چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین ورق رنگی برای سقف شیروانی

روش های نوینی برای ساختمان سازی وجود دارد که نه تنها به سبک شدن وزن ساختمان، ضد زلزله شدن و افزایش مقاومت آن کمک می کند، بلکه سرعت ساخت و ساز را نیز بالا می برد. اگرچه استفاده از سقف شیروانی از گذشته های دور تاکنون در مناطق مرطوب و بارانی رایج بوده است، اما اکنون از ورق های بهتری برای سقف ساختمان استفاده می شود. در گذشته ورق های فلزی در برابر رطوبت مقاومت زیادی نداشتند و باید هر سال رنگ آمیزی می شدند. اما اکنون می توانید در بازار ورق هایی را تهیه کنید که به شکل کارخانه ای رنگ آمیزی شده اند و از مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، بارش ها و اکسیژن برخوردار هستند. این محصولات در انواع و اقسام آلیاژ و متریال در بازار موجود هستند که شاید انتخاب بهترین نوع ورق را برایتان دشوار کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در اینجا از بهترین ورق رنگی برای سقف شیروانی صحبت کنیم.

ایرانیت برای تولید ورق رنگی

یکی از قدیمی ترین ورق هایی که برای سقف ساختمان کاربرد داشت، ایرانیت بود که احتمالا نمونه آن را در ساختمان های قدیمی دیده اید. ایرانیت ها صفحات موجداری هستند که در گذشته از ترکیب سیمان و پنبه کوهی تهیه می شدند. اما اکنون این ورق ها با استفاده از پنکوسیم و فایبرگلاس تولید می شوند و برای قسمت های کوچکی از ساختمان (روی درب ورودی ساختمان، پارکینگ، انباری و ... مناسب هستند. این ورق ها در برابر رطوبت و پوسیدگی مقاومت بسیار بالایی دارند، اما در برابر ضربه مقاوم نیستند و قدرت تحمل وزن بالا را ندارند.

ورق های آلومینیومی برای سقف شیروانی

یکی دیگر از انواع ورق هایی که می توان برای ورق رنگی استفاده کرد و در سقف شیروانی ساختمان به کار برد، ورق های آلومینیومی است. همانطور که می دانید، آلیاژ آلومینیوم یکی از پرکاربردترین فلزات در ساختمان سازی است و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد. به طوری که زنگ زده و پوسیده نمی شود و به هزینه تعمیر و نگهداری نیاز ندارد. همچنین ورق های رنگی که با استفاده از آلومینیوم تهیه شده اند، در برابر آتش سوزی و حرارت نیز مقاوم هستند و می توانند هر نوع شرایط آب و هوایی را نیز به راحتی تحمل کنند.

اما فراموش نکنید که ورق آلومینیوم به شدت سبک است و اگرچه می تواند بار ساختمان را تا حد زیادی کاهش دهد، اما در برابر ضربه مقاوم نیست. بنابراین نمی تواند برای تهیه ورق رنگی و سقف شیروانی ساختمان مناسب باشد.

ورق های گالوانیزه

ورق های گالوانیزه

یکی دیگر از انواع ورق ها برای تولید سقف شیروانی، از جنس گالوانیزه هستند. برای تولید ورق گالوانیزه ابتدا از ورق روغنی استفاده می شود که با روش نورد سرد تولید شده و سپس آن ها را وارد مرحله شستشو و پولیش می کنند. بعد از تمیز شدن کامل، ورق ها را با مواد مذاب روی پوشش می دهند. بعد از مرحله گالوانیزاسیون، آن ها را با پودرهای رنگ الکترواستاتیک رنگ آمیزی می کنند.

مهم ترین دلیلی که ورق های گالوانیزه را برای استفاده در سقف ساختمان مناسب می کند، داشتن مقاومت بالا و ضخامت مناسب است. این ورق ها با ضخامت 0.18 تا 0.7 میلی متر تولید می شوند و در برابر رطوبت و اکسیژن مقاومت بالایی دارند. به طوری که تا چندین دهه زنگ زده نمی شوند و به هزینه تعمیر و نگهداری هم نیاز ندارند.

ورق های پلی کربنات برای سقف ساختمان

یکی دیگر از ورق هایی که می توانند برای صنعت ساختمان سازی استفاده شود، از جنس پلی کربنات هستند و نسبت به ورق های گالوانیزه وزن سبک تری دارند. این ورق ها مقاومت زیادی دارند و می توانید تا چندین سال از آن ها برای سقف بخش هایی از ساختمان استفاده کنید. با توجه به اینکه ورق های پلی کربنات در برابر ضربه مقاوم نیستند و نمی توانند وزن سنگین را تحمل کنند، برای کل ساختمان قابل استفاده نیستند.

شما می توانید این ورق های رنگی را نیز با پیچ و مهره به سقف ساختمان متصل کنید. در بخش هایی مثل ورودی ساختمان، انباری، آلاچیق، گلخانه، پارکینگ و ... می توان از این ورق ها برای ایجاد سایه استفاده کرد. این سازه انعطاف پذیری بالایی نیز دارد و اگر برای قسمت هایی مثل پارکینگ استفاده شود، مانع از آسیب های ناشی از تشعشعات UV آفتاب شده و رنگ خودرو را خراب نمی کند. اما برای استفاده به عنوان سقف شیروانی کل ساختمان توصیه نمی شود.

ورق های پلی کربنات برای سقف ساختمان

ورق های فولادی برای سقف ساختمان

فولاد از جمله مقاوم ترین آلیاژ های شناخته شده است که در آن مقدار کمی کربن به کار می رود و می تواند در برابر رطوبت مقاومت داشته باشد. اگرچه وزن بالایی دارد، اما می تواند یک ورق مقاوم برای تولید ورق های رنگی باشد. رنگ های کارگاهی که برای این ورق ها استفاده می شود، به طور کامل سطح آن ها را پوشش می دهد تا مانع از نفوذ رطوبت و هوا به داخل آن شود. با این حال قسمت پشت ورق همچنان در معرض رطوبت قرار دارد و می تواند بعد از مدتی زنگ زده شود.

ورق های پلاستیکی با ترکیب الیاف

ورق هایی که با استفاده از پلاستیک تقویت شده و الیاف (FRP) تهیه می شوند، استحکام بالایی دارند. رزین ترموست و مواد کامپوزیتی فیبر برای تولید این نوع ورق ها کاربرد دارد و به شکل رنگارنگ در بازار عرضه می شوند. این ورق ها با کمک مواد تقویت شده مقاوم می شوند و در قالب ها و طرح های متنوعی موجود هستند که برای بخش هایی از ساختمان می توانید از آن ها استفاده کنید.

برای مثال اگر نمی خواهید نور آفتاب وارد محیط حیاط خانه شود و یا راه ورود اشعه مضر آفتاب به داخل بالکن خانه را بگیرید، می توانید از ورق های رنگی پلاستیکی FRP استفاده کنید.

این ورق ها پوسیده یا زنگ زده نمی شوند و در برابر آفتاب نیز تا چندین سال دوام می آورند. درجه تیرگی رنگ آن ها به میزان ترکیبات نیز بستگی دارد که هر چقدر تیره تر باشد، یعنی این ورق از مقاومت بیشتری در برابر نور آفتاب و تغییرات محیطی برخوردار است.

ورق های رنگی UPVC

ورق های پلی وینیل کلراید

نوع دیگری از ورق های رنگی از جنس UPVC یا پلی وینیل کلرید هستند که از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند و با PVC تفاوت دارند. در تولید ورق های UPVC از ماده نرم کننده استفاده نمی شود؛ در نتیجه این ورق ها انعطاف پذیر نیستند و به نوعی پلاستیک فشرده مقاوم محسوب می شوند.

ورق هایی که برای سقف ساختمان استفاده می شوند و از جنس UPVC هستند، در برابر رطوبت، بارش، تغییرات دمایی و نور آفتاب مقاومت زیادی دارند. اما به هر حال پلاستیک محسوب می شوند و نمی توانند به اندازه ورق های فولادی، آلومینیومی یا ورق گالوانیزه مقاومت داشته باشند.

نکاتی برای خرید سقف شیروانی ساختمان

اگر قصد خرید ورق رنگی برای ساختمان را دارید، قبل از تهیه محصول مورد نظر باید به چند نکته دقت داشته باشید:

توجه به وزن ورق رنگی

یکی از راه های مقاوم سازی ساختمان در برابر ارتعاش و زلزله، سبک سازی است. ورق هایی که در کاهش وزن ساختمان تاثیر داشته باشند، در ضدزلزله کردن بنا نیز تاثیر دارند. البته وزن ورق نباید تا حدی پایین باشد که در برابر طوفان و باد شدید مقاومت نداشته باشد.

مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید سقف شیروانی رنگی، توجه به مقاومت ورق رنگی در برابر شرایط آب و هوایی و تغییرات دمایی است. در شهرهایی که زمستان های سخت و یخبندان دارند و یا تابستان ها به شدت گرم است، باید از ورق های رنگی فولادی یا گالوانیزه استفاده کنید.

تنوع رنگ سقف شیروانی

اگر می خواهید ساختمان شما ظاهر زیباتری داشته و با نمای دیوارها هماهنگ باشد، باید در انتخاب ورق رنگی دقیق عمل کنید و به سراغ محصولاتی با رنگ های متنوع بروید.

کاهش هزینه تعمیر و نگهداری

برای خرید سقف شیروانی و ورق رنگی حتما به طول عمر آن دقت داشته باشید تا مجبور نباشید هر چند سال یک بار آن را تعمیر کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/54BuL5dV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
رضا صالح زاده :
11 ماه پیش
شرکت فولاد حدید گستر صالح ( صالح متال ) بسیار عالی.... 🌹🙏
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه