دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

لوله های سیلندری، لوله هایی از جنس فولاد هستند که تحت فرایندهای مختلفی از داخل تهی شده و لوله هایی بدون درز را می سازد. پس از آن طی فرایند سنگ زنی قرار گرفته و لوله هایی تشکیل می دهد که برای ساخت سیلندرهای هیدرولیکی و پنوماتیکی مناسب است. در ادامه به معرفی انواع گریدهای لوله سیلندری می پردازیم.

انواع لوله سیلندری

انواع لوله سیلندری

لوله های سیلندری انواع مختلفی دارند که در گریدهای مختلف به تولید می رسند. پرکاربردترین گریدهای آنها شامل موارد زیر می شود:

  • لوله های سیلندری استیل کربن ST52، 3
  • لوله های سیلندری استیل کربن E355
  • لوله های سیلندری استیل کربن SAE 1020
  • لوله های سیلندری استیل SAE 4140
  • لوله های سیلندری استیل 27SiMn
  • لوله های هیدرولیک 20MnV6
  • لوله های هوند استنلس استیل

لوله سیلندری استیل کربن ST52، ST52.3

لوله های سیلندری استیل کربن ST52، ST52.3 تحت فرایند سنگ زنی قرار می گیرند و از لوله های مانیسمان به وجود می آیند (طبق استاندارد DIN2391 / ST52-BKS). این نوع لوله ها طبق استانداردهای BKS تحت عملیات حرارتی قرار گرفته و تنش های پسماند آن ها به صورت کامل خارج می شوند.

ورق ST52 نوعی از ورق سیاه محسوب شده که طی فرایند نورد گرم در دمای بالای 927 درجه سانتی گراد به تولید می رسد. مواد سازنده این فولاد شامل: کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر و گوگرد می شود. تنش تسلیم آن 420 و استحکام کششی 580 می باشد. مقاومت کششی نهایی محصول 15 درصد و سخت کاری صورت گرفته برای آن از نوع B-80 است.

لوله سیلندری استیل کربن E355

این لوله ها از فولاد گرید E355 تشکیل شده اند و با استاندارد EN 10305-1 نیز مطابقت دارند. این نوع از لوله های سیلندری نیز از لوله های مانیسمان (بدون درز) تشکیل شده اند (طبق استاندارد EN10305-1 /E355 +SR). همچنین از استانداردهای SR+ به منظور عملیات حرارتی برای این نوع لوله ها استفاده می شود.

ترکیبات شیمیایی سازنده این نوع از لوله سیلندری نیز مانند نوع ST52 شامل کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر و گوگرد می شود. به طور معمول این نوع از استیل با روش نورد سرد به تولید می رسد.

لوله های سیلندری ST52

لوله سیلندری استیل کربن SAE 1020

این نوع لوله ها از فولاد SAE 1020 ساخته شده اند و تا حدودی شبیه فولاد چینی درجه 20 هستند. این فولاد استحکام کششی نسبتاً پایینی دارد و از درجه سختی نسبتاً مطلوبی بهره می برد. همین موضوع سبب می شود تا قیمت این نوع لوله ها از لوله های ST52، کم تر شوند. این فولاد در ترکیبات خود دارای کربن، منگنز، فسفر و گوگرد می باشد.

لوله سیلندری استیل SAE 4140

این لوله از فولاد گرید SAE 4140 ساخته شده است و به واسطه استحکام خوب در برابر فشارهای بالا، در قسمت هایی از صنعت که قرار است لوله فشارهای بسیار زیاد را تحمل کند؛ مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین استحکام کششی و استحکام تسلیم این نوع لوله ها به دلیل بالا بودن استحکام فولاد 4140، بالا است. توجه داشته باشید که نوارهای پوششی ساخته شده از کروم 4140 در قسمت هایی از صنعت که به استحکام و مقاومت عالی در برابر تنش و کرنش نیاز دارند؛ استفاده می شوند.

لوله سیلندری استیل 27SiMn

لوله های سیلندری گرید 27SiMn اگرچه به اندازه لوله های ST52.3 و E355 محبوب نیستند؛ اما در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. 0.24 الی 0.32 درصد جرمی این لوله ها از عنصر کربن است. 1.10 الی 1.40 درصد جرمی آن از سیلیسیم است و همچنین 1.10 الی 1.340 درصد جرمی این لوله ها نیز از منگنز است.

اگر بخواهیم به خواص مکانیکی این لوله ها گریزی بزنیم؛ باید بگوییم که استحکام کششی این نوع لوله ها در حداقل مقدار، به 980 مگاپاسکال می رسد. تنش تسلیم آن نیز در محدوده 835 مگاپاسکال قرار می گیرد. حداکثر مقاومت کششی این لوله نیز 12 درصد است. کاهش سطح مقطع در این لوله ها 40 درصد است و انرژی ضربه ای برای این لوله ها نیز 39 ژول اندازه گیری شده است. توجه داشته باشید که از این نوع لوله ها برای کاربردهایی که به استحکام بالا نیاز است؛ استفاده می شوند.

لوله هیدرولیک 20MnV6

جالب است بدانید که از فولاد گرید 20MnV6 در ساخت لوله های هیدرولیکی (سیلندری) استفاده های فراوانی می شود. این فولاد از عناصر کربن، منگنز تشکیل شده است و مقداری نیز از عنصر وانادیوم بهره می برد. عناصر دیگری که در ساخت این فولاد دخیل هستند، شامل سیلیکون، فسفر و گوگرد می باشند. این فولاد معمولاً تحت نورد گرم قرار می گیرد و محدوده مقاومت کششی آن 600 الی 790 مگاپاسکال است. محدوده تنش تسلیم آن هم به 440 الی 650 مگاپاسکال می رسد. بالابودن استحکام لوله های ساخته شده از این گرید فولاد، باعث می شود تا در قسمت هایی از صنعت که به مقاومت های بسیار بالا نیاز است، استفاده شوند.

لوله سیلندری استیل

لوله های سیلندری استنلس استیل

همان طور که از نام این نوع لوله ها مشخص است؛ لوله های سیلندری استنلس استیل از جنس فولاد ضدزنگ هستند. استیل ضدزنگ مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد و به همین دلیل از این نوع لوله ها در صنایعی که احتمال خوردگی قطعات وجود دارد؛ استفاده می شوند که پرفروش ترین آن ها گرید 304 و 316 می باشد.

لوله استیل گرید 304 شامل عناصر کربن، منگنز، فسفر، گوگرد، نیکل، کروم و سیلیسیم می باشد. این گرید دارای تنش تسلیم 30.450 و استحکام کششی 74.675 است، مقاومت کششی این گرید 35 درصد می باشد.

گرید 316L همان عناصر گرید 304 را داراست و عنصر مولیبدین به آن اضافه شده است. سایر خواص مکانیکی این فولاد مانند گرید قبل است.

درصورتی قصد خرید انواع لوله سیلندری با تلورانس H8 , H9 دارید، می توانید از مشاوره رایگان شرکت تجارت آلیاژ با شماره تماس 67212-021 بهره مند شوید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9xkSIore
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
رحمتی :
5 ماه پیش
عالی بود تشکر
متینا :
3 ماه پیش
متشکرم از مطلب مفیدتون
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه