جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
توصیه فعالان بازار خودرو:

برای خرید خودرو دست نگه دارید / رکود قیمت خودرو در بازار

1 سال پیش ( 1401/4/15 )
 

به گزارش فرصت امروز به نقل از روزنامه ایران، خودروسازان در بهار امسال توانستند ۹۸ درصد از برنامه تولید را هدفگذاری کنند و این نشان می دهد که بعد از سال ها، ایران خودرو و سایپا می توانند یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو دستگاه تولید کنند.

بر اساس آخرین برآوردها نیاز سالانه مردم به خودرو یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه است لذا با فرمول جدید وزارت صمت در تولید خودرو، حداقل ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو بیش از نیاز بازار، تولید خواهد شد.

از سال ۹۷ به جهت تحریم های سختگیرانه صنعت خودرو، تولید این محصول کاهشی شد و در نیمه سال و برای اولین بار در تاریخ صنعت خودرو کشور، میزان تولید بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت و خیلی از متقاضیان خرید خودرو، نتوانستند صاحب خودرو شوند چرا که قیمت ها هر هفته و بعضاً هر روز افزایش پیدا می کرد و خودروساز هم به جهت نداشتن قطعه، به تعهدات معوقش افزوده می شد و این امر تا سال ۱۴۰۰ هم ادامه پیدا کرد. در مقطعی خودروسازان که قطعه نداشتند تصمیم به تولید خودروهای ناقص گرفتند و فرمول آنها این گونه بود که تولید خودرو ناقص صورت گیرد و در زمانی که قطعه تزریق شد، خودروها را تکمیل و روانه بازار کنند. اما این امر به نحوی جلو رفت که ۸۵ درصد خودروها ناقص بود و تعداد محدودی کامل و روانه واحد فروش می شد.

با دست فرمانی که تیم خودرویی دولت روحانی در پیش گرفته بود، صنعت خودرو روز به روز ضعیف تر می شد و افزایش قیمت خودرو از کنترل نهادهای نظارتی خارج شده بود و بدتر آنکه دیگر دست مردم به خودروهای داخلی نمی رسید و تنها راه، خرید از دلالان بود. از نیمه دوم سال گذشته و بخصوص با ۸ فرمانی که رئیس جمهور در ۱۱ اسفندماه پارسال ابلاغ کرد، صنعت خودرو فرایند تولید را تغییر داد و با امضای قراردادهایی برای تأمین قطعه از داخل و خارج شرایط را به گونه ای فراهم کرد که اکنون بیش از ۹۵ درصد خودروها تکمیل و به واحد فروش می رود.

از آنجا که تا حدودی بازار خودرو از التهاب و افزایش متناوب قیمت فاصله گرفته است و دیگر عطش خرید مانند گذشته نیست، فعالان بازار خودرو به مردم توصیه می کنند که برای خرید خودرو دست نگه دارند و اولویت شان این باشد که خودرو مورد نیاز خود را از کارخانه خریداری کنند تا سودهای بیش از ۱۰۰ میلیون تومان، عاید دلالان و واسطه ها نشود.

مردم خودرو از بازار نخرند

محمدحسین رجبی از فعالان بازار خودرو است. او که بیش از ۱۶ سال در این بخش فعالیت دارد، به «ایران» می گوید: از آنجا که دلالان تا حدودی از این بازار عقب نشینی کردند، بهتر است که مردم هم با خریدهای هیجانی، باعث تشویق و برگشت این گروه به بازار خودرو نشوند. کسانی که اکنون خودرو دارند و عجله ای هم برای تعویض خودرو ندارند، بهتر است که خرید از کارخانه را پیگیری کنند. افرادی هم که خودرو ندارند بهتر است حداقل دو ماه صبر کنند تا بازار به صورت کامل به آرامش برسد و اگر هم می توانند وارد فرایند ثبت نام خودروسازان شوند تا با قیمت مناسب خودرو را خریداری کنند.

او ادامه داد: کسانی که به هر دلیل در خرید خودرو عجله دارند، وارد بازار خودرو شوند اما سعی کنند که در دام واسطه ها و دلالان قرار نگیرند، چرا که دلالان با بهانه های مختلف قیمت خودرو را افزایش می دهند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

جدول کامل قیمت محصولات ایران خودرو

جدول کامل قیمت محصولات سایپا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jqFSCeKr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه