جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ما در این مقاله در مورد خرید زمین و پاسخ به یک سری پرسش های شما در رابطه با خرید زمین خواهیم پرداخت.

هدف از خرید زمین؟ کجا و چگونه زمین بخریم؟ نکاتی که باید درهنگام خرید به آنها توجه کرد چه خواهند بود؟

این سه سوال مهمترین سوالات قبل از خرید زمین به قیمت خواهند بود که باید به انها توجه کرد ودر صورت رعایت این نکات در خرید زمین خود موفق خواهید بود و به خواسته خودتان خواهید رسد.

سوال اول که هدف از خرید زمین میباشد: اولین سوالی خواهد بود که قبل از خرید به ذهن ما خواهد رسید و شاید در هنگامی که همچین قصدی به فکرتان خورد از خود میپرسید که چرا؟ و با خود فکر میکنیم که به چه منظور می خواهم اقدام به خرید این زمین کنم .

راهنمای خرید زمین به قیمت مناسب

با در نظر گرفتن بودجه مورد نظر برای خرید ما یا باید ساخت یک واحد مسکونی اقدام به خرید زمین خواهیم کرد یا اینکه برای یک سرمایه گذاری و یا در مناطق حاصلخیز و خوش آب و هوا اقدام به خرید زمین کشاورزی یا جهت باغبانی خواهید کرد به هر شکل دلایل متفاوتی میتواند داشه باشد .

شما هر دلیلی هم که برای خرید زمین داشته باشید باید نکاتی که در ادامه خواهیم گفت را رعایت کنید تا خرید موفقی داشته باشید.پس حتما قبل از خرید زمین و رعایت نکات بعد از آن حتما هدف از خرید خود را مشخص کنید. با گیلیم همراه باشید:

سوال دوم که در خرید زمین ما از خودمان خواهیم پرسید چگونگی خرید زمین خواهد بود، شما می توانید با مراجعه به سایت ها و آگهی های فروش زمین یا مراجعه به بنگاه های املاک و یا آشنایی با افرادی که قصد فروش زمین خود را دارند اقدام به خرید زمین کنید. شما در این مرحله حتما باید دقت زیادی در انتخاب منطقه جغرافیایی که قصد خرید زمین در آنجا را دارید داشته باشید.

بعد از مشخص کردن هدف خرید و مشخص کردن مکان جغرافیایی که قصد خرید داریم به مهمترین سوال خواهیم رسید که باید چه نکاتی را برای خرید مطمئن و سوداور رعایت کنیم و چه نکاتی برای جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی را رعایت کنیم.

سوال سوم مهمترین بخش خرید که باید رعایت شود را در ادامه خواهیم گفت بسیار مهم خواهد بود.

راهنمای خرید زمین به قیمت مناسب

چگونه در شمال زمین بخریم ؟ راهنمای خرید زمین

همانطور که در قبل اشاره کردیم در اینجا به مهمتریت سر فصل های خرید زمین به صورت کلی اشاره خواهیم کرد:

گام نخست در خرید زمین :

  • اطلاعات کافی از منطقه و موقعیت زمین مورد نظر
  • انتخاب کاربری زمین و اینکه زمین را به چه منظور میخواهیم خرید کنیم
  • رعایت کامل قوانین و آئیین خرید زمین مورد نظر
  • شناسایی مالک واقعی زمین
  • کسب اطلاعات و تحقیقات از اهالی محل و در صورت نیاز شورای محل
  • مذاکره با افراد و فعالان معتمد در حوزه خرید زمین

تمامی موارد گفته شده برای خرید زمین در قدم اول باید رعایت شود و این تازه شروع فعالیت شما برای خرید یک زمین میباشد و اگر قصد معاملات کلان را دارید حتما موارد گفته شده را رعایت کنید.

گام دوم در خرید زمین:

در این مرحله مذاکرات را با فروشنده انجام خواهیم داد، با در نظر گرفتن تمامی شرایط سعی خواهیم کرد با فروشنده به یک نقطه مشترک خواهیم رسید.

 

گام سوم در خرید زمین:

مهمترین قسمت در معامله دقت و توجه به نکات کلیدی در نوشتن یک قرارداد یا مبایعه نامه خواهد بود، که لازم است در صورت نداشتن اطلاعات کافی حتما از یک فرد حقوقی کمک بگیرین.

در صورت عدم توجه به مفاد قرارداد و نداشتن اطلاعات کافی ممکن است شما درگیر افراد سودجو و کلاهبردار شوید و باعث از بین رفتن سرمایه خود گردد حتما باید با داشتن اطلاعات کافی از شگردها و تکنیک هایی که افراد کلاهبردار در قراردادها به کار میبرند که باعث باطل شدن خودکار و اتوماتیک قرارداد خواهد شد جلوگیری کنیم و در این صورت تا بخواهید سرمایه خود را برگردانید بسیار زمان بر خواهد بود و شاید سرمایه ای که صرف هزینه خرید زمین کرده اید را برای همیشه از دست دهید.

 

موارد حقوقی مهمی که در خرید ملک باید مد نظر داشت:

 

اگر در خرید زمین یا ملک شخصی با داشتن وکالت از صاحب اصلی زمین قصد معامله را داشته باشد باید توجه داشته باشید که:

  • ملاحظه اصل سند مالکیت
  • استعلام از دفترخانه ثبت سند وکالت
  • توجه به حدود وکالت که در سند وکالت قید شده
  • توجه داشته باشین که وکالت قابل تعویض و واگذاری می باشد. در سند وکالت دقت کنید که تعویض وجود دارد یا خیر.

چرا که در این موارد وکیل میتواند با در دست داشتن سندی به نام سند تعویض وکالت، وکالت را به شخص دیگری واگذار کند و شما اگر به سند تعویض وکالت برخورد کردید حتما اولین تا اخرین وکیل را بررسی کنید تا که به سند اصلی وکالت و سند مالکیت منتهی گردد.

نکته: اینکه در سند وکالت حق تفویض قید شده باشد و اگر یکی از وکلا فوت کرده باشد، اقدام وکیل بعدی مشکل خواهد بود.

راهنمای خرید زمین به قیمت مناسب

سایر نکات خرید زمین

ابعاد زمین: در خرید یک زمین حتما به ابعاد زمین توجه کنید به عنوان مثال خرید یک زمین 200 متری داشتن ابعاد 10*20 مناسب تر از سایر ابعد خواهد بود.

شمالی یا جنوبی بودن ملک: در خرید زمین حتما مشخص کنید که زمینی که شما خریداری میکنید با توجه به سلیقه خود دوست دارید شمالی باشد یا جنوبی ، در زمین های شمالی 200 متری شما باید 6 درصد آن را به نورگیر اختصاص دهید یعنی یعنی 12 مترمربع پس شما 12 متر مربع فضا نسبت به زمین های جنوبی کمتر در اختیار دارید.

پس برای خرید هر نوع زمین یا ملک عجله نکنید و تصمیم احساسی و هیجانی نگیرید و نکات خرید زمین را رعایت کنید.بعضی افراد معمولا در خرید زمین مورد نظر اصرار زیادی خواهند داشت و میخواهند تحت هر شرایطی اقدام به خرید زمین مربوطه کنند، باید با عجله و احساسی تصمیم نگیرید و در صورتی که به مشکلی در زمین مربوطه برخورد کردید از خرید آن صرف نظر کنید و به دنبال گزینه بعدی بروید. یکی دیگر از نکات خرید زمین مشورت با اهل فن می باشد.

در پایان در این مقاله ما در حد ممکن سعی بر ارائه مطالب ممکن در باب خرید زمین نموده ایم ولی شما علاوه بر مطالعات خود در مورد خرید زمین در انتها حتما سعی کنید از افراد و فعالان حوزه خرید زمین تحقیق و پرس و جو کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/G2frN58d
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه