پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تمام شرکت ها به نیروی انسانی نیاز دارند تا بتوانند کسب و کار خود را به سمت موفقیت سوق دهند. از این رو، باید بتوانند با کمک بهترین روش ها، کارجویان و افراد واجد شرایط را جذب کنند. برای جذب نیروی متخصص، استخدام کنندگان و مدیران استخدام باید از مؤثرترین و اغلب خلاق ترین روش های استخدام استفاده کنند. در این مقاله، ایده های خلاقانه استخدام را مورد بحث قرار می دهیم که می توانید از آنها برای جذب و استخدام متقاضیان واجد شرایط استفاده کنید.

ایده های خلاقانه استخدام برای جذب افراد با استعداد

ایده های خلاقانه استخدام

در ادامه لیستی از ایده های خلاقانه استخدام را نام خواهیم برد که می توانید از آنها برای جذب افراد واجد شرایط استفاده کنید:

1. فرهنگ سازمانی خود را ارتقا دهید

یک راه عالی برای استخدام کارمندان جدید، اشتراک گذاری فرهنگ سازمانی است. بسیاری از متقاضیان کار دوست دارند تا در شرکتی کار کنند که از آن حرف های مثبتی شنیدند و محیط آن را دوستانه می دانند. استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ سازمانی قوی شما باشد. می توانید تصاویر و ویدیوهای رویدادهای شرکت را در این شبکه ها به اشتراک بگذارید. این کارها می تواند باعث ایجاد علاقه در افراد شود و آنها را تشویق کند که در شرکت شما کار کنند.

2. به کارمندان خود اهمیت دهید

ایده های خلاقانه استخدام برای جذب افراد با استعداد

اهمیت دادن به کارمندان یکی دیگر از راه های خوب برای جذب کارمندان جدید است. نشان دادن استعدادهای تیم فعلی شما نشان می دهد که شرکت به کارمندان خود اهمیت می دهد و موفقیت آنها را جشن می گیرد. بیشتر افراد دوست دارند تا در شرکتی کار کنند که در آن کارشان دیده می شود و خود را نیروی قابل تعویض نمی بینند.

3. وبلاگ نویسی داشته باشید

وبلاگ نویسی در مورد رویدادها، پروژه ها، جوایز و موقعیت های باز شرکت می تواند آگاهی و علاقه به کار برای شرکت شما را افزایش دهد.

4. برای استخدام ویدیو بسازید

ساخت ویدیویی جذاب برای استخدام، می تواند ایده ای عالی برای جذب افراد متخصص باشد. داشتن یک ویدیوی استخدام در صفحه موقعیت های شغلی شرکت شما می تواند به افراد ایده ای خوب از نحوه کار در شرکت شما بدهد.

5. یک رویداد آنلاین را میزبانی کنید

یک رویداد آنلاین می تواند به تمام افراد مشتاق کار در شرکت شما اطلاعات کامل و جامعی درباره شرکت شما بدهد. این ایده برای افرادی که در شهر استقرار شرکت شما حضور ندارد، بسیار عالی است و اگر به دنبال جابجایی باشند، راحت تر می توانند تصمیم گیری کنند. برگزاری رویداد آنلاین، همچنین برای افرادی که علاقه مند به استخدام در شرکت شما هستند، اما دوست ندارند تا در رویدادهای حضوری شرکت کنند، عالی است.

6. کارمندان گذشته خود را استخدام کنید

ایده های خلاقانه استخدام برای جذب افراد با استعداد

تسهیل مسیر برای بازگشت کارمندان گذشته به شرکت یکی دیگر از ایده های خوب برای استخدام در سازمان است. راه اندازی یک بخش خاص برای کارمندان قبلی در وب سایت شرکت، راهی خوب برای تشویق آنها به پیوستن مجدد به سازمان شما است.

7. سیستم معرفی افراد را بهبود بخشید

سیستم معرفی افراد در سازمان ها، یکی از روش های نوین در جذب نیروی متخصص است. ممکن است تا به امروز از این روش برای جذب و استخدام استفاده کرده باشید، اما همین امروز روش آن را بهبود دهید و برای کارمندان تشویقی بهتری قرار دهید. این تغییر می تواند شامل تغییر در میزان پاداش های نقدی شود تا افراد را برای معرفی متخصصین ترغیب کند.

8. دانشجویان را جذب کنید

استخدام دانشجویان می تواند راه ایده آل برای جذب افراد مشتاق باشد، چرا که تازه وارد مسیر شغلی خود شده اند و برای موفقیت در آن هدف های بسیاری دارند. همکاری با دانشگاه ها، بخش های خصوصی و دولتی و اساتید برای دسترسی به دانشجویان از طریق نمایشگاه های کار یا رویدادهای مجازی، می تواند به شما در یافتن کارمندان جدید کمک کند.

اختصاص بخشی از وب سایت شرکت به دانشجویان یا تازه فارغ التحصیل شدگان می تواند به جذب دانشجویان بیشتر کمک کند. همچنین می توانید موقعیت هایی خاص مانند کارآموزی، برای دانشجویانی که هنوز تحصیل خود را به پایان نرسانده اند، تعیین کنید.

9. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

ایده های خلاقانه استخدام برای جذب افراد با استعداد

شبکه های اجتماعی می توانند ابزار ارزشمندی برای دستیابی به طیف وسیعی از متخصصان بازار کار باشند. یک حساب کاربری برای شرکت بسازید و در آن تنها روی موضوع استخدام تمرکز داشته باشید. این کار این فرصت را به کارجویان می دهد تا فعالیت های استخدامی و موقعیت های شغلی باز شما را ببینند و برای آنها اقدام کنند.

10. افراد علاقه مند به کار داوطلبانه را جذب کنید

اگر شرکت شما خصوصی و غیرانتفاعی است، می توانید داوطلبان را نیز جذب کنید. موقعیت های شغلی شما امکان کسب تجربه را به آنها می دهد و شرکت شما حتی می تواند در صورت رضایت، تصمیم بگیرند که با فرد داوطلب قرارداد دائمی ببندد.

11. در برنامه خود آموزش رایگان را بگنجانید

ارائه آموزش رایگان راهی عالی برای دستیابی به متخصصانی است که ممکن است در فضاهای دیگر به آنها دسترسی نداشته باشید. برخی از کاندیداها به جز آشنایی با یک یا دو برنامه کامپیوتری، تمام شرایط لازم برای این شغل را دارند. آموزش به این افراد می تواند لیست افراد متقاضی را برای شما بزرگتر کند و از آنها در شرکت خود کمک بگیرید.

12. سراغ کارمندان شرکت های در حال انحلال بروید

با شرکت هایی که در حال تعطیلی هستند یا تعدیل داشتند، همکاری کنید تا بتوانید کارمندان آنها را جذب شرکت خود کنید. این نه تنها به شما کمک می کند تا کارمندان جدید پیدا کنید، بلکه به کارمندان آن شرکت نیز کمک می کند تا به سرعت شغل جدید پیدا کنند. این شرکت ها به احتمال زیاد از شراکت با شما خوشحال خواهند شد، زیرا کمک کردن به کارمندان برای یافتن شغل یکی از دغدغه های این شرکت ها است و شما این دغدغه آنها را رفع خواهید کرد.

13. به طور مستقیم افراد را جذب کنید

ایده های خلاقانه استخدام برای جذب افراد با استعداد

اگرچه فرصت بسیاری برای جذب افراد به صورت آنلاین وجود دارد، اما هنوز هم یکی از جذاب ترین ایده ها در جذب افراد و همچنین یکی از وظایف کارشناس استخدام، همان روش سنتی یعنی ارتباط مستقیم است. اگر افراد خاصی هستند که به شرکت شما علاقه نشان داده اند اما درخواست نداده اند، از ساعت ناهار خود برای ملاقات با آنها استفاده کنید و در مورد علاقه شرکت به آنها و موقعیت های شغلی موجود خود با آنها صحبت کنید.

14. میزبان یک رویداد استخدامی، به صورت حضوری یا مجازی باشید

رویداد استخدامی یک راه عالی برای شناخت افراد متخصص است. می توانید رویداد را در شرکت خود برگزار کنید و به شرکت کنندگان اجازه دهید با کارمندان فعلی ملاقات کنند و ببینند محیط کار در شرکت شما چگونه است. یا، می توانید یک رویداد استخدامی در یک رستوران یا فضای باز یا سرپوشیده را میزبانی کنید.

15. از مشتریان خود درباره معرفی متخصصین کمک بگیرید

استفاده از سیستم معرفی افراد میان کارمندان شرکت ها روشی متداول است، اما یکی دیگر از ایده های خوب استخدام این است که از مشتریان خود بخواهید که افراد علاقه مند به کار خصوصا کار در شرکت شما را معرفی کنند. مشتریان شما ممکن است دوستان یا آشنایی داشته باشند که برای کار در شرکت شما مناسب هستند. برای اینکه بتوانید لیست خوبی از مشتریان دریافت کنید، می توانید برای آنها پیشنهادات خاص و تخفیفاتی در نظر بگیرید.

16. از چت بات استفاده کنید

یک چت بات در صفحه شغلی وب سایت شما این امکان را به واجدان شرایط می دهد تا سؤالاتی را که ممکن است در مورد شرکت شما یا موقعیت های شغلی خاص داشته باشند، بپرسند. این کار جستجوی شغلی آنها را آسان تر می کند و باعث می شود تعداد درخواست ها بیشتر شود، زیرا اطلاعات بیشتری در اختیارشان قرار خواهید داد.

17. پروژه های جاری شرکت خود را به اشتراک بگذارید

ایده های خلاقانه استخدام برای جذب افراد با استعداد

اشتراک گذاری پروژه های فعلی تان در شبکه های اجتماعی یا وب سایت تان، راهی خوب برای ارائه اطلاعات بیشتر به افراد واجد شرایط است که برای کار در شرکت شما مشتاق هستند. دیدن اینکه شرکت شما روی چه چیزی کار می کند، می تواند به آنها کمک کند تصمیم بگیرند که آیا می خواهند در آنجا کار کنند یا خیر. همچنین به آنها ایده دقیق تری از انتظارات شغلی می دهد.

18. خبرنامه شغلی ارسال کنید

ارسال خبرنامه برای موقعیت های شغلی باز، ایده ای عالی برای آگاهی رسانی از فرآیند استخدام در سازمانتان است. فضایی در وب سایت شرکت خود ایجاد کنید تا افراد بتوانند در خبرنامه شغلی شما عضو شوند تا بتوانند ایمیل آن را دریافت کنند. این به افرادی که به شرکت شما علاقه مند هستند، اما برای فرصت های شغلی حال حاضر شما مناسب نیستند، اجازه می دهد تا زمانی که فرصت شغلی جدیدی تعریف کردید، از آن باخبر شوند.

19. کارجویان را برای ارسال رزومه در هر زمان تشویق کنید

کارجویان را برای ارسال رزومه در هر زمان تشویق کنید، چه در آن زمان شما فرصت شغلی جدیدی تعریف کرده باشید و چه آگهی استخدامی نداشته باشید. شما می توانید بخشی در وب سایت شرکت خود ایجاد کنید که در آن افراد علاقه مند بتوانند اطلاعات تماس و رزومه خود را ارسال کنند و انتخاب کنند که به چه شغلی علاقه مند هستند.

شما می توانید رزومه آنها را در بانک رزومه خود نگه دارید تا در صورت نیاز آنها را بررسی کنید. این کار به شما این امکان را می دهد که در صورت معرفی فرصت شغلی جدید، لیستی از رزومه های دریافتی را بررسی کنید و از میان آنها بهترین افراد را برای مصاحبه انتخاب کنید.

20. مادران را استخدام کنید

ایده های خلاقانه استخدام برای جذب افراد با استعداد

مادرانی که دوران مرخصی زایمان خود را به اتمام رساندن و از شرکت سابق خود بیرون آمدند، می توانند انتخاب شما در استخدام باشند. بازگشت به محل کار پس از بچه دار شدن به این معنا است که مادران برنامه ی خاصی برای کار و آینده خود دارند، بنابراین به آنها اطلاع دهید که شرکت شما می تواند به آنها در رسیدن به اهداف شغلی کمک کند. 

21. از تبلیغات دهان به دهان استفاده کنید

هرچه مخاطبین بیشتری داشته باشید که بدانند برای چه موقعیت های شغلی استخدام می کنید، افراد بیشتری را می توانید جذب شبکه استخدامی خود کنید. هر زمان که با شخصی یا گروهی هم صحبت شدید، درباره فرصت های شغلی خود و همچنین مزایای کار در شرکت خود بگویید تا بتوانید افراد با استعداد را استخدام کنید.

22. از سئو برای بهبود نتایج جستجو استفاده کنید

راه دیگر برای جذب افراد بیشتر این است که مطمئن شوید آنها می توانند لیست فرصت های شغلی شما را در صفحات جستجو پیدا کنند. سئو به شما کمک می کند تا از نمایش لیست فرصت های شغلی خود مطمئن شوید. ابتدا صفحات جستجو را با نام شرکت خود و عناوین شغلی خاص بررسی کنید و در صورتی که در نتایج نام و وب سایت شما حضور داشت، می توانید از جذب افراد با استعداد مطمئن شوید.

ایده های خلاقانه استخدام برای جذب افراد با استعداد

ایده های بیشتر در جذب و استخدام

در ادامه ایده های خلاقانه بیشتری برای جذب متقاضیان واجد شرایط را نام خواهیم برد:

  • مکان های مختلف و غیرسنتی را برای استخدام امتحان کنید، مانند ساحل، پارک محلی یا در مرکز شهر.
  • کارشناس استخدامی را به صورت تمام وقت یا پاره وقت استخدام کنید تا برای شما افراد با استعداد را پیدا کند.
  • پاداش های بالاتری را برای معرفی افراد با استعداد، به ویژه برای موقعیت هایی که جذب در آنها سخت تر است، ارائه دهید.
  • اگر متقاضی پیشنهاد شغلی شما را رد کرد، از او در مورد فرد جایگزین سوال کنید.
  • در نمایشگاه های کار شرکت کنید.
  • در دانشگاه ها به عنوان سخنران مهمان شرکت کنید.
  • در دانشگاه ها و کلاس های آنلاین به عنوان مدرس حضور پیدا کنید.
  • رویدادها، دوره ها یا آموزش های آنلاین برگزار کنید.
  • از شرکت های دیگر برای جذب کمک بخواهید.
  • حامی آموزش رایگان یا دوره های ویژه شوید.
  • برای به دست آوردن ایده های جدید، سراغ تجزیه و تحلیل روش استخدام شرکت های رقیب بروید.
  • در فضاهای عمومی تبلیغات کنید.
  • امکان پخش تبلیغ در سینما را بخرید.
  • برای ثبت نام در رویدادها، کوپن یا هدایایی را در نظر داشته باشید.
  • در مجلات یا نشریات خاص صنعت تبلیغ کنید.

منبع: وبسایت کاریابی ایران تلنت

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eCpTol3O
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه