پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

10 خصوصیت برتر موفق ترین کارآفرینان جهان

5 سال پیش ( 1397/7/30 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : دیپ پاتل  

همواره مواردی وجود دارد که باعث می شود تا افراد موفق نسبت به سایرین تفاوت هایی را داشته باشند. اگرچه مسیر موفقیت برای هر فرد به یک شکل رقم نخواهد خورد، با این حال یکسری ویژگی های رایج وجود دارد که این دسته از افراد با ایجاد و تقویت آن ها، مسیر را برای خود هموار نموده اند. به طور کلی این موارد باعث شده است تا افراد بتوانند نقاط ضعف خود را کاهش داده و به قدرت لازم برای پیشرفت دست پیدا کنند. درواقع علت تفاوت اصلی این افراد با سایرین در میزان مهارت هایی است که آن ها در خود شکل داده اند. بدون شک اگر خواهان رسیدن به بالاترین پله های موفقیت هستید، آگاهی نسبت به این موارد و استفاده از آن می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما باشد.

در همین راستا و در ادامه به بررسی 10 خصوصیت برتر موفق ترین کارآفرینان جهان، خواهیم پرداخت.

1-هدفگرا و در عین حال انعطاف پذیر هستند

برای موفقیت لازم است تا رویاهای بزرگی را در سر داشته باشید که برای رسیدن به آن شما نیازمند تعیین اهداف کوتاه و بلندمدت خواهید بود. در این رابطه هیچ گاه به دنبال بهترین موقعیت نبوده و شروع خود را در نزدیک ترین زمان ممکن انجام دهید. این امر باعث می شود تا شما بتوانید به اقدامات خود معنا بخشیده و همواره در مسیری قدم بردارید که در راستای خواسته اصلی شما است. با این حال اشتباهی که معمولا اکثر افراد مرتکب آن می شوند این است که آن ها یک برنامه و چشم انداز کاملا خشک را برای خود مشخص می کنند. این امر در حالی است که میان تصورات شما با واقعیت تفاوت هایی وجود خواهد داشت.

مطلب مرتبط: 5 ویژگی کارآفرینان اجتماعی موفق

به همین خاطر لازم است تا همواره امکان اعمال تغییرات را لحاظ کرده باشید. برای این امر ضروری است تا خود را به فردی انعطاف پذیر تبدیل کنید. فراموش نکنید که جهان در حال تغییرات سریع است که در آن تنها افرادی باقی خواهند ماند که بتوانند خود را با این جریانات هماهنگ سازند. به همین خاطر لازم است تا در کنار هدفگرا بودن، انعطاف پذیری را از یاد نبرده و نسبت به تغییرات لازم، واکنش خوبی را داشته باشید. در آخر فراموش نکنید که همواره این تغییرات سطحی نبوده و لازم است تا حتی در مقطعی اقدام به تغییر اهداف و روش های خود کنید.

2-بلندپرواز هستند

اگرچه تصورات شما با واقعیت موجود تفاوت هایی را خواهد داشت. با این حال نباید اجازه دهید تا این امر در رویاهای شما تاثیرگذار باشد. درواقع با نگاهی به زندگی افراد بزرگ به این نکته پی خواهید برد که اگر آن ها می خواستند تا اهداف خود را با توجه به شرایط موجود طرح ریزی کنند، بدون شک به موفقیت های جهانی دست پیدا نمی کردند. به همین خاطر لازم است تا جاه طلبی را در خود حفظ و تقویت کنید. بدون شک این امر ساده نخواهد بود و شما برای رسیدن به جایگاهی که هیچ یک از اطرافیان شما حتی نزدیک به آن نشده اند، سختی و دردهای زیادی را متحمل خواهید شد. به همین خاطر نباید رسیدن به هدف را یک مسیر کاملا همواره و آسان تلقی کرد. از دیگر الزامات این است که همواره از روحیه رقابتی برخوردار باشید. منظور از این امر درواقع تصور رایج نبوده و شما نیاز به رقابت با هیچ فرد دیگری را نخواهید داشت. درواقع مفهوم رقابت برای افراد موفق کاملا متفاوت بوده و آن ها همواره با خود در رقابت هستند تا از گذشته بهتر شوند.

3-درست اعتماد می کنند

دو مورد از بزرگترین دشمنان هر فردی، ترس و تردیدهای بیش از حد است. درواقع این دو به نوعی با یکدیگر در ارتباط هستند. ترس اصلی هر کارآفرینی بدون شک شکست است که باعث ایجاد تردیدهای بسیار در افراد می شود. به همین خاطر لازم است تا نگاه خود را نسبت به مسائل تغییر داده و قدرت اعتماد را پیدا کنید. در این رابطه توجه داشته باشید که افراد موفق حتی گاهی به حواس خود نیز اعتماد می کنند. به همین خاطر نباید بیش از حد از شکست ترسید. نتایج آمارها در این رابطه حاکی از آن است که ترس از شکست خود می تواند به عاملی برای این امر تبدیل شود. در این رابطه لازم است تا حتی در صورتی که 100درصد نیز آماده نیستید، به راه خود ادامه دهید. با این حال این امر به معنای اعتماد کردن به همه چیز نبوده و تنها به این امر اشاره دارد که باید درست اعتماد کرد که مانع از احتیاط بیش از حد خواهد شد.

4-کنجکاو هستند

کنجکاوی عاملی است که باعث می شود تا به نسبت به یک موضوعی عمیق شوید. با نگاهی به زندگی افراد موفق نیز به این نکته چی خواهید برد که آن ها نسبت به یک چیز بسیار علاقه مند شده و مسیر خود را حول محور آن شکل داده اند. از جمله ویژگی های افراد کنجکاو این است که پرسش گر هستند و تا زمانی که به پاسخ مورد نظر خود نرسیده اند، دست از تلاش برنمی دارند. به همین خاطر لازم است تا برای موفقیت این مهارت را در خود شکل دهید. فراموش نکنید که این امر باعث می شود تا به نوآوری و موارد جدید برسید.

مطلب مرتبط: با نشانه های کارآفرینان موفق آشنا شوید

5-ذهن خود را پرورش می دهند

ذهن افراد قادر به انجام کارهای خارق العاده ای است. با این حال لازم است تا آن را برای چنین سطحی تقویت کنید. با نگاهی به آحاد جامعه به این نکته پی خواهید برد که آن ها در این رابطه اقدامی را صورت نداده و کاملا محدود از ذهن خود استفاده می کنند. در این رابطه به چالش کشیدن ذهن و انجام ورزش های مربوطه، از جمله اقدامات مهم محسوب می شود.

6-متعهد هستند

یک فرد موفق لازم است تا ضمن ایجاد اصول های درست برای خود، نسبت به آن ها حتی در سخت ترین شرایط نیز متعهد باشد. در این رابطه توجه داشته باشید که تعهد شما در نهایت باعث موفقیت خواهد شد. برای مثال یک مدیری که نسبت به برند خود تعهدی را نداشته باشد، نمی تواند از آن حمایت های لازم را صورت داده و تمایلی برای تلاش فوق العاده نخواهد داشت. در این رابطه این امر که تعهد را در کارمندان خود نیز ایجاد کنید، یک مهارت مدیریتی محسوب خواهد شد.

7-قادر به حفظ خونسردی خود هستند

در مواجهه با سختی ها و شرایط استرس زا، تنها افرادی می توانند تصمیمات درست را اتخاذ نمایند که قادر به کنترل احساسات و حفظ خونسردی خود هستند. این امر از جمله مهارت هایی است که کارآفرینان برتر به خوبی آن را به اجرا می گذارند. همین امر هم باعث می شود تا آن ها بتوانند شرکت را در مسیر درست نگه دارند. جالب است بدانید که این دسته از افراد نسبت به تهدیدها نگاه متفاوتی داشته و آن را به چشم یک فرصت می بینند.

8-مسئولیت پذیر و قدرتمند هستند

برخی از مدیران همواره در تلاش هستند تا اقدامات خود را نادیده گرفته و آن را به سایرین محول سازند. این امر در حالی است که مدیران موفق کاملا عکس این قضیه عمل کرده و بر این باور هستند که وظایف آن ها براساس مهارت ها شکل گرفته است که انجام آن توسط فردی دیگر نمی تواند نتیجه لازم را به همراه داشته باشد. همین امر باعث می شود تا آن ها مسئولیت پذیری بالایی را داشته باشند که خود یک مزیت بزرگ برای هر شرکتی محسوب خواهد شد. همچنین این امر که در شرکت همواره تصمیم آخر با شما باشد، بیانگر قدرت شما خواهد بود که مانع از نفوذ و چاپلوسی های الکی می شود. تحت این شرایط هیچ گاه کنترل اوضاع از دست شما خارج نشده و میزان فساد در شرکت نیز کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

مطلب مرتبط: 10 راز اصلی موفق ترین کارآفرینان جهان

9-به صورت واقع بینانه خوش بین هستند

افراد موفق بر روی موارد مثبت متمرکز هستند. همین امر باعث می شود تا آن ها فرصتی را برای پرداختن به موارد منفی نداشته باشند. با این حال خوش بینی باید یک مرز واقع گرایانه داشته باشد تا شما را به آدمی بی خیال تبدیل نکند. در این رابطه این امر که همواره با خود حتی در برابر اشتباهات، صادق باشید ولی به جنبه های مثبت قضیه نیز توجه کنید، از جمله موارد مهم خواهد بود.

10-ارتباطات خود را در سطحی عمیق نگه می دارند

این امر که بتوانید با همگان به خوبی ارتباط برقرار کنید، از جمله مهارت های مدیران موفقی نظیر بیل گیتس است. با این حال واقعیت این است که شما تنها باید ارتباط خود را با افرادی حفظ کنید که نوعی ارتباط را با شما دارند. بدون شک این امر مانع از آن می شود که با همگان ارتباطی یکسان داشته باشید. با این حال ضروری است تا با افراد منتخب به رابطه ای عمیق دست پیدا کنید. در نهایت این امر شما را در تصمیمات و اقدامات آتی، کمک بسیاری خواهد کرد.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DCTdz4Ek
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه