جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تور کربلا

عراق از مقصدهای محبوب ایرانیان برای زیارت امام شیعیان می باشد؛ به طوری که در همه فصول سال مسافرین ایرانی زیادی به این کشور سفر می کند.

رسم زیارت، نماینده سازمان حج و زیارت جهت خرید تور کربلا در ادامه به نکاتی اشاره می کند که قبل از سفر به عتبات عالیات، می بایست مدنظر داشته باشید، تا در دام کاروان های غیرمجاز نیوفتید! چرا که سفر با این کاروان ها، علاوه بر احتمال کلاهبرداری و گران تر بودن قیمت نسبت به خدمات ارائه شده، ممکن است بدون برنامه ریزی و بدون تضمین امنیت انجام شوند و مسافران و زائران را با بی رضایتی به خانه خود بازگردانند.

در این مقاله به 5 نکته مهم در مورد تفاوت های تور عتبات عالیات آزاد و سازمان حج و زیارتی اشاره می نماییم. 

۱-مجوز

دفاتر مجاز سازمان حج و زیارت هرکدام دارای مجوز رسمی از این سازمان هستند و کد مخصوص به خود را دارند. زمانی که قصد خرید تور عتبات عالیات را دارید، بهتر است بررسی کنید که آیا این دفتر دارای مجوز از سازمان حج و زیارت می باشد یا خیر.

برای اطلاع از شرایط و اطلاعات کامل دفتر زیارتی مورد نظرتان می توانید به سایت رسمی سازمان حج و زیارت مراجعه نمایید و با جستجوی نام آژانس زیارتی مذکور، به تمامی اطلاعات مجوز و سابقه آن، دسترسی پیدا کنید.

۲-مدت اقامت

تورهای کربلا معمولا در دفاتر رسمی و دارای مجوز، به صورت 6 شب و 7 روزه ( 3 شب نجف، 3 شب کربلا و کاظمین و سامرا به صورت عبوری) ، 7 شب و 8 روزه ( 3 شب نجف، 3 شب کربلا، 1 شب کاظمین و سامرا به صورت عبوری) می باشند. لازم به ذکر است که اگر تور خود را از رسم زیارت (ziarat.co) رزرو نمایید؛ می توانید برنامه سفرتان را همان طورکه می خواهید بچینید.

3- هزینه های اضافی

کاروان های آزاد در طول سفر، مسافران را مجبور به پرداخت هزینه های اضافی همچون ورودیه شهر نجف می نمایند؛ اما کاروان های زیر نظر سازمان حج، به غیر از هزینه ابتدایی سفر، مبلغ دیگری در طول سفر اخذ نمی کنند.

4- محل اقامت و وعده غذایی

رسم زیارت

هنگام تهیه تور، باید توجه داشته باشید که در عراق به چه صورت اقامت خواهید کرد. برخی از آژانس های غیر مجاز و یا کاروان های گروه آزاد با هدف سود جویی بیشتر، اقامت مسافران را بر عهده مکان هایی همچون حسینیه ها و موکب ها می گذارند، بنابراین خدمات کمتری را نسبت به هزینه پرداختی زائر ارائه می دهند.

 اما اگر تور خود را از آژانس های معتبر زیارتی دریافت نمایید، اقامت شما در هتل های مورد تایید سازمان حج از لحاظ کیفیتی و بهداشتی خواهد بود.

 همچنین تورهای آزاد کربلا، به دلیل بهانه از بابت امنیت، در شهر کاظمین و سامرا اقامت ندارند و برنامه تور آن ها تنها در شهرهای نجف و کربلا می باشد.

در تور عتبات عالیات که زیر نظر سازمان حج و زیارت است؛ از غذاهای با کیفیت آشپزخانه مرکزی عراق با آشپزهای ایرانی استفاده می شود؛ اما در کاروان آزاد نمی توان کیفیت غذاها را تضمین نمود.

لازم به ذکر است که هتل های کشور عراق در درجات کیفی الف، ب و ج قرار دارند و اکثر هتل های درجه الف، در تورهای هوایی عتبات ارائه می شوند.

5- زیارت اماکن

شما برای رزرو عتبات و عالیات با کاروان، باید به این نکته نیز توجه فرمایید که مدیر کاروان، تمامی مکان های مهم زیارتی در عراق را به شما نشان داده و معرفی می کند. برخی از آژانس های نامعتبر برای آسودگی بیشتر خود، تنها به زیارت حرم امام حسین(ع)، امام علی (ع) و حضرت عباس (ع) توسط زائرین افاقه می کنند و زیارت از باقی اماکن مهم و تاریخی عراق را در برنامه تور خود قرار نمی دهند؛ که این موضوع به خصوص برای سفر اولی ها، بسیار ناخوشایند است.

اکثر دفاتر زیارتی معتبر در برنامه سفر زائران، زیارت از حرم امام حسین (ع)، حرم امام علی (ع)، حرم حضرت ابوالفضل (ع)، خیمه گاه اهل بیت، تل زینبیه، مسجد کوفه، مسجد سهله، مسجد حنانه، محل ضربت امام علی(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، قبرستان وادی السلام، آرامگاه سید محمد، آرامگاه طفلان مسلم و مسلم بن عقیل، آرامگاه مختار ثقفی و ... را نیز قرار می دهند تا شما بتوانید سفر زیارتی کاملی را تجربه نمایید.

شما می توانید برای سفر با کاروان های معتبر زیارتی، به سایت رسم زیارت مراجعه نمایید و با بررسی تورها و مقایسه آن ها، تور عتبات عالیات مورد نظر خود را رزرو نمایید.

همچنین در صورت بروز هرگونه سوال می توانید با شماره 02143000109 تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xpwGpFda
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
محمد :
1 سال پیش
واقعا درسته کاروان های آزاد خیلی اذیت میکنن در طول سفر تور کربلا رو باید از طریق حج و زیارت رفت
احمدی :
9 ماه پیش
متاسفانه نظارت چندانی روی تورهای کربلا نیست.سال گذشته غیر از دوری هتل و کیفیت پایین آن مشکلاتی داشتیم که بسیار ناراحت کننده بود.مثلا اختلاط در سلف غذاخوری به گونه ای بود که افراد برای برداشتن غذا به هم می خوردند فضای کوچک و تفکیک نشده آقایان و خانم ها.مشکل دیگر کنار هم نشستن خانم ها و اقایان غریبه در غذاخوری بود متاسفانه صحنه های شایسته زیارت دیده نمی شد مدیرکاروان در حال خنده و شوخی با خانم های تنها و دو نفره بود.عدم توجه به حجاب زائران از نکات دیگر یود.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه