جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

هر سرور از یک بخش سخت افزاری و یک بخش نرم افزاری تشکیل شده است. بخش سخت افزاری همان کامپیوتر بوده و بخش نرم افزاری سیستم عامل های نصب شده بر روی آن می باشند. برای آنکه این سرور به طور اصولی و حرفه ای کار مربوطه را انجام دهد، نیاز به کانفینگ سرور به طور اصولی و هدفمند داریم. این کانفیگ بر روی سرعت لود و دیگر عملکردهای سرور تاثیر مستقیم می گذارد و هرچه قوی تر و حرفه ای تر باشد، بازده و عملکرد سرور بهبود چند برابری خواهد داشت .

ممکن است یک سرور از قدرت بالایی برخوردار باشد، اما به دلیل کانفینگ اشتباه و استفاده از تجهیزات شبکه نادرست، آنگونه که باید کارایی از خود نشان ندهد. تجهیزات شبکه شامل تمامی ابزارهایی می شود که برای ایجاد یک شبکه، تعمیر و یا نگهداری آن به کار می رود. پس از آنکه یک شبکه کامپیوتری و سروری پیاده سازی و نصب شد، تکنسین این وظیفه را دارد که تجهیزات شبکه را به درستی نگهداری کند و در صورت ایجاد هرگونه اشکال به تعمیر آن ها بپردازد. 

هر شبکه برای نصب، به تجهیزات خاص و متفاوتی نیاز دارد که برای اتصال و نصب صحیح و درست، به دانش تخصصی در این زمینه نیاز است، به همین منظور توصیه می کنیم که حتما از افراد و مجموعه های حرفه ای برای کانفینگ شبکه کمک بگیرید.

کانفیگ سرور و تجهیزات شبکه نیازمند چه ابزارآلاتی می باشد

انواع تجهیزات شبکه 

تجهیزاتی که برای شبکه و نصب و راه اندازی آن به کار می روند زیاد نیستند و متناسب با نوع سرور، کامپیوتر و وسعت کسب و کار و .... انتخاب می شوند. دو نوع تجهیزات شبکه داریم :

1-    تجهیزات شبکه اکتیو:

این نوع از تجهیزات برای استفاده به جریان برق نیاز دارند.

2-    تجهیزات شبکه پسیو:

 دسته دیگر از تجهیزات شبکه از نوع پسیو هستند که برای اتصال آن ها به جریان الکتریسیته نیاز نداریم. در ادامه انواع تجهیزات هر کدام از این مدل ها را با هم بررسی می کنیم.

تجهیزات شبکه اکتیو

 از جمله تجهیزات اکتیوی که برای شبکه مورد استفاده قرار می گیرند می توان به مودم، منبع تغذیه، سوئیچ ،کارت شبکه و.... اشاره داشت.

مودم شبکه

 مودم که معرف حضور همگان است، وظیفه تبدیل سیگنال دیجیتال به آنالوگ را دارد. از این مودم ها در انواع تلفن ها استفاده می شود که یکی از مهم ترین و حیاتی ترین تجهیزات شبکه به شمار می آیند. هر شبکه و سرور با توجه به نوع فناوری که دارد، می تواند از مودم خاصی استفاده کند. 

منبع تغذیه شبکه

منبع تغذیه از دیگر تجهیزات شبکه بوده که وظیفه دریافت برق شهری و انتقال متناسب با نیاز به قطعات دیگر دارد. اهمیت این قطعه در تجهیزات شبکه بسیار بالا بوده و نقص در کارکرد آن یا اتصال اشتباه ممکن است باعث خرابی و از کار افتادگی بخش یا کل سرور شود.

 کارت شبکه

کارت شبکه نیز از دیگر قطعات و تجهیزات شبکه بوده که یک رابط بین کامپیوتر و محیط انتقال است. این کارت دارای دو نوع سیمی و بی سیم می باشد.


تجهیزات شبکه پسیو

 تجهیزات شبکه پسیو شامل انواع کابل ها مانند کابل هم محور، فیبر نوری، کیستون و ... هستند.

کابل هم محور 

کابل هم محور یا کواکسیال نوعی کابل است که وظیفه انتقال جریان الکتریسیته را برعهده دارد. این کابل در بیشتر مواقع جریان را با قدرتی بالا انتقال می دهد.

کابل فیبرر نوری

 کابل فیبر نوری از هسته شیشه و غلاف شیشه ای تشکیل شده که با توجه به قوانین ضریب شکست، بدون خروج اطلاعات یا تصاویر و دیتا، سرعت و کیفیت را بالا می برد.

کیستون

 کیستون یک بست برای ارتباط کابل های مسی و دیگر تجهیزات شبکه است که دارای ابعاد و استاندارد های متفاوتی می باشد.

ریک

 از دیگر این ابزارآلات تاثیر می توان به ریک اشاره داشت که محفظه ای به منظور نگهداری از تجهیزات شبکه است و در اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شود. واحد ریک بر حسب یونیت بیان می شود و یک ریک خود دارای اجزای دیگری نظیر سیستم تهویه و خنک کننده، ماژول برقی، دما سنج، سینی و .... است.

ابزارآلات صنعتی لازم برای نصب تجهیزات شبکه و کانفیگ سرور

فردی که برای نصب تجهیزات شبکه می رود، باید ابزارهایی را برای کار همراه خود داشته باشد. یکی از این ابزارهای ضروری آچار شبکه است. آچار این امکان را به فرد می دهد تا قسمتی از کابل را بریده و آن را برای سوکت زدن آماده کند.

سیم لخت کن از دیگر ابزارهای مورد نیاز برای این کار است که صرفاً برای بریدن روکش روی کابل به کار می رود. تستر شبکه هم از ابزارهای مهم بوده که دارای هشت چراغ می باشد و از این دستگاه برای اطمینان از اتصال به زمین استفاده می کنند، درصورتی که هر هشت چراغ آن روشن باشد، صحت سوکت دریافت می شود. البته دقت کنید که هر کدام از این آچار های سوکت زن یا تستر و سیم لخت کن ها خود دارای انواع مختلفی هستند که با خرید یک کیف جعبه ابزار شبکه، تمامی آن ها را می توانید داشته باشید. هر کدام از این ابزارآلات صنعتی به عنوان مثال در فروشگاه ابزار دارکوب در دسته های مختلفی مانند ابزار برقی و شارژی، ابزار الکتریکی، ابزار دستی و جعبه ابزار و کیف ابزار به راحتی قابل خریداری می باشد.

کانفیگ سرور و تجهیزات شبکه نیازمند چه ابزارآلاتی می باشد


اهمیت کانفینگ سرور

هر سرور هنگام خرید دارایی یکسری تنظیمات پیش فرض است. بدون شک تمامی مجموعه ها نمی توانند تنها به این تنظیمات اتکفا کنند و نیاز دارند که به پیکربندی سرور متناسب با نوع کار و مجموعه خود بپردازند. همین کانفینگ باعث می شود که سرور شما عملکرد بهتری از خود نشان دهد. امروزه شاهد انواع سرور های مجازی و اختصاصی هستیم که هر کدام از آن ها متناسب با نوع سایت و کسب و کار باید پیکربندی شوند. گران ترین سرور ها نیز برای آن که کارایی درست از خود نشان دهند به کانفینگ و پیکربندی نیاز دارند. سرور اچ پی در نسل های مختلفی ( سرور اچ پی جی 9 تا سرور اچ پی جی 11 ) در شرکت ویرا سرور وجود دارد. پس از انتخاب و خریداری سرور، سیستم عاملی بر روی آن نصب می شود و در کنار نصب سیستم عامل، به تجهیزات شبکه نیاز داریم که این تجهیزات خود شامل انواع مختلفی هستند.
جهت آخرین استعلام قیمت سرور اچ پی و خرید سرور اچ پی می توانید از سایت فروشگاه ویرا سرور اقدام نمایید.


 ابزار آلات شبکه به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تبدیل می شوند. ابزارآلات نرم افزاری شامل برنامه های مورد نیاز برای پیکربندی و تجزیه و تحلیل داده ها در شبکه هستند. به کمک ابزارآلات نرم افزاری بسیاری از مشکلات عیب یابی می شوند و مدیریت تجهیزات راحت تر صورت می گیرد. دسته بعدی ابزار آلات سخت افزاری هستند که به طور دستی و توسط تکنسین آگاه باید بر روی شبکه استفاده شود. صحت عملکرد و نصب درست این ابزار آلات سخت افزاری است که یک شبکه و سرور را پویا نگه می دارد. کانفینگ و راه اندازی اصولی سرور بدون تنظیم این ابزار آلات نرم افزاری و سخت افزاری، عملیاتی غیر ممکن است.

کانفینگ سرور خود به دو دسته کانفینگ سرور اختصاصی و کانفیگ سرور هاستینگ اشتراکی تقسیم بندی می شود. نوع اختصاصی از تعداد پایین تری سایت پشتیبانی می کند. این کانفینگ خود دارای مراحلی نظیر آپدیت تمامی سرویس های مورد نیاز، نصب آنتی ویروس و آنتی شلر، بهینه سازی ایمیل، اعمال تنظیمات به منظور بکاپ گیری و بسیار مراحل دیگر است که توسط مجموعه و شرکت های فعال و معتبر در این زمینه، مانند مجموعه ویرا سرور انجام می شود.

کانفیگ سرور و تجهیزات شبکه نیازمند چه ابزارآلاتی می باشد


جمع بندی 

با توجه به اهمیت بالای اینترنت و فضای مجازی، تمامی کسب و کارها به خرید سرور و استفاده از آن نیاز دارند. یک سرور برای عملکرد بهتر باید کانفیگ و پیکربندی شود، همچنین برای نصب و راه اندازی و... به تجهیزات شبکه نیز نیاز دارد. این تجهیزات خود شامل تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری می باشند. در این محتوا چند نمونه از متداولترین و مهمترین تجهیزات شبکه که مورد استفاده قرار می گیرند را با هم بررسی کردیم.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GCGWlFix
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه