد در پینترست مورد بی توجهی کاربران قرار می گیرد. با رعایت اختصار شما همیشه یک گام از سایر رقبای خود جلوتر خواهید بود.

استفاده از هشتگ های مناسب و به اندازه نیز در پینترست به مانند هر پلتفرم دیگری مفید خواهد بود. با این حال توجه داشته باشید که با کاربرد بیش از اندازه هشتگ ها حوصله کاربران را سر نبرید. اگرچه پینترست هنوز محدودیت هشتگ برای کاربران وضع نکرده، اما این به معنای استفاده از چندین هشتگ بی ربط در کنار هم نیست. در این صورت شاید حتی با گزارش تخلف از سوی کاربران محدودیت هایی برای اکانت شما اعمال شود.

مطلب مرتبط: 4 نکته درخصوص Pinterest که می توانید با استفاده از آن ها ترافیک وبلاگ خود را افزایش دهید

ایجاد برد مخصوص برای مطالب سایت مان راهکار پایانی مورد نظر من در این مقاله است. با ایجاد یک برد مخصوص تمام تصاویر سایت شما به صورت یکجا به نمایش در خواهد آمد. این امر کاربران را در یافتن پست های شما یاری می کند. توصیه من به شما افزودن محتوای ارسالی کاربران به برد مخصوص تان است. به این ترتیب شما احترام و ارزشمندی محتوای تولیدی کاربران را نشان خواهید داد. به علاوه در صورت موفقیت در تعامل با کاربران شاید در آینده بخش قابل توجهی از مطالب شما از سوی آنها تأمین شود.

نتیجه گیری

به مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، رمز موفقیت در اینجا شناخت مخاطب است. همچنین شناخت الگوریتم های پایه پینترست برای موفقیت در جلب نظر کاربران ضروری است. بدون آگاهی از فرآیندهای این پلتفرم حتی برترین محتوا نیز موفقیت چندانی کسب نخواهد کرد.

مشاهده نحوه فعالیت برندهای موفق در پینترست ایده های جالبی را در اختیار ما قرار می دهد. به این ترتیب فقط باید زمان مشخصی را در روز به مشاهده نوع تصاویر سایر برندها و شیوه بازاریابی شان اختصاص دهیم. توجه داشته باشید که هدف ما در اینجا تقلید کامل از سایر برندها نیست، بلکه فقط در پی ساخت شیوه منحصر به فرد برندمان از طریق مشاهده نحوه فعالیت موفق سایر رقبا هستیم.

منبع : socialmediatoday
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cKCG6wuH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه