شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

3روش غلبه بر ترس در بازاریابی

5 سال پیش ( 1397/8/7 )
پدیدآورنده : اشکان کوشش  

هنگامی که به تازگی تجارت خود را شروع کرده بودم، فعالیت بازاریابی برایم بسیار آزاردهنده بود. این روند چیزی نیست که در تربیت و یا آموزه های مدرسه آن را فرا گرفته باشیم؛ در واقع بسیاری از ما خلاف این روش تربیت شده ایم.

این روزها بسیاری از مشتریان من نیز با همین چالش دست وپنجه نرم می کنند. آنها در مورد جواب سؤال «چه کار می کنی؟» مطمئن نیستند و یا از بیرون رفتن و بازاریابی محصولات و خدمات خود واهمه دارند. این افراد از بی تجربگی خود هراسانند و تصور می کنند دیگران آنها را استخدام نخواهند کرد.

تنها راه به دست آوردن تجربه، انجام کار و تجارت و لازمه رسیدن به این مهم بازاریابی است، بنابراین شما قادر به انجام چه کاری هستید؟ کلید اصلی قرار گرفتن در مسیر درست ذهنی است. در ادامه به سه روش ذهنی که به غلبه بر ترس در زمینه بازاریابی کمک می کنند اشاره خواهیم کرد.

1. تنها یک یا دو قدم جلوتر باشید

اگر ارائه دهنده خدمات هستید، تنها باید یک یا دو قدم جلوتر از شخصی باشید که می خواهید به او کمک کنید. اگر محصولی را ارائه می کنید، فقط باید کمی بیشتر از افراد دیگر در مورد این محصول بدانید تا بتوانید به آنها در تصمیم گیری کمک کنید.

مطلب مرتبط: ترس و واهمه کارشناسان بازاریابی از تحقیقات بازاریابی

گفتن اینکه تازه کار خود را شروع کرده و یا به منظور شروع به کار قیمت های خود را کاهش داده اید، یک امر طبیعی است.

همواره به خود گوشزد کنید که رسیدن به نقطه پایان الزامی نیست. تنها باید کمی از افرادی که می خواهید به آنها کمک کنید، جلوتر باشید. هر کس از جایی کار خود را آغاز می کند. همان طور که لاو زو (Lao Tzu) می گوید، «یک سفر هزاران مایلی تنها با برداشتن یک قدم آغاز می شود»؛ آن یک قدم را بردارید.

2. به درک کاملی از پیام خود برسید

زمانی که پیامی روشن داشته باشید و زیر و بم آن را بدانید، اعتماد به نفس شما برای کار کردن بیشتر خواهد شد. این اعتماد به نفس سبب جذب افراد می شود.

مشخصاً تجارت همراه با شما به تکامل می رسد. ممکن است پیام شما به مرور زمان تغییر یابد، اما شروع کار باید با پیامی واضح و استوار صورت پذیرد؛ پیامی که احساسات شما را برانگیزد و دیگران نیز اعتماد به نفس موجود در آن را احساس کنند.

پیام باید در مورد کار و همسو با ارزش های شما باشد. با افزودن اطلاعات زیر می توانید خود را متمایز سازید:

• مشکل و یا شکایتی که مشتری ایده آل شما با آن روبه روست؛

• چگونگی فرآیند کمک کردن شما؛

• سود و بازده محصول و یا خدمات شما.

اجازه دهید مثالی را بررسی کنیم. برخی افراد به طریقی زندگی می کنند که دیگران برای آنها می خواهند و نه سبکی که در آن احساس راحتی می کنند. من افراد را برای پرسیدن سؤال های مهم به منظور شناخت خواسته های شان راهنمایی می کنم تا بتوانند مدیرعامل زندگی و تجارت خود باشند.

من می توانم بگویم که یک مربی هستم؛ پس شما نیز می توانید، اما هنگامی که این سخن را به زبان می آورید، مردم به آخرین فردی فکر می کنند که سخنی مشابه را بازگو کرده است. یک پیام واضح، استوار و شورانگیز باعث منحصر به فرد بودن شما خواهد شد.

3. کاری که باید را انجام دهید

«انجام دهید یا خیر، بدون تلاش چیزی وجود نخواهد داشت» یودا(Yoda). این سخن، گفته شخصیت غیر واقعی فیلم جنگ ستارگان است، اما معنایی کاملاً واقعی دارد.

اگر می خواهید ذهنیت انجام کاری را به دست آورید، آن را انجام دهید. ممکن است در ابتدای کار برای تان کمی آزاردهنده باشد، زیرا شما از حیطه راحتی خود خارج شده و وارد دنیای کارآفرینی شده اید. به عنوان یک کارآفرین باید همواره کارهایی را انجام دهید که برای شما راحت نیستند. این همان موردی است که تجارت شما را به سطوح جدید خواهد رساند. همواره در حال تلاش، آزمایش و تلاش دوباره باشید. شکست خوردن و یا اشتباهات چندان مهم نیستند، بلکه انجام کار است که اهمیت دارد.

به گردهمایی های شبکه سازی بروید، به مکان هایی سر بزنید که مشتریان شما در آنجا رفت و آمد می کنند (آفلاین و آنلاین)، به عضویت یک گروه درآیید و با یک نفر در مورد کاری که انجام می دهید صحبت کنید. حقیقتاً به مرور زمان این کار آسان و آسان تر خواهد شد.

شرایط در زمانی که به دنبال فروش خدمات و یا محصولات خود هستید نیز مشابه به همین وضعیت است. به ترتیب به سراغ افراد یا شرکت های جدید بروید. با یک مشتری کار خود را آغاز کنید و ببینید که کم کم این تعداد افزایش خواهد یافت. با اضافه شدن هر مشتری، اعتماد به نفس شما نیز افزایش خواهد یافت.

مطلب مرتبط: ترس از مطرح کردن قیمت

قدم به قدم حرکت کنید. اگر از صحبت کردن در مکان های عمومی هراس دارید، به Toastmasters بروید و تمرین کنید. اگر از برقراری ارتباط با اشخاص از طریق تلفن و یا ایمیل می ترسید، با یک تماس کار خود را شروع کنید و کم کم تعداد آن را افزایش دهید. قدم به قدم حرکت کنید تا زمانی که قدم های شما واقعی باشند، نیازی نیست که گام های بسیار بزرگ بردارید.

به خاطر داشته باشید ترس هایی که دارید طبیعی هستند. این کارها برای شما تازگی دارند و احساس راحتی با آنها نیازمند زمان خواهد بود. باید افکاری را که از حرکت رو به جلو پیشگیری و افکاری که شما را به ماندن در حیطه راحتی تشویق می کنند شناسایی و آنها را با افکاری جایگزین کنید که به شما در ساخت زندگی و تجارت موفق یاری می رسانند.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YZBWMrO6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه