پنج شنبه, 02 مرداد 1399 - 14:08

صبح می ‎تواند شروع یک روز فوق ‎العاده و یا بسیار بد باشد. در این رابطه ضروری است تا عادت ‎های مثبتی را برای آن داشته باشید. درواقع برخی از عادت‎‏ ها باعث خواهد شد تا صبحی بسیار خوب را شروع کنید. با این حال عدم آگاهی در این زمینه باعث شده است تا بسیاری از افراد به دنبال اقداماتی باشند که نتیجه لازم را به همراه ندارد. همین امر نیز زمینه ناامیدی آنها را فراهم می ‎کند. در ادامه 19 مورد از بهترین آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1-ساعت خود را در مکانی دورتر قرار دهید

عادت صبحگاهی معجزه آسا

اشتباه بزرگ تقریبا تمامی افراد این است که ساعت خود را در نزدیکی محل خواب قرار می‎ دهند. این امر بسیار طبیعی است که افراد هنگامی که به صورت کامل بیدار نشده باشند، باز هم به خواب بروند. با این حال در این رابطه تنها کافی است تا چند قدم را بردارید تا دیگر امکان سریع به خواب رفتن، وجود نداشته باشد. به همین خاطر ضروری است تا ساعت خود را در مکانی قرار دهید که برای خاموش کردن زنگ هشدار، به طی کردن چند قدم نیاز باشد. در این رابطه فراموش نکنید که شما باید زمان خواب کافی را داشته باشید. در غیر این صورت حتی اقدام فوق نیز نتیجه ‎ای را نخواهد داشت . درواقع در موارد متعددی مشاهده می ‎شود که افراد عادت به دیر خوابیدن داشته و این امر باعث می ‎شود تا در هنگام صبح، با خواب ‎آلودگی زیادی مواجه شوند. بدون شک این وضعیت تا پایان روز، در کنار شما خواهد ماند.

مطلب مرتبط: 5 عادت صبحگاهی

2-مکانی مشخص برای استراحت خود داشته باشید

مشخص بودن مکان استراحت، باعث خواهد شد تا فرد به آن عادت کرده و بهتر بتوان بر طبق روتین رفتار نمود. این مسئله برای تمامی ما رخ داده است که در خانه فردی دیگر، خواب راحتی را نداریم. علت این امر دقیقا به این خاطر است که شما به فضایی مشخص عادت کرده ‎اید. همچنین عادت دادن خود به بیدار شدن در ساعتی مشخص ، باعث می‎شود که پس از مدتی بدن شما به صورت طبیعی، از این الگو پیروی کرده و دیگر حتی نیازی به ساعت و زنگ هشدار نباشد. درواقع راز اول در یک برنامه روزانه مناسب این است که بیدار شدن خود را منظم کنید.

3-حداقل یک ساعت قبل از خروج از محل کار بیدار شوید

ممکن است تصور نمایید که شما تنها به زمانی برای صرف صبحانه و پوشیدن لباس خود نیاز خواهید داشت. با این حال واقعیت این است که در صورت پیروی از چنین برنامه ‎ای، با مشکلات متعدد مواجه خواهید شد که استرس، تنها ساده ترین مورد آن محسوب می ‎شود. با این حال زمان بیشتر باعث خواهد شد تا صبح خود را با آرامش آغاز کنید.

4-یک اقدام مورد علاقه خود را انجام دهید

برای این امر که تمایل شما نسبت به بیدار شدن افزایش پیدا کند، می ‎توانید یک اقدام مورد علاقه خود را انجام دهید. برای مثال ممکن است بازی ویدئویی فوتبال، جزو سرگرمی ‎های شما باشد. تحت این شرایط می ‎توانید بلافاصله پس از بیدار شدن، یک دیدار را برگزار کرده و پس از آن اقدام به سایر کارهای صبحگاهی خود نمایید. با این حال بهتر است که مواردی را در این زمینه انتخاب کنید که نتیجه بهتری را به همراه دارد. برای مثال انجام چند دقیقه ‎ای برخی از تمارین یوگا ، یکی از بهترین اقدامات محسوب می ‎شود. با این حال اگر به این اقدام علاقه‎ ای ندارید، ابدا نباید خود را ملزم به انجام آن کنید. در غیر این صورت نتیجه لازم را به دست نخواهید آورد.

5-لبخند بزنید

لبخند زدن حتی اگر کاملا مصنوعی باشد، تاثیر خود را بر روی روحیه شما خواهد داشت. بدون شک این امر به بهبود روابط شما با اعضای خانواده و همکاران نیز منجر خواهد شد. به همین خاطر عادت کنید که روز خود را با لبخند آغاز نمایید. برای اطمینان از تاثیرات آن، تنها کافی است که یک هفته به این صورت اقدام کنید.

6-یک لیوان آب بنوشید

بسیاری از مشاوران تغذیه به این موضوع اشاره دارند که هر فردی باید صبح خود را با یک لیوان آب ولرم شروع نماید. این موضوع نه تنها به سلامتی آنها کمک خواهد کرد، بلکه شما را مهیای صرف یک صبحانه کامل می کند.

7-به یک موسیقی آرام گوش دهید

در این رابطه صدای طبیعت و موسیقی ‎های لایت، بهترین گزینه ‎ها بوده و باعث خواهد شد تا وضعیت روحی شما در بهترین حالت ممکن قرار گیرد.

8-تخت خواب خود را مرتب نمایید

این موضوع باعث خواهد شد تا احتمال بازگشت مجدد شما به تخت، کاهشی شدید را پیدا کند. درواقع آمارها حاکی از آن است که بسیاری از افراد عادت دارند که پس از بیدار شدن و در صورت وجود وقت اضافه، یک استراحت کوتاه را داشته باشند. با این حال این امر خود باعث خواهد شد تا تاثیر تمامی اقدامات شما برای سرحال شدن، به صورت کامل از بین برود.

مطلب مرتبط: 10 عادت ساده صبحگاهی در افراد موفق (اینفوگرافی)

9-پنجره ‎ها را باز کنید

در هنگام صبح، وضعیت آب و هوا در بهترین حالت ممکن قرار دارد. همچنین در علم انرژی درمانی، برای صبح خواص معجزه ‎آسایی ذکر شده است. به همین خاطر اجازه دهید که این هوای تازه به اتاق شما وارد شده و برای چند دقیقه به تماشای پیرامون خود بپردازید. در کنار این موضوع از تنفس عمیق نیز غافل نشوید.

10-مسئولیت ‎های خود را کاهش دهید

ممکن است شما تعدادی فرزند داشته باشید و تصور کنید که بیدار کردن آنها، آماده کردن صبحانه، جرو وظایف شما محسوب می‎ شود. با این حال واقعیت این است که شما در هنگام صبح، آمادگی لازم برای انجام اقدامات زیادی را ندارید و وظایف بیش از حد می ‎تواند باعث شود که شما از همان ابتدا، احساس خستگی داشته باشید. به همین خاطر وظایف را تقسیم ‎بندی کرده و اجازه دهید که آنها نیز نقش ‎هایی را داشته باشند. همچنین بیدار نشدن یکباره تمامی افراد، باعث خواهد شد تا شاهد مواردی نظیر صف سرویس بهداشتی، نباشید. در کنار این موضوع بهتر است که بر روی برنامه خودتان تمرکز نمایید. برای مثال ممکن است پس از صرف صبحانه، چند دقیقه دویدن و پس از آن دوش گرفتن را انجام دهید.

11-موسیقی با ریتم تند را انتخاب کنید

در مورد 7 بیان شد که از یک موسیقی آرام استفاده کنید. با این حال در این بخش ضروری است که تنها مواردی با ریتم تند را انتخاب کنید. این امر باعث خواهد شد تا جنب و جوش شما افزایش پیدا کرده و آماده شروع روز کاری خود باشید. این امر می‎تواند در هنگام ورزش و یا رانندگی مورد استفاده قرار گیرد.

12-برنامه روزانه خود را مرور نمایید

بهتر است که از شب قبل، برنامه فردای خود را تعیین کرده باشید. این امر باعث خواهد شد تا به محض حضور در شرکت، بتوانید اقدامات خود را شروع نمایید. نکته مهمی که در زمینه برنامه‎ ریزی باید به آن توجه داشته باشید این است که شما در ساعت‎ های اولیه، بالاترین سطح انرژی را خواهید داشت. به همین خاطر بهتر است که سخت‎ ترین موارد را به این زمان اختصاص دهید. درواقع مرور برنامه، باعث ایجاد آمادگی ذهنی خواهد شد.

13-موارد اضافی را حذف کنید

برخی از اقدامات شما وجود دارد که انجام آن برای امروز، الزامی نبوده و ممکن است پس از حضور در شرکت، متوجه وظایفی جدید شوید. به همین خاطر می‎توانید آنها را به روزی دیگر اختصاص دهید. درواقع شما نباید تصور کنید که برنامه روزانه، غیر قابل تغییر است.

14-به احساس خود توجه داشته باشید

این امر کاملا طبیعی است که افراد در برخی از روزها، با احساس انرژی بیشتری مواجه هستند. این امر در حالی است که در برخی از روزهای دیگر ممکن است چنین حسی را نداشته باشند. در این رابطه شما باید به چنین مواردی توجه داشته باشید و براساس آن حجم کارهای خود را کم و یا زیاد نمایید. همچنین سعی کنید با ارتباط خوب خود با کارمندان، حس‎های مثبت خود را افزایش دهید.

15-به ساعت پایانی روز خود فکر کنید

یکی از اقدامات مناسب برای انتخاب مهمترین اقدامات این است که به ساعت پایانی کار خود فکر کرده و مواردی را که حتما باید انجام شود، انتخاب کنید. این امر باعث خواهد شد که حداقل اطمینان داشته باشید که در پایان روز، موارد اصلی انجام شده است.

16-با لباس ورزشی به خواب بروید

یکی از مهمترین دلایل افراد برای ورزش نکردن در صبحگاه این است که تصور می ‎کنند که انرژی کافی برای این اقدام را در اختیار ندارند. در این راستا می ‎توانید با لباس ورزشی بخوابید تا به محض بیدار شدن، مهیای انجام تمرینات و یا خارج شدن از منزل باشید.

17-لباس فرم داشته باشید

هنگامی که لباس کار مشخصی داشته باشید، سریعا می ‎توانید آماده شوید. این امر در حالی است که در غیر این صورت ممکن است زمان زیادی را صرف انتخاب موارد کنید.

18-صبحانه کاملی داشته باشید

صبحانه مهمترین وعده غذایی هر فرد محسوب شده و لازم است تا به آن توجه ویژه ‎ای را داشته باشید. در این رابطه توصیه می ‎شود که قبل از هر تصمیمی، از یک مشاور تغذیه کمک بگیرید. علت این امر به این خاطر است که نیاز افراد به مواد غذایی متفاوت بوده و این امر باعث خواهد شد تا کپی برداری از برنامه فردی دیگر، یک اشتباه بزرگ باشد. بدون شک صبحانه‎ ای کامل، مقدمات روزی پرانرژی را فراهم خواهد کرد.

مطلب مرتبط:عادات صبحگاهی افراد موفق

19-استراحت ‎های کوتاه داشته باشید

در آخر فراموش نکنید که شما باید به خود استراحت ‎های کوتاهی را بدهید . در غیر این صورت سریعا انرژی خود را از دست خواهید داد . این امر درست اقدامی است که کوهنوردهای حرفه ‎ای آن را انجام داده و تلاش می‎کنند تا با این اقدام، ریتم خود را از دست ندهند. درواقع شما نیاز دارید که به ریتمی در انجام کارهای خود دست پیدا کنید که کاملا مناسب شما است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید