یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شاین مکس نخستین محصول وارداتی ایران خودرو است که از طریق سامانه یکپارچه به دست مشتریان رسید اما قیمت شاین مکس در بازار خودرو، سوال برانگیز شده است.

شاین مکس با این قیمت ارزش خرید دارد؟

به گزارش حرف مرد، شاین مکس از اهمیتی ویژه برای سازنده اش برخوردار است به طوری که «یو ژنگ»، معاون دانگ فنگ، در زمان رونمایی این خودرو در سال ۲۰۲۱، از آن به عنوان یک شاهکار و سنگ بنا یاد کرد که دانگ فنگ را به عصر جدیدی از «برند فنی» هدایت می کند.

دانگ فنگ پیش از این هم با عرضه اچ 30 کراس توانسته بود نظر خریداران ایرانی را به خود جلب کند. تجربه خوب خریداران از کراس اوور دانگ فنگ موجب شد تا از همان ابتدای نامزد شدن سدان خوش قیافه آن برای ورود به ایران، توجهات به آن جلب شود.

قیمت شاین مکس در بازار داخلی و خارجی

با تمام اینها، بررسی بازار خودرو نشان می دهد که فروشندگان شاین مکس، آن را خیلی دست بالا گرفته اند. افرادی که این سدان چینی را با قیمت یک میلیارد و 550 میلیون تومان از سامانه یکپارچه دریافت کرده اند، اکنون برای آن رقمی بین 3 میلیارد 300 میلیون تا 4 میلیارد تومان طلب می کنند.

این اختلاف حدودا 2 میلیارد تومانی بین قیمت دستوری و قیمت بازار عملا آن را به گران ترین سدان چینی بازار خودروی ایران تبدیل کرده و فاصله زیادش با رقبا موجب شده تا کمتر کسی مایل باشد سراغ آن برود.

برای نمونه، اکنون که در نیمه اسفند 1402 قرار داریم، کی ام سی J7 با قیمتی حدود 1 میلیارد و 730 میلیون تومان، نزدیک ترین سدان چینی به شاین مکس است که در بازار وجود دارد. همچنین فونیکس آریزو 6 پرو با قیمتی حدود 1 میلیارد 550 میلیون تومان و ریسپکت پرایم تیپ 2 با قیمت 1 میلیارد و 420 میلیون تومان، دیگر خودروهای این سگمنت هستند که موجب می شوند قیمت شاین مکس غیرمنطقی به نظر برسد.

نگاهی به قیمت این خودرو در بازار چین و روسیه، بار دیگر آه از نهاد مصرف کنندگان ایرانی بر می آورد. خودرویی که در چین با نام دانگ فنگ ییشوان مکس Dongfeng Yixuan MAX شناخته می شود، از ۹۰۰۰ تا ۱۷۵۰۰ دلار قیمت می خورد که با در نظر گرفتن دلار 60 هزار تومانی، به ترتیب معادل 540 میلیون تا یک میلیارد و 50 میلیون تومان می شود. این محصول همچنین با قیمت ۳ میلیون روبل به بازار روسیه عرضه می شود که معادل تقریبی یک میلیارد و 980 میلیون تومان است.

شاین مکس لبه تاریکی شب هم در بازار چین با قیمت ۱۸۳۶۱ دلار به فروش می رسد که برابر است با 1.1 میلیارد تومان.

قیمت شاین مکس

طراحی بیرونی

این خودرو که آئلوس ییشوان مکس Aeolus Yixuan Max هم نامیده می شود، نام خود را از الهه طوفان در یونان باستان گرفته است. خطوط منحنی به کار رفته و حجم دهی ها در جلو و عقب خودرو کاملا متناسب نام آن هستند، چرا که همزمان حس قدرت و سرعت را با هم منتقل می کنند.

از آنجا که این خودرو محصولی به روز است و طراحی آن در سال های اخیر صورت گرفته، بنابراین ظاهری شیک و مدرن دارد. شاین مکس دارای جلوپنجره مشبک بزرگ و چراغ های جلوی کشیده است و خط سقف شیب دار آن تا عقب ماشین کشیده شده است. چراغ های جلوی این خودرو از نوع فول ال ای دی هستند و به «کمک نور بالای خودکار» مجهز هستند. چراغ های عقب نیز از نوع الی ای دی و بومرنگ شکل هستند که با یک چراغ نواری شکل روی صندوق عقب، به یکدیگر متصل می شوند.

شاین مکس در بازار چین در رنگ های مختلفی از جمله مشکی، سفید، قرمز، آبی و خاکستری موجود است اما در بازار ایران به سیاق همیشه با سه رنگ سفید، مشکی و خاکستری به نام تیتانیوم

در فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰)، دانگ فنگ از نسخه لبه تاریکی شب Dark Night Edge Edition هم رونمایی کرد که تنها در ظاهر با نسخه استاندارد تفاوت داشت و در زیر کاپوت همه چیز، همان بود.

طراحی داخلی و امکانات کابین

شاین مکس در داخل از یک فضای جادار و مجلل بهره می برد که برای ارائه یک تجربه رانندگی راحت و آرامش بخش طراحی شده است. صندلی ها از چرم مرغوب ساخته شده اند و راحت هستند. صندلی راننده 6 حالته برقی و دارای گرمکن، تهویه، و ماساژور است. صندلی شاگرد 4 حالته برقی است و صندلی های عقب امکان تا شدن دارند.

سدان دانگ فنگ به یک نمایشگر لمسی ۱۲.۲۵ اینچی مجهز است که با اپلیکیشن های Apple CarPlay و Android Auto سازگار است و کمی به سمت راننده خمیده شده تا دسترسی بهتری ارائه کند. پنل پشت فرمان هم یک صفحه دیجیتال ۱۲.۳ اینچی است.

استفاده از ترکیب پلاستیک نرم و چرم و خطوط مواج و رنگی نمایی جذاب به داشبورد داده است که با فرمان برقی دی شکل تکمیل می شود. شارژر وایرلس تلفن همراه، ۹ بلندگو، و یک سانروف پانوراما از دیگر امکانات داخل کابین هستند.

طراحی داخلی و امکانات کابین شاین مکس

ویژگی های ایمنی شاین مکس

فهرست زیر، بخشی از امکانات ایمنی شاین مکس است:

  • سامانه هشدار خروج از خط
  • سامانه هشدار نقاط کور
  • سامانه هشدار خروج از پارک در دنده عقب
  • سامانه هشدار برخورد از جلو
  • ترمز اضطراری خودکار
  • کروز کنترل تطبیقی
  • سامانه کمکی پارک
  • سامانه کنترل فشار باد لاستیک

شاین مکس دارای سامانه کمک رانندگی شبه سطح ۳ است و این بدان معناست که به کمک ۲۳ ابزار پایش و ارزیابی و ۲۸ عملکرد دقیق، می تواند کنترل خودرو را در شرایط خاص به دست بگیرد. این سامانه از ترکیبی از دوربین ها، رادارها و حسگرهای اولتراسونیک برای نظارت بر محیط اطراف استفاده می کند. از جمله، می توان به راداری اشاره کرد که می تواند تا فاصله ۲۰۰ متر جلوتر را در ۱۲۰ درجه زاویه پایش کند و خطرات احتمالی را تشخیص دهد.

همچنین سامانه نظارت بر راننده می تواند خستگی، حواس پرتی، استفاده از تلفن، سیگار کشیدن و دیگر رفتارهایی که بر رانندگی ایمن تاثیر می گذارند را تحت نظر دارد و به راننده اعلام می کند. سامانه «کمک پارکینگ کامل» اجازه می دهد که خودرو را حتی از راه دور به طور خودکار در جای پارک قرار دهید.

بیشتر بخوانید: شیائومی با اس یو ۷ وارد رقابت خودروهای الکتریکی شد +تصاویر

ویژگی های ایمنی شاین مکس

پیشرانه و مشخصات فنی

شاین مکس یک سدان سایز متوسط است که از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی بهره می برد. محصول این موتور حداکثر ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این موتور به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر متصل می شود و مصرف سوخت آن ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مدل هیبریدی شاین مکس تنها در ۶.۹۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و عملکرد آن به گونه ای بهینه شده که در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور متوسط ۴.۳ لیتر بنزین مصرف می کند.

جزئیات فنی شاین مکس

  • اندازه: ۴۷۹۷ میلی متر طول، ۱۸۷۰ میلی متر عرض، x 1474 میلی متر ارتفاع
  • فاصله بین دو محور: ۲۷۷۰ میلی متر
  • وزن: ۱۴۸۰ کیلوگرم
  • ظرفیت مخزن سوخت: ۵۰ لیتر
  • ظرفیت صندوق عقب: ۵۴۰ لیتر
  • حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
  • شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۷.۵ ثانیه
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qDEKiokq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه