دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

انتخاب یک دوربین مداربسته برای خرید، یک تصمیم بسیار حساس و مهم است که می توانید با بررسی زوایای مختلف، انتخابی درست داشته باشید.

راهنمای خرید دوربین مداربسته 1403

این انتخاب از آن جهت بسیار مهم است که شما به وسیله این دوربین می خواهید امنیت محل مورد نظر خود را تامین کنید. حال آنکه این دوربین ها هریک کارایی خاص خود را داشته و برای فضاهای خاصی باید مورد استفاده قرار گیرند.

 در نتیجه یک انتخاب اشتباه می تواند باعث گمراهی شما شده و نتوانید تصاویر لازم را از محل مورد نظر به درستی دریافت کنید. بنابراین شما نیاز به یک راهنمای خرید حرفه ای و دقیق در این زمینه دارید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

درواقع هر شخص با توجه به نوع نیاز و محیط مدنظر و در نهایت میزان بودجه ای که دارد باید نوع خاصی از این دوربین ها را انتخاب کند.

 با مطالعه این مطلب شما متوجه خواهید شد که دوربین های کدام برند نیاز شما را پاسخگو خواهند بود. و بطور کلی دوربین مداربسته شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد. انتخاب درست دوربین مداربسته متناسب با نیاز کاربر موضوعی بسیار مهم است.

بسیاری از افراد با نو شدن سال به فکر ایجاد تغییر در منزل یا بالا بردن امنیت محل زندگی خود هستند و چه چیزی بهتر از نصب یک دوربین مداربسته حرفه ای می تواند به شما کمک کند؟ با خواندن این مطلب با عنوان راهنمای خرید دوربین مداربسته 1403 می توانید یک انتخاب درست و دقیق در این زمینه داشته باشید.

چرا دوربین های مداربسته اهمیت بالایی دارند؟

قبل از آنکه بخواهیم به طور کامل به مساله راهنمای خرید دوربین مداربسته و نکات کلیدی در این زمینه بپردازیم، باید بدانیم که دوربین های مداربسته چرا دارای اهمیت ویژه ای هستند یا خرید آنها چرا ضروری است؟

نظارت بر فضاهای عمومی

دوربین های مداربسته به افزایش امنیت در فضاهای عمومی و پر رفت و آمد کمک می کنند و از آنجا که در فضاهای شلوغ میزان وقوع جرم بالاتر است، این دوربین ها می توانند نقش مهمی در ایجاد امنیت داشته باشند.

جلوگیری از جرم و سرقت

دوربین مداربسته را می توان یک عامل بازدارنده از جرم و جنایت دانست. نصب این دوربین ها مانند یک هشدار جدی به افراد عمل می کند که در محدوده مدنظر رفتاری درست و قانونی داشته باشند.

نظارت بر کودکان

علاوه بر اینکه دوربین های مداربسته در نبود شما برای منزلتان مانند یک نگهبان عمل می کند. با نصب دوربین مداربسته در منزل این امکان را نیز خواهید داشت که با خیال راحت کودکان خود را از راه دور تحت نظر داشته باشید.

نظارت در فضاهای آموزشی

در مدارس، آموزشگاه ها و دانشگاه ها برای تامین امنیت دانش آموزان و دانشجویان می توان از دوربین مداربسته استفاده کرد.

مدیریت و نظارت بر فضاهای کاری و تجاری

در محیط های کاری و تجاری نیز برای جلوگیری از سرقت ونظارت بر عملکرد مشتریان و کارکنان می توان از دوربین های مداربسته کمک گرفت.

کنترل دسترسی

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد در آپارتمان زندگی می کنند، تامین امنیت ساکنان ساختمان و نظارت بر تردد افراد مشکوک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. که در این مورد نیز دوربین های مداربسته برای کنترل ساختمان ها می توانند بهترین گزینه باشند.

بهترین برندهای دوربین مداربسته

با توجه به اینکه امروزه برندهای زیادی از دوربین های مداربسته را در بازار می بینیم، قطعا انتخاب مناسب از بین این همه گزینه، کاری دشوار است. در کشور ما بیش از 100 برند مختلف از دوربین های مداربسته وجود دارد. اما میان این همه نام مختلف شما باید به دنبال گزینه ای باشید که علاوه بر کیفیت وعمری طولانی، خدمات پس از فروش خوبی نیز داشته باشد.

از بین تمامی این برندها بهتر است برندهای ثابت شده و خوش نامی همچون پاناسونیک، داهوا، سونی، هایک ویژن، تیاندی و هایلوک را مد نظر قرار دهید. زیرا این برندها علاوه بر کیفیت و دوام بالایی که به شما هدیه می کنند، خدمات پس از فروش خوبی را نیز به همراه دارند.

ناگفته نماند که محصولات برندهایی مثل سونی یا پاناسونیک قیمت بالاتری نیز دارند که ممکن است برای بسیاری از افراد هزینه ای سنگین محسوب شود، به همین دلیل بهتر است سراغ شرکت هایی بروید که دقیقا همان کیفیت و خدمات این شرکت های صاحب نام را با قیمتی ارزان تر به شما ارائه دهند. اینجاست که برندهای معتبری چون هایک ویژن، داهوا، تیاندی و هایلوک به میدان می آیند.

در این قسمت می خواهیم به بررسی هریک از این برندهای معتبر بپردازیم .

بهترین برندهای دوربین مداربسته

دوربین مداربسته داهوا

 برند داهوا به تولید دوربین های مداربسته ای با کیفیت بسیار بالای تصاویر مشهور است. علاوه بر آن این شرکت از جدیدترین تکنولوژی ها در محصولات خود استفاده می کند. 10 درصد از سود این کمپانی صرف تحقیق و توسعه در حیطه تخصصی خود می شود. دوربین های مداربسته داهوا همواره رضایت بالای خریداران را به همراه داشته اند. بطور کلی کیفیت محصولات این برند در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

مزایای دوربین مداربسته داهوا

-سیگنال تصویری قدرتمند

-کیفیت بسیار بالای تصاویر

-دسترسی به تصاویر با وضوح عالی از راه دور

معایب دوربین مداربسته داهوا

-محدودیت در قسمت پهنای باند

-قیمت نسبتا بالاتر نسبت به برندهایی چون هایلوک و ...

-دسترسی محدود خریداران به کالاهای متنوع

دوربین مداربسته هایک ویژن

برند هایک ویژن بخش وسیعی از بازار دوربین مداربسته دنیا را در دست دارد. همین امر و رضایت بسیار بالای کاربران، برای درجه یک بودن این برند کافی است.

 در واقع هایک ویژن یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیستم های حفاظتی در دنیاست که از اعتبار بالایی برخوردار است. هایک ویژن در کنار برندهای قدر دنیا همچون سونی قدم برمی دارد با این تفاوت که قیمتی بسیار اقتصادی تر دارد.

مزایای دوربین مداربسته هایک ویژن

-امکان ارتقا و سازگار شدن با دوربین هایی که تکنولوژی متفاوتی دارند.

-عمر طولانی

-نصب راحت دوربین

-لنزهای باکیفیت

-دارا بودن تکنولوژی تجزیه و تحلیل تصاویر مثل تشخیص چهره توسط هوش مصنوعی

-تنوع زیاد محصولات

-کیفیت عالی همراه با قیمت مناسب با تمرکز بر رضایت خریدار

-ارائه انواع نرم افزارهای مدیریت توسط کمپانی هایک ویژن

معایب دوربین مداربسته هایک ویژن

-محدود بودن مدل هایی از برند هایک ویژن که همزمان با تصویر قابلیت ضبط صدا را هم داشته باشند.

-وجود نمونه های تقلبی با برند و لوگوی هایک ویژن در بازار، برای آنکه بتوانید کالای اصلی را خریداری کنید حتما از فروشگاه های معتبر که نمایندگی رسمی هایک ویژن را دارند، خریدتان را انجام دهید.

دوربین مداربسته تیاندی

تیاندی یک شرکت معتبر تولیدکننده دوربین های مداربسته است. که محصولات خود را همراه با تکنولوژی تحت شبکه به بازار عرضه می کند.

 تیاندی اولین برندی بود که فناوری دید در شب رنگی استارلایت را روی دوربین های خود استفاده کرد. همچنین دوربین های مداربسته تیاندی از فناوری ردیاب لیزری بهره می برند.

این برند که در تلاش است تا همگام با برندهای درجه یک جهان گام بردارد، امروزه توانسته است جایگاهی محکم بین کاربران پیدا کند.

مزایای دوربین مداربسته تیاندی

-استفاده از تکنولوژی روز دنیا

-برخورداری از فناوری ردیاب لیزری

-کیفیت بسیارعالی همراه با قیمت مناسب

معایب دوربین مداربسته تیاندی

برند تیاندی محصولاتی بسیار باکیفیت و بادوام به بازار عرضه می کند. اما با این وجود، راهی طولانی تا دریافت رتبه های تک رقمی در پیش دارد.

دوربین مداربسته هایلوک

هایلوک در واقع زیرمجموعه شرکت هایک ویژن است. برند هایلوک به پشتوانه نام معتبر هایک ویژن و قیمت ارزان تری که دارد، جایگاه بسیار خوبی در بازار پیدا کرده است. اگر به دنبال خرید یک دوربین مداربسته باکیفیت هستید که قیمتی اقتصادی داشته باشد، هایلوک می تواند انتخاب خوبی باشد.

مزایای دوربین مداربسته هایلوک

-کیفیت بالا همراه با قیمت اقتصادی

-داشتن اعتبار بالا به واسطه شرکت مادر یعنی هایک ویژن

معایب دوربین مداربسته هایلوک

محصولات هایلوک برای پروژه هایی با مقیاس بزرگ مناسب نیستند.

نحوه تشخیص اصل یا فیک بودن دوربین مداربسته

با توجه به اینکه برندهای معروفی مانند سونی، هایک ویژن، داهوا و تیاندی از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردارند، همواره نمونه های تقلبی بسیاری در بازار دارند.

 حال سوال این است که در این آشفته بازار باید از چه طریق محصولات اصل را از فیک تشخیص داد؟

پاسخ این است چنین برندهایی دارای نمایندگی های معتبر در ایران هستند و شما برای اینکه با خیالی آسوده محصولی اصل همراه با خدمات پس از فروش را دریافت کنید، باید خرید خود را فقط از نمایندگی های این شرکت ها انجام دهید.

نکات کلیدی برای خرید دوربین مداربسته

برای خرید دوربین مداربسته باید به چند نکته مهم دقت کنید. زیرا هر مکان و هر شخص با توجه به نوع نیازش، نوعی خاص از دوربین مداربسته را لازم دارد. با در نظر گرفتن این نکات می توانید انتخابی درست و متناسب با نیازتان داشته باشید.

نکات کلیدی برای خرید دوربین مداربسته

ویژگی های دوربین مداربسته

شما باید دوربین مداربسته ای انتخاب کنید که ویژگی هایی متناسب با نیازتان داشته باشد. ممکن است برخی از این ویژگی ها را نیاز نداشته باشید و دوربینی با ویژگی های ساده تر و قیمت کمتر کار شما را پیش ببرد. این ویژگی ها عبارتند از:

1-فناوری دید در شب

2-سنسورهای حرکتی و هدایت کاملا خودکار

3-دارا بودن بلندگو

4-دسترسی از راه دور

5-وضوح بسیار بالای ویدئو به همراه زاویه دید باز

6-تکنولوژی بی سیم

قیمت و گارانتی دوربین مداربسته

زمانی که بحث قیمت پیش می آید بسیاری از افرادی که محدودیت بودجه دارند، می خواهند ارزان ترین دوربین های موجود در بازار را که به اصطلاح به آنها NoName یا OEM می گویند، انتخاب کنند.

اما ما به شما توصیه می کنیم اگر برای پول و زمان خود ارزش قائل هستید به هیچ عنوان سراغ محصولات فیک یا نونیم نروید. زیرا علاوه بر اینکه پس از مدت کوتاهی دچار خرابی می شوند و شما را متحمل هزینه های گزاف می کنند.

هیچ گارانتی و خدمات پس از فروشی نیز بعد از روبرویی با این مشکلات دریافت نخواهید کرد. ضمن اینکه این محصولات کیفیت قابل قبولی نیز ندارند. در نتیجه با یکبار هزینه و خرید محصولات اصل از نمایندگی ها تا مدت طولانی و بدون پرداخت هزینه های متعدد تعمیر، می توانید از محصولی باکیفیت استفاده کنید.

تکنولوژی بکار رفته در دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به دو نوع: سیستم های آنالوگ HD و تحت شبکه (IP) تقسیم می شوند.

دوربین های مداربسته آنالوگ HD

دوربین آنالوگ درواقع نمونه پیشرفته تر دوربین های آنالوگ قدیمی هستند. اگر می خواهید با قیمتی مناسب و اقتصادی برای فروشگاه یا محل زندگی خود یک دوربین مداربسته تهیه کنید، این دوربین ها گزینه مناسبی هستند.

دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP

دوربین های مداربسته تحت شبکه که به دوربین IP نیز معروفند، کیفیت تصویر بالاتر و پردازش تصویر بهتری نسبت به نوع آنالوگ دارند. برای فضاهای بزرگ که دوربین های قوی تری می طلبند باید از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده کنید.

دستگاه ضبط دوربین مداربسته

برای ضبط داده های دوربین های مداربسته دو مدل دستگاه وجود دارد.

سیستم DVR

 به وسیله سیستم DVR داده ها روی دستگاه ضبط کننده، پردازش می شوند. برای دوربین های آنالوگ و آنالوگ اچ دی از این دستگاه استفاده می شود.

سیستم NVR

این دستگاه داده ها را روی دوربین پردازش می کند. سیستم NVR از دوربین های IP استفاده می کند که پیشرفته تر می باشند.

 روش نصب دوربین مداربسته

نصب و راه اندازی برای دوربین های بی سیم راحت تر است. اما راحتی ملاک اصلی نیست و نوع نصب دوربین، به هدف شما از راه اندازی و همچنین مکان مدنظر بستگی دارد.

نوع دوربین مداربسته

برای فضای داخلی ساختمان و خارج از آن نیاز به دوربین های متفاوتی دارید. برای محیط داخلی که عموما از گرد و غبار و نور خورشید به دور است، نوع Indoor را انتخاب کنید. اما برای محیط بیرونی ساختمان که دوربین در مقابل شرایط مختلف جوی قرار می گیرد، نوع outdoor را برگزینید.

خرید انواع دوربین مداربسته

پشتیبانی

دوربین های مداربسته به پشتیبانی دوره ای نیاز دارند. در نتیجه برای خرید فروشگاهی را انتخاب نمایید که سیستم پشتیبانی خوبی را ارائه دهد.

دوربین مداربسته با لنز ثابت بهتر است یا لنز متحرک؟

دوربین های مداربسته دارای دو نوع لنز ثابت (Fixed) و متحرک (varifoccal) هستند. دوربین مداربسته با لنز ثابت را باید بصورت دستی تنظیم کنید. قیمت این دوربین ها ارزان تر از دوربین مداربسته با لنز متحرک است. ضمن اینکه دوربین لنز ثابت برای فضای مسکونی استفاده می شود و برای محیط کاری مناسب نیست.

 این نوع دوربین ها کیفیت تصویر پایین تری نیز نسبت به دوربین های لنزمتحرک دارند.

 اما دوربین هایی با لنز متحرک (وریفوکال) علاوه بر کیفیت بالای تصویر این امکان را به شما می دهند که با نرم افزار مخصوص به تنظیمات لنز دوربین مداربسته خود دسترسی داشته باشید.

دوربین مداربسته را از چه فروشگاه هایی بخریم؟

برای اینکه خریدی امن و درست انجام دهید باید دوربین مداربسته را از فروشگاهی خریداری کنید، که موارد زیر را به شما ارائه دهد:

-فروشگاهی که نمایندگی برندهای مدنظرتان را داشته باشد.

-تنوع بالای محصولات از نظر قیمت ومدل

-همراه با محصولات، گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش ارائه کند.

-مناسب ترین قیمت روز را به شما ارائه دهد.

-برای خرید اینترنتی در صورت نیاز، مشاوره کامل توسط کارشناسان مجموعه به شما ارائه شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/B2eY89vJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه