شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

خدمات برش لوله فلزی

1 سال پیش ( 1401/7/14 )
 

 خدمات برش لوله فلزی

لوله ها از جمله مقاطع پرکاربرد در صنایع ساختمانی، پتروشیمی و نفت و گاز، آب و فاضلاب و ... هستند. برش این محصولات در اندازه های مختلف به روش های متعددی انجام می شود که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مطلب قصد داریم بهترین روش برش لوله فلزی را بررسی کنیم. در ضمن لازم به ذکر است که بازرگانی آیرومارت ارائه کننده تمامی این روش ها بوده و آماده خدمات رسانی در زمینه برش لوله می باشد. در ضمن در صورت تمایل به بررسی لیست قیمت لوله مانیسمان می توانید به وبسایت iromart.com مراجعه کرده یا با شماره تلفن 02145306 تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره در زمینه قیمت روز انواع مقاطع آهنی و فولادی بوده و شرایط خرید اقساطی و LC آن ها را در اختیار شما قرار خواهند داد.

برش لوله فلزی به روش پلاسما

در روش شعله ای از فشار بالای گاز جهت بریدن لوله های فولادی استفاده می شود. دستگاه پلاسما گاز را با فشار بالا به بیرون پمپاژ می کند و لوله فلزی در اثر این فشار بریده می شود. از مزایای این روش به سرعت بالای آن باید اشاره داشت اما باقی ماندن تراشه های فلزی در قسمت های بریده شده جزو معایب این روش است. پاکسازی این براده کار دشواری است مخصوصاً اگر براده ها سرد شده باشند. گاه در قسمت بریده شده تغییر رنگ نیز وجود دارد که در صورت تمایل به تمیز بودن کار، باید این قسمت ها رنگ شوند. 

برش لوله با کمک دستگاه جوشکاری

شاید متداول ترین روش برای برش لوله فولادی استفاده از دستگاه جوشکاری است. اما بخارات حاصل از این فرایند که حاصل از الکترودهای سیم جوش است و در ضمن اشعه الکترود برای انسان مضر هستند. از این رو استفاده از کلاه محافظ الزامی خواهد بود. از دیگر معایب آن باقی مانده فلزات ذوب شده در دهانه های برش داده شده لوله است که پاک کردن آن ها بعد از سرد شدن، کار بسیار دشواری خواهد بود. 

برش لوله به روش ساینده

در صورتی که برش لوله در سطوح عمده نباشد و سفارشات کم به کارخانه و کارگاه ارجاع شود از این روش برای برش لوله استفاده خواهد شد. در این روش به کمک اره لوله ها را برش می دهد و کار با آن به سادگی انجام می شود. دستگاه ارزان بوده و برش توسط آن به سرعت انجام می شود اما این ایراد در آن دیده می شود که در برابر حرارت مقاومت کمی داشته و توانایی برش لوله های با قطر بالا را ندارد. بازرگانی آیرومارت علاوه بر فروش و ارائه قیمت لوله داربستی و دیگر انواع لوله، خدمات برش آن را نیز ارائه می دهد. در صورت تمایل به دریافت این خدمات پیشنهاد می دهیم به وبسایت iromart.com مراجعه کرده و یا با شماره گیری تلفن 02145306 از کارشناسان ما کمک بگیرید.

برش لوله با کمک وایرکاتینگ

دستگاه وایرکاتینگ این توانایی را دارد که کیفیت برش را متناسب با نیاز شما انجام دهد اما مشکل اصلی استفاده از این دستگاه، سرعت کند آن است. به عبارتی بر خلاف روش بالا این روش زیبایی و دقت برش مناسبی خواهد داشت اما سرعت انجام کار بسیار کند است. 

برش لوله به کمک دستگاه فرز سنگی

دستگاه فرز سنگی برای برش لوله های با ضخامت کم بسیار مناسب است. به صورت کلی استفاده از سنگ فرز برای برش لوله ها روشی کم هزینه و دقیق است. در این روش برای از بین بردن براده های حاصل از برش از جداکننده اتوماتیک استفاده می شود. در این روش در دستگاه سنگ فرز به جای تیغه دیسک از دستگاه برش چرخ معمولی با دیسک ساینده نصب خواهد شد. تنها ایراد این روش استفاده از دیسک ساینده در تعداد زیاد است.

خدمات برش لوله فلزی

برش لوله با اره نوار بری

از جمله روش های برشکاری حجیم است و عموماً برای برش لوله از این روش استفاده می شود. این اره یک تیغه باند تمام نشدنی است که خط های مختلف دارد. این اره بسته به مدل به صورت عمودی و افقی روی دو چرخ حرکت می کند. شاتل های استفاده شده در این اره بین 20 تا 24 اینچ بوده و این امکان را فراهم می کند که لوله ها را در هر طولی برش دهید. این دستگاه خودکار بوده و این اجازه را می دهد که انواع لوله و قوطی را برش دهید. 

برش لوله با کمک ماشین تراش اتوماتیک

ماشین تراش اتوماتیک از جمله دستگاه های بسیار با دقت برای برش لوله های فلزی است. از این دستگاه برای برش لوله هایی که ضخامت چندانی ندارند استفاده می شود و در نتیجه کار، هیچ گونه براده فلزی و تغییر رنگ احساس نخواهد شد. تنها ایراد در این روش گران بودن دستگاه است اما از آنجایی که طول عمر بالایی دارد و با توجه به کارایی بالای آن در لوله های با ضخامت کم، در کارخانه های صنعتی بزرگ و کوچک توصیه می شود. از معایب این دستگاه می توان به عدم کارایی در لوله های بلند و با ضخامت بالا اشاره کرد. در ضمن امکان جابجایی این دستگاه مقدور نیست و از آن به صورت ثابت استفاده می شود.

برش لوله با دستگاه چرخشی اتوماتیک

  • دستگاه چرخشی اتوماتیک تمامی معایب دستگاه تراش اتوماتیک را پوشش می دهد. از جمله مزایای این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره داشت:
  • امکان جابجایی لوله فلزی و برش لوله با طول بلند و خیلی بلند
  • امکان برش بدون در نظر گرفتن قطر و ضخامت لوله
  • قابلیت حمل و جابجایی دارد
  • استفاده از دو تیغه برشی به صورت همزمان به طوری که تیغه اول برای برش و تیغه دوم برای هموار و صاف کردن لوله و اصلاح استفاده می شود.
  • امکان تیز کردن تیغه ها به کمک دستگاه سنگ زنی
  • دوام و ماندگاری نسبتاً بالا
  • سوار شدن نسبتاً عالی روی لوله
  • امکان استفاده در لوله با ابعاد مختلف
  • امکان بستن و رهاسازی لوله و راحتی چرخش دستگاه

برش لوله فلزی به کمک اره فلزی

اره فلزی، از جمله دستگاه های بسیار کاربردی در برش لوله به شمار می آید اما از نظر هزینه کار با این دستگاه گران تمام می شود. دلیل گران بودن استفاده از این روش ضرورت تیز بودن تیغه استفاده شده در اره است. توصیه می شود برای برش لوله های فلزی از صفحه کرومی یا تیغه های اره بر نیتریدی استفاده شود. استفاده از تیغه های تیتانیومی برای برش لوله فولادی به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که اغلب تولیدکنندگان برای کسب سود بیشتر اقدام به تولید تیغه های بی کیفیت می نمایند و همین امر باعث تغییر شکل لوله در زمان برش می شود. در زمان استفاده از این دستگاه دقت کنید که تیغه ها نو و تیز باشند. اگر در زمان استفاده دانش و احتیاط کافی نداشته باشید تیغه به راحتی شکسته خواهد شد. از دیگر معایب این دستگاه به جا ماندن تراشه و براده ها روی لوله برش داده شده است.

برش لوله به کمک دستگاه جت آب

این دستگاه کیفیت برش بسیار مناسبی را ایجاد می کند اما به دلیل گران بودن دستگاه و همچنین هزینه برقی که این دستگاه برای تولیدکننده ایجاد می کند، استفاده از آن چندان مورد توجه کارخانه های صنعتی نیست.

برش لوله فلزی به روش لیزری

دستگاه لیزر با دقت و سرعت بسیار بالایی قادر است لوله های فلزی را برش دهد اما هزینه خرید و نگهداری از دستگاه لیزر بسیار بالا است و این امر باعث شده استفاده از آن رواج نداشته باشد. از دستگاه لیزر بیشتر در کارخانه های صنعتی بزرگ استفاده می شود. 

خدمات برش لوله فلزی

کلام آخر

در این مطلب به معرفی روش های برش لوله پرداختیم و بهترین روش های برش لوله فلزی را بررسی کردیم. طبق موارد گفته شده بعضی دستگاه ها توانایی این را دارند که در کارخانه های بزرگ روزانه تعداد بالایی لوله را برش دهند و مواردی هستند که برای کارگاه های کوچک کارایی دارند. بعضی دستگاه ها سرعت بالایی دارند و بعضی با سرعت کم دقت بالایی را ارائه می دهند. این بسته به حجم کار و توقع سفارش دهنده است که برش لوله از کدام روش استفاده شود. آیرومارت به عنوان یکی از قدیمی ترین بازرگانی هایی که در زمینه مقاطع فولادی و آهنی فعالیت دارد، به خدماتی همچون فروش و ارائه قیمت لوله آب فلزی، فروش اقساطی، LC، انبارداری، برش لوله را نیز اضافه می کنند. در صورت تمایل به برقراری ارتباط می توانید به وبسایت iromart.com مراجعه کرده و یا با شماره گیری تلفن 02145306 با کارشناسان ایرومارت ارتباط بگیرند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8yNLXWnM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه