شنبه, ۲۲ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 11 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

لمینت دندان برای داشتن لبخندی زیبا + قیمت و ماندگاری آن

لمینت های دندان راه حلی است که به شما کمک می نماید تا به ظاهری دلخواه برای دندان های خود دست پیدا کنید. آنها برای کسانی که دارای دندان های شکسته، دندان های فاصله دار و یا دندان های بد فرم هستند، انتخاب بسیار مناسبی هستند.

لمینت های دندان، روکش های نازکی هستند که آن ها را به دندان ها می چسبانند تا ظاهر مرتب تری به دندان ها بدهند. مطب های دندانپزشکی آسپن انواع مختلف لمینت دندان را برای انتخاب به بیماران ارائه می دهند. با دندانپزشک خود در مورد اینکه کدام نوع، برای شما مناسب تر است صحبت کنید.

لمینت های دندان

اگر می خواهید زیبایی لبخند خود را بیشتر کنید، لمینت دندان یک گزینه ساده برای شما است. لمینت ها پوشش های نازکی هستند که روی قسمت جلویی (بخش قابل مشاهده) دندان ها قرار می گیرند. آن ها بسیار شبیه دندان های طبیعی هستند. از لمینت های دندان می توان برای اصلاح تعداد زیادی از مشکلات ظاهری دندان ها استفاده کرد، مانند:

  • دندان هایی که لکه دارند و با بلیچینگ نمی توان آنها را سفید کرد
  • دندان هایی که شکسته یا فرسوده شده اند
  • دندان های کج یا بد شکل
  • اگر فضاهای ناهماهنگ یا فاصله زیاد بین دندان های جلوی بالایی وجود داشته باشد
  • درمانی برای تغییر رنگ و سفید کردن دندان‌ها

لمینت های دندان از جنس مواد چینی یا رزین کامپوزیت ساخته می شوند. دندانپزشک، به شما کمک می کند تا بهترین ماده را برای خود انتخاب کنید. هر یک از انواع لمینت دندان، مزایای خاص خود را دارد.

انواع لمینت ها

لمینت دندان برای داشتن لبخندی زیبا + قیمت و ماندگاری آن

دو نوع لمینت دندان وجود دارد: لمینت چینی و لمینت کامپوزیت بر پایه رزین. در بخش های بعدی، هردوی این گزینه ها با جزئیات بیشتری توضیح داده خواهد شد.

لمینت های چینی

لمینت های چینی، مانند یک کلاهک محکم و نازک هستند که دندانپزشک می تواند آن را روی دندان های بالایی و کناری نصب نماید. برای چسباندن آنها، دندانپزشک باید مقداری از مینای دندان را قبل از قرار دادن لمینت ها، بتراشد. لمینت های چینی رنگی مشابه دندان های طبیعی دارند، اما این امکان وجود دارد که رنگ آنها را سفیدتر کرد تا لبخند شما را درخشان تر نمایند.

لمینت های کامپوزیتی بر پایه رزین

لمینت های کامپوزیتی بر پایه رزین، شبیه به لمینت های چینی هستند، اما ارزان تر هستند و نیاز به تراشیدن مقدار کمتری از مینای دندان، دارند. گاهی اوقات هم، ممکن است که دندانپزشک مجبور نباشد قبل از قرار دادن لمینت کامپوزیت، مینای دندان را جدا کند. لمینت های کامپوزیتی معمولاً در صورت شکستن یا آسیب دیدن، نسبت به لمینت های چینی، راحت تر جایگزین می شوند.

کدام نوع بهتر است؟

لمینت های چینی و لمینت های کامپوزیتی مبتنی بر رزین، از نظر ظاهر شبیه به هم هستند، اما تفاوت های اساسی باهم دارند. این تفاوت ها عبارتند از:

  • لمینت های چینی: این نوع لمینت ها گرانتر هستند، معمولاً نیاز به برداشتن مینای دندان دارند، حدود ۲۰ سال دوام دارند و فع اشکلات آن سخت تر است.
  • لمینت های کامپوزیتی برا پایه رزین: ارزانتر هستند، ممکن است نیازی به برداشتن مینای دندان نداشته باشند، حدود 5 سال دوام دارند و مشکلات آنها راحت تر رفع می شود. 

همچنین لمینت های چینی، ظاهری شبیه به دندان های طبیعی دارند و می توانند دندان های بدرنگ و بد فرم بیشتری را پوشش دهند. نوع لمینت دندانی که فرد انتخاب می کند به بودجه، نیازها و خواسته های او بستگی دارد. دندانپزشک می تواند به بیماران کمک کند تا تصمیم بگیرند که کدام نوع لمینت دندان برای آنها بهتر عمل می کند.

قبل از نصب لمینت باید:

  • قبل ازنصب لمینت، دندان ها و لثه های شما باید سالم باشند. دندانپزشک شما باید هر بیماری یا پوسیدگی دندان ها را قبل از قرار دادن لمینت ها، درمان کند.
  • نصب لمینت ها، برای بیمارانی که دندان های خود را به هم می فشارند یا به هم می سایند، مناسب نیست، زیرا ممکن است لمینت های نازک خرد شده و یا بشکنند. اگر دندان های خود را به هم فشار می دهید یا به هم می سایید، دندانپزشک ممکن است به شما پیشنهاد کند که هنگام خواب از محافظ پلاستیکی دندانپزشکی استفاده کنید.
  • اگرچه دندانپزشک شما سعی می کند تا حد امکان، مقدار کمتری از مینای دندان را برای نصب لمینت ها بردارد، اما پس از برداشتن مینای دندان، دیگر نمی توان این فرآیند را بازگرداند.
  • این امکان وجود دارد که لمینت ها به مرور زمان شل شوند. در این صورت ممکن است به لمینت های جدیدی نیاز داشته باشید.
  • مانند همه مراقبت های دندانی دیگر، درباره تمام انتظارات و گزینه های درمانی خود، در مورد لمینت دندان، با دندانپزشکتان مشورت نمائید. مراجعه منظم به دندانپزشک برای حفظ سلامت دندان ها و لثه ها ضروری است.

در حین عمل نصب لمینت دندان چه اتفاقی می افتد؟

لمینت دندان برای داشتن لبخندی زیبا + قیمت و ماندگاری آن

نحوه انجام عمل نصب لمینت دندان، بستگی به نوع لمینتی دارد که انتخاب می کنید. در مطلب زیر، روند انجام هر نوع از لمینت ها شرح داده شده است.

لمینت های چینی

برای قرار دادن لمینت های چینی، دندانپزشک، ابتدا مقداری از مینای دندان را برمی دارد و از دندان ها قالب تهیه می نماید. پس از این مرحله اولیه، آنها قالب را به لابراتواری می فرستند که لمینت های چینی سفارشی را می سازد. در زمانی که فرد منتظر است تا لابراتوار لمینت های دائمی او را بسازد، دندانپزشک ممکن است که لمینت های موقتی را روی دندان ها بگذارد. در نوبت بعدی ملاقات، دندانپزشک بررسی می کند که آیا لمینت ها مناسب هستند و آیا رنگ خوبی دارند یا خیر و در صورت نیاز تنظیمات را انجام می دهند. سپس دندانپزشک، لمینت ها را به دندان ها می چسباند.

لمینت های کامپوزیتی بر پایه رزین

برای قرار دادن لمینت های کامپوزیت بر پایه رزین، دندانپزشک شروع به تمیز کردن، تغییر شکل دادن و آماده سازی دندان ها می کند. بعد از اینکه دندان ها را آماده کردند، مواد کامپوزیت را در جای خود قرار داده، به آن ها شکل می دهند و رنگ آن ها را طوری تنظیم می کنند که لمینت ها در دهان فرد، طبیعی به نظر برسند.

سپس دندانپزشک، از نوری برای خشک کردن و سفت شدن مواد کامپوزیت استفاده می کند. پس از سفت شدن لمینت ها، دندانپزشک، آنها را صاف و صیقلی می کند تا شبیه دندان های واقعی به نظر برسند.

بعد از اینکه لمینت نصب کردید.

  • لمینت ها ممکن است که تحت فشار، خرد شوند یا بشکنند. از جویدن ناخن و جویدن اجسام سخت مانند مداد یا یخ خودداری کنید.
  • ممکن است چند روز طول بکشد تا به حس لمینت های خود عادت کنید. اما اگر بعد از گذاشتن لمینت، گاز زدن را درست احساس نکردید، به دندانپزشک خود اطلاع دهید. او قبل از اینکه مطب را ترک کنید می تواند آن را تصحیح کند.
  • هر روز با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان ها و لثه های خود را تمیز نگه دارید. با این حال هنوز هم ممکن است که حفره هایی در زیر یا اطراف لمینت ایجاد شود.

ماندگاری لمینت های دندان

طول عمر لمینت های دندان، به این بستگی دارد که لمینت چینی دارید یا کامپوزیت، و اینکه چقدر از آنها مراقبت می نمائیداما معمولا لمینت ها بین 7 الی 15 سال ماندگاری دارند.

هزینه لمینت های دندانی

قیمت لمینت های دندان بر اساس تعداد دندان هایی که فرد باید با آن ها بپوشاند و تخصص فردی که این عمل را انجام می دهد، متغیر است.

این هزینه ها تقریبی هستند و می توانند بر اساس موارد زیر متفاوت باشند:

  • نوع لمینت
  • مقدار آماده سازی لازم قبل از نصب
  • موقعیت جغرافیایی فرد
  • هر گونه درمانی که ممکن است قبل از انجام لمینت دندان نیاز داشته باشید، از جمله درمان ریشه و جرم گیری دندان.

از آنجایی که اکثر شرکت های بیمه، نصب لمینت را یک عمل زیبایی می دانند، اکثر طرح های بیمه هزینه این عمل را پوشش نمی دهند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7zPeGhQ6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه