جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تاسیسات یکی از بخش های مهم هر ساختمان و پروژه ساخت و ساز است. یکی از موارد مهم در بحث تهیه تاسیسات در محل های مختلف عایق بندی آن هاست. حفظ و نگهداری از انرژی هر روزه اهمیت خود را بیش از بیش نشان می دهد. همین موضوع سبب شده عایق بندی تاسیسات در صرفه جویی منابع انرژی و کاهش هزینه ها نقش بالایی را ایفا کند.

چرا باید تاسیسات را عایق‌ بندی کنیم؟

در هر قسمت از ساختمان عایق بندی تاسیسات با هدف خاص خود انجام می شود. عایق بندی  حرارتی تاسیسات با استقاده از فوم پلی اتیلن یکی از انواع عایق بندی های تاسیسات ساختمانی است. این نوع عایق بندی به منظور جلوگیری از انتقال حرارات به کار برده می شود. عایق بندی حرارتی در تاسیسات ساختمانی از انتقال گرما و حرارت از مکانی به مکان دیگر و هدررفت آن جلوگیری می کند.عایق بندی تاسیسات در فصل‎های سرد اهمیت خود را دو چندان نشان می دهد. هر فردی برای کم‎ کردن هزینه قبض های مصرف انرژی و کاهش مصرف سوخت باید عایق بندی تاسیسات را جدی بگیرد. عایق کاری صحیح ساختمانی نه تنها باعث حفظ گرما در زمستان می شود، بلکه در تابستان نیز ساختمان را خنک می کند.

نحوه صحیح عایق بندی تاسیسات با فوم

عایق های حرارتی در قسمت های مختلف یک ساختمان استفاده می شود. سقف، دیوار، کف زمین و لوله های آب از جمله این قسمت ها است. بر همین اساس هر نوع عایقی باید مناسب با شرایط جوی منطقه انتخاب شود. عایق بندی تاسیسات به صورت صحیح باعث کاهش 50 درصدی مصرف انرژی می شود. علی رغم هزینه های اولیه ای که عایق بندی تاسیسات می تواند به همراه داشته باشد، در طولانی مدت سبب کاهش هزینه های مصرف انرژی می شود.

عایق بندی در تاسیسات علت های مختلفی را دارد. اما مهم ترین دلیل آن همانطور که در ابتدا بیان کردیم نگهداری و حفظ انرژی است. حفظ انرژی سبب کاهش هزینه های جاری، حفظ محیط زیست، کاهش گازهای گلخانه ای و در نهایت کیفیت بالاتر در زندگی می شود. عایق های تاسیسات فومی می توانند در کاهش صدا و آلودگی های صوتی نقش موثری داشته باشند.

عایق های تاسیسات در برابر محافظت فردی افرادی که در صنایع مختلف کار می کنند نیز نقش بالایی را دارند. عایق بندی دمای لوله ها و سایر تجهیزات را کاهش داده و موجب ایمنی می شود.

عایق بندی تاسیسات با استفاده از فوم می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای پشم شیشه و یا پشم سنگ باشد. به دلیل تنوع بالایی که فوم های عایق بندی برای تاسیسات مختلف دارند، این فوم ها می توانند در قسمت های مختلف از دیوار، کف، سقف، لوله ها، درزهای مختلف و ... مورد استفاده قرار بگیرند.

عایق بندی تاسیسات با فوم

یکی از انواع عایق بندی تاسیسات در ساختمان ها، عایق بندی با فوم است. عایق بندی با فوم می تواند به عنوان عایق حرارت و صدا عمل کند. اما برای این که بتوانیم با نحوه عملکرد و اهمیت عایق بندی تاسیسات با فوم آشنا شویم، باید با انواع فوم ها را در تاسیسات بررسی کنیم.

نحوه صحیح عایق بندی تاسیسات با فوم

عایق فوم پلی یورتان

فوم پلی یورتان به دلیل ساختار خاص شیمیایی خود، خواص زیادی را برای کاربردهای مختلف دارد. یکی از بهترین روش ها برای حفظ و نگهداری از انرژی استفاده از عایق فوم پلی یورتان است. این نوع عایق ها می توانند در صنایع مختلفی از جمله تاسیسات ساختمان به کار برده شوند. فوم پلی یورتان دارای سه نوع مختلف است که در اینجا به اختصار به آن ها می پردازیم:

  • عایق حرارتی پیش ساخته: این عایق حرارتی پیش ساخته به شکل های مختلفی تولید می شوند. این نوع از عایق حرارتی به اندازه های مختلفی بر اساس سفارش مشتری ساخته و تهیه می شود.
  • فوم پاششی حرارتی: این نوع از فوم به شکل اسپری به محل  مورد نظر پاشیده شده و در کمتر از چند لحظه به فومی یکدست تبدیل می شود. فوم پاششی حرارتی، تا 70 درصد در مقابل عایق های سنتی عملکرد بهتری دارد. این فوم هم می تواند به صورت مستقل و هم مجزا برای درزگیری مورد استفاده قرار گیرد.
  • فوم تزریقی حرارتی: در این روش مایع فوم پلی یورتان در محل مورد نظر تزریق می شود. این روش برای درگیری منافذ روشی مناسب محسوب می شوند.

فوم پلی اتیلن

فوم پلی اتیلن به دلیل ساختار شیمیایی خاص خود بهترین عایق حرارت، سرما و صدا در تاسیسات ساختمانی به حساب می آید. این نوع فوم در شرایط مختلف جوی از دمای منفی 35 تا مثبت 90 قابلیت استفاده را دارد. عایق بندی فوم پلی اتلین می تواند در قسمت های مختلف تاسیسات ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد. این نوع از عایق های فوم به دلیل کیفیت بالا، ضدآب بودن، مقاومت بالای شیمیایی، راحتی در نصب و قیمت مناسب یکی از بهترین جایگزین های عایق های سنتی به شمار می روند.

فوم پلی اتیلن عایقی مناسب برای تاسیسات سوله و پوشش نماها به شمار می رود. یکی از مواردی که باعث ایجاد تمایز در عایق بندی با فوم پلی اتیلن می شود، خاصیت ضد صوتی آن است. این عایق بندی علاوه بر اینکه از انتقال حرارت در تاسیسات جلوگیری می کند، عایق مناسبی نیز برای صدا به شمار می رود.

نحوه صحیح عایق بندی تاسیسات با فوم

فوم پلی استایرن (یونولیت)

یونولیت ماده ای سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا به شمار میرود. این نوع از فوم ها به دلیل وزن سبک و قیمت مناسب مورد استفاده ساختمان سازان قرار می گیرند. از مزایای این فوم در عایق بندی تاسیسات ساختمان می توان به سبکی وزن این نوع فوم ها اشاره کرد. از طرفی دیگر مقاوم نبودن این فوم ها در مقابل آتش سوزی از جمله معایب استفاده آن ها به شمار می رود.

چرا باید از عایق بندی تاسیسات با فوم استفاده کنیم؟

عایق های فومی به دلیل قیمت مناسب، اشکال متنوع، خاصیت ضدصوتی و ضدحرارتی، قابیت استفاده در قسمت های مختلف و ... عایقی مناسب برای تاسیسات به شمار می روند. عایق های فومی به دلیل خاصیت ضدرطوبتی خود دارای مقاومت بالا در رشد قارچ ها هستند.

عایق بندی تاسیسات با استفاده از فوم می تواند در موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. عایق های فومی به دلیل مقاومتی که در برابر رطوبت و آب دارند، برای استفاده در محیط های مرطوب مناسب هستند. تنوع عایق های فومی موجب نصب آسان تر آن ها نیز شده است.

شما می توانید با استفاده از این عایق ها تمامی قسمت های تاسیسات را عایق بندی کنید. از دیگر مزیت های عایق فومی طول عمر بالای این محصولات است. قیمت مناسب در کنار طول عمر بالای این عایق ها شما را تا مدت زمان زیادی در مقابل خرید عایق جدید بیمه می کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bTorPqHJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه