سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

روش لوله بازکنی با فنر دستی

وقتی فاضلاب از چاه توالت بالا می زند و کل سرویس بهداشتی از بوی بو فاضلاب پر می شود کمتر کسی به این فکر می کند که خودش گرفتگی چاه توالت را باز کند. همه سریع با سرویسکار لوله بازکنی تماس می گیرند. در حالی که خیلی از گرفتگی های توالت و لوله های فاضلاب را می توان با فنر دستی لوله بازکنی باز کرد. اگر می خواهید روش لوله بازکنی با فنر دستی را بیاموزید با ما همراه باشید.

شاید ندانید که برای باز کردن لوله های فاضلاب، روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از فنر دستی لوله بازکنی است. به طور کلی باز کردن گرفتگی لوله با فنر متداول ترین روش لوله بازکنی است که هم با فنر دستی و هم با ژنراتور (فنر برقی) قابل انجام است. استفاده از فنر دستی برای روشی ساده و هم هزینه است که هر کسی می توان در خانه آن را انجام دهد.

فنر دستی لوله بازکنی برای چه گرفتگی هایی مناسب است؟

فنر دستی لوله بازکنی یک ابزار ساده و کاربردی است که می تواند به راحتی گرفتگی های لوله های فاضلاب را برطرف کند. این فنر از یک سیم فلزی بلند و انعطاف پذیر تشکیل شده است که در انتهای آن یک قلاب یا پیچ وجود دارد. با فنر دستی می توان گرفتگی های سطحی و برخی از گرفتگی های نیمه سطحی را باز کرد. گرفتگی های زیر به راحتی با فنر دستی قابل باز شدن هستند.

  • گرفتگی ناشی از مو، چرک و صابون که عموما در لوله فاضلاب حمام رخ می دهند.
  • گرفتگی با مواد غذایی، روغن و تفاله چای هم در سینک ظرفشویی ایجاد می شوند.
  • گرفتگی با مدفوع و دستمال کاغذی که در توالت ایجاد می شوند.

گرفتگی های سخت که با سنگ، آجر، مصالح ساختمان، سیمان و اشیاء خارجی رخ می دهند معمولا با فنر دستی باز نمی شود.

مراحل باز کردن لوله فاضلاب با فنر

برای باز کردن لوله فاضلاب با فنر دستی لازم است مراحل زیر را با دقت بخوانید و قدم به قدم طی کنید تا موفق شوید. مراحل باز کردن انسداد لوله با فنر دستی به شرح زیر است.

۱- تهیه یک عدد فنر دستی مخصوص لوله بازکنی

تنها وسیله ای که در این کار مورد نیاز ما است یک فنر لوله بازکنی از نوع دستی است. یک عدد از آن را تهیه کنید تا آماده لوله بازکنی شوید.

۲- بررسی سلامت فنر

پیش از فنر زنی باید به خوبی آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سالم است. اگر فنر نو است و تازه خریده اید یک بررسی کلی انجام دهید ولی اگر فنر قبلا استفاده شده و احیانا فرسوده شده حتما به دقت همه جای آن را به خوبی بررسی کنید. اگر فنر شکسته یا خم شده باشد، نه تنها گرفتگی لوله باز نمی شود بلکه ممکن است خودش هم در داخل لوله بشکند و گرفتگی لوله را بیشتر کند.

رفع گرفتگی لوله با فنر دستی

۳- سر فنر را وارد دهانه لوله فاضلاب کنید.

دهانه لوله همان جایی که فاضلاب از آنجا وارد لوله می شود. کفشور حمام، کفشور حیاط، ناودانی و چاه توالت همگی دهانه لوله فاضلاب هستند. فنر را به آرامی وارد دهانه لوله فاضلاب کنید.

۴- ادامه فنر را داخل لوله فرو کنید

فنر را تا جایی داخل لوله فرو کنید که دیگه امکان این کار وجود نداشته باشد. دقت کنید که سر فنر در پیچ و خم های داخل لوله گیر می کند و فرو نمی رود. این مشکل در لوله های نازک مثل کفشورها بیشتر ایجاد می شود. شما باید با فنر به اصطلاح بازی کنید و با تکان دادن و جلو عقب کردن آن تلاش کنید سر فنر را از خمیدگی لوله عبور دهید. وقتی با تمام تلاش های بالا دیگر امکان ادامه مسیر برای فنر نباشد یعنی سر فنر به گرفتگی داخل لوله رسیده است. از این جا به بعد تازه کار ما شروع می شود.

۵- فنر را بچرخانید و فشار دهید

وقتی سر فنر به گرفتگی رسید باید به وسیله دسته فنر آن را به داخل لوله فشار دهید و بچرخانید تا سر فنر به گرفتگی فشار آورده و در آن بچرخد. فشار و چرخش همزمان فنر باعث می شود گرفتگی داخل لوله جابجا شده و چسبندگی خود به لوله را از دست بدهد. ممکن است لازم باشد فنر را چندین بار وارد لوله کنید و آن را بچرخانید تا گرفتگی به طور کامل برطرف شود. این کار را انجام دهید. مداومت در انجام این کار باعث می شود گرفتگی لوله کلا باز شده و مسیر عبور آب آزاد شود.

۶- مقداری آب در لوله بریزید

برای این که متوجه باز شدن گرفتگی لوله شوید باید داخل لوله آب وجود داشته باشد. اگر در لوله آب و فاضلاب وجود دارد که هیچ ولی اگر وجود ندارد مقداری آب داخل لوله خالی کنید. در این صورت با باز شدن گرفتگی سریعا آب داخل لوله خالی می شود.

۷- با باز شدن لوله فنر را خارج کنید.

پس از این که گرفتگی لوله باز شد و آب داخل لوله خالی شد فنر را از لوله بیرون بکشید. در پایان کار بد نیست مقداری آب در لوله خالی کنید تا باقی مانده گرفتگی به وسیله آن شسته شده و از لوله عبور کند.

نکات مهم برای باز کردن لوله با فنر دستی

پیش رفع گرفتگی لوله با فنر دستی لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • اگر گرفتگی سخت باشد نمی توان آن را با فنر دستی باز کرد. گرفتگی لوله با سنگ، آجر، سیمان، گوشی و از این دست موارد گرفتگی سخت به شمار می آید. در این موارد بهتر است از فنر برقی استفاده شود.
  • اگر گرفتگی لوله زیاد باشد، ممکن است لازم باشد فنر را چندین بار وارد لوله کنید و آن را بچرخانید. حتی در برخی موارد شدت گرفتگی باعث می شود نتوان آن را با فنر دستی باز کرد.
  • اگر فنر به راحتی داخل لوله حرکت نمی کند، می توانید آن را آغشته به روغن یا مایع دستشویی کنید تا کمی لیز شود.
  • اگر پس از چند بار تلاش، گرفتگی لوله برطرف نشد، احتمالا با فنر دستی باز نمی شود. بنابراین بهتر است از یک لوله بازکن حرفه ای کمک بگیرید. اگر لوله بازکن حرفه ای می خواهید اینجا کلیک کنید.

ژنراتور لوله بازکنی؛ جایگزین فنر دستی برای باز کردن گرفتگی

ژنراتور لوله بازکنی یا همان فنر برقی یک جایگزین مناسب برای فنر دستی است که توانایی فوق العاده ای در رفع گرفتگی انواع لوله ها با انواع گرفتگی ها را دارد. ژنراتور لوله بازکنی در حقیقت چیزی شبیه به فنر دستی است با این تفاوت که چرخش فنر به صورت خودکار توسط دستگاه انجام می شود.

باز کردن لوله با فنر دستی

ژنراتورهای لوله بازکنی با قابلیت های خود باعث می شوند احتمال موفقیت شما در باز کردن لوله افزایش پیدا کند. اما مسئله مهم این است که برای استفاده از آن نیاز به یک ژنراتور لوله بازکنی دارید و طبیعتا این وسیله در اختیار اکثر افراد نیست. به علاوه این که استفاده از آن تا حدی نیاز به تجربه فنی دارد.

البته می توان به جای ژنراتور از دریل استفاده کرد. اگر با مسائل فنی آشنا هستید می توانید با دریل فنر زنی کنید تا بتوانید گرفتگی لوله را باز نمایید.

در بخش بالا روش باز کردن گرفتگی با فنر دستی به صورت کامل شرح داده شد. اگر با آموزش فوق موفق به باز کردن گرفتگی نشدید به این معنی است که یا گرفتگی سخت است و یا شما توانایی باز کردن لوله را ندارید. در این شرایط بهتر است از افراد خبره در این کار کمک بگیرید. شرکت خدمات فنی کاوه یک شرکت تخصصی در حوزه لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله در تهران است که از تکنسین های خبره برای باز کردن گرفتگی لوله ها استفاده می کند و در تمام مناطق تهران خدمات لوله بازکنی شبانه روزی ارائه می کند.

شرکت خدمات فنی و تاسیسات کاوه خدمات شبانه روزی لوله بازکنی در شمال تهران، جنوب، شرق و غرب تهران ارائه می کند. در هر محله ای از تهران که هستید می توانید به صورت تلفنی درخواست لوله بازکنی کنید تا نزدیک ترین سرویسکار شرکت به سرعت در محل شما حاضر شود و مشکلتان را رفع کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UmKsslpB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
حمید آل طه :
4 ماه پیش
لوله بازکردن بافنر اصلا نبایستی داخل فضای بسته آپارتمانی بکاربره.چون فقط کافیه یه ترک جزیی بوجودبیادویابقدرعدسی،سوراخ بشه.اونوقت کلابایستی بکنی و۲۰ میلیون خرج داره.چون پشت لوله پلیکامیتونه خالی باشه.شلاقی میزنه داغون میکنه.واونجاهایی که سالمه میبینی سوراخ شده.میره سرسه راهی رومیترکونه.معلوم نیست.راهکاربهتراسیدمتوسطه.نشد.بادقت فقط استادکارماهروفقط اونقسمت کوچیکه درگیروبازکنی.فنرکارزیادکنه.
محسنی :
3 ماه پیش
استفاده از فنر دستی روش خوبیه، هم خسارات احتمالی فنر های برقی رو نداره هم هزینه لوله بازکنی با اون کمه هم راحت لوله باز میشه
nazanin :
3 ماه پیش
فنر دستی رو از کجا باید تهیه کنیم؟ قیمتش چند هست؟
محمدرضا احمدی :
3 ماه پیش
وقتتون بخیر، این فنر دستی لوله بازکنی رو کدوم فروشگاه ها دارند، من میخوام تهیه کنم نمیدونم از کجا بخرم. یه نکته دیگه اگر خواستم بخرم همین که عکسش رو گذاشتید رو باید بخرم؟
tavakoli :
3 ماه پیش
سلام، با شکستن فنر در لوله چکار باید کرد؟ هنگام فنرزنی متاسفانه فنر شکسته و بخشی از اون داخل لوله مانده و بیرون نمی آید. چکار باید کنیم
عبدالله :
2 ماه پیش
بهترین روش فنر زنی با فنر برقی یا دریلی است چون هم فنر قوی و ضخیمه که نه می شکنه و نه چیزی جلودارشه هر گرفتگی داخل لوله باشه رو سریع باز می کنه. اما فنر دستی چون با دست کار می کنه قوی نیست و خود فنر هم خیلی ضعیفه ممکنه بشکنه و داخل لوله بمونه. کلا فنر دستی کار راه اندازه و برای لوله بازکنی خیلی جواب نمیده. این هم نظر شخصی ما
حسین فرج نیا :
2 ماه پیش
ممنون آموزش خوبی ارائه کردید اما در مورد مراحل کار کم توضیح دادید
امین کرمی :
1 ماه پیش
کفشور حیاط مدتی بدون استفاده باقی مانده ظاهرا داخلش خاک و آشغال ریخته چطور میشه این رو باز کرد؟ اصلا خودم می تونم بازش کنم یا باید با لوله بازکن زنگ بزنم؟
عبداله مستمندی :
1 ماه پیش
برای باز کردن گرفتگی توالت که با فضولات اتفاق افتاده استفاده از فنر دستی ظاهرا چندان کارساز نیست چون من امتحان کردم و فنر رو با هر زحمتی بود تو لوله و سیفون توالت فرو کردم اما به داخل گرفتگی که رسیده دیگه جای تکان خوردن ندارد و هر چی فنر رو می چرخونم اتفاقی نمی افتد
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه