شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

پس از آنکه فیس بوک در سال 2012 اینستاگرام را خرید، این اپ از یک شبکه اجتماعی با محوریت سرگرمی و بارگذاری سلفی که گاهی اوقات شامل تصاویر اتفاقات روزانه افراد می شد به برترین پلتفرم بازاریابی برای محتوای بصری بدل شده است. از زمانی که اینستاگرام سرویس های جدیدش نظیر ویدئو، استوری و IGTV را معرفی کرده است، به رکورد بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه دست یافته. در این آمار افرادی که روزانه حداقل یک ساعت وقت برای گشت وگذار در اینستاگرام وقت می گذارند، مدنظر قرار گرفته اند.

محبوبیت اینستاگرام در میان کاربران به برندها امکان ایجاد ارتباطی عاطفی با مخاطب ها را داده است. به این ترتیب برخی از برندها با موفقیت در زمینه جذب کاربران به محتوای بصری شان چند ده میلیون کاربر جذب کرده اند.

اجازه دهید لیست این مقاله پیرامون هشت برند با بیشترین فالوور در اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم. در خلال بررسی مان شیوه موفقیت آنها در فرآیند بازاریابی و برندینگ را واکاوی خواهیم کرد.

نکته مهم: این مقاله در مورد اکانت های کسب وکار با بیشترین فالوور در اینستاگرام است. براساس آمارها هشت اکانت برتر اینستاگرام را سلبریتی ها به طور کامل در اختیار دارند. برهمین اساس در این مقاله تمرکز بر روی اکانت برندهای پرطرفدار قرار گرفته است. به این ترتیب ساختار مقاله ارتباط بیشتری با دنیای کسب وکار خواهد داشت.

نکات بازاریابی از اکانت برندهای برتر در اینستاگرام

1. اینستاگرام

تعداد فالوورها: 246 میلیون

اینستاگرام به معنای واقعی کلمه نمونه موفقی از برندی که اراده محکمی برای جذب مخاطب در اپ اش را دارد، به نمایش گذاشته است. اینستاگرام با بازنشر خلاقانه و زیباترین مطالب کاربرانش در اکانت خود به کاربرانش پیام مهمی را منتقل می کند: تمام کاربران اینستاگرام هر روز امکان کشف ابعاد جدیدی از توانایی شان در زمینه خلاقیت و نوآوری را دارند. این برند موفق با جست وجو در میان پست های خلاقانه کاربران خود محتوای بصری جذابی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. با نگاهی به اکانت رسمی اینستاگرام شمار بالایی محتوای بصری فوق العاده جذاب مشاهده خواهیم کرد.

مطلب مرتبط: چک لیست بازاریابی اینستاگرامی که هر کسب وکاری به آن نیاز دارد

علاوه بر نکات سطر بالا، اینستاگرام در زمینه توسعه استوری و بخش IGTV اکانتش نیز عملکرد جالبی از خود نشان داده است. موضوع اصلی این بخش ها سلبریتی ها، حیات وحش و موضوعات فرهنگی مشابه است. اینستاگرام علاوه بر بازنشر دقیق پست های منتخب در مورد بازنشرهای محبوب کاربران نیز اقدام جالبی دارد. بر این اساس آنها پست های پرطرفدار را در بخش Highlight برای مدتی نسبتا طولانی ذخیره می کنند. به این ترتیب اکانت اصلی ناشر مطلب از نوعی مزیت تبلیغاتی بلندمدت اینستاگرام نیز بهره مند خواهد شد.

2. نشنال جئوگرافیک

تعداد فالوورها: 90.1 میلیون

نشنال جئوگرافیک بااستعدادترین عکاس های سراسر جهان را استخدام می کند. به همین دلیل همیشه پست های اینستاگرام آنها از مناظر طبیعی، شهرها و موضوعات مربوط به زندگی انسان ها جزو محتوای الهام بخش برای همه کاربران قلمداد می شود. با این حال محتوای بصری خیره کننده این برند تنها دلیل جذب 90 میلیون کاربر نیست.

نشنال جئوگرافیک یک مجله تاریخی محسوب می شود. شهرت عمده آنها نیز علاوه بر سابقه تاریخی مربوط به خلاقیت و نوآوری آنها در زمینه روزنامه نگاری نیز هست. به علاوه شیوه داستان سرایی آنها یکی از نمونه های موفق در میان برندهای مشهور است. به این ترتیب به هنگام بارگذاری هر پست آنها علاوه بر محتوای بصری جذاب به خلق بهترین متن های ممکن نیز مبادرت می کنند. در نتیجه مطالب آنها نه تنها در برگیرنده تصاویر و ویدئوهای زیبا، بلکه نکات مهم پیرامون مسائل کلیدی محیط زیست ما نیز هست.

همچنین نشنال جئوگرافیک از سرویس استوری، آرشیو استوری و IGTV برای هدایت کاربران به مطالب مختلف موجود در سایتش استفاده می کند. با این حال آنها به خوبی می دانند که کاربران شان علاقه ای به ترک اپ اینستاگرام ندارند. به همین خاطر نشنال جئوگرافیک مطالب سایتش را به طور خلاصه در بخش استوری و IGTV بارگذاری می کند. اینگونه کاربران به نسخه فشرده مطالب اصلی سایت دسترسی خواهند داشت.

برای بازاریاب ها، استراتژی نشنال جئوگرافیک در اینستاگرام بیانگر اهمیت ملاقات با مخاطب در مکان درست است. همچنین اهمیت پرهیز از اجبار مخاطب در مورد مراجعه به پلتفرمی دیگر برای مشاهده مطالب نیز اصلی مهم برای آنها محسوب می شود. اگر در نهایت ماجرا کاربران بر روی لینک مطلب سایت کلیک کنند، بسیار عالی خواهد بود. با این حال نباید آنها را به چنین کاری، فقط به دلیل علاقه مان، وادار کنیم.

3. نایک

تعداد فالوورها: 79.5 میلیون

در صنعت تبلیغات، نایک به خاطر تبلیغات انگیزشی اش که ورزشکاران را به باور به خودشان و تلاش سخت ترغیب می کند، شهرت دارد. در اینستاگرام نیز اکانت رسمی شرکت همین استراتژی را دنبال می کند. با پست هایی در چارچوب فیلم های کوتاه، مستندها، ویدئوها و تصاویر انگیزشی تطابق استراتژی این برند در عرصه تبلیغات و فعالیت در شبکه های اجتماعی به خوبی امکان پذیر شده است. به علاوه نایک از این پلتفرم برای آگاه سازی فالوورهای خود در زمینه اخبار ورزشی استفاده می کند. بی شک لازمه ارائه اخبار مناسب به مخاطب ها شناخت دقیق از زمینه علایق و سلیقه آنهاست، کاری که نایک به خوبی آن را انجام می دهد.

4. رئال مادرید

تعداد فالوورها: 62.1 میلیون

رئال مادرید با اختلاف فراوان پرطرفدارترین تیم فوتبال در سراسر جهان به شمار می آید. برهمین اساس اکانت رسمی باشگاه در اینستاگرام طیف وسیع طرفداران تیم را با اخبار پیرامون نتایج، نکات مهم و نقل و انتقالات به خود جذب می کند.

توجه داشته باشید که اکانت رئال مادرید در مقایسه با دومین اکانت پرطرفدار باشگاه های فوتبال در اینستاگرام اختلافی تقریبا دو برابری دارد، بنابراین چنین موفقیتی فقط حاصل آپدیت روزانه مطالب صفحه رسمی باشگاه به صورت معمولی نیست. آنها با نمایش تصویر کاملا واقعی پشت صحنه موفقیت های باشگاه موفق به جذب شمار بالایی از مخاطب ها شده اند. به عنوان مثال با مراجعه به صفحه رسمی رئال مادرید هر روز تصاویر تمرین تیم را مشاهده خواهید کرد. همچنین بخش IGTV تیم گزارش مفصل تری پیرامون تمرین تیم و بازیکنان به کاربران خواهد داد.

مطلب مرتبط: چگونه بازاریابی بهتری در اینستاگرام داشته باشیم

اشتراک گذاری چنین محتواهایی میان باشگاه و طرفداران باعث ایجاد روحیه شراکت در موفقیت تیم از سوی طرفداران شده است. این امر به طور طبیعی میزان تعامل و علاقه طرفداران به باشگاه را به نحو چشمگیری افزایش می دهد.

5. 9GAG

تعداد فالوورها: 46.3 میلیون

9GAG با بارگذاری مطالبی پیرامون سگ ها، گربه ها، کودکان و جوک های مختلف بدل به یکی از خنده دارترین اکانت ها در اینستاگرام شده است. با این حال فقط پست های این اکانت برای مخاطب ها جذاب نیست. در حقیقت آنها در زمینه استفاده از بخش استوری و آرشیو استوری نیز عملکرد فوق العاده ای از خود بر جای گذاشته اند. همچنین بارگذاری نظرسنجی پیرامون برخی از تصاویر و مطالب خنده دار نیز به محبوبیت و تعامل متقابل این برند کمک کرده است. سوال هایی نظیر «ترجیح شما سفر به آینده یا گذشته است؟» یا «آیا سوپ غذاست یا میان وعده؟» نظر کاربران را به طور محسوسی به خود جلب می کند.

علاوه بر اینها، 9GAG با استفاده هوشمندانه از سرویس استوری مخاطب را ترغیب به مشاهده پست های سایت اصلی خود نیز می کند. عملکرد آنها در سرویس IGTV از این هم جذاب تر است. آنها در این بخش با بارگذاری ویدئوهای پرسش و پاسخ مخاطب را هرچه بیشتر به برندشان نزدیک می کنند. برخی ویدئوهای پرسش و پاسخ نیز شامل مصاحبه با سلبریتی ها می شود.

به عنوان تنها برند این لیست که فقط در زمینه محتوای آنلاین فعالیت دارد، 9GAG ثابت کرده تعامل نزدیک با مخاطب و تولید محتوای دقیقا باب میل آنها یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. در صورت اتخاذ چنین استراتژی شما علاوه بر جذب شمار بالایی از کاربران موفق به توسعه برندتان به سریع ترین شکل ممکن نیز خواهید شد.

6. ناسا

تعداد فالوورها: 34.7 میلیون

گشت وگذار در میان مطالب صفحه رسمی ناسا در اینستاگرام اندکی حس فضانوردی را به مخاطب القا می کند. در حقیقت شما احساس فضانوردی را خواهید داشت که در فضا شناور است. در این اکانت شما تصاویر مختلفی از سیاره های مختلف، کهکشان ها و ستاره های گوناگون را خواهید دید. نکته بسیار جالب در این زمینه ثبت تمام این تصاویر از سوی ناسا، به عنوان برترین مرجع در زمینه کیهان شناسی و فضانوردی، است. به این ترتیب شما از کیفیت و برتری تصاویر موجود اطمینان خلل ناپذیری به دست می آورید.

استوری های ناسا در کنار بخش آرشیو استوری و IGTV علاوه بر جذب مخاطب در تلاش برای آگاهی بخشی به آنها نیز هست. به این ترتیب در کنار ارائه تصاویری از ماه، خورشید و زمین اطلاعات مناسبی نیز پیرامون آنها به مخاطب منتقل می شود. همچنین در زمینه فضاپیماهای جدید ناسا و اطلاعات جدید پیرامون علم کیهان شناسی نیز مطالب مفید و البته کوتاهی در اکانت رسمی ناسا وجود دارد.

در عصری که اغلب مردم باور قوی به ارائه اطلاعات بی فایده و غلط از سوی شبکه های اجتماعی دارند، اکانت ناسا نمونه موفقی از یک مثال نقض را فراهم کرده است. بر این اساس محبوبیت ناسا بیانگر امکان ایجاد صفحه ای پیرامون مسائل علمی و ارائه نکات آموزنده در کنار تصاویر جذاب به مخاطب است.

مطلب مرتبط: مشاوره بازاریابی اینستاگرام

7. NBA

تعداد فالوورها: 30.1 میلیون

از آنجایی که بسکتبال هفتمین ورزش پرطرفدار در جهان است، شاید تعجب آور باشد که لیگ NBA یکی از پرطرفدارترین لیگ های ورزشی دنیا در شبکه های اجتماعی به حساب می آید. با این حال پس از بررسی استراتژی آنها در اینستاگرام شاید چنین موفقیتی چندان هم تعجب آور به نظر نرسد. پس اجازه دهید به آنالیز نحوه فعالیت این لیگ در اینستاگرام بپردازیم.

بیشتر مطالب صفحه NBA در اینستاگرام پیرامون امتیازهای تیم های حاضر در لیگ به همراه ویدئوهایی کوتاه از بهترین عملکردهای بازیکنان مطرح و بااستعداد این لیگ است. به این ترتیب با انتشار مطالبی پیرامون تمامی تیم ها و عملکردهای جذاب تیم ها و بازیکنان این صفحه بدل به مرجعی برای طرفداران تمام تیم ها شده است. علاوه بر این باید توجه داشت که صفحه NBA در اینستاگرام فقط مورد توجه کاربران آمریکایی نیست، بلکه طرفداران بسکتبال در سراسر دنیا اخبار این لیگ را از طریق صفحه اینستاگرام آن دنبال می کنند.

با این حال NBA فقط به شخصی سازی خلاقانه و حداکثرسازی طرفدارانش در سراسر دنیا متکی نیست. آنها همچنین به اجرای طرح هایی نظیر پرسش و پاسخ، پشت صحنه های مختلف و آگاه سازی کاربران نسبت به آخرین تحولات مهم این ورزش مبادرت می ورزد. یکی از بخش های جذاب در این زمینه ارائه اخبار و پشت صحنه های جذاب پیرامون تیم ها و ستاره های NBA است. بی تردید چنین اخباری را فقط و فقط در صفحه رسمی NBA می توان پیدا کرد.

ورزش بسکتبال 3 میلیارد کمتر از فوتبال در سراسر جهان طرفدار دارد. با این حال دلیل داشتن 5میلیون فالوور بیشتر صفحه NBA نسبت به صفحه لیگ قهرمانان در اینستاگرام مربوط به آگاهی آنها از علاقه مخاطب و شخصی سازی اکانت شان براساس این نکته است. همچنین باید توجه داشت که اکانت رسمی NBA در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی به خوبی توانایی رفع نیاز و پاسخ به سلیقه های مختلف طرفداران خود را دارد.

8. شنل

تعداد فالوورها: 29.3 میلیون

بخش «پنجشنبه های گذشته» همیشه سهم مهمی در شبکه های اجتماعی خواهد داشت. به هر حال چه کسی از مشاهده شمار بالایی از نوستالژی ها در هر پنجشنبه ناراحت می شود؟ با این حال اخیرا برند شنل به استفاده معمولی از هشتگ TBT اکتفا نکرده و مفهوم «پنجشنبه های گذشته» را به جایگاه تازه ای رسانده است. در واقع آنها با بازنشر آگهی های قدیمی در عرصه مد و فشن بسیار از مخاطب های خود را غافلگیر کرده اند. به این ترتیب هر پنجشنبه فالوورهای صفحه رسمی شنل در اینستاگرام با آگهی های قدیمی و خاطره انگیز این برند در سال های گذشته مواجه خواهند شد. این آگهی ها به دقت از سوی برند انتخاب می شوند. در این زمینه شهرت و محبوبیت آگهی ها میان مخاطب ها در زمان انتشار ملاک اصلی برای انتخاب به حساب می آید.

مطلب مرتبط: 10 حساب کاربری اینستاگرام که هر کارآفرینی باید دنبال کند

اکانت رسمی برند شنل در زمینه انتشار مطالبی پیرامون «کوکوم به عنوان نخستین مدل و فرد تاثیرگذارشان نیز فعالیت قابل توجهی دارد. به این ترتیب آنها به گونه ای موفق به ریشه ها و گذشته پرافتخار برندشان نیز ارجاعات مداوم می دهند. بی شک برای مخاطب آگاهی از نحوه ساخت و پیشرفت برند بزرگی همچون شنل در طول سا ل های گذشته بسیار جذاب خواهد بود. شنل نیز از این طریق به توسعه برند خود و جذب مخاطب می پردازد. در حقیقت این ماجرا برای هر دو طرف، برند و مخاطب ها، جذاب محسوب می شود.

بی تردید تاکید بر روی قدرت تاثیرگذاری ماجراهای گذشته یکی از راهکارهای موثر در زمینه برقراری رابطه ای عاطفی با مخاطب محسوب می شود. همچنین این تکنیک توسعه رابطه متقابل برندها و مخاطب های شان را تسهیل می کند، بنابراین با در ذهن داشتن اهمیت عنصر نوستالژی هر برندی باید در این راه گام محکمی بردارد. به ویژه برندهایی که سابقه درخشانی دارند. چنین برندهایی بهترین منبع را برای خلق محتوای نوستالژیک در اختیار خواهند داشت. در حالی که برندهای تازه تاسیس باید خلاقیت بیشتری را در مسیر خلق محتوای خاطره انگیز از خود نشان دهند.

منبع : hubspot
برچسب ها : کافه بازاریابی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OTkedGQR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه