شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شهر مشهد یکی از قطب های برتر گردشگری در ایرا است که با وجود جاذبه های فراوان و امکانات رفاهی و تفریحی متنوع به شهرت رسیده و سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر ایران و کشورهای همجوار است . بارگاه حرم مطهر امام هشتم اولین جایی  است که مسافران برای زیارت آن می شتابند سپس می توانید به تماشای طبیعت زیبای اطراف شهر رفته و از ییلاقات خوش آب و هوای آن نظیر طرقبه ، شاندیز ، نغندر ، روستای عنبران و ... دیدن کنید . در ضمن شهر مشهد امروزه به شهری مدرن و پیشرفته تبدیل شده و دارای مجموعه های تفریحی ، پارک های آبی و مراکز خرید بسیار شیک و مدرن است که نباید از آن ها غافل شد .

در ادامه شما تور مشهد را با برخی از جاذبه های دیدنی شهر مشهد آشنا می کنیم .

جاذبه های گردشگری در شهر مشهد و ییلاقات اطراف آن و سفر به قشم زیبا

آرامگاه نادر شاه افشار

در ابتدا به سراغ یکی از جاذبه های دیدنی و پرطرفدار این شهر می رویم  و بخش هایی از آرامگاه نادرشاه افشار را معرفی می کنیم . این مجموعه در ضلع شمال غربی چهار راه شهدا ( نادری سابق) واقع شده و پس از حرم حضرت امام رضا علیه السلام ، بیشترین آمار گردشگر را به خود اختصاص داده است . این آرامگاه ، در میان باغی به وسعت چهارده هزار متر مربع قرار گرفته و دارای بخش های متنوعی همچون موزه کتابخانه و ... است .

حمام مهدی قلی بیک

شهر تاریخی مشهد دارای امکان تاریخی بسیار زیادی است که حتی شمارش آن ها کار دشواری خواهد بود . در این میان حمام تاریخی مهدی قلی بیک که یادگاری از دوران صفویه است ، ارزش بارهاتماشا را دارد . این بنا در ابتدای بازار بزرگ و جنب مسجد شاه قرار دارد و شما را برای ساعت ها سرگرم می کند . دیدنی ترین بخش آن بینه حمام است که توسط هشت ستون استوار شده و تمامی دیوارهای آن با نقاشی های زیبا تزئین شده اند  . این بنای باشکوه در سال ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردید و در سال ۱۳۸۵ نیز به موزه مردم شناسی شهر مشهد تبدیل شد . در این موزه تمامی ملزومات حمام های قدیمی به نمایش در آمده که برای بازدید کنندگان بسیار جالب است . به طور مثال : قندیل ، آبخوری و سماورهای ذغالی از جمله اشیاء موجود در این موزه هستند .

مقبره حکیم فردوسی توسی

مقبره شاعر بزرگ حکیم ابوالقاسم فردوسی ، به یکی از جاذبه های دیدنی این شهر تبدیل شده و روزانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران است . این بنا در حدود سی کیلومتری روستای پاژ و در مسیر شهر توس قرار داشته و شش هکتار وسعت دارد .  آرامگاه فردوسی در سال ۱۳۱۳ شمسی بنا گردید و شامل بخش های مختلفی همچون باغی بسیار بزرگ ، استخر ، تندیس یادبود حکیم فردوسی ، کتابخانه ، موزه و آرامگاه شاعر بزرگ مهدی اخوان ثالث است .

باغ ملی مشهد

در ادامه بهتر است برخی از پارک های سرسبز این شهر را ببینید و از طبیعت زیبای آن ها بهره مند شوید . باغ  ملی یکی از همین تفرجگاههای زیبا و دل انگیز این شهر است که در خیابان ارگ قرار دارد . گفتنی است بیش از پنجاه سال از تاسیس باغ ملی می گذرد  و درختان قدیمی و تنومند آن سر به فلک کشیده اند . زمین این باغ در سال ۱۳۴۵ توسط حسین ملک که یکی از خیرین و نیکوکاران این شهر بوده به شهرداری مشهد واگذار گردید .

بازار جنت

اگر میخواهید به یکی از بازارهای سنتی شهر مشهد با تور لحظه آخری سفر باتو بروید و گشت و گذاری متفاوت را تجربه کنید، بازار جنت مکان مناسبی خواهد بود . بازار جنت یکی از بازارهای سنتی و تاریخی این شهر است که امروز مرمت و بازسازی شده است . بازار جنت در واقع یک خیابان سنگ فرش شده و باریک است که دو طرف آن مغازه  های مختلفی به چشم می خورد . همچنین جوی آب کوچکی از وسط آن می گذرد و بازار را به دو نیمه تقسیم کرده است . باید افزود این بازار در گذشته اصلی ترین مکان برای داد و ستد مردم بوده و جمعیت بسیاری روزانه از آن دیدن می کردند . اما امروز با پدید آمدن دهها مرکز خرید مدرن و شیک این بازار اهمیت و محبوبیت خود را از دست داده است  . البته امروزه برای خرید سوغات بد نیست و با کمی صبر و حوصله کالاهای خوب و با کیفیتی را میتوان در آن یافت .

پارک طبیعی هفت حوض

این منطقه زیبا و دیدنی در فاصله کمی از شهر مشهد قرار دارد و به یکی از جاذبه های دیدنی بسیار پر طرفدار تبدیل شده است . این پارک جنگلی پر از تپه است و برای گشت و گذار در آن می بایست کفش راحت به پا داشته باشید . در این منطقه هفت حوضچه طبیعی آب از دل زمین می جوشد و آب هر حوضچه  به پائین سرازیر شده و حوضچه دیگر می  پیوندد و منظره ای زیبا را پدید آورده است  .

جاذبه های دیدنی در جزیره شگفت انگیز قشم

جزیره زیبای قشم در جنوب ایران و در میان آبهای فیروزه ای و زلال خلیج فارس واقع شده است . این جزیره از نظر تقسیمات استانی در استان هرمزگان واقع شده و دارای طبیعتی بکر و خیره کننده است . جزیره قشم بزرگ ترین جزیره تنگه هرمز بوده و از سمت شمال با شهر بندرعباس ، از شرق با جزیره لارک ، از جنوب با جزیره هنگام و از جنوب غربی با جزایر  ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک همسایه است .

اگر بخواهیم تاریخ این جزیره را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوئیم جزیره قشم دارای تمدن صدها ساله بوده و شهر نشینی در آن به دوران ساسانی باز می گردد و از همان زمان تا به امروز تبدیل به سکونت گاه دائمی شده است . در گذشته به این جزیره ابرکاروان گفته می شد و با گسترش اسلام ، قشم نیز تحت اشغال مسلمانان در آمد . سپس با گذشت قرن ها حکومت های مختلفی بر این منطقه حکومت کردند و پای پرتغالی ها نیز به این منطقه باز شد . اما با روی کار آمدن قاجارها این منطقه استقلال خود را باز یافت و دوباره به قلمرو ایران پیوست .

جزیره قشم و تور قشم دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است از این رو بهترین زمان برای سفر به آن اوایل پاییز تا اوایل بهار خواهد بود  . در طول فصل تابستان شرایط آب و هوایی در این منطقه سخت و غیر قابل تحمل می شود و تقریبا از اوایل تیر ماه تا اواسط شهریور ماه ، میزان سفرها به این جزیره بطور چشمگیری کاهش می یابد . بهترین زمان برای سفر به قشم ماه های دی و بهمن بوده و در این زمان بیشینه دما چهل و شش و کمینه آن به شانزده درجه سانتی گراد می رسد .

باید افزود در سالهای اخیر ، صنعت گردشگری و توریسم در جزیره قشم رشد چشمگیری داشته و در همین راستا شاهد پدید آمدن امکانات رفاهی و تفریحی متعددی بوده ایم . تنها نمونه ای از آن ، پدید آمدن دهها هتل ها و اقامتگاههای منحصر بفرد است ، که برای اقامت و پذیرایی از مهمانان خدمات سطح بالایی را ارائه داده و همه شرایط لازم را مهیا نموده اند . 

در ادامه با ما همراه شوید تا برخی از پدیده های شگفت انگیز جزیره قشم را به شما معرفی کنیم .

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eR6kZSS4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه