جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برای توسعه یک باغ میوه، خرید نهال های مرغوب بسیار مهم است. این موضوع برای راه اندازی باغ میوه با درختان متنوع اهمیت زیادی دارد، چون در باردهی درختان تاثیر قابل توجهی می گذارد. وقتی شما یک نهال هلو یا شلیل از ارقام خاص را می خرید، بدون شک نیاز دارید که نهال های گرده افشان مناسب را نیز تهیه کنید، اما این که کدام یک از نهال هلو و شلیل برای باغ شما مناسب تر است، و یا اینکه گونه گرده افشانی آن کدام است، نیاز به بررسی بیشتری دارد.

خرید نهال هلو و شلیل هر کدام در جایگاه خود حائز اهمیت هستند. این موضوع را به یاد داشته باشید که باید نهال های شناسنامه دار و مجوزدار را از بهترین نهالستان کشور بخرید و به این ترتیب بیشترین بازدهی را حاصل خواهید کرد.

در این مطلب آموزشی می خواهیم بهترین نهال هلو و شلیل را برای خرید به شما معرفی کنیم که در شرایط اقلیمی مختلف شهرهای ایران قابل کاشت و پرورش هستند. قبل از پرداختن به معرفی نهال هلو و شلیل، لازم می دانیم درباره نکات مهم برای توسعه یک باغ میوه به طور مختصر صحبت کنیم.

بهترین نهال هلو و شلیل پیوندی پربازده که می توانید بکارید

چطور می توانیم باغ میوه قدیمی خود را توسعه بدهیم؟

با توسعه فناوری های کشاورزی و باغداری، نیاز روز افزون باغداران برای توسعه باغ های قدیمی خود بیش از پیش احساس می شود؛ پس اگر شما هم در این دسته قرار دارید، حتماً می خواهید بدانید که برای پیشرفته تر کردن باغ میوه خود چه کارهایی را باید انجام دهید.

فرض می کنیم شما یک باغ بزرگ هلو و شلیل دارید که سال های سال است که در حال بهره برداری از آن می باشید؛ اما روش هایی که به کار می برید چندان جدید و مدرن نیستند؛ به این ترتیب نیاز دارید که در ابتدا تمام آنچه را که برای کاشت نهال های جوان نیاز است تهیه کنید. اولین کار، بررسی شرایط باغ میوه و بررسی خاک باغ است. بهتر است وضعیت درختان قدیمی هلو و شلیل در باغ خود را ارزیابی کنید و فضایی را برای کاشت نهال های جدید در نظر بگیرید. خاک باغ باید از هر نظر آماده باشد، پس چنانچه هنوز آن را زیر و رو نکرده اید، در اولین فرصت اقدام کنید. نهال های جوان به خاک های زهکشی شده نیاز دارند، چون تهویه بهتری را برای ریشه ها فراهم می کند. در ادامه می توانید از تخصص کارشناسان باغداری کمک بگیرید تا باغ هلو و شلیل شما آماده کاشت نهال های جوان شود.

از دیگر نکات مهم که باید در باغ میوه خود، آن را بررسی کنید، دسترسی به منابع آبی است. در ادامه خواهیم دید که برای کاشت هر کدام از ارقام نهال هلو و نهال شلیل، یک سری شرایط فیزیکی برای زمین و شرایط دمایی و آب و هوایی باید فراهم باشد. مثلاً بهتر است درختان میوه را در زمین هایی بکارید که شیب زمین به سمت جنوب باشد تا دسترسی نور بهتری فراهم شود.

کاشت نهال هلو و شلیل برای مناطق سردسیر ممکن است با چالش هایی همراه باشد؛ چرا که سرمای بهاره و یخبندان زمستانه ممکن است نهال های تازه کاشته شده را از بین ببرند. برای حل این مشکل، ارقام نهال پیوندی در بازار ارائه می شوند که در چنین شرایطی مقاومت خوبی دارند.

زمانی که باغ شما آماده شد، هنگام خرید نهال هلو و خرید نهال شلیل از بهترین ارقام موجود در بازار فرا رسیده است. در قسمت بعدی شما را با بهترین نهال های هلو و شلیل آشنا می کنیم که می توانید در باغ خود بکارید و شاهد باردهی حداکثری آنها باشید.

معرفی بهترین نهال های شلیل برای کاشت در شرایط اقلیمی مختلف

بهترین نهال هلو و شلیل پیوندی پربازده که می توانید بکارید

·         نهال شلیل سفید

یکی از بهترین ارقام نهال شلیل برای خرید و کاشت در باغ میوه، شلیل سفید نام دارد. مهمترین ویژگی که این نوع ارقام نهال دارند، پایداری و مقاومت کم آنها در شرایط آب و هوای سرد است. اگر در شهرستان هایی زندگی می کنید که سرمای زمستانه شدید را دارید، و باغ میوه خود را می خواهید توسعه بدهید، نهال شلیل سفید برایتان مناسب نیست. بهتر است ارقام مقاوم به سرما را انتخاب کنید. نهال شلیل سفید، عمر اقتصادی حداکثر ۱۵ سال دارد اما در برابر آفات و بیماری های گیاهی نسبتاً آسیب پذیر می باشد. اگر این نوع نهال را برای کاشت در باغ خود انتخاب کردید باید بدانید که به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد.

·         نهال شلیل ردگلد

دومین گزینه برای خرید نهال شلیل، نهال شلیل ردگلد می باشد. این نهال ها بسیار پر بازده بوده و در آب و هوای معتدل، رشد بیشتری دارند و برای باغدارانی پیشنهاد می شوند که به دنبال سودآوری خوبی از باغ خود هستند. این نوع از ارقام نهال شلیل دارای عمر اقتصادی ۱۵سال می باشند؛ میوه های درشت و خوشمزه تولید می کنند؛ اما در برابر برخی آفات و بیماری ها آسیب پذیر هستند. نهال شلیل ردگلد را می توانید در ارتفاع حداکثر ۲۵۰۰ متری از سطح دریا بکارید.

  • نهال شلیل قرمز بهاره

اگر به دنبال خرید نهال شلیل با قیمت مقرون به صرفه هستید و می خواهید پربازده باشد، نهال شلیل قرمز بهاره را پیشنهاد می دهیم. بهترین شرایط اقلیمی برای رشد این نوع نهال، آب و هوای معتدل و گرمسیری است.

میوه های درشت و قرمز و آبدار شلیل بهاره توجه باغداران ایرانی را به خود جلب کرده اند. عمر اقتصادی این نوع نهال شلیل تا حداکثر ۱۲ سال است و نسبت به ارتفاع از سطح دریا حساسیتی ندارد، اما به شرطی که دما و آب و هوا برای رشد میوه ها مساعد باشد. حساسیت نهال شلیل قرمز بهاره قابل توجه است و می تواند در برابر آفات و بیماری های گیاهی آسیب پذیر باشد. از این نهال ها در هر هکتار در زمان بلوغ، بیشتر از ۷۰ تن میوه مرغوب برداشت می کنید.

بهترین نهال های هلو برای کاشت و محصول دهی عالی

بهترین نهال هلو و شلیل پیوندی پربازده که می توانید بکارید

·         نهال هلو انجیری عسلی

یکی از بهترین نهال های هلو برای خرید، نهال هلو انجیری عسلی است. نهال ها بومی کشور چین هستند و جزو میوه های لوکس محسوب می شوند. طعم ویژه و منحصر به فرد میوه های هلو از این ارقام، توجه باغداران را به خود جلب کرده است. خرید نهال پیوندی هلو، مقرون به صرفه است چون در برابر سرما، آفت ها و بیماری ها پایداری خوبی دارد.

·         هلو انجیری زعفرانی زودرس

دومین گزینه برای خرید نهال هلو پربازده، با نام هلو انجیری زعفرانی زودرس شناخته می شود و ویژگی های خاص خودش را دارد. از آنجایی که این نوع نهال ها زودرس هستند، مقاومت بالایی در برابر سرما از خود نشان می دهند. به شرطی که مراقبت از نهال ها را به درستی انجام دهید تا مدت زمان حداکثر ۲۰ سال می توانند باردهی خوبی داشته باشند. این نوع ارقام نهال هلو بومی کشور چین هستند و از کیفیت بالایی برخوردار اند. هنگام خرید این نوع ارقام نهال هلو نیاز به خرید ارقام گرده افشان نیز دارید.

·         نهال هلو مخملی

یکی دیگر از پرطرفدارترین و پرفروش ترین نهال های هلو با عنوان نهال هلو مخملی شناخته می شود. این نوع نهال های هلو از ارقام کوتوله هستند اما باردهی خوبی دارند. میوه های هلو که بر روی درختان رشد می کنند، عطر و طعم و رنگ منحصر به فردی دارند.

عمر اقتصادی این نهال های هلو حداکثر ۱۰ سال است، اما اگر به درستی از آنها مراقبت کنید، تا 25 سال نیز دوام می آورند. این نوع نهال های هلو را می توانید در ارتفاعات حداکثر3000 متر از سطح دریا بکارید. در دوره کاشت و نگهداری از نهال های هلو مخملی، چالش های زیادی وجود دارد که مهمترین آنها، حمله آفات و وجود بیماری های گیاهی درختان است. با سم پاشی به موقع درختان می توانید این آسیب ها را به حداقل برسانید. از هر هکتار باغ نهال های هلو مخملی، تا حداکثر ۸۰ تن میوه مرغوب و با کیفیت می توانید برداشت کنید.

نهالستان پالیز، پرچمدار فروش نهال هلو و شلیل با کیفیت

نهالستان پالیز، به عنوان مرجع پرورش و تولید انواع نهال میوه با کیفیت، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا نهال هلو و شلیل از ارقام پرفروش و پر بازده به دست باغداران برسد. با خیال راحت هر کدام از ارقام نهال هلو و نهال شلیل را که نیاز دارید می توانید سفارش دهید. حتی اگر تجربه ای در خرید نهال های جدید ندارید، با کارشناسان نهالستان پالیز،تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری را به شما بدهند. نهال ها شناسنامه دار و مجوزدار هستند و با روش استاندارد تا محل مورد نظرتان حمل می شوند.

برای خرید عمده نهال هلو و شلیل شناسنامه دار و ثبت سفارش می توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرس https://paliznahal.ir/ مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارتباط با مشاوران ما به صورت رایگان و همه روزه میتوانید از طریق راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر :آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه :آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/K8OoS3uN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
ذبیح الا بحراسمانی :
1 سال پیش
سلام هلو انجیری مر غوب شناسنامه دار برا مناطق سردسیر می خاستم
رضوی :
1 سال پیش
سلام تشکر از اطلاعاتی که گذاشتید نهال پایه کوتاه هم دارید یا خیر اگر دارید باشماره تلفن 05142221006اطلاع بدهید موفق باشید منظورم پایه کوتاه واقعی می‌باشد که سه متری کاشته میشود وارتفاع آن بیشتر از3مترنمیباشد بهترین عکسها را می‌گذارید اگر نهال واقعی آن راهم داشته باشید زیاد دیدم پایه کوتاه گذاشتید باتماس که داشتم درواقع کارشناسان شما فرمودند ندارند عکسها تبلیغاتی میباشد ویا درختهای بومی ایرانرا دارید بازهم تشکر میکنم رضوی
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه