جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

پس از موفقیت آمیز بودن آخرین مرحله از تست تولید میدان نفتی سپهر و جفیر این میدان آماده بهره داری و ورود به چرخه تولید کشور شده است.

****

میدان نفتی سپهر و جفیر در سال ۱۹۷۶میلادی با حفر چاه شماره یک جفیر در بخش شمالی حوزه رسوبی دشت آبادان در جنوب غربی استان خوزستان و در حدود 60 کیلومتری غرب اهواز و 30 کیلومتری جنوب سوسنگرد کشف شدند. این میدان در حدود 352 کیلومتر مربع (با حدود 23 کیلومتر طول و 27 کیلومتر عرض) مساحت دارد.

نفت این میدان در مخزن ایلام از نوع سنگین و با درجه API 20، و در مخزن فهلیان نفت سبک با درجه API 43 می باشد. پروژه حفاری سپهر و جفیر با کارفرمایی شرکت اکتشاف، توسعه و تولید پاسارگاد، در استان خوزستان از سال 1399 آغاز و اکنون آماده بهره برداری می باشد و میزان نفت قابل استحصال این میدان۵۴۰ میلیون بشکه برآورد شده است.

دکتر سعید شاد، مدیرعامل شرکت اکتشاف، توسعه و تولید پاسارگاد با بیان این که آخرین مرحله از تست های تولید، روی چاه های میدان سپهر و جفیر در 29 فروردین انجام شده است، اعلام کرد: هم اکنون آماده تولید 21هزار بشکه نفت از این میدان هستیم.

به گفته وی طبق شرح کار FTP (تولید اولیه)، تاکنون 12 حلقه چاه در این میدان حفاری شده که تمام آن ها آماده بهره برداری و تولید اولیه است.

مدیرعامل شرکت اکتشاف، توسعه و تولید پاسارگاد با بیان اینکه این اقدام نخستین پروژه توسعه میدان نفتی با سرمایه و توان تخصصی یک شرکت ایرانی محسوب می شود، افزود: طرح توسعه این میدان در قالب قراردادهای جدید بالادستی صورت پذیرفته و تاکنون بیش از ۳۳۰ میلیون دلار برای تولید زودهنگام آن سرمایه گذاری شده که این میزان تا ۴۴۰ میلیون دلار در فاز یک افزایش خواهد یافت. همچنین میزان کل سرمایه گذاری برای انجام تمام فازها نیز بالغ بر ۲.۸ میلیارد دلار خواهد بود.

طبق اظهارات شاد از جمله مشخصات این طرح می توان به: نخستین قرارداد سرمایه گذاری و توسعه میدان با شرکت کاملاً ایرانی، بیشترین حجم سرمایه گذاری محقق شده در قراردادهای بالادستی بخش خصوصی، بیشترین حجم استفاده از ساخت داخل در قراردادهای جدید بالادستی، بیشترین تعداد دکل هم زمان و سرعت توسعه در قراردادهای جدید بالادستی، نخستین ساخت داخل تجهیزات تکمیل ۱۰ هزار PSI و رانش موفق آن ها و بیشترین تولید نفت در قراردادهای جدید بالادستی اشاره کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/guziMzRU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه