20 ایده خلاقانه برای برگزاری مسابقه در شبکه های اجتماعی - فرصت امروز

چهارشنبه, 26 تیر 1398 - 14:16

چگونه مسابقه آنلاین جذابی برای برندمان ایجاد کنیم؟

وقتی صحبت از ایجاد توفان در شبکه های اجتماعی می شود، حتی الهام بخشی های کوچک نیز تاثیر انکارناپذیری دارد. در این مقاله هدف اصلی من بررسی ایده های برتر برای برگزاری مسابقه در شبکه های اجتماعی با هدف توسعه جایگاه برند است. به همین منظور 20 ایده برتر در پلتفرم های فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، پینترست، لینکدین، اسنپ چت و حتی تیک توک را کنار هم قرار داده ایم. بدون تردید مطالعه این 20 ایده به صورت عادی اندکی دشوار خواهد بود. به همین دلیل آنها را در قالب اهداف، براساس مخاطب محور به هدایتگر کاربران دسته بندی کرده ایم.

اگر شما به دنبال توصیه های اختصاصی برای یک پلتفرم خاص مانند فیس بوک هستید، مقاله کنونی شاید چندان شما را جذب نکند، چراکه هدف اصلی ما در اینجا پوشش اغلب شبکه های اجتماعی محبوب است.

مسابقه در شبکه های اجتماعی

اکنون که نکات ابتدایی را مورد اشاره قرار دادیم، اجازه دهید به سراغ بررسی نخستین بخش از ایده ها برویم.

هفت ایده مسابقه در شبکه های اجتماعی برای افزایش جذب مخاطب

در این بخش هدف اصلی از برگزاری مسابقه افزایش شمار لایک، کامنت و بازنشر مطالب برندمان خواهد بود.

1. با لایک یا کامنت برنده شوید

مسابقه در شبکه های اجتماعی

الگوی کلاسیک «با لایک یا کامنت برنده شوید» یکی از شیوه های مطمئن برای افزایش جذب مخاطب است. خوشبختانه این الگو بر روی تمام پلتفرم های اجتماعی کارایی دارد.

فرآیند راه اندازی چنین مسابقه ای شامل تولید یک پست همراه با کپشن جذاب است. در کپشن موردنظر باید توضیحات لازم در مورد نحوه برگزاری مسابقه و قواعد برنده شدن داده شود. پس از این نوبت به برگزاری مسابقه می رسد. نکته مهم در این میان سهولت شرکت در مسابقه برای کاربران است. به منظور کسب نتیجه بهتر امکان بارگذاری پست مسابقه در بخش استوری اینستاگرام و فیس بوک نیز وجود دارد.

در اینجا شیوه برگزاری مسابقه برند هالمارک، فعال در زمینه تولید کارت پستال، را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در مسابقه آنها شرکت کنندگان موظف به طراحی کارت پستال های زیبا بودند. به این ترتیب هر پستی که با استفاده از هشتگ ویژه مسابقه بیشترین لایک را دریافت کند، برنده می شود.

مطلب مرتبط: نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی آنلاین

2. به اشتراک گذاری محتوا

مسابقه در شبکه های اجتماعی

مسابقه های مبتنی بر لایک یا کامنت تاثیر مطلوبی در زمینه جذب مخاطب های تازه دارد، با این حال استفاده از الگوی مبتنی بر به اشتراک گذاری محتوا نتیجه بخشی بسیار بیشتری دارد. نکته مهم در این میان توجه به بخش استوری است. بر این اساس اگر از کاربران درخواست به اشتراک گذاری محتوای تان از طریق استوری را کنید، این محتوا فقط 24 ساعت در معرض دید سایر کاربران قرار خواهد گرفت.

خطوط هوایی لوفت هانزا آلمان در پرواز شهر تامپا به فرانکفورت یکی از جذاب ترین مسابقات به اشتراک گذاری محتوا را راه انداخت. بر این اساس کاربران توییتر امکان برنده شدن در مسابقه دو هفته ای این غول هواپیمایی را در صورت ری توییت پست مسابقه و تایید تیم بازاریابی برند لوفت هانزا داشتند.

3. تگ دوستان

ایده خلاقانه برگزاری مسابقه

ایده های اول و دوم این مقاله را با تگ دوستان ترکیب کنید. شاید در ابتدا عجیب باشد، اما تگ دیگر کاربران از طریق کامنت صورت می گیرد. همچنین تگ دیگران نوعی به اشتراک گذاری مطلب نیز هست. در حالت ایده آل، این شیوه به صورت تصاعدی شمار هرچه بیشتری از کاربران را دربر می گیرد. به این ترتیب هر کاربر اقدام به تگ دوستان خود می کند. فرد تگ شده نیز به نوبه خود اقدام به تگ دیگران می کند.

یک نمونه جذاب در این زمینه مربوط به یک برند تولید کفش در شهر مونتریال است. آنها از کاربران درخوسات تگ سه دوست به منظور شرکت در قرعه کشی کارت هدیه به ارزش 200 دلار را کردند. بدون تردید این شیوه هیجان بالایی برای کاربران به ارمغان می آورد.

برندهای دارای بودجه کلان امکان بهره مندی مطلوب از این الگوی برگزاری مسابقه را دارند. به عنوان مثال، رستوران ها امکان برگزاری مسابقه ای براساس تگ فردی که علاقه مند به صرف یک وعده غذاب با وی هستیم، دارند. یکی از راهکارهای افزایش هیجان اینگونه مسابقه ها برداشتن محدودیت تگ دیگر کاربران است. به این ترتیب هیان مسابقه به حداکثر خواهد رسید.

4. مسابقه مبتنی بر عکس و کپشن

ایده خلاقانه برگزاری مسابقه

همه ما تجربه مواجهه با پست های دارای تصاویر جالب همراه با چنین دعوت به نگارش کپشن مناسب از سوی کاربران را داریم. این نوع مسابقات با هدف افزایش علاقه مندی کاربران به برندمان با درج کامنت هرچه بیشتر برگزار می شود.

برند تولید اسباب بازی شوکینز از الگوی مورد بحث در این مقاله برای رونمایی از محصولات تازه اش استفاده می کند. نکته جالب در این مورد عدم نیاز به بودجه ای کلان برای برگزاری چنین مسابقه ای است. بدون تردید اهدای چند نمونه از محصولات تازه به عنوان هدیه به برندگان مسابقه هزینه بسیار زیادی روی دست ما نخواهد گذاشت. نکته مهم در اینجا توجه به انتخاب تصاویر مناسب و هماهنگ با ماهیت کسب و کارمان است. به این ترتیب هیجان زیادی به مخاطب منتقل خواهد شد.

5. ایجاد مسابقه ای برای بهترین کامنت

مسابقه آنلاین

اعطای آزادی عمل به کاربران امکان برگزاری مسابقات هیجان انگیزتری را در شبکه های اجتماعی فراهم می کند. به عنوان مثال، درخواست برای پیشنهاد نام های مناسب برای محصول تازه شرکت ایده جذابی محسوب می شود. در چنین مواقعی کاربران نهایت خلاقیت خود را به خرج می دهند. همچنین نام گذاری یک محصول براساس پیشنهاد مخاطب های برندمان بیانگر سطح مطلوب رابطه ما با مخاطب هاست.

مجموعه هنری ساسیکا اسکوریک یکی از بهترین عملکردها را در زمینه مدیریت چنین الگویی از مسابقات دارد. آنها هر از چند گاهی با نمایش تصویری از یک تابلوی خود به بهترین نام برای آن یک نسخه با کیفیت تابلو را هدیه می دهند. بدون تردید این نوع مسابقه برای علاقه مندان به هنرهای بصری و به خصوص نقاشی هیجان انگیز خواهد بود.

6. مسابقه های بازی محور

ایده خلاقانه

برند چیپولت در طول دوره ای یک هفته ای شمار بسیار بالایی از مخاطب های برندش را با مجموعه ای بازی های ساده سرگرم کرد. هدف اصلی از برگزاری چنین مسابقه ای با محوریت بازی های سرگرم کننده معرفی غذاهای تازه اضافه شده به منوی رستوران بود.

در روز نخست مسابقه طرفدارهای چیپولت باید با حروف «Q-U-E-S-O» کامنت می ساختند. Queso نام غذای تازه رستوران بود. به این ترتیب برنده این مسابقه یک سال به صورت رایگان از این غذا بهره مند می شد.

در روز چهارم، چیپولت یک بازی متفاوت را اجرا کرد. بر این اساس کاربران باید تفاوت های میان دو تصویر موجود در پست را حدس می زدند. در پایان هفته، بیش از 50 هزار کاربر درگیر بازی های چیپولت شدند. به این ترتیب مسابقات این برند بیشترین آمار جذب مخاطب در میان مسابقات اینستاگرامی را به خود اختصاص داد.

7. مسابقه های مبتنی بر نظرسنجی

ایده خلاقانه

مردم عاشق بیان نظرات شان هستند. یک ایده جالب براساس این خواسته مردم استفاده از نظرشان برای برگزاری مسابقه است. بر این اساس کاربران با درج نظر وارد مسابقه خواهند شد. به عنوان مثال، درخواست از کاربران برای شرکت در یک نظرسنجی و اهدای جایزه به شرکت کنندگان ایده جالبی خواهد بود. این شیوه به طور معمول از سوی برندهای علاقه مند به آگاهی از نظرات مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت اصلی آن نیز امکان دریافت نظرات کاربران به منظور بهبود فعالیت برندمان است.

این مدل از مسابقات می تواند به عنوان مرحله دوم سایر مسابقات نیز مورد استفاده قرار گیرد. به این ترتیب برنده نهایی یک مسابقه با رأی سایر کاربران مشخص خواهد شد. بسیاری از برندها به منظور جلب مشارکت هرچه بیشتر از سوی کاربران اقدام به تعیین برنده نهایی براساس الگوی رأی گیری می کنند.

شش ایده مسابقه در شبکه های اجتماعی برای افزایش شمار فالوورها

افزایش شمار فالوورها یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از برندهاست. استفاده از الگوهای برگزاری مسابقه ذیل به منظور دستیابی به هدف مان کاربردی خواهد بود.

1. مسابقه مبتنی بر فالو کردن

مسابقه آنلاین برند

یکی از ساده ترین و سرراست ترین شیوه های برگزاری مسابقه با هدف افزایش شمار فالوورها اهدای جایزه به افراد فالو کننده صفحه رسمی برندمان است. به طور معمول این نوع از مسابقات همراه با درخواست برای لایک یک یا چند پست نیز هست. بسیاری از برندها با استفاده از این شیوه علاوه بر جذب مخاطب تازه، شمار لایک پست های خود را نیز افزایش می دهند.

برند تولید شمع بروکس بلومز نیز از الگوی مبتنی بر فالو برای برگزاری مسابقه استفاده می کند، با این حال به جای تعیین زمان مشخص برای پایان مسابقه، آنها رسیدن شمار فالوورهای تازه به عدد 100 را شرط قرعه کشی بیان می کنند.

2. فالو و به اشتراک گذاری محتوا

مسابقه آنلاین برند

بدون تردید فایده مسابقه مبتنی بر فالو صفحه رسمی برندمان برای فالوورهای قدیمی برندمان بسیار ناچیز خواهد بود. در حقیقت، آنها امکان شرکت در مسابقه موردنظر را نخواهند داشت. به همین دلیل نیز بخش قابل توجهی از مخاطب های برندمان عملا از فرآیند مسابقه کنار گذاشته خواهند شد.

به منظور غلبه بر کاستی های مورد بحث بسیاری از برندها اقدام به افزودن درخواست به اشتراک گذاری محتوا و لایک برخی از پست ها نیز می کنند. به این ترتیب طرفدارهای فعلی برندمان نیز امکان شرکت در مسابقه را خواهند داشت.

3. الگوی مبتنی بر فالو + حضور افراد تاثیرگذار

مسابقه در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از راهکارهای جذاب برای دستیابی به فالوورهای تازه همکاری با یک فرد تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی است. این نوع مسابقه ها معمولا مبتنی بر درخواست فالو هر دو اکانت (برند و فرد تاثیرگذار موردنظر) است، با این حال توصیه من اکتفا به درخواست فالو صفحه رسمی برندتان است.

نکته مهم در این میان تعیین قواعد همکاری با فرد تاثیرگذار موردنظر است. به این ترتیب امکان کاهش هزینه های برگزاری مسابقه از طریق انتقال بخشی از آن به فرد موردنظر وجود دارد.

برند خطوط هوایی لوفت هانزا به منظور افزایش شمار فالوورهای خود اقدام به همکاری با ماریسا کاکس کرد. بدون تردید انتظار ما از همکاری این برند با فرد تاثیرگذاری دارای 123 هزار فالوور باید واقع بینانه باشد. بر این اساس همکاری میان این دو برند 650 فالوور جدید و وفادار برای لوفت هانزا به همراه داشت.

4. مسابقات هفتگی یا ماهانه

مسابقه در شبکه های اجتماعی

بدون شک بسیاری از کاربران پس از پایان مسابقه های روزانه اقدام به آنفالوی اکانت برندها می کنند. نکته مهم در این میان موفقیت بیشتر برندهای فعال در زمینه برگزاری مسابقات هفتگی و ماهانه در نگهداری از فالوورهای تازه شان است.

چند سال پیش، برند اکسپدیا ترند TBT (پنجشنبه های بازگشت) را به عنوان چهارمین ترند برتر در شبکه های اجتماعی شناسایی کرد. به این ترتیب برای 10 هفته متوالی کاربرانی که هر پنجشنبه خاطره ای از این برند را با هشتگ ویژه مسابقه بارگذاری می کردند، به مسابقه اکسپدیا وارد می شدند. نکته مهم ضرورت فالو اکانت رسمی اکسپدیا بود.

نکته جالب در مورد برگزاری این مسابقه اعلام برندگان به صورت هفتگی بود. به این ترتیب انگیزه کاربران برای شرکت در این مسابقه به طور دائم افزایش می یافت. در کمتر از 10 هفته، اکسپدیا شمار فالوورهای خود در اینستاگرام را تقریبا دو برابر کرد.

5. برگزاری مسابقه در زمان های خاص

مسابقه در شبکه های اجتماعی

الگوی مورد بحث در اینجا به درد برندهای دارای اکانت نزدیک به 100 هزار یا یک میلیون می خورد. به عبارت بهتر، وقتی برندمان در آستانه دستیابی به رقمی بالا از فالوورهاست، امکان برگزاری مسابقه به منظور جلب توجه وسیع وجود خواهد داشت. به این ترتیب خاطره خوبی از برندمان در ذهن کاربران شبکه های اجتماعی ایجاد خواهد شد.

متاسفانه در زمینه اجرای این نوع از مسابقات راهکارهای زیادی وجود ندارد، بنابراین باید به چند راهکار محدود اکتفا کرد. تیم نیوانگلند پتریوتس از کاربران درخواست به اشتراک گذاری هشتگ ویژه دستیابی اکانت شان به یک میلیون فالوور را کرد. به این ترتیب کاربران شرکت کننده در مسابقه شانس برنده شدن در مسابقه را پیدا می کردند. جایزه مسابقه آنها درج نام برندگان بر روی لباس تیم برای یک مسابقه رسمی بود. تنها نقطه ضعف این مسابقه استفاده از یک روبات نه چندان هوشمند برای تعیین برندگان بود. به همین دلیل مسابقه آنطور که باید پیش نرفت.

یکی دیگر از نمونه های جذاب کمپین مناسبتی خاص مربوط به شبکه NBC است. این شبکه در کمپین دریافت یک میلیون لایک در فیس بوک قصد اهدای جایزه به یکی از لایک کنندگان صفه رسمی اش را داشت. نکته جالب اینکه هر کاربر باید در پستی به بیان دلیل برتری خود بر دیگران و تشریح شایستگی اش برای کسب جایزه اشاره می کرد.

برخی دیگر از برندها مانند کرفت کوئین به جای سایر الگوهای هدیه به سراغ اهدای مبلغ مشخصی به عنوان جایزه رفته اند. به این ترتیب کاربران برگزیده از مبلغ مورد نظر بهره مند می شوند.

6. هیجان های خاص صحنه نمایش

ایده خلاقانه برگزاری مسابقه

برندها امکان درخواست از کاربران برای فالو خود یا ارائه دلیلی به آنها برای انجام این کار را دارند. یکی از راهکارهای جذاب برای اقناع مخاطب نسبت به فالو صفحه رسمی برندمان برگزاری مسابقات هیجان انگیز و ایجاد رابطه ای پایدار با شرکت کنندگان در قالب این نوع مسابقات است.

برند تولید پوشاک ورزشی فوت لاکر یکی از مسابقات بسیار جذاب در این سبک را ساماندهی کرده است. بر این اساس از کاربران درخواست تهیه ویدئویی از زیباترین ضربه شان در بازی بسکتبال صورت گرفت. مهلت شرکت در این مسابقه نیز یک هفته بود. با استفاده از هشتگ رسمی مسابقه امکان یافتن پست های کاربران به صورت کاملا ساده فراهم شده بود.

نکته جالب مسابقه برند فوت لاکر حضور ستاره بسکتبال NBA یعنی جیمز هاردن در تریلر آن بود. به این ترتیب رشد 300درصدی فالوورهای یوتیوب برند فوت لاکر جای تعجب ندارد. در حقیقت آنها با طراحی یک مسابقه جذاب و حضور یکی از ورزشکاران حرفه ای در آن موفقیت خود را تضمین کردند. هدف از حضور جیمز هاردن اعطای جایزه مسابقه به گونه ای ویژه به برنده بود.

اگر شما نیز قصد برگزاری مسابقه ای با بودجه اندک را دارید، باید به سراغ معرفی برنده در قالب پستی ویژه بروید. این امر تاثیر بسیار مطلوبی بر روی کاربران دارد. بدون تردید همه برندها بودجه لازم برای همکاری با ستاره ای مانند جیمز هاردن را ندارند، با این حال ایجاد فضایی ویژه برای اعلام برنده به هر صورتی جذاب خواهد بود.

نکته مهم درخصوص برگزاری مسابقه به این شیوه اعلام برندگان براساس آرای مردمی است. به این ترتیب دیگر اعتراضی در این زمینه صورت نخواهد گرفت. همچنین امکان ساماندهی تیم داوری از افراد حرفه ای برای انتخاب برنده نیز وجود دارد.

3 ایده مسابقه مبتنی بر شبکه های اجتماعی برای هدایت کاربران

بدون تردید کسب شناخت دقیق از مخاطب هدف مان باید اهمیت بالایی داشته باشد. بسیاری از برندها به دلیل عدم شناخت درست مخاطب های شان ضررهای هنگفتی را متحمل می شوند. به همین دلیل در اینجا ما به بررسی سه ایده برگزاری مسابقه با هدف هدایت کاربران خواهیم پرداخت.

1. الگوی ثبت نام برای شرکت در مسابقه

ایده خلاقانه برگزاری مسابقه

گاهی اوقات واضح ترین راهکار بهترین پاسخ به نیازهای کسب و کارمان خواهد بود. به همین دلیل نیز هنوز برخی از الگوهای قدیمی برگزاری مسابقه در شبکه های اجتماعی تاثیرگذاری خود را حفظ کرده اند. یکی از این راهکارهای قدیمی مربوط به فرمول ثبت نام برای شرکت در قرعه کشی است.

رستوران زنجیره ای آسیایی پی اف چانگ یکی از بهترین عملکردها را در این زمینه داشته است. آنها برای شرکت کاربران در مسابقه از آنها درخواست ثبت ایمیل شان را کردند. به این ترتیب هر مرحله از مسابقه در قالب یک ایمیل جذاب برای کاربران ارسال می شد. نتیجه برگزاری این مسابقه برای رستوران جلب نیم میلیون کاربر به عنوان شرکت کننده بود. بدون تردید این مقدار از شرکت کننده برای یک رستوران زنجیره ای جویای نام بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

برند تولید خودرو اُپل نیز از شیوه ای مشابه برای برگزاری مسابقه در اینستاگرام استفاده کرد. البته مسابقه آنها اندکی تخصصی تر بود. به این ترتیب به برترین ایده ها در زمینه افزایش ایمنی خودروها در برابر سرقت جایزه تعلق می گرفت. این مسابقه موجب دریافت 1887 ایده تازه در زمینه ارتقای سطح امنیت خودروهای اُپل شد.

2. چت کنید تا برنده شوید

مسابقه آنلاین

بدون تردید استفاده از روبات چت برای برگزاری مسابقات آنلاین ایده بسیار خلاقانه ای محسوب می شود. البته در این میان باید به ارتقای سطح هوش مصنوعی روبات های چت نیز توجه داشت. متاسفانه تا همین چند سال پیش روبات های چت اشتباهات بسیار خنده دار و عجیب و غریبی داشتند، با این حال نسل جدید این روبات ها با بهره مندی از هوش مصنوعی پیشرفته تجربه بسیار بهتری را به کاربران ارائه می کنند.

شرکت تولید خودرو کیا در اکانت مخصوص اروپای خود اقدام به راه اندازی یک روبات چت فیس بوکی کرده است. به این ترتیب کاربران امکان دریافت اطلاعات مختلف و طرح پرسش های خود را به صورت کاملا هوشمند و بدون نیاز به انتظار در صف های تلفنی یافته اند. نکته جالب فعالیت روبات چت برند کیا برگزاری نوعی مسابقه از طریق روبات چت اش است. به این ترتیب با پاسخگویی به برخی از پرسش ها یا مشاهده یک لینک جانبی امکان شرکت در قرعه کشی برند کیا وجود دارد. نکته مثبت این مسابقات برگزاری آنها در قالبی بسیار ساده از جانب برند کیا است. به این ترتیب کاربران نیازمند اختصاص وقت زیادی برای شرکت در این مسابقات نیستند. از آنجایی که اغلب شرکت کنندگان این مسابقات از مشتریان برند کیا هستند، جایزه نیز پیرامون خدمات جانبی رایگان این برند به مشتریان قرار دارد.

3. ضبط لحظات حساس

ایده خلاقانه

ترغیب کاربران برای شکار لحظه های خاص همیشه ایده بازاریابی جذابی محسوب می شود. این امر از طریق برگزاری مسابقات جذاب به بهترین شیوه در دسترس برندها قرار می گیرد. نوع دیگری از این الگوی برگزاری مسابقه طرح پرسش های نسبتا تخصصی در زمینه کسب و کار برندمان و ترغیب کاربران برای یافتن پاسخ آنهاست. به این ترتیب به کسانی که تمام پرسش ها را درست پاسخ دهند، جایزه تعلق می گیرد.

به طور معمول برای اهدای جایزه از کاربران برنده درخواست به اشتراک گذاری تجربه شان در قالب یک پست صورت می گیرد. سپس این پست از سوی اکانت رسمی برند موردنظر بازنشر داده می شود. در این زمینه برند اوسموسیس بهترین عملکرد را از خود نشان داده است. این برند در زمینه ارائه خدمات پزشکی فعالیت دارد. کاربرانی که پاسخ درست به پرسش های پزشکی مسابقه این برند دهند، امکان بهره مندی از یک ماه خدمات پزشکی رایگان را می یابند.

6 ایده برگزاری مسابقه در شبکه های اجتماعی برای ایجاد سر و صدا

رونمایی از یک محصول تازه، ترتیب کنفرانس برای برندمان یا حتی افزایش آگاهی پیرامون برندمان یکی از ایده های جذاب برای برگزاری مسابقه محسوب می شود.

1. مسابقه مبتنی بر درخواست عملی خاص

مسابقه آنلاین برند

درخواست تولید محتوا از سوی کاربران یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد سر و صدا در شبکه های اجتماعی است. به ویژه اگر درخواست ما ساده، روشن و فاقد پیچیدگی های عجیب و غریب باشد.

برگرکینگ پیش از رونمایی از برگر مرغ جدید خود در ماه سپتامبر سال گذشته از مخاطب های خود درخواست به اشتراک گذاری تصویری از برگر مرغ مورد علاقه شان را کرد. به این ترتیب به برترین عکس به انتخاب کاربران یک جایزه تعلق گرفت.

یکی دیگر از برندهای موفق در این عرصه Adobe است. آنها در مسابقه شان از کاربران درخواست تولید محتوایی با استفاده از تمام نرم افزارهای شان را کردند. به این ترتیب 2هزار اثر منحصر به فرد در اختیار این برند قرار گرفت.

2. چالش ایجاد هشتگ

مسابقه آنلاین برند

چالش های هشتگ برای مدت زیادی در دنیای کسب و کار وجود داشته است. این امر با پلتفرم سینماگرام، سپس Vine و اکنون تیک توک به اوج خود رسیده است. به لطف رواج گسترده ساخت هشتگ اکنون مسابقات جذابی نیز در این حوزه برگزار می شود. به این ترتیب معمولا برندها با ایجاد یک هشتگ خاص کاربران خود را ترغیب به استفاده از آن هشتگ ها برای تولید محتوا می کنند. نکته مهم در این میان امکان تبدیل مخاطب های هدف و طرفدارهای برندمان به سفیرهای مان است.

برند Guess یکی از جذاب ترین مسابقات براساس الگوی مورد بحث در اینجا را ساماندهی کرده است. در این مسابقه کاربران باید ویدئوهای جذاب خود را با استفاده از هشتگ مخصوص شرکت تولید و بارگذاری می کردند. نتیجه این کمپین دریافت 37.9میلیون بازدید برای این هشتگ در تیک توک بود.

3. استفاده بهینه از یک رویداد

مسابقه در شبکه های اجتماعی

این الگو برخلاف باور عمومی همانند شیوه استفاده از یک فرد تاثیرگذار نیست. برند تولید سس های تند Frank's RedHot یکی از بهترین مسابقات در این زمینه را ساماندهی کرده است. بر این اساس این برند از کاربران توییتر درخواست امتحان هر غذایی با سس های خود را کرد. همچنین کاربران دعوت به ریختن این سس بر روی هر چیزی شدند. در طول برگزاری این مسابقه توییت های بسیار جالبی در مورد استفاده از این سس با غذاهای مختلف تولید شد. همچنین میزان فالوورها و از همه مهم تر فروش سس های شرکت نیز افزایش چشم گیری یافت.

4. استفاده از فیلتر و لنز اختصاصی برندمان

مسابقه در شبکه های اجتماعی

به منظور برگزاری یک مسابقه هیجان انگیز امکان درخواست از کاربران برای ثبت تصاویر سلفی با استفاده از فیلتر برندمان وجود دارد. برندهایی نظیر تاکو بل، دانکین دوناتز و سریال Game Of Thrones از این الگو به خوبی استفاده کرده اند. پیش نیاز اصلی برگزاری چنین مسابقاتی ایجاد یک فیلتر اختصاصی برای برندمان خواهد بود. رونمایی از محصولی تازه یا افزایش آگاهی پیرامون برندمان از بهترین مثال های استفاده از این الگو محسوب می شود.

مطلب مرتبط: نقش شبکه های اجتماعی در کسب و کار

5. مسابقه مبتنی بر بازی در اسنپ چت

همه ما تجربه استفاده از فیلترهای زیبای اسنپ چت را داشته ایم. برخی از برندها با استفاده از همین علاقه کاربران اقدام به برگزاری برخی مسابقات جذاب کرده اند. خوشبختانه اسنپ چت امکان برگزاری مسابقات مختلف را از طریق بازی های درون پلتفرمی اش فراهم کرده است. به این ترتیب برخی از برندها در عمل به سوی استفاده از اسنپ چت به عنوان اپ مسابقه تمایل پیدا کرده اند.

برند گراب هاب با برگزاری یک مسابقه بازی محور در اسنپ چت به کاربران تخفیف های ویژه برای سفارش آنلاین غذا هدیه می دهد. البته به دلیل سادگی این بازی ها جایزه های این برند بین 10 تا 15 دلار تخفیف برای خرید آنلاین غذاست.

6. ایجاد بُردهای پینترست

ایده خلاقانه برگزاری مسابقه

درخواست از کاربران برای ایجاد بردهای پینترست به منظور شرکت و پیروزی در مسابقات ایده بسیار جالبی به نظر می رسد. این نوع برگزاری مسابقه به طور کامل مبتنی بر خلاقیت کاربران در ثبت تصاویر جذاب است. به هر حال پینترست یک پلتفرم عکس محور به حساب می آید. به همین دلیل برگزاری مسابقات در آن باید با هدف استفاده از خلاقیت بصری کاربران صورت گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی