دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در این مقاله یاد می گیرید که تمرکز بر روی حال پیش از پرداختن به اهداف روزانه، چگونه نگرش تان را تغییر می دهد.

اصطلاح روزمرگی، یعنی کار یکنواخت خسته کننده و تکراری سال ها پیش به فرهنگ لغت اضافه شده است، اما هنوز هم کاربرد دارد. براساس گزارش Gallup در سال 2017، فقط 33درصد از کارمندان آمریکایی مشارکت فعال در حرفه خود دارند و فقط چهار نفر از هر 10کارمند کاملاً با این جمله موافق بوده اند که در سال گذشته فرصت هایی برای رشد و یادگیری داشته اند.

اگر روزهای تان تکراری و یکنواخت شده است و این کسالت بر روی رفتارتان در خانه نیز تاثیر گذاشته است، یک روش موثر برای این که بتوانید روزتان را متحول کنید، این است که روی 10 دقیقه اول کارتان تمرکز کنید. به محض آن که پشت میز کارتان نشستید، بر روی زمان حال متمرکز شوید و بعد کار کردن بر روی اهداف روزانه را شروع کنید.

قبل از آن که صندوق نامه های دریافتی را باز کنید، چشمان تان را ببندید و به خودتان فکر کنید. روی وزن بدن تان روی صندلی و روی پاهای تان روی زمین تمرکز کنید، سپس سه نفس آهسته و عمیق بکشید، دم را از راه بینی و بازدم را از راه دهان انجام دهید.

بعد از آن که احساس آرامش و تمرکز کردید، تصویری کلی از اهداف آن روز را در نظرتان مجسم کنید. از خودتان بپرسید: «امروز برای موفق شدن در کارم به چه توانایی هایی نیاز دارم؟ می خواهم چه کسی باشم و چگونه رفتار کنم؟ چطور می خواهم خودم را در محیط کارم به دیگران نشان دهم؟» تمرکزتان را بر روی هر چیزی که بگذارید، همان موضوع تمام روزتان را پوشش خواهد داد.

در مرحله بعد به اهداف ملموس تر بپردازید. کارهایی را که می خواهید، آن روز انجام دهید، بنویسید؛ البته سعی کنید بیش از حد به خودتان فشار نیاورید و وظایف را بر حسب ضرورت و اهمیت اولویت بندی کنید. اگر نوشتن فهرست کارهای تان روی کاغذ کار پیش پا افتاده و خسته کننده ای به نظرتان می آید و از دیدن این فهرست خطی طولانی کلافه می شوید، می توانید از روش دوایت آیزنهاور استفاده کنید، ماتریس آیزنهاور روش موثر و ساده ای برای اولویت بندی کارها است.

از ابتدای روز تایمر یا ساعت را تنظیم کنید که هر 30 یا 60 دقیقه یکبار زنگ بزند. هر زمان که صدای زنگ را شنیدید، چشمان تان را حداقل یک دقیقه از روی صفحه نمایشگر بردارید. می توانید بلند شوید و یک دور سریع در اتاق بزنید یا صرفاً بر روی منظره ای که از پنجره می بینید یا محیط پیرامون تان متمرکز شوید، در هر حال در این یک دقیقه باید به چشمان تان استراحت بدهید. به این ترتیب انرژی خود را برای مدت زمان بیشتری حفظ می کنید و در پایان روز احساس نمی کنید که دیگر جانی در بدن تان باقی نمانده است.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Q5SZ3xGT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه