شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع خدمات زیبایی و درمانی دندانپزشکی در تهران

برای داشتن دندان هایی زیبا و سالم علاوه بر مراقبت و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان، باید هر چند وقت یک بار به مطب دندانپزشکی مراجعه کرده و برای درمان پوسیدگی های سطحی، عفونت های دندان و لثه، همچنین بر طرف کردن نواقصی چون نامرتبی دندان ها و خدمات مربوط به زیبایی دندان اقدام نمود. اگر می خواهید با انواع خدمات زیبایی مانند لمینت دندان، کامپوزیت ونیر و سایر خدمات دندانپزشکی آشنا شوید، تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با خدمات دندانپزشکی

فعالیت هایی که در کلینیک دندانپزشکی صورت می گیرند، عموما به دو دسته درمانی و زیبایی تقسیم می شوند. خدماتی چون ترمیم، کشیدن دندان، درمان ریشه، عفونت لثه و امثال این که جنبه پزشکی دارند در زمره خدمات درمانی دسته بندی شده، اما ارائه خدماتی چون اصلاح طرح لبخند، ارتودنسی، بلیچینگ و ... در دسته خدمات زیبایی محسوب می شوند. برای درک بهتر موضوع هر یک از این خدمات را با هم بررسی خواهیم کرد. 

خدمات درمانی دندانپزشکی

خطر ابتلا به بیماری هایی مانند عفونت دندان، لثه و پوسیدگی ها را می توان با کمک رعایت اصول بهداشتی و رژیم غذایی درست تا حدی کنترل کرد، اما گاهی به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، عوامل محیطی و ... آسیب های کوچک و بزرگی به دهان و دندان وارد می شود که نیازمند رسیدگی ،ترمیم و بر طرف کردن معضل است، از جمله خدمات دندانپزشکی درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چکاپ منظم:

معمولا افراد از سن دو سالگی تا زمانی که از دندان های طبیعی خود استفاده می کنند، باید هر 6 ماه یا یک سال، یک بار برای چکاپ و بررسی وضعیت دندان ‎های خود اقدام نمایند. خوشبختانه به لطف تکنولوژی شما می توانید از طریق عکس برداری یا معاینه پزشک به مشکلاتی که دارید واقف شده و برای درمان اقدام نمائید.

  • جرمگیری:

جرم گیری دندان با هدف حذف مواد زائد انباشته شده روی دندان ها و زدودن جرم ها و پلاک های سخت انجام گرفته و و علاوه براز بین بردن آلودگی ها به بهبود ظاهر دندان ها و سفید شدن آن ها کمک می‎نماید. 

  • ترمیم شکاف بین دندانی و سوراخها:

در این متد با کمک مواد مخصوص سوراخ های روی دندان یا شکاف بین دندانی پر شده و به این ترتیب دندان ها در برابر پوسیدگی مقاومت پیدا می کند.

  • پرکردن دندان:

پوسیدگی هایی که در قسمت های مختلف دندان وجود دارند اگر به موقع درمان نشوند می توانند سبب آسیب عصب دندان شده و صدمات بیشتری ایجاد نمایند، بر طرف کردن این پوسیدگی ها و پرکردن سوارخ های ناشی از آن از ابتدایی ترین خدمات درمانی دندانپزشکی است.

  • عصب کشی:

ترمیم ریشه دندان و درمان پالپ آسیب دیده که تحت نام عصب کشی دندان شناخته می شود، در اثر عدم رسیدگی به پوسیدگی های سطحی به وجود آمده و به کمک این درمان می توان از آسیب بیشتر به ریشه دندان جلوگیری کرد.

  • کشیدن دندان:

دندان هایی که به دلیل عفونت ریشه، دیگر امکان درمان و ترمیم ندارند، باید کشیده شوند تا از آسیب بیشتر به سایر دندان ها و لثه پیشگیری گردد.

  • روکش دندان:

روکش های دندانی از موارد رزینی یا پرسلانی تشکیل شده اند که برای ترمیم صدماتی که به ظاهر دندان ها وارد شده، مورد استفاده قرار می گیرند.

  • اوردنچر:

این شیوه برای افرادی که کل دندان های خود را از دست داده اند، مورد استفاده قرار گرفته و به نوعی کاشت دندان محسوب می گردد. این روش ترکیبی از پروتز و ایمپلنت دندانی است.

  • دندان مصنوعی یا پروتز"

قراردادن دندان مصنوعی هنگامی که فرد کل دندان های خود را از دست داده است، راحت ترین راه حل بوده و برای افرادی که دچار تحلیل لثه شده اند و همچنین شرایط استفاده از اوردنچر یا ایمپلنت را ندارند، بهترین گزینه محسوب می گردد.

  • ایمپلنت دندان:

جدیدترین و بهترین خدمات درمانی دندانپزشکی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته، ایمپلنت دندان است. شما با انجام این روش می توانید حس داشتن دندان طبیعی را دوباره تجریه کرده و به راحتی از این درمان بهره ببرید.

  • پیوند لثه:

مشکلاتی چون تحلیل لثه، عقب رفتگی و عفونت های لثه باعث می شود که دندان های شما ظاهری نامرتب پیدا کرده و دچار مشکلات عدیده ای گردند. در این شرایط متخصص حراج بر حسب نیاز شما و آسیب های وارد شده، از متدهای مختلف پیوند لثه جهت درمان معضل استفاده خواهد کرد. 

  • سایر خدمات درمانی دندانپزشکی:

برخی دیگر از روش ها و متدهای درمانی که بر حسب نیاز بیمار ارائه می گردند، عبارتند از:

  • جراحی فک
  • قرار دادن تاج روی دندان آسیب دیده
  • فلورایدتراپی
  • نصب محافظ دهان و دندان

خدمات زیبایی دندانپزشکی

خدمات زیبایی دندانپزشکی

دسته ای از خدمات دندانپزشکی که در آن به ترمیم و اصلاح نواقص دندانی پرداخته شده و جنبه زیبایی دندان را مورد هدف قرار می دهد، دندانپزشکی زیبایی گویند. از جمله این خدمات که می توانند به زیباتر دیده شدن طرح لبخند شما کمک کنند، موارد زیر هستند:

  • بلیچینگ:

با استفاده از مواد اکسید کننده مثل پراکسید هیدروژن سبب روشن تر شدن دندان شده و بدون نیاز به انجام هر گونه تراش در دندان آن ها را سفید می کند.

  • اینله و انله:

اینله و انله دو نوع ماده پرکننده دندان هستند که در آزمایشگاه متناسب با شرایط دندان شما ساخته شده و با کمک این روش شما می توانید با موادی همرنگ دندان های تان آسیب ایجاد شده را بر طرف نمائید.

  • بریج دندان:

یکی دیگر از خدمات زیبایی دندانپزشکی که برای جایگزینی دندان از دست رفته انجام می گیرد، بریج دندان است. زمانی که تنها یک دندان در بین دندان های شما از بین رفته باشد یا هنگامی که فقدان دندان تنها در یک طرف دهان باشد، از این شیوه استفاده می کنند.

  • میناکاری:

مینای دندان به مرور زمان از بین رفته و حالت طبیعی خود را از دست می دهد، دندانپزشکان زیبایی با استفاده از روش میناکاری فرم ظاهری دندان ها را ترمیم کرده و زیبایی آن ها را بر می گردانند. لازم به ذکر است شیوه هایی چون ونیر یا باندینگ جزو روش های مکمل میناکاری هستند.

  • سفید کردن دندان:

وایتینگ یا سفید کردن دندان از جمله خدمات زیبایی دندانپزشکی است که برای رفع زردی دندان، از بین بردن لکه های دندانی مورد استفاده قرار می ‎گیرد.

  • باندینگ دندان:

این شویه درمانی مخصوص افرادی است که دندان های شکسته، شکاف خورده و تغییر رنگ یافته دارند و در آن به کمک یک رزین همرنگ دندان اقدام به ترمیم آسیب های وارد شده می نمایند.

  • ارتودنسی:

یکی از روش های موثر در اصلاح فرم فک کودکان و منظم کردن دندان های نامرتب آن ها است. البته از این روش برای مرتب کردن دندان های بزرگ سالان نیز استفاده شده و زیبایی لبخندشان را دو چندان می کند.

  • لمینت دندان:

استفاده از روکش های دندانی، یک راه حل مفید برای برطرف کردن عیوب ظاهری دندان مانند نامرتبی دندان، شکستگی، لب پرشدگی دندان و ... است که به شیوه های مختلف با استفاده از مواد متفاوت انجام می گیرد. از جمله این روش ها می توان به ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی اشاره کرد. اصلی ترین تفاوت این دو روش در هزینه تمام شده است، قیمت لمینت دندان از کامپوزیت ونیر بیشتر بوده و به همان میزان ماندگاری بالاتری نیز دارد.

  • متدکرادینگ:

این روش مشابه ارتودنسی دندان برای برطرف کردن عیوب ظاهری و منظم و یکدست شدن دندان ها به کار می رود با این تفاوت که ساده تر از روش ارتودنسی بوده و در آن متخصص زیبایی در زمان کوتاه تری با استفاده از یک سری ترکیبات و متریال ترمیمی،اقدام به اصلاح عیوب ظاهری دندان می نماید.

  • اصلاح طرح لبخند:

افرادی که نیاز به ایجاد تغییر در شکل لثه خود دارند از این متد استفاده کرده و با انجام جراحی روی فک، لثه ها، دهان و دندان باعث زیباتر شدن طرح لبخند و اصلاح عیوب ظاهری خود می گردند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2bRW2nkG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه