شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

رادیاتور قرنیزی چیست؟

1 ماه پیش ( 1402/12/24 )
 

رادیاتور قرنیزی چیست؟

همه ما بعداز ورود به هر خانه ای، اولین چیزی که بررسی می کنیم، زیبایی و اصولی بودن آن بنا است. ازطرفی ازنظر بازار معاملات مسکن نیز، این ملاک ها بسیار مهم و ارزشمند هستند.

سیم های رو کار، اوله هایی که در هر جهت از سقف و دیوارها پراکنده شده اند و رادیاتور های بزرگی که دکوراسیون منزل شما را به هم می ریزند. یکی از چیز هایی که معماران برای پوشاندن بسیاری از این قبیل مشکل ها استفاده می کنند تا جلوه بهتری به بنا داده باشند، تحت عنوان قرنیز و رادیاتور قرنیزی شناخته می شود.

همه ما با مفهوم قرنیز کم وبیش آشنایی داریم و می دانیم که آن ها نوارهایی با پهنایی از حدود 8 تا 15 سانتی متر هستند که از جنس های مختلفی مثل سنگ، سرامیک، چوب و ام دی اف ساخته شده اند.

قرنیزها در محل اتصال دیوار و کف نصب می شوند تا این اتصال را پنهان کرده و زیبایی بیشتری به طراحی خانه بدهند. علاوه بر این، در برابر برخورد وسایل و اجسام از قسمت پایینی دیوار محافظت می کنند. حال اینکه شاید کمی شگفت انگیر باشد اگر بدانید که می توان به جای رادیاتورهای بزرگ و جا گیر از رادیاتور های دکوراتیو یا قرنیزی استفاده کرد. در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

رادیاتور قرنیزی چگونه کار می کند؟

رادیاتور قرنیزی

در این نوع از رادیوتورهای دکوراتیو، سیستم به این صورت است که معمولا 2 لوله، یکی برای رفت و دیگری برای برگشت کار گذاشته می شود. عملکرد رادیاتور قرنیزی مانند رادیاتور های معمولی است. به این شکل که آب داغ در لوله ها جریان پیدا کرده و به تدریج موجب گرم شدن فضا می شود.

گرچه بیشتر اوقات انسان در مقابل تغییرات بسیار مقاوم است و نسبت به نوآوری نگاهی تردیدآمیز دارد، اما اکثر افرادی که این سیستم را برای گرمایش منزل خود انتخاب کرده اند، کاملا راضی هستند.

مزایای رادیاتور های قرنیزی

قرنیزها در پایین ترین نقطه از دیوار نصب می شوند. ازآنجایی که هوای سرد به دلیل سنگینی در مقایسه با هوای گرم در ارتفاع های پایین تری قرار می گیرد، این نوع از رادیاتور های دکوراتیو به راحتی امکان گرم کردن محیط را دارند.

علاوه بر این، قرنیزها در سرتاسر دیوارهای خانه امتداد می یابند. بنابراین، گرما را به طور یکنواخت در سراسر فضای خانه توزیع می کنند. این نوع رادیاتورها همانند پکیج های زمینی در قسمت پایینی خانه نصب می شوند.

بااین حال به دلیل کوچک تر بودن نسبت به قیمت پکیج زمینی هزینه کمتری برای خرید نیاز دارند. از دیگر مزایای این نوع از رادیاتور ها می توان به نصب آسان، توزیع یکنواخت گرما و ظاهر شکیل و صدای کم اشاره کرد که در ادامه هر یک را به طور جداگانه بررسی می کنیم.

رادیاتور قرنیزی نصب آسانی دارد!

اگر شما فردی هستید که با سیستم گرمایش از کف آشنایی دارید، به خوبی می دانید که برای نصب این سیستم گرمایشی لازم بوده تا زیرساخت های آن که شامل لوله کشی های منظم است، در کف خانه اجرا شود. این کار معمولا بهتر است قبل از پایان کف سازی خانه انجام شود، زیرا در غیر این صورت، خانه نیاز به کف سازی دوباره خواهد داشت. بنابراین، این یکی از معایب گرمایش از کف محسوب می شود.

درحالی که اگر نصب این نوع رادیاتور را بررسی کنیم، مشاهده خواهیم کرد که به آسانی و با هزینه بسیار کمی اجرای آن انجام می شود و نیازی به پیاده سازی کار های عمرانی جهت لوله کشی و موارد مربوط نخواهد داشت. حتی نصب آن از رادیاتور های معمولی نیز آسان تر خواهد بود.

توزیع یکنواخت گرما در رادیاتور قرنیزی

قرنیزها در پایین ترین نقطه از دیوار ها نصب می شوند. هوای سرد به دلیل سنگین بودن، در مقایسه با هوای گرم در ارتفاع پایین تری قرار می گیرد. بنابراین، این نوع رادیاتورها به خوبی قادرند هوای سرد پایین را گرم و به بالا بفرستند. علاوه بر این، قرنیزها در سرتاسر دیوار ها امتداد می یابند. بنابراین، عملکرد آن ها به شکلی است که گرما را به طور کاملا یکنواخت در سراسر فضای خانه توزیع می کنند.

ظاهر شکیل

رادیاتور دکوراتیو

یکی دیگر از مزایای استفاده از رادیاتور دکوراتیو این است که خانه شما از ظاهری زیبا و شکیل تر بهره خواهد برد، زیرا خلاف رادیاتور های معمول، تمیز کردن این نوع سیستم های گرمایشی آسان تر بوده و گردوغبار را در اطراف اتاق پخش نمی کند.

ازطرف دیگر با استفاده از قرنیزها، نه تنها راه کارآمدی برای گرم کردن خانه خود خواهید داشت، بلکه می توانید سیم های شلی که در اطراف زمین قرار دارند را به لطف یک صفحه پوششی قابل جدا کردن مرتب کنید. در واقع می توانید این درپوش را بردارید وکابل های تلویزیون و تلفن را زیر آن بکشید. به این ترتیب، دیگر خطری برای قطع شدن آن ها نخواهید داشت.

همچنین ذکر این نکته لازم است که نصب و استفاده از رادیاتور قرنیزی می تواند از رشد کپک جلوگیری کند و مانع از نفوذ رطوبت در دیوارها شود. یکی دیگر از مزایای این نوع از رادیاتور ها، بی سرو صدا بودن آن ها است. پس باید اضافه کرد که این رادیاتورها با وجود کارایی بالایی که دارند، بدون صدا کار می کنند.

دقت داشته باشید که در کنار موارد گرفته شده، رادیاتور های دکوراتیو شکلی زیبا و مدرن به خانه یا اتاق شما می بخشند. همچنین این رادیاتورها کوچک و تو کار هستند و فضا را شلوغ نمی کنند.

انواع رادیاتور های قرنیزی

رادیاتور های دکوراتیو در 2 نوع الکترونیکی و هیدرونیکی تولید می شوند که در ادامه به بررسی جداگانه هریک خواهیم پرداخت.

رادیاتور قرنیزی الکترونیک

این نوع رادیاتور های الکترونیکی یا برقی یکی از نمونه های رادیاتور های دکوراتیو هستند. رادیاتورهای الکترونیکی سریع ترگرم می شوند و بدون نیاز به مخزن، بویلر یا سیستم مرکزی عمل می کنند.

بزرگ ترین مزیت این تجهیزات این است که این رادیاتورها قابلیت اتصال به پنل برق اصلی خانه را دارند و از آن جا، انرژی مورد نیاز خود را تامین می کنند. نصب برخی از مدل های آنها بسیار آسان است و شما می توانید با 2 شاخه آن ها را به برق متصل کنید.

رادیاتور های قرنیزی هیدرونیک

رادیاتور قرنیزی هیدرونیک با استفاده از یک شبکه لوله های مسی، آب گرم را در خانه جابه جا می کند تا محیط را گرم کند. سیستم مسیر طولانی لوله ها در این رادیاتورها، گرمای آب را به طور اثربخشی به اطراف منتقل می کند.

در این رادیوتارها، پره های مسی که به شبکه متصل هستند، در انتقال گرمای آب نقش مهمی دارند. زمانی که آب گرم در لوله ها عبور می کند، حرارت پره های مسی نیز بالا می رود و به این ترتیب است که اطراف آن ها به سرعت گرم می شود.

جمع بندی

رادیاتور قرنیزی یکی از تجهیزات دکوراتیو است که به عنوان تلفیقی از هنر و صنعت شناخته می شود. این رادیاتور به شیوه ای مدرن و نوین طراحی شده که می تواند جایگزین قرنیز دیوار و رادیاتور های معمولی و جاگیر قدیمی باشد.

رادیاتور دکوراتیو با نصب آسان و ظاهر منحصربه فرد خود، زیبایی بی نظیری را برای خانه شما به ارمغان می آورد. بنابراین، اگر شما هم جزء افرادی هستید که به زیبایی و شیک بودن منزل تان اهمیت می دهید، رادیاتورهای دکوراتیو می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب شما باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nkD6bYtT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه