پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

طراحی و چاپ کاتالوگ

1 سال پیش ( 1401/8/16 )
 

چاپ کاتالوگ که روش مناسبی برای معرفی خدمات است از انواع متفاوتی برخوردار بوده اما به طور کلی به کاتالوگ دیجیتالی و چاپی دسته بندی می شوند که کاتالوگ چاپی با استفاده از برنامه های مختلف مانند فتوشاپ، کورل و... ساخته شده و پس از خروجی به چاپ می رسند. گفتنی است که کاتالوگ ها در واقع کتابچه هایی هستند که به ارائه توضیحات محصولات مختلف یک برند می پردازند و اصولاً یک ابزار تبلیغاتی به شمار می روند. در حال حاضر چاپ کاتالوگ بهترین روش جلب اعتماد مشتریان است که بوسیله ی بسیاری از کسب و کارها در نظر گرفته می شود. ضمناً ناگفته نماند که چاپ انواع کاتالوگ با تحولات گسترده ای روبرو شده است که از پیشرفت های این صنعت تأثیر گرفته است.

طراحی و چاپ کاتالوگ

مزیت های فوق العاده طراحی و چاپ کاتالوگ

وقتی طراحی کاتالوگ به مرحله ی چاپ می رسد قطعاً می تواند مزایای ایده آلی داشته باشد که مهم ترین آنها عبارتند از:

- برندسازی. پر واضح است که برای برندسازی روش های مختلفی وجود دارد که یکی از کم هزینه ترین ها استفاده از کاتالوگ است. در واقع همه ی کسب و کارها به راحتی می توانند هر آنچه که نیاز مشتریان است را در یک مجموعه به شکل تصویر و حتی متن در اختیار کاربران قرار دهند تا از این رو تصمیم گیری برای افراد راحت شود.

- بازاریابی بهتر. در کنار برندسازی که نهایتاً به دیده شدن کسب و کارها منجر می شود، چاپ کاتالوگ می تواند بازاریابی فوق العاده ای را در اختیار مدیران مجموعه ها قرار دهد. در واقع این روش تبلیغاتی به دلیل راحت در دسترس بودن و همچنین کاهش هزینه ها مورد توجه مدیران کسب و کارها قرار گرفته است که پیشنهاد می کنیم اگر تا به الان از این روش بازاریابی استفاده نکرده اید حتماً آن را بررسی نمایید.

نحوه طراحی و چاپ بهترین کاتالوگ

وقتی قرار است کاتالوگ مورد نظرتان را طراحی و سپس به چاپ برسانید، پر واضح است که باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید تا در نهایت به یک خروجی مناسب ختم شود. در واقع مواردی که در این خصوص دارای اهمیت هستند عبارتند از:

- انتخاب نرم افزار طراحی. اولین قدم برای طراحی و چاپ کاتالوگ انتخاب نرم افزار مناسب است که در حال حاضر می توان از ایندیزاین، فوتوشاپ و... استفاده کرد. در واقع بر اساس انتظاراتی که از طراحی کاتالوگ دارید، می توانید از بهترین نرم افزار استفاده نمایید.

- انتخاب قالب. پر واضح است که انتخاب یک قالب بندی مناسب برای طراحی کاتالوگ فوق العاده دارای اهمیت است. در این خصوص اگر چه سلیقه مدیران مجموعه ها شرط است اما توصیه می کنیم که از طراحان حرفه ای بکارگیری کنید تا در نهایت بهترین طرح و قالب بندی را داشته باشید.

- فونت ایده آل. انتخاب فونت برای خوانایی بهتر و راحتی بیشتر کاربران فوق العاده دارای اهمیت است. حتی اگر عنوان کنیم که 50 درصد طراحی کاتالوگ انتخاب صحیح فونت است، بی راه نگفته ایم. در کنار این مورد، بررسی سایز فونت نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

- انتخاب رنگ و عکس مناسب. با توجه به اینکه چاپ کاتالوگ به جلوه های بصری ارتباط بیشتری دارد، بنابراین در نظر گرفتن عکس مناسب که با رنگ انتخابی هم خوانی دارد، بسیار مهم است. البته باید در نظر داشته باشید که این موضوع بسته به نوع کسب و کارها انتخاب می شود که طبیعتاً باید از افراد متخصص استفاده کرد.

طراحی و چاپ کاتالوگ

مهم ترین نکات در چاپ کاتالوگ

وقتی طراحی کاتالوگ به بهترین نحو ممکن انجام شود در مرحله ی بعدی چاپ طرح در نظر گرفته شده در قالب کاتالوگ است که باید با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام شود. با این حال برای این منظور رعایت نکات زیر دارای اهمیت است:

- نوع کاغذ. به طور کلی در چاپ انواع کاتالوگ ، معمولاً از کاغذ با وزن زیاد استفاده می شود که آن را گرماژ کاغذ می نامند. گفتنی است که هر چه گرماژ بیشتر باشد، کیفیت کاتالوگ نیز افزایش می یابد. بنابراین توصیه می کنیم که حتماً در زمان چاپ کاتالوگ از کاغذ با گرماژ زیاد بکارگیری شود تا به دلیل اینکه این نوع کتابچه ها برای طولانی مدت استفاده می شوند از کیفیت بهتری برخوردار باشند.

- انتخاب دستگاه چاپ مناسب. همانطور که می دانید کاتالوگ ها با همان دستگاه چاپ کاغذ به چاپ می رسند که اگر از قالب بندی مناسبی نیز برخوردار باشند می توان گفت چاپ فوق العاده تری انجام می شود. ضمناً با توجه به تیراژ در نظر گرفته شده، نوع دستگاه چاپ متفاوت خواهد بود که در این خصوص باید با مراکز چاپ این نوع کتابچه ها مشورت کنید.

بررسی قیمت چاپ کاتالوگ

همانطور که می دانید طراحی کاتالوگ هزینه های خاص خودش را دارد و چاپ آن نیز با قیمت های متفاوتی برای مشتریان در نظر گرفته می شود. به طور کلی اگر بخواهیم هزینه های چاپ کاتالوگ را بررسی کنیم باید به موارد زیر بپردازیم:

  • فرمت و اندازه کاتالوگ که طبیعتاً برای هر کسب و کار متفاوت خواهد بود.
  • پرداخت های ویژه ی کاتالوگ که برای نمونه می توان به دوخت زین و... اشاره کرد.
  • تعداد صفحات کاتالوگ که پر واضح است که هر چه صفحات بیشتر باشد، هزینه نیز افزایش می یابد.
  • نوع طراحی کاتالوگ و پیچیدگی هایی که دارد، می تواند بر قیمت چاپ کاتالوگ بیفزاید..
  • اندازه متن و تعداد تصاویر استفاده شده در کاتالوگ نیز دارای اهمیت است.
  • تعداد تیراژ نیز در قیمت نهایی کاتالوگ موثر است.

البته در نظر داشته باشید که می توان با استفاده از استراتژی های مناسب، هزینه های چاپ را به طرز چشم گیری کاهش داد که بهترین پیشنهاد استفاده از یک مرکز معتبر برای طراحی و چاپ کاتالوگ است. اگر در این زمینه اطلاعاتی خاصی ندارید، توصیه می کنیم که بند نهایی این مقاله را مطالعه کنید.

طراحی و چاپ کاتالوگ

جمع بندی

همانطور که حتماً متوجه شده اید، طراحی و چاپ کاتالوگ باید بوسیله بهترین چاپخانه انجام شود تا هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمتی در بهترین حالت قرار داشته باشد. برای این منظور پیشنهاد می کنیم که از مرکز چاپ و تبلیغات نگاران استفاده کنید که دارای بیش از 3 دهه تجربه در این زمینه است. این مرکز تخصصی، طراحی کاتالوگ و همچنین چاپ آن را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد به طوری که در کمتر مجموعه ای ارائه می شود.

حال گفتنی است که بکارگیری از مجموعه چاپ و تبلیغات نگاران دارای مزیت هایی است که از جمله می توان به ارسال رایگان، چاپ فوری، گارانتی چاپ و مواردی از این دست اشاره کرد. حال برای اینکه بتوانید از این مرکز تخصصی چاپ کاتالوگ استفاده کنید کافی است که از راه های ارتباطی قرار داده شده بهره ببرید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Vfpd9mUc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه