دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
راهکارهای غلبه بر چالش های رایج و کمک به رشد کسب و کارهای کوچک

این مراحل ساده و روزمره زمینه را برای موفقیت کسب و کارتان هموار می سازد

5 سال پیش ( 1397/8/8 )
پدیدآورنده : مریم امیری خواه  

کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک که در حالت عادی نیز با مشغله های فراوانی روبه رو هستند، با چالش هایی مواجه می شوند که روند کارشان را مختل می کند. به تازگی مطالعه ای بر روی صاحبان کسب و کارهای کوچک انجام شده و این موضوع بررسی شده است که این گروه از کارآفرینان در برخورد با مسائلی مانند اداره کسب و کار، بازاریابی و برنامه ریزی راهبردی چگونه عمل می کنند و چه اولویت بندی هایی دارند.

نتایج این مطالعه سه نقطه ضعف مهمی را نشان داد که صاحبان کسب و کارهای کوچک با آنها دست به گریبان هستند و چشم اندازی کلی را از چالش های روزمره این افراد به نمایش کشید. در این مقاله نگاه دقیق تری به سه چالش اصلی کسب و کارهای کوچک خواهیم داشت و راهکارهای ساده و در عین حال موثری را توضیح می دهیم که کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک با استفاده از آنها می توانند بر این چالش ها غلبه کنند و کسب و کارشان را توسعه دهند.

واکنش نشان دادن در مقابل برنامه ریزی کردن

تمام صاحبان کسب و کارهای کوچک به خوبی بر اهمیت تحت کنترل داشتن امور روزمره واقف هستند، اما نتایج پژوهش مذکور بیانگر آن بود که کوتاه مدت عمل کردن، مشکل شایعی در میان صاحبان کسب و کارهای کوچک است. اکثر صاحبان کسب و کارهای کوچک (63درصد) برنامه های راهبردی را فقط برای یک دوره یک ساله یا کوتاه تر تهیه می کنند، البته این دید کوتاه مدت قابل درک است، چون این کارآفرینان غالباً باید برای موضوعات روزمره و اهداف آنی نسبت به برنامه های بلندمدت تر اولویت قائل شوند، اما چنانچه فقط چالش های فعلی را در نظر بگیرید، ممکن است فرصت های راهبردی را از دست بدهید.

مطلب مرتبط: 5 راز موفقیت در کسب و کار

اگر دائماً در حال واکنش نشان دادن باشید، فرصت درگیر شدن در شراکت های راهبردی بلندمدت تر را از دست می دهید یا نمی توانید خدمات یا محصولات جدیدی را برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر مشتریان ارائه دهید. اتخاذ چنین رویکرد کوتاه مدتی در کل موجب می شود که نتوانید وضعیت اقتصادی را پیگیری کنید یا کسب و کارتان را چنانچه که باید و شاید تبلیغ کنید.

راه حل چیست؟ یک برنامه تهیه کنید. در هر فصل و هر ماه زمان مشخصی را به بررسی اعتبار برنامه های درازمدت تر، بازبینی وضعیت مالی و ارزیابی فرصت های جدید اختصاص دهید. ساختار یک برنامه ریزی ساده به شرح زیر است:

برنامه ماهانه: سه هدف کلیدی، برای مثال ارتقای محصولات، جذب ترافیک سایت و تقویت شراکت، را برای ماه پیش رو در نظر بگیرید و معیارهای مشخصی را برای سنجش موفقیت خود در رسیدن به هر یک از آنها تعریف کنید.

برنامه هفتگی: پروژه های خاص مرتبط با اهداف فوق را انتخاب کنید و آن هفته روی آنها تمرکز کنید. با توجه به آمادگی و زمانی که در اختیار دارید، تصمیم بگیرید که چند فعالیت را در آن هفته می توانید انجام دهید و زمان در نظر گرفته شده برای هر فعالیت را روی تقویم مشخص کنید.

برنامه روزانه: وظایف هفتگی تان را بررسی کنید و موارد کوچک و خاصی، مانند ارتباط برقرار کردن با سه پروفایل لینکدین، ارسال ایمیل بازاریابی به مخاطبین فهرست توزیع، برطرف کردن دو باگ محصول و ...، را برای آن روز انتخاب کنید. تهیه چنین برنامه ای وقت زیادی نمی برد، اما فواید فراوانی دارد. 15 دقیقه کار متمرکز روزانه روی اهداف بلندمدت تر بهتر از این است که کار روی این اهداف را ماه ها به تاخیر بیندازید و بعد چندین شب تا صبح بیدار بمانید تا بتوانید این عقب افتادگی را جبران کنید.

همه کارها را به بهترین نحو انجام دهید

زمانی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، به این نتیجه می رسید که 24 ساعت برای تان کم است. تقریباً یک چهارم (24 درصد) صاحبان کسب و کارهای کوچکی که در نظرسنجی ما شرکت کرده بودند، گفتند که نداشتن وقت کافی برای انجام دادن کارهای لازم بزرگ ترین چالشی است که در کسب و کارشان با آن مواجه هستند.

یکی از بهترین کارهایی که صاحبان کسب و کارهای کوچک می توانند برای بردن بیشترین بهره از زمان و منابع انجام دهند، این است که از تکنولوژی جدید استفاده کنند. نرم افزارهایی مانند AI و اتوماسیون شاید پیچیده و نامفهوم به نظر برسد، اما استفاده از آنها در کنار شرکای مناسب باعث تسهیل و تسریع باورنکردنی در کارها می شود. خودکارسازی فرآیندهای متداولی مانند برنامه ریزی و پاسخ دهی به سوالات مشتریان یا آماده سازی متریال بازاریابی کمک می کند تا در وقت صرفه جویی کنید و فعالیت های مربوطه را بدون فدا کردن کیفیت، با کارایی و بازدهی بیشتر به انجام برسانید.

بردن حداکثر استفاده از بازاریابی

اکثر صاحبان کسب و کارهای کوچک بازاریاب حرفه ای نیستند، اما تقریباً تمام آنها (95درصد) بخشی از کار بازاریابی را خودشان انجام می دهند و بسیاری از آنها برای مهارت پیدا کردن در بازاریابی نیاز به آموزش گسترده دارند. اکثر کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک (64درصد) خودآموخته هستند و کمتر از نیمی از آنها (46درصد) خودشان را استاد بازاریابی می دانند.

بازاریابی کار سختی است و نمی توان آن را همواره با حس ششم پیش برد، اما نباید اجازه بدهیم که سودای رسیدن به ایده آل ها مانع از انجام فعالیت و رسیدن به نتایج مطلوب شود. بازاریابی مسئله همه یا هیچ نیست؛ با برداشتن گام های کوچک روزمره می توانید راهی طولانی را در درازمدت طی کنید و کسب و کارتان را به طور پیوسته تر و موثرتر، با صرف زمان کمتر تبلیغ کنید.

مطلب مرتبط: رموز موفقیت در کسب و کار

هنگامی که کسب و کارتان در حال رشد است، چنان سرگرم امور روزمره، تامین نیازهای روزانه و تقویت کسب و کارتان می شوید که حس می کنید، غیرممکن است بتوانید لحظه ای چرخ شتابان این فرآیند را متوقف کنید و به موقعیت فعلی خود و روش رسیدن به اهداف تان فکر کنید. اما لازم است که بر روی رشدتان متمرکز شوید و موانع متداول روزمره را با برداشتن گام هایی کوچک از پیش رو بردارید. به این ترتیب نهایت استفاده را از زمان باارزش تان می برید و مسیر را برای رسیدن به اهداف تان هموار می کنید.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gCo7wbpv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه