دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار در تعطیلات نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد زیادی را تجربه کرد. کارشناسان می گویند نوسان قیمت دلار به علت عدم قطعیت در مذاکرات برجام است.

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که قیمت دلار به کمتر از ۲۵ هزار تومان نمی رسد. با توافق در کوتاه مدت دلار به طور موقت با میانگین قیمت ۲۰ الی ۲۴ هزار تومان معامله می شود و پس از آن به محدوده ۲۵ هزار تومانی خود باز می گردد.

قیمت دلار در کانال 26 هزار تومان

معامله گران با اخبار رسیده از مقر مذاکرات وین مسیر حرکت خود را مشخص می کنند. اما با گذشت چندین ماه از شروع این مذاکرات همچنان اختلافات کلیدی مانعی برای رسیدن توافق هسته ای اعلام می شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی مدعی شد که حصول توافق بر سر احیای برجام ممکن است روزها و یا حتی هفته ها به طول بینجامد. این اظهار نظر روی انتظارات بازار اثرگذار است زیرا یکی از عوامل محدود شدن سطح نوسان در بازار ارز امید به توافق بود.

بازار تصور می کرد که با توافق علاوه بر تقویت فروش نفت ایران بخش زیادی از منابع ارزی کشور آزاد می شود. این آزادی سازی روی توان دولت در عرضه ارز اثر گذار خواهد بود. تاخیر در توافق می تواند آن دسته از معامله گران را که روی نوسان سودگیری می کنند فعال کند.

دلار در کانال ۲۷ هزار تومانی نماند

آنطور که دنیای اقتصاد نوشته، دیروز یکشنبه ۱۴ فروردین بازار ارز تهران با افت قیمت فعالیت خود را آغاز کرد. نرخ ارز در بازار آزاد تهران که به واسطه تعطیلات نوروزی توانسته بود حرکات افزایشی جدیدی از خود به نمایش بگذارد با شروع رسمی معاملات ارزی دچار کاهش قیمت شد. قیمت دلار در بازار روز گذشته فعالیت خود را حوالی مرز دو کانال ۲۶ و ۲۷ هزار تومان آغاز کرد.

اما پس از گذشت چند ساعت و با افزایش حجم معاملات، این نرخ روند کاهشی جدیدی را تجربه کرد. در ابتدای این روند نرخ شاخص بازار ارز توانست با یک پله کاهش قیمت نسبت به آخرین نرخ تعطیلات نوروزی در سطح قیمتی ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شود. در ادامه بازار روز گذشته نیز اسکناس آمریکایی مجددا شاهد کاهش قیمت بود.

دیروز نرخ دیگر ارز های موجود در معاملات بازار تهران نیز مانند دلار دچار کاهش قیمت شد. هر برگ اسکناس یورو آزاد در بازار روز گذشته با حدود ۵۰۰ تومان کاهش قیمت نسبت به آخرین نرخ این ارز در نوروز به کانال ۲۹ هزار تومانی بازگشت.

برخی از تحلیلگران و کارشناسان ارزی بازار تهران کاهش قیمت مشاهده شده در نرخ ارز های مطرح این بازار را تحت تاثیر دو عامل مهم شروع مجدد فعالیت نهاد های بازار ساز و تزریق ارز توسط این نهاد ها به بازار و همچنین انتشار سیگنال سیاسی مثبت توسط وزیر امور خارجه کشور در زمینه مذاکرات هسته ای وین می دانند.

این افراد با اشاره به فعالیت محدود نهاد های بازار ساز در تعطیلات نوروز  از کمبود نسبی میزان عرضه ارز در بازار سخن گفتند. به عقیده این افراد و با توجه به وضعیت مطلوب ذخایر ارزی کشور، بانک مرکزی در صورت نیاز می تواند از افزایش حجم عرضه خود به عنوان اهرم اثر بخشی در جهت کاهش نرخ ارز در بازار استفاده کند.

از سوی دیگر اما عده ای از کارشناسان سیاسی-ارزی بازار با اشاره به طولانی شدن روند مذاکرات هسته ای و کاهش تاثیر پذیری نرخ ارز از سیگنال های منتشر شده حول محور این نشست ها، مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه کشور با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل را در شروع روند کاهشی جدید نرخ ارز بی تاثیر ندانستند.

امیرعبداللهیان در مکالمه تلفنی خود با گوترش گفت: در مذاکرات وین به توافق نزدیک هستیم و پیشنهادهای مان را در مورد موضوعات باقی  مانده از طریق مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به طرف آمریکایی منتقل کرده ایم و اکنون توپ در زمین آمریکاست. هر قطعه سکه امامی نیز دیروز در همراهی با روند کاهشی بازار ارز نسبت به نرخ تعطیلات نوروزی کاهشی ۳۰ هزار تومانی داشت و در سطح قیمتی ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد.

جدول کامل قیمت دلار و ارزهای معتبر

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VxEqZesN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه