شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین کشورها برای کار مهندسی برق کدامند؟

بهترین کشورها برای کار مهندسی برق کدامند؟

آیا شما هم به دنبال موقعیت های شغلی ایده آل در رشته مهندسی برق هستید؟ اگرچه برخی از شرکت های داخلی می توانند حقوق و مزایای قابل توجهی را به مهندسان برق ارائه دهند، بااین حال بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته دانشگاهی ترجیح می دهند تا برای یافتن جایگاه شغلی ایده آل خود به خارج از کشور مهاجرت کنند.

کشورهای توسعه یافته مانند کشورهای آلمان و کانادا، به دلایل مختلفی از ورود مهاجران متخصص و ماهر به کشور خود استقبال می کنند. این موضوع در کنار بسیاری از عوامل دیگر موجب شده است تا فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور و افراد متخصص در حوزه مهندسی برق، برای مهاجرت کاری به کشورهای توسعه یافته اقدام کنند. به همین دلیل در این مقاله به معرفی بهترین کشورها برای کار مهندسی برق می پردازیم.

مزایای احتمالی برای مهاجرت کاری به خارج از کشور

مهاجرت کاری را می توان یکی از انواع روش های مهاجرتی دانست که در بین متخصصان و متقاضیان کار در خارج از کشور طرفداران فراوانی دارد. هرچند فرصت های استخدامی متعددی برای رشته مهندسی برق در داخل کشور وجود دارد، اما عده ای از فارغ التحصیلان این رشته ترجیح می دهند برای مهاجرت اقدام کنند. در صورت تمایل به دیدن فرصت های استخدامی در داخل کشور، می توانید از این URL دیدن کنید: https://jobvision.ir/jobs/category/electrical-engineering-in-all-cities-of-khorasan-razavi

ذکر این نکته ضروری است که هر کشور با توجه به شرایط و ویژگی های خود، ممکن است تنها از طریق برخی از روش های مهاجرتی اجازه ورود و اقامت برای مهاجران را صادر کند. همچنین برخی از مسیرهای مهاجرتی تنها در بازه زمانی خاصی امکان ثبت نام و پذیرش را برای متقاضیان فراهم می کنند.

از طرف دیگر مزایایی که برای مهاجرت کاری به خارج از کشور وجود دارد ممکن است از یک کشور به کشور دیگر متفاوت باشد. در این مطلب به صورت کلی به برخی از مهم ترین مزایایی که برای مهاجرت کاری به کشورهای توسعه یافته وجود دارد، اشاره خواهیم کرد. برخی از این مزایا عبارت اند از:

  • امکان راهاندازی کسب وکار، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشورهای توسعه یافته
  • امکان استخدام در یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های بین المللی
  • دسترسی به موقعیت های شغلی با درآمدهای دلاری
  • امکان مهاجرت به خارج از کشور همراه با همسر و فرزندان
  • امکان ادامه تحصیل در بهترین گرایش رشته مهندس برق
  • دسترسی به خدمات رفاهی و درمانی مدرن
  • دریافت اقامت دائم و اخذ شهروندی
  • دریافت پاسپورت کشورهای توسعه یافته
  • کیفیت بالای زندگی
  • امکان مهاجرت آسان برای فارغالتحصیلان دانشگاه های برتر ایران
  • امکان مهاجرت برای افراد بدون سابقه کار
  • مهاجرت آسان نیروهای متخصص و با سابقه کار
  • امکان خرید خانه و زندگی در یکی از بهترین شهرهای جهان

فهرست مناسب ترین کشورها برای مهاجرت کاری رشته مهندسی برق

اگرچه مزایای مختلفی برای مهاجرت به خارج از کشور وجود دارد، اما تنها برخی از کشورها هستند که برای مهاجرت مهندسان برق می توانند گزینه های مناسب تری باشند. شرایط بازار کار یک کشور برای مهاجرت کاری به آن کشور بسیار مهم است.

همچنین هزینه هایی که برای مهاجرت کاری مهندس برق وجود دارد، یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین کشور است. در ادامه ضمن معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت کاری مهندسان برق، متوسط درآمدی را که برای کار رشته مهندسی برق در این کشورها وجود دارد خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

کشور آلمان

یکی از کشورهای توسعه یافته که نیاز به استخدام مهندس برق و الکترونیک دارد، کشور آلمان است. این کشور دارای پیشرفته ترین فناوری های موجود در جهان است و پیوسته در حال جذب نیروهای کاری متخصص خارجی است.

اگرچه ممکن است به عنوان یک تازه فارغ التحصیل از دانشگاه های برتر کشور نتوانید با سابقه کاری کم حقوق و درآمدی ایده آل در آلمان داشته باشید، اما در صورت کسب تجربه و سابقه کار بیشتر احتمال رسیدن به موقعیت های شغلی دلخواه هم وجود خواهد داشت.

متوسط حقوق و درآمد یک مهندس برق و الکترونیک در کشور آلمان مبلغی در حدود 50 هزار یورو در سال است. یک مهندس برق بدون سابقه کار می تواند در کشور آلمان، انتظار درآمدی در حدود 35 هزار یورو در سال را داشته باشد. این در حالی است که یک مهندس برق و الکترونیک باتجربه و سابقه کار زیاد در کشور آلمان می تواند درآمد سالانه ای در حدود 70 هزار یورو را تجربه کند.

کشور کانادا

کانادا را می توان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری دانست. یکی از مهم ترین دلایلی که کانادا را به گزینه ای بسیار مناسب برای مهاجرت کاری مهندس برق و الکترونیک تبدیل کرده است، وجود روش های مهاجرتی بسیار متنوع به کانادا است.

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است که بهترین سیستم مهاجرتی را در اختیار مهاجران کشورهای مختلف قرار داده است. خوب است بدانید که علاوه بر مسیرهای مهاجرتی که از طرف دولت فدرال کانادا ارائه شده اند، هر یک از مناطق و ایالت های کانادا هم روش های مهاجرتی مخصوص به خود را دارا است.

به شکلی که برای مهاجرت به یک منطقه خاص می توانید علاوه بر مسیرهای مهاجرتی دولت فدرال، از برنامه های مهاجرتی نامزد استانی هم استفاده کنید. در حقیقت اغلب برنامه های مهاجرتی به کانادا تحت مسیرهای اکسپرس اینتری کانادا و برنامه های نامزد استانی قرار دارند. برخی از شرایطی که معمولا برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارند، عبارت اند از:

  • حداقل تمکن مالی برای اخذ ویزای کانادا
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه
  • دریافت جاب آفر کانادا از یک کارفرمای کانادایی
  • متناسب بودن سابقه کار با شغل موردنظر
  • آشنایی به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • ارائه مدارک هویتی

متوسط حداقل درآمد یک مهندس برق و الکترونیک در کشور کانادا مبلغی به اندازه 53 هزار دلار کانادا در سال است. همچنین متوسط درآمد یک مهندس الکترونیک در کانادا مبلغی در حدود 71 هزار دلار کانادا در سال است. این در حالی است که یک مهندس برق باتجربه و سابقه کار زیاد در کانادا می تواند مبلغی در حدود 102 هزار دلار کانادا در سال را دریافت نماید.

کشور استرالیا

یکی دیگر از کشورهایی که برای مهاجرت مهندسان برق موردتوجه قرارگرفته است، کشور استرالیا است. روش های مهاجرتی متنوعی برای مهاجرت کاری به استرالیا وجود دارد. این در حالی است که شرایط موجود برای مهاجرت کاری به این کشور توسعه یافته، امکان مهاجرت رشته مهندسی برق به این کشور را تا حدودی دشوار کرده است.

حداقل درآمد یک مهندس برق بدون سابقه کار در کشور استرالیا مبلغی در حدود 57 هزار دلار استرالیا در سال است. متوسط درآمد یک مهندس الکترونیک در این کشور مبلغی به اندازه 76 هزار دلار استرالیا عنوان شده است. همچنین با داشتن سابقه کار در رشته مهندسی برق امکان دریافت درآمدی در حدود 119 هزار دلار استرالیا در سال، برای مهندسان برق در این کشور وجود دارد.

جمع بندی

رشته مهندسی برق و الکترونیک یکی از بهترین گرایش های مهندسی در کشور ایران است که بازار کار خوبی در داخل کشور دارد. بااین حال برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور و افراد با سابقه کار در این حوزه، تصمیم به مهاجرت به خارج از کشور می گیرند. وجود مزایای مختلفی که برای مهاجرت به کشورهای توسعه یافته وجود دارد، میزان تقاضا برای مهاجرت کاری به خارج از کشور را افزایش داده است.

وجود فرصت های استخدامی فراوان، درآمدهای دلاری و برخورداری از یک زندگی باکیفیت، ازجمله دلایلی هستند که موجب مهاجرت مهندسان برق به خارج از کشور شده اند. در این مقاله ضمن معرفی برخی از مزایایی که برای مهاجرت کاری به خارج از کشور وجود دارد، با معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت مهندسان برق، به این سوال که: «بهترین کشورها برای کار مهندسی برق کدامند؟» هم پاسخ دادیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tvQXa6U1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه