پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

با ثبت شرکت در عمان مسیر پیشرفت کسب و کارتان را هموار کنید!

ثبت شرکت در عمان یکی از مهم ترین موضوعاتی است که امروزه مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی قرار گرفته است. عمان سومین کشور در شبه جزیره عربستان است که به دلیل بهره مندی از تجارت خارج از کشور به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است. ارتباط عمان با سواحل آفریقا و اروپا باعث رواج تجارت دریایی در این کشور شده است. جالب است بدانید که دولت این کشور از انجام تجارت بسیار حمایت کرده و از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این کشور دعوت به عمل می آورد. همین موضوع پای سرمایه گذاران بسیاری را به عمان باز کرده است!

ثبت شرکت در عمان

مزایای بی نظیر ثبت شرکت در عمان

شاید با خودتان بگویید مگر ثبت شرکت در عمان چه مزایایی دارد که سرمایه گذاران و علی الخصوص سرمایه گذاران ایرانی برای آن سر و دست می شکنند؟!

جالب و در عین حال لازم است بدانید که سیاست های کشور عمان در راستای جذب سرمایه گذار خارجی و دسترسی به اقتصادهای بزرگ آنقدر ناب هستند که هر سرمایه گذار خارجی را مشتاق ثبت شرکت در این کشور می کنند. از جمله مهم ترین این سیاست ها و مزایای منحصر به فرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معافیت مالیاتی به مدت 50 سال

امکان تامین محل کار با هزینه ای باور نکردنی

امکان تامین نیروی انسانی با هزینه ای ایده آل

امکان اجاره زمین صنعتی با هزینه ای بسیار ناچیز

امکان افتتاح حساب بانکی بین المللی در این کشور

اخذ اقامت دو ساله

امکان انجام صادرات و واردات آزاد برای سرمایه گذاران ایرانی

امکان دریافت عمان آی دی

امکان ورود به کشورهای حوزه خلیج فارس

ثبات اقتصادی مناسب و امنیت بالا

...

اگر اهل دنبال کردن اخبار کشورهای گوناگون باشید، حتما می دانید که عمان یکی از کشورهایی است که از شرایط مطلوبی در زمینه اقتصاد و سیاست برخوردار است. همین موضوع سبب شده است که معاملات تجاری در این کشور به راحتی و بدون هیچ گونه دردسری قابل انجام باشند. اگر فکر سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یک کشور خارجی را در سر می پرورانید، حقیقتا گزینه ای بهتر از عمان سراغ نداریم که به شما معرفی کنیم. می پرسید چرا؟!

به هزار و یک دلیلی که ده مورد آن ها را پیش تر خدمتتان عرض کردیم!

انواع ثبت شرکت در عمان

جالب و در عین حال لازم است بدانید که شما به عنوان یک سرمایه گذار برای ثبت شرکت در عمان با گزینه های مختلفی رو به رو هستید. در ادامه هر یک از انواع ثبت شرکت در عمان را معرفی نموده و به اختصار مورد بررسی قرار می دهیم.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

ثبت شرکت با مسئولیت محدود که از آن تحت عنوان LLC نیز یاد می شود، یکی از متداول ترین روش های ثبت شرکت در عمان است. حداقل تعداد سرمایه گذاران در این روش 2 نفر می باشد. اصلی ترین دلیل نامگذاری این روش این است که هر یک از سرمایه گذاران تنها به اندازه سهم سرمایه ای که دارند، نسبت به امور شرکت ثبت شده مسئولند.

ثبت شرکت سهامی عام (SAOG)

حداقل تعداد سهامداران در این روش ثبت شرکت در عمان 3 نفر است. منظور از شرکت سهامی عام شرکتی است که بخشی از سرمایه خود را از طریق فروش سهام تامین می کند. استفاده از این روش عمدتا برای اهداف بزرگی نظیر تاسیس کارخانه، استخراج معدن و... رایج می باشد.

ثبت شرکت سهامی خاص (SAOG)

حداقل تعداد سهامداران در این روش ثبت شرکت در عمان سه نفر است. آیا می دانید چرا این روش را تحت عنوان سهامی خاص نامگذاری کرده اند؟!

زیرا کلیه سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت های سهامی خاص و راه اندازی آن از طریق سهامداران این شرکت ها تامین می گردد.

ثبت شرکت تضامنی

تعداد سهامداران در این روش ثبت شرکت در عمان 2 یا چند شریک حقیقی یا حقوقی است. گفتنی است که شرکای حاضر در این ساختار تجاری دارای مسئولیت های نامحدود هستند.

ثبت شرکت مشارکتی

تعداد شرکا در ثبت شرکت مشارکتی که از آن تحت عنوان جوینت ونچر نیز یاد می شود، حداقل دو نفر است. منظور از جوینت ونچر قرارداد داخلی میان دو یا چند شریک با هدف ثبت شرکت و تقسیم سود و زیان حاصل از این کار می باشد.

ثبت شرکت در عمان

مراحل ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان آنقدرها هم که شما فکر می کنید، پیچیده و زمان بر نیست. کافی است چند روز زمان بگذارید و مراحل ثبت شرکت در این کشور را یکی پس از دیگری طی کنید. مراحل ثبت شرکت در عمان برای ایرانیان به قرار زیر است:

ساختار تجاری مد نظرتان را انتخاب کنید!

اولین گام ثبت شرکت در عمان این است که زمینه فعالیت شرکت تان را انتخاب نموده و ساختار تجاری آن را با در نظر گرفتن تعداد سهامداران و مقدار سرمایه موجود مشخص کنید.

نام شرکت را رزرو کنید!

در گام بعدی یک نام مناسب برای شرکت تان انتخاب نمایید. نام انتخابی باید دارای ویژگی های زیر باشد:

منحصر به فرد باشد.

توهین آمیز نباشد.

به عقاید و احساسات مخاطبان لطمه وارد نکند.

منطقه مناسب کسب و کارتان را انتخاب کنید!

منطقه ای را برای تاسیس دفتر اصلی کسب و کارتان انتخاب نمایید که اکثریت مخاطبان هدفتان در آن حضور داشته باشند. اطلاعات لازم از شرایط و قوانین ثبت شرکت در مناطق مختلف عمان را کسب نموده و بر اساس آن ها بهترین منطقه را برگزینید.

مدارک ثبت نام را ارائه دهید!

پس از این که نام انتخابی شرکت تایید شد، نسبت به ارسال مدارک زیر به MOCI اقدام نمایید:

 اساسنامه

مدارک سهامداران شرکت

گواهی بانکی

فرم صاحب حق امضا

منتظر تایید مدارک ثبت نام بمانید!

بعد از این که مدارک فوق را به MOCI تحویل دادید، منتظر بررسی مدارک از سوی این سازمان بمانید. سپس نسبت به ثبت شرکت تان در OCCI در رابطه با رعایت قوانین و مقررات تجاری اقدام کنید.

حساب بانکی تان را افتتاح کنید!

ثبت شرکت در عمان و افتتاح حساب بین المللی در این کشور دو مورد جدایی ناپذیرند. چرا؟

چون کلیه کسب و کارهای کوچک و بزرگ با تراکنش های تجاری سروکار دارند. از همین رو افتتاح یک حساب بانکی برای همه آن ها الزامی است. سعی کنید بانک های سرشناس عمان را برای افتتاح حساب انتخاب کنید.

مُهر شرکت را دریافت کنید و تمام!

دریافت مُهر شرکت که بر روی کلیه سربرگ ها استفاده می شود، آخرین مرحله ثبت شرکت در عمان است. وجود این مهر در زمان انجام معاملات بسیار ضروری بوده و موجب محافظت از اسناد تجاری در برابر جعل می شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/goZA6f9w
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه