جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
استارتاپ استودیو بلاکچین چینووا، محل تولد ستاره های جدید

برگزاری رویداد خبری استارتاپ استودیو بلاکچین چینووا

1 سال پیش ( 1401/5/15 )
 

استارتاپ استودیوی "چینووا" مکمل زنجیره استارتاپی کشور، نام خود Chainova را از ترکیب دو کلمه Chain به معنی زنجیره و Nova به معنی ستاره جدید گرفته است تا هم فعالیت در حوزه بلاک چین (زنجیره بلوک) را نشان دهد و هم بر تعهد خود مبنی بر ساخت زنجیروار ستاره های جدید در زیست بوم کارآفرینی و استارتاپی ایران تأکید کند.

***

نشست خبری معرفی چینووا با محوریت معرفی اهداف و برنامه های استارتاپ استودیو چینووای شناسا با حضور مدیران مجموعه و نمایندگانی از انجمن بلاک چین و انجمن فین تک ایران در جمع شماری از اصحاب رسانه در روز دوشنبه دهم اَمرداد ۱۴۰۱ در محل کافه سینرژی برگزار شد.

در این رویداد خبری حامد ساجدی مدیرعامل شرکت شناسا و رئیس هیأت مدیره چینووا، ضمن بیان تاریخچه مختصری از شکل گیری شناسا در زیست بوم کارآفرینی کشور و توسعه فعالیت آن، گفت: درحال حاضر این شرکت به عنوان نهاد نوآور گروه مالی پاسارگاد فعالیت می کند. بدین ترتیب شناسا خود را متعهد به نوآوری در توسعه زیست بوم کارآفرینی و استارتاپی کشور دانسته و آغازکننده جریان های نوین برای تکمیل زنجیره ارزش خود خواهد بود. در این راستا ایشان ضمن اشاره به وجود بازوهای سرمایه گذاری خطرپذیر، شتاب دهی و تامین مالی جمعی در سبد خدمات قابل ارائه شناسا به زیست بوم کارآفرینی ایران، از تکمیل این زنجیره با تأسیس خدمت رسانی جدیدی در قالب مدل استارتاپ استودیو خبر داد.

ساجدی ضمن بیان توضیحاتی درخصوص چگونگی شکل گیری ایده چینووا افزود: تجربه یک دهه فعالیت، شناسا را به این نتیجه رسانده است که بسنده کردن به ایده های بیرونی کافی به نظر نمی رسد و می توان در قالب مدل استارتاپ استودیو، ایده های خلاقانه ای را در درون مجموعه پرورش داد. به همین منظور استارتاپ استودیوی چینووا با تمرکز بر حوزه بلاک چین شکل گرفت تا فتح بابی در مجموعه شناسا باشد و این امکان فراهم شود تا از این مدل در سایر حوزه ها نیز استفاده گردد.

مدل استارتاپ استودیو

مدل کار استارتاپ استودیوها و نرخ موفقیت بالای آن ها در ساخت استارتاپ های موفق باعث شده در سال های اخیر توجه ویژه ای به این سبک از مجموعه های توسعه زیست بوم کارآفرینی گردد. استارتاپ استودیوها با گرد هم آوردن کارآفرینان و متخصصان در یک حوزه خاص و با تمرکز بر روی آن حوزه شکل می گیرند تا بتوانند با بهره گیری از تخصص افراد در آن حوزه ، نرخ موفقیت ساخت استارتاپ های جدید را افزایش دهند. تمرکز بر حوزه خاص، پشتیبانی با متخصصان و کارآفرینان با تجربه و استفاده از ایده های اعتبارسنجی شده، اصلی ترین دلایل موفقیت مدل استارتاپ استودیوها به عنوان کارخانه های تولید استارتاپ به حساب می آیند.

مراحل کار در چینووا، تضمینی برای موفقیت

در ادامه مراسم محمدرضا قدوسی مدیرعامل چینووا درخصوص مدل کار استارتاپ استودیو چینووا گفت: در این استارتاپ مدل ۵ مرحله ای طراحی شده تا ساخت استارتاپ های موفق را بیش از پیش ممکن سازد. گام نخست "ایده پردازی" نام دارد. مرحله ای که در آن جرقه های ناگهانی و مشکلات روزمره طی فرآیندی به ایده های خلاقانه تبدیل می شوند. گام بعدی "انتخاب ایده" نام دارد و در طی آن از بین انبوه ایده های تدوین شده در چینووا، خلاقانه ترین ها، جذاب ترین ها و ممکن ترین ها انتخاب می گردند تا وارد گام بعدی شوند. گام سوم با عنوان "اعتبارسنجی" جایی است که کارآفرینان بیرونی به چینووا ملحق می شوند تا ایده های انتخاب شده را اعتبارسنجی کنند. ایده هایی که از گام سوم عبور کرده و وارد گام بعدی یعنی "ساخت استارتاپ" می شوند، مبنای تأسیس استارتاپ های جدید درون چینووا خواهند بود. در این مرحله منابع مالی مورد نیاز برای ساخت استارتاپ، جذب نیروهای مورد نیاز و رسیدن به اهداف تعیین شده برای گام چهارم، در اختیار مدیرعامل استارتاپ قرار می گیرد. در صورتی که استارتاپ های ساخته شده در گام چهارم بتوانند موفق عمل کرده و به اهداف مشخص شده برسند، وارد آخرین گام یعنی "رشد" شده و با جدا شدن از چینووا به شرکتی مستقل تبدیل می شوند. چینووا تا زمان خروج از این شرکت ها، به عنوان یکی از هم بنیان گذاران در کنار آن ها خواهد بود.

استارتاپ های فعلی چینووا

قدوسی در ادامه درخصوص استارتاپ های فعلی چینووا افزود: در حال حاضر در چینووا 6 استارتاپ شکل گرفته که تیم های مختلف با قدرت بر روی ساخت آن ها کار می کنند.

این استارتاپ ها که همگی در ارائه راهکار خود متکی بر فناوری بلاک چین هستند با نام های نهایی نشده هوادار (پلتفرم هواداری برای بهبود رابطه باشگاه و هوادارانش)، کیمیا (پرداخت رمزارزی)، تاخت (تبادل رمزارزها در قالب صرافی غیرمتمرکز)، فارچین (تامین مالی زنجیره تامین)، زروان (ثبت لحظات خاص و معامله آن ها در قالب NFT) و ملاک (سرمایه گذاری خُرد در املاک) مورد نظر قرار گرفته اند.

تریگ آپ، شتاب دهنده شناسا، همراه چینووا

در ادامه این نشست خبری، سیدحمیدرضا علوی، مدیرعامل شتاب دهنده تریگ آپ (دیگر زیرمجموعه شناسا) و عضو هیأت مدیره چینووا، در مورد این مجموعه و نحوه همکاری آن با چینووا گفت: از سال ٩٣ تاکنون ۵٠ تیم را در شتاب دهنده تریگ آپ پذیرش شده اند که ۶٠درصد آن ها موفق بوده و ادامه حیات دارند که نتیجه صبر اعضای تیم و تحمل سختی هاست. در سال ٩۶ شتاب دهنده تریگ آپ به طور کامل ارزش گذاری و سهام آن توسط مجموعه شناسا از فناپ خریداری شد که این موضوع به تسریع امور و چابکی تریگ آپ انجامید.

وی در ادامه افزود: تریگ آپ که بدون شک یکی از قدیمی ترین شتاب دهنده های کشور بوده و اولین شتاب دهنده ای است که توانسته در این عرصه به خارج از کشور صادرات انجام دهد، در مواردی که استارتاپ های حوزه بلاک چین نیاز به شتاب دهی داشته باشند با همراهی چینووا این خدمات را به آن ها ارائه خواهد کرد.

استارتاپ استودیو، مکمل سایر مدل های موجود

در پایان، مصطفی نقی پورفر، عضو هیأت مدیره چینووا گفت: استارتاپ استودیو مکمل ابزارهای حوزه نوآوری بوده، رقیب هیچ بخشی به شمار نیامده و شکل گیری آن به تکمیل زنجیره استارتاپی کشور کمک خواهد کرد. 

نقی پورفر در مورد یکی از نقاط قوت استارتاپ استودیو افزود: در استارتاپ استودیو به دلیل این که ایده ها در درون مجموعه شکل می گیرند، بر روی مسائل و مشکلات واقعی موجود کار می شود در حالی که بعضاً مشاهده می کنیم به دلیل موفقیت یک استارتاپ، موجی ایجاد شده و بسیاری از فعالان زیست بوم کارآفرینی کشور به سمت ساخت یک نمونه مشابه آن استارتاپ می روند. به عنوان شاهدی بر این مدعا، وی از تعداد زیاد صرافی های رمزارز در ایران که هر روز هم بر تعدادشان افزوده می شود یاد کرد.

دعوت چینووا از فعالان حوزه کارآفرینی

مجموعه چینووا از فعالان زیست بوم کارآفرینی کشور دعوت می کند که برای ساختن استارتاپ های موفق به عنوان ستاره های جدیدی در آسمان کارآفرینی ایران با چینووا همراه شوند. صاحبان ایده های خلاقانه در حوزه بلاک چین، کارآفرینان و افرادی از سازمان های بزرگ که تصور می کنند مشکلات سازمانی شان را می توانند با راهکاری بلاک چینی مرتفع کنند، می توانند از طریق وب سایت چینووا به آدرس www.chainova.net با این مجموعه تماس حاصل فرمایند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zTTHRaTz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه