یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین ورق های فولادی برای صنایع مختلف

صنعت فولاد، از جمله صنایع مادر در هر کشوراست. تولیدات آن در صنایع و مشاغل متنوعی مورد استفاده واقع می شوند. ورق آهن یکی از مهمترین محصولاتی است که توسط کارخانجات این صنعت بزرگ تولید و عرضه می شود. مصرف کنندگان ورق های آهنی، محصولات مورد نیاز خود را با توجه به ویژگی هایی که از آن در کار انتظار دارند، انتخاب می نمایند. بالا بودن تقاضا و مصرف این تولیدات در کارهای گوناگون، صنعتگران این رشته را مجبور به تولید انواع ورق های آهنی با ویژگی های مختلف کرده.

از خصوصیات مختلف در این تولیدات می توان به ابعاد، ضخامت، آلیاژ و روش تولید آن اشاره نمود. این فاکتورها بر روی هزینه های تولید و قیمت ورق آهن تاثیر خواهد داشت. در ادامه این مطلب می خواهیم انواع ورق پرمصرف در هر صنعت و بهترین آنها در هر گروه را معرفی کنیم.

صنایع مصرف کننده ورق آهن

پیش از هر چیز باید بدانید کدام صنایع بیشترین میزان مصرف را از انواع ورق آهن دارد. به طور کلی می توان گفت هر صنعتی که در تولیدات و تجهیزات خود نیازمند به فولاد است به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم وابسته به انواع ورق نیز است. چرا که تمامی مقاطع فولادی در غیر از حالات تیرآهن و میلگرد با استفاده از ورق تولید می شوند.

انواع قوطی و پروفیل، لوله، نبشی، ناودانی و … با ورق آهن تولید شده و به بازار راه می یابند. صنایع و مشاغل گوناگون از جمله ساختمان سازی، تولید سازه های عمرانی، خودروسازی، صنایع دریایی، تولید تجهیزات نیروگاهی، پالایشگاهی و پتروشیمی، ساخت لوازم خانگی، صنایع نظامی، ساخت و توسعه تاسیسات کارخانجات مختلف صنعتی و … از موارد مصرف ورق های آهن در نمونه های مختلف می باشند. در ادامه مهمترین ورق های فولادی در هر صنعت را معرفی کرده و بهترین آنها را انتخاب خواهیم نمود.

صنایع مصرف کننده ورق آهن

خودروسازی

در ساخت خودروها انواع ورق های فلزی مورد کاربرد واقع می شوند. نمونه های فولادی بیشتر برای تولید بدنه و اجزای شاسی مورد کاربردند و در ساخت بخش های دیگر از ورق آلومینیوم و استیل بهره گیری می شود. ورق های پرکاربرد در بخش شاسی اتومبیل عبارتند از:

ورق CK45

ورق CK60

ورق A36

در میان این انواع، ورق A36 بهترین کیفیت را برای ساخت اجزای زیر اتومبیل دارد. ورق های پرکاربرد در تولید بدنه اتومبیل ها عبارتند از:

ورق ST37

ورق ST52

ورق Trip

ورق DP

بسیاری از تجهیزات و قطعات داخلی اتومبیل نیز با ورق های فولادی تولید می شوند. ورق گالوانیزه از جمله انواع صفحات فولادی است که در ساخت بخش های گوناگون خودروها کاربرد دارد. از میان این نمونه ها ورق ST52 بیشترین میزان کیفیت را برای تولید بدنه اتومبیل دارد. چرا که از یک سو در برابر ضربه و فشار مقاوم بوده و در طرف دیگر مقاومت بالایی در برابر دمای بالا دارد.

صنایع دریایی

اسکله، سکو، قایق، کشتی، یدک کش و هر تاسیسات و تجهیزاتی که در آب رودخانه، دریا و اقیانوس بکارگیری می شوند در دسته صنایع دریایی قرار می گیرند. برای ساخت آنها نیاز به استفاده از ورق های مقاوم به اکسیداسیون می باشد. ورق های آلومینیوم و استیل از جمله موارد قابل استفاده در این زمینه هستند. اما برای کاربردهای عمده و سنگین نیاز به ورق فولادی خواهد بود. ورق های گالوانیزه گزینه خوبی برای این کاربرد هستند.

برای سازه های سنگین تر نیاز به صفحاتی با مقاومت بیشتر می باشد. ورق دریایی یا همان ورق کشتی یکی از انواع ورق های فولادی پرکاربرد در صنایع دریایی است. استاندارد آلیاژی این محصول A36 بوده و می توان گفت بهترین و مقاومت ترین نوع ورق فولاد در تجهیزات دریایی در برابر اکسیداسیون می باشد.

ساختمان سازی

در کنار میلگرد و تیرآهن، از مقاطع مهم در ساختمان سازی انواع پروفیل های گوناگون هستند. علاوه بر ساختمان سازی برای تولید انواع سازه های عمرانی مانند پل، تونل، دکل های برق، دکل های مخابراتی و … از پروفیل های فولادی استفاده می شود. تولید همه این محصولات با استفاده از ورق های فولادی امکان پذیر است. بنابراین، صنایع ساخت و ساز و عمران نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم به انواع ورق فولادی وابسته هستند.

کاربرد ورق آهن در ساختمان سازی

پروفیل های گوناگون، درب و پنجره، لوله، تیرورق، نبشی، ناودانی و … همه با انواع ورق فولادی تولید می شوند. علاوه بر این موارد برای ساخت پوشش هایی همچون عرشه فولادی، سقف های شیروانی و موارد دیگر به صورت مستقیم از انواع ورق بهره گیری می شود. نوع فرم ظاهری و روش های تولید از جمله موارد موثر بر هزینه های ساخت و قیمت این محصولات می باشد. وب سایت های معتبری مانند آهن مهام، از جمله منابع مطمئن برای اطلاع از قیمت ورق و دیگر مقاطع فولادی هستند.

اما کدام نوع ورق کاربرد بیشتری به نسبت دیگر صفحات فولادی در ساختمان سازی دارد؟ در این میان می توان ورق های ST52 و ST37 را به عنوان پرمصرف ترین محصولات در ساختمان سازی و ساخت سازه های عمرانی و شهری معرفی نمود. این صفحات در ساخت انواع نبشی، ناودانی، قوطی، پروفیل، لوله و … کاربرد دارند و در مواقع ضروری به صورت گالوانیزه شده مورد کاربرد واقع می شوند.

لوازم خانگی

برای تولید بسیاری از لوازم خانگی ورق های استیل و آلومینیوم بهترین گزینه هستند. اما برای کاربردهای عمده می‎ توان از ورق آهن نیز استفاده نمود. به همین جهت برای این کار صفحات فولادی را با استفاده از پوشش های آلیاژی و پلیمری در برابر رطوبت و اکسیداسیون مقاوم سازی نموده و سپس مورد استفاده قرار خواهند داد.

صفحات پوشش دار مانند ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک یا گالوالوم، ورق قلع اندود و … از پرکاربردترین نمونه ها در ساخت لوازم خانگی هستند. این محصولات علاوه بر پوشش های فلزی با پوشش های پلیمری و رنگ نیز تقویت شده و سپس بکارگیری می شوند.

اما در میان نمونه ‎های عنوان شده کدام ورق کیفیت بیشتری دارد؟ در پاسخ به این سوال می توان به ورق های آلوزینک یا همان ورق گالوالوم اشاره نمود. این صفحات با استفاده از فلزات روی و آلومینیوم ذوب شده پوشش دهی شده اند و مقاومت بسیار خوبی در برابر آسیب های شیمیایی از جمله اکسیداسیون دارند.

صنعت پتروشیمی

برای ساخت تاسیسات و تجهیزات بسیاری از پالایشگاه ها و پتروشیمی ها نیاز به استفاده از ورق فولادی می باشد. می توان گفت انواع صفحات فولادی در این زمینه مورد استفاده قرار خواهند گرفت. هر ورق فولادی با توجه به ویژگی مورد انتظار در محصول نهایی، انتخاب و بکارگیری می شود. بنابراین نمی توان یک نوع ورق را به عنوان بهترین نمونه در این زمینه معرفی نمود.

تولید لوله و مخازن گوناگون، ساخت شبکه های تحت فشار برای نقل و انتقال سیالات و … از کاربرد های صفحات فولادی در این صنعت هستند.

جمع بندی

ورق های فولادی با توجه به ویژگی هایی همچون اندازه، ضخامت و نوع آلیاژ برای بکارگیری در صنایع مختلف مناسب سازی می شوند. هر یک از این تولیدات دارای سطحی از مقاومت در برابر آسیب های فیزیکی و شیمیایی هستند. قیمت این تولیدات با توجه به این ویژگی ها به صورت کیلویی و یا متری در بازار محاسبه می گردد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SGUp6OFx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه