جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

خرید سنگ قبر

1 سال پیش ( 1401/5/9 )
 

خرید سنگ قبر

خرید سنگ قبر از جمله کارهای سخت و دشواری است که باید پس از فوت نزدیکان انجام شود و می تواند بسیار سخت ، دردناک و ناراحت کننده باشد . از دست دادن عزیزان غم بزرگی است که نمی توان به سادگی آن را پذیرفت و با آن کنار آمد . اما متاسفانه خواه ناخواه این اتفاق می افتد و باید با آن کنار آمد .

ادیان مختلف مراسمات خاکسپاری و تشیع و بزرگداشت متفاوتی دارند . اما آنچه در میان همه ی آن ها مشترک است ، خرید سنگ قبر و استفاده از آن است . استفاده از سنگ قبر در میان ادیان مختلف مانند اسلام ، یهودیت و مسیحیت از گذشته های دور رواج داشته .

تنها با گذر زمان ظاهر و طرح آن تغییر کرده است . برای مثال در ایران در ابتدا ستگ قبر ها به صورت عمودی و ایستاده مورد استفاده قرار می گرفت . اما در ادامه و در زمان فعلی است سنگ قبر به شکل خوابیده مرسوم است و رواج یافته است .

خرید سنگ قبر امروزه به مسئله ی مهمی تبدیل شده است . افراد با خرید سنگ قبر می خواهند خاطر خود را تسکین دهند و میزان ارزش و احترام خود را به متوفی با خرید سنگ قبر زیبا و شایسته نشان دهند . امروزه با گسترش فناوری و ابزار آلات انواع سنگ قبر ها با جنس ها و رنگ های متفاوت و با طرح و مدل های مختلف در بازار موجود است .

هزینه و قیمت سنگ قبر نیز متفاوت بوده و بسته به سلیقه و بودجه ی خود می توانید به خرید سنگ قبر بپردازید . آنچه در این میان اهمیت دارد این است که در هنگام خرید حتما باید به یکسری موارد و نکات توجه نمایید تا خرید رضایتمندانه تری داشته باشید . در این مقاله به این موارد می پردازیم .

خرید سنگ قبر ، قیمت سنگ قبر

خرید سنگ قبر

همانطور که گفته شد ، امروزه انوع مختلفی از سنگ قبر با طرح و مدل های متفاوت و جنس های مختلف و البته قیمت های مختلف در بازار موجود است . قیمت سنگ قبر همیشه یکی از موارد مهمی بوده است که مورد سوال افراد است و نشان دهنده ی دغدغه ی آن هاست . زیرا سنگ قبر ها از قیمت های پایین و مناسب شروع شده و در ادامه می تواند قیمت های بسیار بالایی داشته باشد . به همین دلیل افراد باید در رابطه با قیمت سنگ قبر و میزان هزینه ای که می خواهند انجام دهند و بودجه ای که دارند ، در ابتدا تصمیم گیری کنند و بعد اقدام به خرید سنگ قبر مورد نظر خود نمایند .

قیمت سنگ قبر همانطور که گفته شد ، متغیر است . علت این امر این است که عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر میزان هزینه ی خرید سنگ قبر تاثیر داشته باشد ، که کاملا بستگی به انتخاب شما دارد . عواملی مانند جنس و کیفیت سنگ قبر ، نوع سنگ استفاده شده برای سنگ قبر ، ضخامت و ابعاد سنگ قبر ، طراحی و حکاکی روی سنگ قبر ، روش حکاکی ، دیگر متعلقات سنگ قبر و ... می توانند قیمت سنگ قبر ا افزایش دهند . در ادامه به بررسی یک یک این موارد خواهیم پرداخت .

خرید سنگ قبر ، عوامل موثر بر قیمت فروش سنگ قبر

خرید سنگ قبر

پیش از این گفتیم که سنگ قبر ها با قیمت های متفاوتی به فروش می رسند . قیمت فروش سنگ قبر ، تحت تاثیر یکسری عوامل قرار دارد که می تواند باعث افزایش یا کاهش آن گردد . این عوامل عبارتند از :

  1. کیفیت جنس و مرغوبیت سنگ قبر
    اولین مورد که می تواند قیمت سنگ قبر را بسیار کاهش یا افزایش دهد ، میزان کیفیت وو جنس سنگ قبر است . هرچقدر میزان کیفیت و مرغوبیت سنگ قبر بیشتر باشد ، میزان هزینه و قیمت سنگ قبر نیز افزایش می یابد . منظور ا زکیفیت سنگ میزان دوام و ماندگاری و استقامت سنگ در برابر افتاب و نوسانات آب و هوایی مانند باران و طوفان و ... است . زیرا سنگ ها باید سالهای درازی را در چنین شرایطی سپری کنند و اگر کیفیت لازم را نداشته باشند ، فرسوده و مستهلک شده و ممکن است باعث تخریب مزار گردد .
    برای مثال برخی از سنگ ها مانند سنگ مرمر دوام بسیار بالایی دارد . به همین دلیل هزینه ی سنگ قبر به جنس سنگ مرمر می تواند بیشتر باشد .
  2. نوع سنگ مورد استفاده در سنگ قبر
    برای ساخت سنگ قبر از جنس ها و انواع مختلفی از سنگ ها استفاده می کنند . سنگ هایی مانند شبق ، مرمر ، گرانیت ، سنگ هرات و ... همه گی سنگ هایی هستند که در ساخت سنگ قبر استفاده می گردند و قیمت های متفاوتی دارند که بر قیمت سنگ قبر تاثیر گذار است .
    علت تفاوت قیمت ها میزان مرغوبیت ، نما ، سختی فرایند آماده سازی ، کمیاب بودن یا وارداتی بودن آن ها است . مثلا سنگ هرات به دلیل وارداتی بودن گران است . یا سنگ مرمر فرآیند آماده سازی دشواری دارد و کیفیت خوبی دارد و به همین دلیل جزو سنگ های گران است .
  3. ابعاد و ضخامت سنگ قبر
    میزان ابعاد و ضخامت سنگ قبر نیز می تواند هزینه ی فروش سنگ قبر را افزایش دهد . هرچقدر ضخامت سنگ قبر بیشتر باشد میزان هزینه ی آن افزایش می یابد . البته باید توجه داشته باشید که میزان استحکام و ماندگاری نیز افزایش می یابد .
    ضخامت عادی و معمول سنگ قبر ، 3 سانتی متر است ، اما می تواند تا 8 سانتی متر و گاهی بیشتر نیز سفارش شود . ابعاد سنگ قبر تقریبا یکسان است . تنها تفاوت در سنگ قبر های دو طبقه است که می تواند باعث افزایش قیمت سنگ قبر گردد .
  4. طراحی و حاکی سنگ قبر ها
    بر روی سنگ قبر ها مطالب و نوشته هایی مانند نام و مشخصات متوفی ، شعر یا آیات قران و ... وجود دارد . همچنین تصویر متوفی نیز از مواردی است که روی سنگ حکاکی می شود . حکاکی به دو روش دستی و لیزری انجام می گردد و حکاکی به روش لیزری گرانتر بوده ولی دقیق تر و با ظرافت بیشتری است . روش انتخابی شما می تواند هزینه ی خرید سنگ قبر را افزایش دهد .
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/b9HUqtwS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه