شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

وجود آب گرم برای تمام افراد و در تمام فصل ها لازم و ضروری است، چراکه برای کارهایی مثل آشپزی، شستن ظروف و حمام کردن، به آب گرم نیاز دارید. پس نیاز است که آبگرمکن با کیفیتی را خریداری کنید. در بازار ایران، آبگرمکن بوتان رایج ترین و محبوب ترین نوع آبگرمکن است که به صورت لحظه ای آب گرم مورد نیاز شما را تأمین کرده و از طریق سیستم لوله کشی در اختیار شما قرار می دهد.

به همین دلیل نیز در صورت تمایل به خرید آبگرمکن دیواری شما باید پیش از هر چیز اطلاعاتی جامع و کامل از این محصول به دست آورید تا در نهایت بتوانید خریدی هوشمندانه و انتخابی درست داشته باشید. در قدم اول باید شما انواع مدل های آبگرمکن را بشناسید تا بتوانید متناسب با نیازتان بهترین مدل را خریداری کنید

 

آشنایی با انواع آبگرمکن 

آبگرمکن دیواری:

به این مدل آبگرمکن، آبگرمکن بدون مخزن هم می گویند، از مزایای آنها همین فضای کمی است که اشغال می کنند و بسیار مناسب آپارتمانها و فضاهای کوچک است.

خرید آبگرمکن دیواری و نکاتی که باید آنها را بدانید!

بگرمکن ایستاده:

 آبگرمکن ایستاده که به آنها آبگرمکن مخزن دار می گویند، در واقع دارای یک مخزن بزرگ هستند که آب را در آن گرم می کنند. این مخزن در ابعاد و اندازه های متفاوتی وجود دارد که شما می توانید با توجه به شرایط خود و میزان آب مصرفیتان، مناسب ترین سایز را انتخاب کنید.

آبگرمکن گازی:  

در واقع نوعی از آبگرمکن ها هستند که سوخت مصرفی آنها از گاز است که می توانند هم به گاز شهری و هم به کپسول گاز وصل شوند.

آبگرمکن برقی :

به آبگرمکنی که آب را از طریق برق گرم می کند، آبگرمکن برقی می گویند که می تواند هم به صورت ایستاده باشد و هم به صورت دیواری باشد.

حال که با انواع آبگرمکن آشنا شدید میخواهیم اطلاعات بیشتری را در خصوص خرید آبگرمکن و پکیج بوتان در اختیار شما بگذاریم.

 

نکات مهم و راهنمای خرید آبگرمکن دیواری

نوع مصرف انرژی

همانطور که پیش تر مطالعه کردید، توجه به نوع مصرف انرژی آبگرمکن دیواری شما در زمان خرید اهمیت زیادی دارد. ابتدا این مسئله را مد نظر داشته باشید که در منطقه شما دسترسی به گاز راحت تر است یا برق؛ اگر به گاز و برق دسترسی ندارید، بهتر است از آبگرمکن های نفتی موجود در بازار استفاده کنید. با توجه به اینکه دیگر در بیشتر مناطق گاز و برق وجود دارد، انتخاب شما معمولاً از میان این دو است. به علاوه میزان مصرف هر آبگرمکن نیز روی برچسب انرژی آن مشخص می شود. معمولاً مصرف انرژی آبگرمکن های دیواری نسبت به نوع ایستاده کم تر است.

ظرفیت آبگرمکن دیواری

ضروری است پیش از خرید آبگرمکن متراژ ساختمان و میزان آب گرمی که مصرف خواهید کرد را محاسبه کنید. با اینکه این عدد به طور دقیق نمیتوان بدست نمی آید ولی تقریب آن نیز به شما کمک شایانی خواهد کرد. باید بدانید هر یک متر مکعب فضا برای یک کیلو وات توان دستگاه لازم می باشد.

نکته ی حائز اهمیت دیگر میزان انرژی می باشد که هدر می رود. به طور مثال پنجره های دوجداره به میزان قابل توجهی از هدر رفت انرژی پیشگیری می نماید. در خانه هایی با بافت قدیمی انرژی زیادی از میان درز موجود در پنجره ها و درب ها از دست می رود.

جهت جغرافیایی ساختمان(شمال یا جنوبی بودن آن)، میزان تابش مستقیم آفتاب به آن و همچنین آب و هوای منطقه نکات مهم دیگری هستند که باید در تعیین ظرفیت آبگرمکن دیواری به آن ها توجه نمایید. آبگرمکن دیواری با ظرفیت بالا برای مکان های کوچک و آبگرمکن دیواری با ظرفیت پایین برای مکان های بزرگ مناسب نیستند.

برای نمونه شهرهای شمال کشور بهتر است برای هر متر مربع ساختمان نوساز 80-100 وات، ساختمان قدیمی ساز 120-140 وات، ساختمان نوساز در منطقه های کوهستانی 100-120 وات و برای شهرهای جنوب کشور 60-80 وات در نظر گرفته شود.

خرید آبگرمکن دیواری و نکاتی که باید آنها را بدانید!

کارایی آبگرمکن

یکی دیگر از پارامترهایی که هنگام خرید آبگرمکن باید در نظر داشته باشیم، کارایی آبگرمکن است. معیار EF یا فاکتور انرژی به ما کمک می کند تا بتوانیم کارایی آبگرمکن را بررسی کنیم. هرچقدر که این معیار بیشتر باشد، میزان کارایی آبگرمکن بالاتر است. فاکتور انرژی برای آبگرمکن های برقی بین ۰/۷ تا ۰/۹۵ و برای آبگرمکن های گازی بین ۰/۵ تا ۰/۶ می باشد. این فاکتور در دفترچه راهنمای محصول درج شده است.

ایمنی آبگرمکن دیواری

ایمنی مهم­ترین شرط برای انتخاب تمام لوازم خانگی و تجهیزات تأسیساتی ساختمان است که باید هنگام انتخاب، دقت و سختگیری داشته باشید، چرا که پای سلامتی خانواده در میان است. بنابراین هیچ چیز مهم­تر از توجه به فاکتورهای ایمنی یک آبگرمکن دیواری نیست. برای این منظور، اولاً سعی کنید محصول مورد نظر خود را از فروشگاه های معتبر و برندهای شناخته شده خریداری نمایید.

در مرحله بعد، به آیتم های ایمنی در استفاده از آنان همچون، سیستم خاموشی اتوماتیک، کلاهک تعدیل، نشان های استاندارد و … توجه کنید. به عنوان مثال، یکی از نکات ایمنی حائز اهمیت در خصوص انتخاب و خرید آبگرمکن دیواری که باید به آن توجه کنید، وجود سیستم جرقه زن خودکار دستگاه است.

با وجود این سیستم، دیگر خیالتان از بابت کارآیی ایمن آبگرمکن راحت می شود. ضمن اینکه سیستم جرقه زن اتوماتیک باعث می شود تا به محض کاهش دمای آب گرم محصول، دستگاه به کار افتاده و آب موجود در مخزن نه چندان بزرگ خود را گرم نگه دارد.

 

فشار آب

اگر فشار آب در محل زندگی شما پایین تر از حد معمول است باید در انتخاب آبگرمکن مناسب بیشتر تحقیق کنید و مناسب ترین و بهترین آبگرمکن دیواری را تهیه کنید؛ زیرا حتی در آبگرمکن های کم فشار نیز، حداقل میزان فشار آب ضروری است چرا که در غیر اینصورت آبگرمکن روشن نمی شود.

توصیه می شود در صورت امکان از آبگرمکن مخزنی ایستاده استفاده کنید. یافتن علت کم بودن شعله آبگرمکن دیواری متناسب با محیط و وضعیت نصب این وسیله قابل تشخیص و بررسی است. علاوه بر این موارد، بررسی وضعیت  لوله کشی آبگرمکن دیواری و توجه به نصب صحیح تجهیزات در هنگام راه اندازی آبگرمکن دیواری در این امر تاثیر بسزایی دارد. 

خرید آبگرمکن دیواری و نکاتی که باید آنها را بدانید!

دوام آبگرمکن دیواری

استفاده از یک برند و جنس معتبر و شناخته شده همیشه به شما این تضمین را می دهد که افراد زیادی از آن استفاده کرده و رضایت داشته اند و حال شما نیز می توانید از دوام و ایمنی این دستگاه مطمئن باشید. بهتر است در زمان خرید آبگرمکن دیواری حتماً به برچسب انرژی و استاندارد بودن و مورد تائید بودن آن مطمئن باشید.

 

نمایندگی پیکج بوتان

نمایندگی پکیج بوتان با داشتن سال ها سابقه و اعتبار مردم افتخار این را دارد تا بهترین پکیج های گرمایشی را در خدمت شما بگذارد. ما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ها و خرید انواع سیستم های گرمایشی به وبسایت https://www.butanco.com/ مراجعه نمایید و یا از طریق شماره های  ۰۲۱۶۶۱۲۱۳۵۰   -  ۰۹۳۹۱۲۲۰۱۹۶ با کارشناسان ما در تماس باشید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NavdVNI0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه