وش محصو - فرصت امروز

جمعه, 20 ارديبهشت 1398 - 11:00

4 حقیقت روان شناسانه که می تواند به بهبود روند فروش محصولات شما کمک کند

نتایج تحقیقات در سال 2019 حاکی از آن است که بسیاری از کارمندان و افراد فعال در حوزه های مختلف کسب و کار، به اهمیت افزایش مهارت های خود پی برده و بیش از 80درصد آنها در سال جاری برنامه ریزی برای افزایش آن دارند. در این رابطه از جمله مهارت های مهم، مهارت فروش محصول است. بدون شک تمامی تلاش های ما در صورتی که خروجی مناسب و مشتریان کافی را نداشته باشد، اقداماتی موفق محسوب نخواهد شد. در این رابطه علم روان شناسی می تواند کمک بسیاری کند و شانس شما را برای رسیدن به بیش ترین میزان فروش ممکن افزایش دهد. فراموش نکنید که امروزه رقابت در تمامی سطح ها با جدیتی تمام در حال پیگیری است.

به همین خاطر دیگر نمی توانید به روش های قدیمی و سطحی محدود قانع باشید. علت این امر نیز به این خاطر است که این سیاست باعث خواهد شد تا سایر شرکت ها رشدی بیشتر از شما را داشته باشند و شما حتی از حفظ جایگاه فعلی خود نیز محروم بمانید. در همین راستا و در ادامه به بررسی چهار حقیقت روان شناسانه که می تواند به بهبود روند فروش محصولات شما کمک کند، خواهیم پرداخت.

بهبود فروش محصولات

1-اهمیت زبان بدن را جدی گرفته و سریعا خود را بازنده تلقی نکنید

بسیاری از افراد همواره به دنبال انتخاب کلمات مناسب در راستای افزایش تاثیر خود بر روی مخاطب هستند. با این حال این امر کافی نبوده و لازم است تا به زبان بدن خود نیز تلسط داشته باشید. درواقع عدم آگاهی کافی در این زمینه باعث خواهد شد تا رفتار شما با سوءتفاهم هایی همراه باشد. برای مثال این امر که به اندازه کافی با مخاطب خود ارتباط چشمی داشته و فرم لب های خود را بیش از حد تغییر ندهید، از جمله موارد موثر در این زمینه محسوب می شود. همچنین لازم است تا در ابتدا خودتان احساس راحتی داشته باشید تا مشتری نیز بتواند این حس را از شما دریافت کند. فراموش نکنید که نخستین گام در راستای جلب اعتماد، ایجاد حس راحتی و صمیمیت لازم خواهد بود. در این رابطه نکات فراوانی وجود دارد که توصیه می شود تا مقالات مرتبط با آن را مطالعه کرده و تمرین کافی را داشته باشید تا این موارد به عادت رفتاری شما تبدیل شود.

مطلب مرتبط: افزایش فروش با توصیه هایی از مدیران پیشتاز

در رابطه با مقوله عدم پذیرش سریع شکست نیز ذکر این نکته ضروری است که تحت هر شرایطی این امکان وجود دارد که تلاش های شما با موفقیت همراه نباشد و به همین خاطر لازم است تا نسبت به انواع پاسخ های منفی واکنش ناامید کننده ای نداشته و آن را کاملا طبیعی بدانید. با این حال این امر به معنای رها کردن همه چیز و جست و جو برای مشتری ای جدید نبوده و شما باید تا آخرین لحظه شانسی را برای خود نگه دارید. در بسیاری از موارد مشاهده می شود که افراد به محض نخستین نشانه های عدم تمایل از سوی مشتری، اعتماد به نفس خود را به طور کامل از دست داده و اقدامات خود را پیگیری نمی کنند. در این رابطه فراموش نکنید که بسیاری از فروش ها در لحظات پایانی رخ داده و این امر به خوبی نشان می-دهد که شما باید بر روی احساسات خود کنترل کافی را داشته باشید. جالب است بدانید که مغز انسان قابلیت تغییر در مدت زمان بسیار کم و به صورت ناگهانی را داشته و همین امر باعث می شود تا شما همواره شانس تبدیل بازدیدکننده به مشتری را داشته باشید.

2-حس اعتماد و امنیت را به مشتریان خود بدهید

حس امنیت، یکی از قوی ترین نیازهای انسانی محسوب می شود. بدون شک افراد در مکانی که عملا این نیاز آنها برطرف نشود، هیچ گونه واکنش مناسبی را نخواهد داشت. به همین خاطر هم است که توصیه می شود حتی در رابطه با چیدمان وسایل خود، دقت نظر کافی را داشته و فضایی آرامش بخش را شکل دهید تا مشتری از همان ابتدای حضور در شرکت تجربه ای فوق العاده را داشته باشد. در این رابطه حتی روان شناسی رنگ نیز اهمیت زیادی را داشته و می تواند به بهبود عملکرد شما کمک کند. برای مثال رنگ آبی آرامش و اعتماد را در افراد افزایش خواهد داد. با این حال مهم ترین بخش در نحوه رفتار شما خلاصه شده و لازم است تا رفتارهایی را از خود بروز دهید که اعتمادسازی خوبی را به همراه خواهد داشت. برای مثال این امر که لحن صمیمی ای را داشته و صادقانه اطلاعات لازم را در اختیار مشتری قرار دهید، از جمله اقدامات مهم در این زمینه محسوب می شود.

3-کارمندان خود را راضی نگه دارید

شاید این امر کمی عجیب به نظر برسد، با این حال واقعیت این است که شما تا زمانی که کارمندانی راضی و خوشحال را در اختیار نداشته باشید، نمی توانید رضایت مشتریان خود را به دست آورید. درواقع هر کارمند می تواند به عنوان یک تبلیغ گر فعالیت کرده و اطرافیان خود را نسبت به حرفه ای بودن برند شما آگاه سازد. با این حال در صورتی که رفتار مناسبی را با کارمندان نداشته باشید، بدون شک آنها نیز تمایل به چنین رفتارهایی نخواهند داشت. بدون شک میزان رضایت کاری آنها در نحوه برخورد با مشتری نیز تاثیرگذار خواهد بود. در نهایت نیز شما نیاز به تنوع کافی در انجام کار خود و سورپرایزهایی همیشگی برای مشتریان خواهید داشت تا همواره افراد حتی در صورت عدم خرید، با حسی خوب از نمایندگی های فروش شما خارج شوند. همچنین این امر که پوشش خبری خوبی از اتفاقات مثبت شرکت خود داشته باشید، در ایجاد تصویر ذهنی مثبت تاثیر بسزایی خواهد داشت. در این رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام می تواند کمک بسیار خوبی محسوب شود.

4-همدلی تاکتیکی را تمرین کنید

همدلی تاکتیکی به این نکته اشاره دارد که شما در راستای ارتباط برقرار کردن مناسب با مشتریان خود، لازم است تا ارتباطی فراتر از سطح معمول را با وی برقرار سازید. برای مثال می توانید زمانی را به شناخت مشتری خود و تشخیص مدل رفتاری او اختصاص دهید تا بتوانید بهترین عملکرد ممکن را از خود بروز دهید. برای رسیدن به این هدف سوال کردن از مشتری در رابطه با شخصیت و علایق وی، می تواند کمک شروع مناسبی محسوب شود. در این رابطه توجه داشته باشید که قضاوت شما در رابطه با پاسخ های آ ها همه چیز را نابود خواهد ساخت. به همین خاطر تنها باید به دنبال یافتن نکات مدنظر خود از دل پاسخ های آنها و نه قضاوت های بیهوده باشید. در نهایت این اطلاعات به درک بهتر شما کمک خواهد کرد. بدون شک به هر میزانی که اطلاعات بیش تری را از طرف مقابل خود داشته باشید، می توانید روش های بهتری را برای تاثیرگذاری بر روی وی پیدا کنید.

مطلب مرتبط: روش های افزایش فروش

در آخر نیز توجه داشته باشید که این اطلاعات باید در جایی یادداشت و نگهداری شود تا در صورت مراجعه مجدد آنها، دیگر نیازی به تکرار این عمل نداشته باشید. خوشبختانه در حال حاضر کتاب ها، سخنرانی ها و مقالات متعددی در زمینه همدلی تاکتیکی منتشر شده است که مطالعه آنها می تواند شما را به خوبی با این مقوله آشنا سازد. با این حال در رابطه با آن تنها مطالعه کافی نبوده و لازم است تا تمرین مناسبی را نیز داشته باشید تا نسبت به توانایی خود در این زمینه اطمینان لازم را کسب کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی