پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کیش خانه اعیانی این جزیره است که زیر مجموعه شهر حریره این جزیره است. بهتر است بگوییم خانه اعیانی این جزیرهیکی از دیدنی ترین مکان های جزیره است که در بین دیگر جاذبه های گردشگری این شهر کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما جاذبه های بی شماری دارد. خانه اعیان در واقع یادآور خانه های قدیمی ایران باستان است که چندین خانواده در آن زندگی می کردند. آنها خوردند.

 علاوه بر این، خانه اعیانی این جزیره نمونه بارز و مهم این نوع خانه ها در حاشیه خلیج فارس است و اگر علاقه مند به بازدید از این بنای تاریخی در تور این جزیره هستید، لازم است بدانید که با توجه به آثار باقی مانده از این خانه مانند کاشی کاری های ستاره ای و وسعت آن می توان گفت که خانه اعیان این جزیره در دوره ایلخانی ساخته شده است. در آخر پیشنهاد می کنیم اگر به تاریخ و ایران باستان علاقه دارید این جاذبه دیدنی و شگفت انگیز این جزیره را در تور کیش از دست ندهید.

از خانه اعیانی تا آکواریوم در سفری به یاد ماندنی

آشنایی با خانه اشرافی

خانه اعیانی یکی از مکان های شهر باستانی حریره در این جزیره است که کمتر از سایر جاذبه های جزیره این جزیره شناخته شده است. خانه اعیانی این جزیره از آن خانه های قدیمی ایرانی است که چند خانواده در کنار هم زندگی می کردند. در واقع این نمونه از خانه های اعیانی بیشتر در شهرهای یزد، کاشان و اصفهان دیده می شود. می توان حدس زد که کاشی کاری ستاره و سطح بزرگ آن متعلق به دوره ایلخانان است. لازم به ذکر است که کاشی ستاره از کالاهای وارداتی در دوران ایلخانی بوده که از این جزیره در کشورمان ایران وارد می شده و در ساخت تخت سلیمان و سلطانیه مورد استفاده قرار می گرفته است. با تمام این توضیحات می توان گفت که این عمارت تاریخی و شگفت انگیز متعلق به یکی از ثروتمندان شهر باستانی حریره در جزیره این جزیره بوده است. خانه اعیانی از بخش های مختلفی مانند آشپزخانه، مهمانسرا، ایوان و اقامتگاه بانوان تشکیل شده است که شما را با هر قسمت از این خانه با یک جنبه تاریخی بسیار دور آشنا می کند و حکایت های بسیاری را برای شما بازگو می کند که در تور سفر با این جزیره قطعا ارزش دیدن دارد به نظر می رسد این خانه در گذشته با فعالیت ماهیگیری و برای دسترسی آسان به دریا ساخته شده است.

لازم به ذکر است که در کنار خانه اعیانی این جزیره در شهر باستانی حریره، مجموعه تاریخی دیگری مانند مسجد، حمام و قنات های باستانی و ... وجود دارد. حمام شهر قدیم حریره با حیاط های مختلف دارای بخش هایی مانند سر بینه، گلخانه و حمام است که در قسمت جنوبی این بنا ساخته شده و با دالان های سرپوشیده کاملاً از آن جدا شده است. همچنین دو گنجینه کوچک و بزرگ در جنوب گلخانه که آخرین قسمت بنا را تشکیل می دهند، یکی از قدیمی ترین حمام های ایرانی است که در دوران باستان شناسی کشف و شناسایی شده و دو دوره مجزا و متمایز را برای مخاطبان خود بازگو می کند. به گفته باستان شناسان، این حمام به نظر خصوصی و متعلق به صاحب آن است. همچنین مسافران عزیز علاقه مند به دیدن آیین باستانی می توانند این خانه را ترک کرده و از آن نهایت لذت را ببرند. تور مشهد سفر باتو را از دست ندهید.

 

قسمت های مختلف خانه اعیانی

از قسمت های مختلف خانه اعیانی این جزیره می توان به مهمانسرا، آشپزخانه، ایوان و محل سکونت زنان خانه اشاره کرد که هر کدام جذابیت های خاص و منحصر به فرد خود را دارند. هر قسمت از این خانه دنیایی از حرف ها و خاطرات بسیار جالب دارد و به همین دلیل است که گردشگران خارجی زیادی را به محله جذب کرده است. جالب است بدانید که بر اساس نتایج کاوش های باستان شناسی انجام شده تا به امروز در محوطه باستانی حریره، گفته می شود که این مجموعه باشکوه حمام شامل خانه های اعیانی، حمام، مساجد و قنات های باستانی است. همچنین محوطه اداره پست و ارتفاعات و خرابه های شهر قدیمی حریره حدود 120 هکتار وسعت دارد و زمانی به عنوان شهری بزرگ و آباد در منطقه شناخته می شد. لازم به ذکر است که تمامی اتاق ها و سقف ها و پوشش کلی خانه اعیانی این جزیره تقریباً از بین رفته و تنها بخشی از طاق های سنگی آن باقی مانده است که حتما باید از آن بازدید کرد. این مجموعه درست در کنار دریا ساخته شده و معماری متفاوت و شگفت انگیزی دارد. خانه اعیانی این جزیره مجموعه ای از کانال های افقی و عمودی است، چاه هایی که در گوشه و کنار خانه قرار می گیرند. همچنین خانه اشرافی مجموعه ای بسیار جالب و بسیار کمیاب است که هنوز کارکرد آن مشخص نشده است. پس از بررسی های عمیق بر روی این محوطه تاریخی و جذاب، باستان شناسان آنها به این نتیجه رسیدند که این بنا برای فعالیت ماهیگیری و برای دسترسی آسان به دریا ساخته شده است، شاید دلیل دیگری برای ساخت خانه اعیان این جزیره باشد. ایجاد کانالی برای فرار علیه هجوم مردم شهر بود، اما به طور کلی امروزه به یکی از مشهورترین آثار تاریخی تبدیل شده است.

معرفی آکواریوم

آکواریوم  یکی از نقاط گردشگری استان هرمزگان و یکی از جامع ترین و مجهزترین آکواریوم های ایران است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر کشور به ایران سفر می کنند.جزیره . برای علاقه مندان به دنیای زیر آب و کسانی که فرصت غواصی ندارند، این آکواریوم قدم زدن و لذت بردن از تنوع آبزیان در خلیج فارس را آسان کرده است.

در آکواریوم  گونه های آبزی زیبایی در اندازه های مختلف نگهداری می شود که از نظر شکل، رنگ، فلس و ظاهر منحصر به فرد هستند. بیشتر بازدیدکنندگان از این آکواریوم محققان، دانش آموزان و کودکان هستند. در کنار دیدن سایر تفریحات این جزیره، بازدید از آکواریوم آن خالی از لطف نیست و خاطره خوشی را در کنار خانواده و دوستان برای شما رقم خواهد زد. با تور قشم سفر کنید .

آکواریوم این جزیره در کجا قرار دارد؟

آکواریوم این جزیره در جنوب شرقی جزیره و در کنار پارک دلفین ها قرار دارد. این آکواریوم زیبا فاصله چندانی با مرکز شهر ندارد. برای دسترسی به این آکواریوم می توانید به راحتی با تاکسی، مینی بوس، ماشین شخصی و حتی دوچرخه به این مجموعه بروید و سفری به یاد ماندنی را در خاطرات خود ثبت کنید. بد نیست بدانید که این آکواریوم جزو مجموعه دلفین های این جزیره نیست. اما درست در کنار آن است.

از خانه اعیانی تا آکواریوم در سفری به یاد ماندنی

بخش های مختلف آکواریوم

این آکواریوم بزرگ از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. یکی با حجم 50000 لیتر که شامل گونه های بزرگ آبزی مانند کوسه و ماهی غول پیکر است و دیگری با حجم 20000 لیتر که به آبزیان آب شیرین و بالغ بر 70 ماهی کمیاب و منحصر به فرد علاوه بر کوسه و بزرگ اختصاص دارد. آبزیان در آنجا نگهداری می شوند.

یکی از بخش های مهم آکواریوم ، بخش دیرینه شناسی برای نمایش آبزیان است.

بخشی نیز به عنوان دیرینه شناسی برای گونه های آبزی پر شده در نظر گرفته شد. در این آکواریوم علاوه بر ماهی، خزندگان مختلفی مانند مار، کروکودیل، عقرب و ... وجود دارد. نیز حفظ می شوند. لاک پشت بزرگ دو متری که در این آکواریوم نگهداری می شود یکی از قسمت های عجیب و دیدنی است.

 

در نزدیکی آکواریوم  کجا اقامت کنیم؟

جزیره  به دلیل توریستی بودن دارای هتل ها و اقامتگاه های متنوعی است. اگر علاقه مند به نزدیک بودن محل اقامتتان به آکواریوم  هستید، هتل مارینا پارک، هتل سیمرغ، هتل شباویز و هتل کوثر فاصله کمتری نسبت به سایر هتل ها تا آکواریوم دارند و گزینه های مناسبی هستند.

 

ساعات بازدید و هزینه بلیط آکواریوم

 

ساعات بازدید از آکواریوم  همه روزه به جز جمعه از ساعت 8 صبح الی 20 می باشد و توصیه می شود حدود دو ساعت از آن بازدید کنید تا بتوانید از قسمت های مختلف آن بازدید کنید.

 

کشتی های آکواریوم

در سفر به جزیره ، اگر می خواهید زیبایی های زیر آب خلیج فارس را تماشا کنید، علاوه بر آکواریوم، راه های دیگری مانند غواصی و قایق های آکواریومی نیز پیش روی شماست. قایق های آکواریومی یک انتخاب محبوب برای گردشگران در جزیره است. مزیت این قایق ها نسبت به آکواریوم تماشای ماهی های زیبا در دریای بی کران و زیستگاه اصلی آنهاست که لذت را ده برابر می کند. به علاوه، تماشای زندگی گروهی از ماهی ها به طرز غیرقابل توصیفی هیجان انگیز است. در تور یک ساعته این شناورها، علاوه بر آبزیان رنگارنگ، از پوشش گیاهی و مرجان های زیبای خلیج فارس نیز دیدن خواهید کرد.

انواع مختلفی از قایق های آکواریومی وجود دارد، از جمله رزمناو، تیکا، نهنگ سفید، سیمرغ، توتیا و ستاره. این کشتی ها بدنه و کف شیشه ای دارند و تا عمق حدود پنج متری غرق می شوند. علاوه بر این، پذیرایی و اجرای موسیقی زنده در این کشتی ها لذت بازدید را بسیار افزایش می دهد. با پرداخت 95000 تومان می توانید از تور زیردریایی با این کشتی ها لذت ببرید.

به غیر از بازدید از آکواریوم ، می توانید از سایت های اطراف نیز دیدن کنید. مهم ترین مکان ها پارک دلفین ها و باغ پرندگان است که در 1.4 کیلومتری آکواریوم قرار دارد. یکی دیگر از مکان های دیدنی پارک ساحلی سیمرغ است که در دو کیلومتری آکواریوم قرار دارد. پارک آبی اقیانوس، پارک آهوان، پارک هنگام، ساحل مرجان و اسکله تفریحی از دیگر جاذبه های نزدیک آکواریوم  هستند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yhYo5U0O
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه