چهارشنبه, ۲۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Wed, 17 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

پلتفرم تدریس آنلاین

یکی از اولین نیازهای شما در تدریس مجازی یا آنلاین پلتفرم تدریس آنلاین است. اگر به طور مستمر مشغول تدریس باشید دیگر نمی توانید به برگزاری کلاس در واتس اپ و اسکایپ اکتفا کنید. برای این منظور باید نرم افزاری داشته باشید که بتواند به خوبی محیط یک کلاس حضوری و واقعی را برای شما شبیه سازی کرده و علاوه براین امکان استفاده از مزایای آموزش آنلاین را نیز برای تان فراهم کند.

با جستجوی عبارت سامانه تدریس مجازی یا مشابه آن در اینترنت متوجه خواهید شد که گزینه های زیادی برای این منظور پیش روی شماست. اما چطور می توان از بین آنها انتخاب کرد؟ یا سوال بهتر این است که برای خرید و انتخاب یک پلتفرم تدریس آنلاین چه معیارهایی را باید درنظر گرفت؟

در این مقاله به این سوالات پاسخ داده و در نهایت یکی از بهترین نرم افزارهای موجود در این زمینه را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه شده و با انتخاب پلتفرم مناسب برای تدریس آنلاین خود، کیفیت تدریس و درآمد خود از این فعالیت را افزایش دهید.

امکانات پلتفرم تدریس آنلاین

می توان گفت که مهم ترین شاخصی که در بررسی و مقایسه پلتفرم های تدریس آنلاین باید آن را ملاک قرار دهید امکانات نرم افزارهاست. بسته به نیاز خود باید در این باره تصمیم گیری کنید تا ضمن اطمینان از رفع همه ی نیازهایتان از پرداخت هزینه برای امکاناتی که احتمالا از آنها استفاده نخواهید کرد، جلوگیری کنید. در این بخش مهم ترین امکانات لازم که یک سامانه تدریس مجازی باید از آنها برخوردار باشد را معرفی می کنیم.

امکانات تولید و به اشتراک گذاری محتوا

آموزش مجازی فرصتی عالی برای به کارگیری انواع محتواهای کمک آموزشی در فرمت های مختلف را پدید آورده است. اما پلتفرم کلاس آنلاین نقش مهمی در تحقق این هدف دارد. از مهم ترین و ضروری ترین امکاناتی که هر پلتفرم باید در اختیار شما قرار دهد عبارتند از:

  • امکان ضبط و به اشتراکگذاری ویدئو
  • بارگذاری انواع فایلها
  • امکان پخش انواع فایلها در حین اجرای کلاس
  • امکان به اشتراکگذاری صفحه نمایش
  • امکان کار بر روی تخته وایتبرد به صورت همزمان

امکانات مدیریتی پلتفرم تدریس آنلاین

پلتفرم کلاس آنلاین

هر کلاسی چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی برگزار شود نیاز به مدیریت دارد. حضور و غیاب و ورود و خروج از مهم ترین موارد مدیریتی هستند. سامانه تدریس مجازی شما نیز باید این امکان را برای شما فراهم کند. به ویژه درصورتی که جمعیت کلاس زیاد باشد اهمیت این امکانات بیشتر خواهد شد.

ویژگی دیگری که پلتفرم تدریس آنلاین باید در اختیار شما قرار دهد مربوط به مدیریت فایل هاست. با استفاده از این ویژگی باید قادر به حذف و جابجایی فایل های به اشتراک گذاری شده و ایجاد و محدود کردن دسترسی به آنها باشید. همچنین امکان قطع و وصل کردن صدا و تصویر مخاطبان به منظور برقراری نظم بیشتر در کلاس و کاهش هزینه های مصرف اینترنت نیز از دیگر امکانات ضروری و موردنیاز شما خواهد بود.

امکانات ارتباطی در طول کلاس

پلتفرم تدریس آنلاین شما باید امکان چت یا ارسال پیام متنی به صورت خصوصی و عمومی را در طول برگزاری کلاس برای شما فراهم کند. تنها در این صورت است که می توانید با تک تک فراگیران ارتباط یک به یک داشته و نظرات و سوالات آنها را پوشش دهید. همچنین ازآنجاکه طرح پرسش از سوی فراگیران در طول کلاس یک امر بدیهی است، لازم است که نرم افزار موردنظر از امکاناتی مانند برگزاری پرسش و پاسخ یا بلند کردن دست برخوردار باشد.

برگزاری ارزیابی و نظرسنجی

ارزیابی، یکی از ارکان آموزش است. با توسعه آموزش مجازی در دوران کرونا این رکن به شدت به چالش کشیده شد. بسیاری از مدرسان از کمبود امکانات نرم افزارهای داخلی گلایه می کنند درحالی که رابط کاربری انگلیسی پلتفرم های خارجی نیز کار آنها در بسیاری موارد دشوار کرده است. سامانه تدریس مجازی شما باید به خوبی انواع سوالات و قالب های لازم را برای طراحی آزمون و ارسال آن در اختیار شما قرار دهد.

امکان برگزاری نظرسنجی نیز دیگر ویژگی لازم به ویژه برای موسسات آموزشی است. با این امکان، در طول ترم یا در پایان آن می توانید از فراگیران خود یا والدینشان نظرسنجی به عمل آورده و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید.

اطمینان از کیفیت برگزاری کلاس

پس از بررسی امکانات پلتفرم تدریس آنلاین موردنظر باید اطمینان حاصل کنید که می توانید کلاس های باکیفیت ازنظر اتصال و پشتیبانی برگزار کنید. برای این منظور باید موارد حداقلی زیر را درنظر داشته باشید:

  • پلتفرم موردنظر باید دارای نسخه تحت وب نیز باشد تا همهی افراد، فارغ از سیستم عاملشان و اندازه صفحه نمایش دستگاه شان بتوانند بدون نیاز به نصب نرم افزار و با کلیک روی لینک برگزاری کلاس در آن شرکت کنند.
  • پلتفرم موردنظر باید کلاسها را روی سرورهای خودش اجرا کند تا علاوه بر کاهش هزینه برای شما، امکان استفاده از فضای ابری نیز برای تان فراهم شود.
  • سامانه تدریس مجازی باید با سرعت اینترنت ایران سازگاری داشته و پهنای باند خوبی در اختیار شما قرار دهد.
  • لازم است که پلتفرم کلاس مجازی موردنظر در خصوص ارائه پشتیبانی لحظهای درصورت بروز مشکل به شما اطمینان دهد.

بهترین سامانه تدریس مجازی ایرانی

سامانه آموزش مجازی الوکام

با وجود گزینه ها و امکانات متعددی که پلتفرم های تدریس آنلاین خارجی در اختیار شما قرار می دهند استفاده از آنها دشوار است. رابط کاربری غیرفارسی، مشکلات مربوط به پرداخت با ارزهای بین المللی و عدم پشتیبانی لحظه ای به سبب اختلاف ساعت، تنها برخی از این مشکلات هستند. به همین دلیل شاید بهتر باشد پلتفرم های ایرانی را در اولویت قرار دهید. سامانه آموزش مجازی الوکام را می توان تخصصی ترین سامانه تدریس مجازی در کشور دانست.

الوکام، تمامی امکانات و معیارهایی که در بخش های پیشین مرور کردیم را برآورده می کند. این نرم افزار کاملا مبتنی بر وب بوده و برای استفاده از آن نیازی به اپلیکیشن یا نرم افزار دیگری ندارید. علاوه بر این هنگام استفاده از آن، هزینه ی اینترنت شما به صورت نیم بها محاسبه می شود. الوکام همچنین یک نسخه ی رایگان محدود به مدت زمان سه روز را نیز برای تست همه ی جوانب نرم افزارش در اختیار شما قرار می دهد. بسته های متنوع این پلتفرم نیز تمامی انواع کلاس از خصوصی تا کلاس های هزار نفره را پوشش می دهند.

سخن آخر

تهیه ی یک سامانه کلاس مجازی از اولین اقداماتی است که برای راه اندازی کلاس های آنلاین خود باید انجام دهید. این سامانه باید امکانات لازم را در اختیار شما قرار داده و همچنین کیفیت برگزاری و پشتیبانی از مسائل و دغدغه های تکنیکی را نیز برعهده بگیرد. در این زمینه، سامانه آموزش مجازی الوکام یکی از بهترین پلتفرم های طراحی شده توسط متخصصان ایرانی است که از تمامی شاخص های ذکر شده در این مقاله برخوردار است.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/53lXDx1r
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
مرضیه جهانبانی :
1 سال پیش
با سلام و احترام، این پست بسیار جالب و مفید بود. در این روزهای پر فراز و نشیب، داشتن دانش و اطلاعات در زمینه‌های مختلف بسیار ارزشمند است. با مطالعه این مقاله، به نکات مهم و کاربردی در مورد مدیریت و کارآفرینی دسترسی پیدا کردم. ممنونم از شما که این پست را با ما به اشتراک گذاشتید.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه