سه شنبه, 17 اسفند 1395 - 09:40

تنظیم استراتژی بازاریابی خود

هنگامی که شخصیت مشتریان خود را ایجاد کردید و محصول یا سرویسی برای ارائه داشتید، شروع به برنامه ریزی برای استراتژی بازاریابی دیجیتال خود کنید. با در نظر گرفتن اینکه طیف وسیعی از منابع آنلاین را برای بازاریابی برند خود و محصولات و خدمات آن در دسترس دارید، لازم است که استراتژی شما بادوام باشد و گرایشات کنونی در رفتار مشتریان و اقدامات بازاریابی آنلاین را در نظر بگیرد.

همچنین باید معیارهای تحلیلی برای پیگیری بازدهی استراتژی بازاریابی خود تنظیم کرده و این به معنای استفاده از انبوه داده های ایجاد شده توسط فعالیت های آنلاین برای پیگیری کانال خرید در سراسر فرآیند است.

وب سایت و وبلاگ

وب سایت، ویترین شما و یکی از مهم ترین جنبه های کسب و کار شما خواهد بود و باید بتواند محتوایی عالی، انواع موارد بصری و یک طراحی کاربر پسندانه فراهم کند تا افراد بتوانند به سادگی هنگامی که در حرکتند به آن دسترسی داشته و از آن استفاده کنند. به خصوص در مورد کسب و کارهای جهانگردی، داشتن یک وبلاگ همراه با محتوایی ارزشمند مانند پیشنهادهای سفر، بسیار توصیه می شود.

بازاریابی از طریق موتور جست وجو

بیشتر ترافیک وب در موتورهای جست وجو آغاز می شود، بنابراین جا دارد این موضوع را بررسی کنیم که چرا در نظر گرفتن موتورهای جست وجویی مثل Google در هر مرحله ای از فرآیند بازاریابی اینقدر اهمیت دارد. بهینه سازی کلمه کلیدی نیز هنوز دارای اهمیت است، گزینه های تبلیغاتی مانند Google AdWords کمک بسیاری در تبلیغات آنلاین انجام می دهند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مهم ترین حوزه بازاریابی در حال حاضر هستند که بسیار فراگیر شده اند. شبکه های اجتماعی بینشی ارزشمند برای مخاطب هدف شما فراهم می کنند و این امر آنها را تبدیل به منبع اصلی برای جست وجوی بازخورد کرده است. هر کسب و کار مسافرتی باید حداقل دارای یک صفحه فیس بوک باشد، اگرچه توییتر و شبکه های بصری متنوع مانند یوتیوب، اینستاگرام و پینترست، در صنعت جهانگردی دارای اهمیت به خصوص هستند. بسیاری از شبکه ها مانند فیس بوک، فرصت های تبلیغاتی هدفمند و دارای هزینه را نیز ارائه می کنند.

بازاریابی از طریق ایمیل

برخلاف عقیده عموم، ایمیل نه تنها در حال افول نیست بلکه درحال کسب شهرت بیشتر است. مشتریان معمولا ایمیل را برای ارتباط با کسب و کارها ترجیح می دهند و هر کسب و کار مسافرتی باید به فکر ایجاد یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل باشد. بازاریابی از طریق ایمیل اگر به روش صحیح انجام شود، بیشترین بازگشت سرمایه را نسبت به دیگر انواع بازاریابی دیجیتال ارائه کرده و به کسب و کارها کمک می کند تا مشتریان کنونی خود را مدیریت کرده و آنها را تشویق می کند که کسب و کار خود را از طریق استفاده از خبرنامه های ایمیلی تکرار کنند.

محتوا

بازاریابی آنلاین باید با یک استراتژی برای محتوا شروع به کار کند، زیرا این محتواست که معیارهای مهمی مانند نرخ ترک و نرخ مشارکت و نیز موقعیت شما در موتورهای جست وجو را تعیین می کند. محتوای وب سایت در قالب متن، تصاویر و ویدئو ارائه می شود که محتوای بصری دارای اهمیت به خصوصی در صنعت جهانگردی است.

برای اینکه یک تاثیر اولیه عالی بر بازدیدکنندگان خود بگذارید، مهم ترین محتویات صفحه اول کسب و کارهای جهانگردی در قالب تصاویر بزرگ، واضح و الهام بخش به نمایش گذاشته می شوند. با فرض اینکه با چندین مقصد و بسته مسافرتی سروکار دارید، همچنین خواهان این هستید که صفحات دیگری داشته باشید که هر یک به نمایش چیزهایی بپردازند که ارائه می کنید. کمی خلاقیت نیز در اینجا ضروری است. اگر می خواهید کسب و کارتان دوام بیاورد، باید از استفاده از عکس های تکراری و تصاویر کلیشه ای اجتناب کنید.

مسلما محتوا با تصاویر متوقف نمی شود، اگرچه عوامل بصری جزو مهم ترین عوامل در هر وب سایت جهانگردی هستند.  بسته به نوع کسب و کار خود، اگر یک آژانس مسافرتی دارید، نیاز به متنی واضح و خوانا مانند خطوط سرتیتردار از برنامه های سفر خود خواهید داشت و اگر یک رستوران دارید نیاز به منویی با چندین تصویر الهام بخش یا بازبینی مقاصد خاص از دیدگاه محلی دارید. مطمئن شوید تمام اطلاعاتی را که مشتریان احتمالی تان درباره محصولات یا خدمات شما در قبل، هنگام و بعد از خرید نیاز دارند لحاظ کنید.

داشتن یک وبلاگ که در آن به طور منظم محتوای غیر تبلیغاتی اما مفید و باارزش را ارسال کنید نیز بسیار توصیه می شود، زیرا کمک می کند جایگاه خود را در نتایج موتورهای جست وجو ارتقا داده و نیز مخاطبان خود را علاقه مند نگه دارید. این نوع محتوای غیر تبلیغاتی بسیار قابل اشتراک گذاری بوده و دسترسی شما به رسانه های اجتماعی و منابع آنلاین دیگر را افزایش می دهد.

طراحی

طراحی وب سایت شما تعیین می کند که محتوای آن چگونه به نمایش گذاشته شود و قابلیت استفاده از آن را تعیین می کند، اما فرصت هایی نیز برای خلاق بودن به شما می دهد و ظاهری منحصربه فرد به وب سایت تان می دهد تا ماهیت برند شما را به بهترین صورت به نمایش بگذارد. برای حفظ اعتبار کسب و کارتان نیاز به یک طراحی حرفه ای دارید و اگر از یک CMS استفاده می کنید، این امر به معنای داشتن یک زمینه هدفمند و عالی است. اگر فردی را برای پشتیبانی از طراحی حقیقی وب سایت تان استخدام کردید، در این صورت نیاز به ارتباطی واضح و پیوسته با طراح دارید.

یکی از مهم ترین مسائل در مورد طراحی، سلسله مراتب محتوای شماست. مهم ترین محتوا، خواه یک تصویر یا یک فراخوان فعالیتی یا ترکیبی از اینها یا عناصر دیگر، باید نزدیک به بالای صفحه قرار گیرد تا بینندگان مجبور نباشند در صفحه پایین بیایند، به خصوص اگر با تلفن همراه در حال تماشای وب سایت شما باشند.

افزایش قابلیت رویت در موتورهای جست وجو

بیشتر تحقیقات آنلاین با تایپ یک عبارت جست وجو در موتورهای جست وجو آغاز می شود و مطالعات نشان داده اند که حدود 80درصد افراد هنگامی که تصمیم به بازدید از یک مقصد می گیرند، به آنها مراجعه می کنند. عجیب نیست که موتورهای جست وجو نقشی عمده در ترکیب بازاریابی دیجیتال بازی می کنند، اما همچنین عموما از آنها تعبیر نادرستی می شود.

بازاریابی با موتور جست وجو (SEM)عبارتی است که بازاریابان برای توصیف بهینه سازی موتور جست وجو (SEO) و تبلیغات پولی موتورهای جست وجو مورد استفاده قرار می دهند. اولی شامل استفاده از روش های مختلف برای افزایش میزان ترافیک طبیعی (غیرپولی) در وب سایت شما و پورتال های آنلاین دیگر است، درحالی که دومی به فهرست های اسپانسری (پولی) در نتایج جست وجو اشاره دارد، مانند فهرست هایی که در Google AdWords به نمایش در می آید.

بهینه سازی موتور جست وجو

SEO شامل بهینه سازی on-page و off-page است. اولی به بهینه سازی خود وب سایت از طریق دسترس پذیرتر ساختن آن برای موتورهای جست وجو با استفاده از جایگذاری کلمه کلیدی، تگ های متا و روش های مختلف دیگر اشاره دارد. اگرچه بهینه سازی کلمه کلیدی به اندازه قبل اهمیت ندارد و حال که موتورهای جست وجو بسیار پیچیده تر شده اند، تاکید به سمت اهمیت کیفیت، محتوای ارزشمند و تجربه کاربر معطوف شده است.

off-page یا SEO خارجی اشاره به ایجاد لینک دارد که در آن موتورهای جست وجو از لینک های خارجی در وب سایت شما به عنوان یک فاکتور مهم در رتبه بندی استفاده می کنند. ایجاد لینک با کیفیت برای هر کسب و کار مسافرتی ضروری است که در آن بر ایجاد لینک به وب سایت های مشهور و مرتبطی مانندtripadvisor. comو lonelyplanet. com تاکید شده است.

تبلیغات پولی موتورهای جست وجو

مهم ترین پلتفرم تبلیغاتی پولی Google AdWordsاست. با AdWords می توانید مخاطبان خاصی را براساس کلمات کلیدی خاص هدف قرار داده و بسته به ارزش کلمات کلیدی مورد نظر هر بار که کسی روی تبلیغات شما کلیک می کند، هزینه ای جزیی پرداخت خواهید کرد. تبلیغات هم به عنوان فهرست های اسپانسردار در نتایج موتورهای جست وجو به نمایش گذاشته می شوند و هم روی هر وب سایتی که از مولفه AdSene انتــشــار دهنـده استفاده می کند به نمایش درمی آید.

رسانه های اجتماعی و بازاریابی از طریق ایمیل

رسانه اجتماعی، منبع شماره یک برای هر کسب و کاری در صنعت جهانگردی است، زیرا امکان مکالمه و بازخورد و نیز به روز بودن با روندهای کنونی در بازار را تسهیل کرده و مورد تشویق قرار می دهد. بهتر از همه اینکه بیشتر بازاریابی های انجام شده از طریق رسانه های اجتماعی اصلا هزینه ای ندارند، اگرچه لازم است که تعهد بلند مدتی نسبت به مخاطبان خود داشته باشید.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی را می توان به صورت پلتفرمی برای گوش کردن، درگیر شدن، انتشار، به اشتراک گذاری و ایجاد انجمن خلاصه کرد. اگرچه شبکه های اجتماعی مختلف نیاز به استراتژی های بازاریابی مختلفی دارند، به این دلیل که مخاطبان مختلفی را هدف قرار می دهند. این بخش با استفاده از برخی از بزرگ ترین شبکه ها در زمینه کسب و کار جهانگردی، نگاهی به بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی می اندازد.

فیس بوک

فیس بوک با حدود 1.4 بیلیون حساب کاربری فعال، گسترده ترین دسترسی و بیشترین مخاطب را داراست. فیس بوک که فرصتی عظیم برای ایجاد انجمن است به خصوص برای کسب و کارهای فعال در صنعت جهانگردی مفید است. به دلیل اینکه هر کاربر معمولی فیس بوک حدود 130 دوست در آنجا دارد، پیام شما نیز می تواند بسیار سریع منتقل شود. 

به عنوان یک کسب و کار جهانگردی، مهم ترین بخش پروفایل شما شاید تصویر سر صفحه باشد. انتخاب چیزی که افراد را مجبور به توقف و اندیشیدن به اینکه «کاش آنجا بودم» کند، دقیقا همان چیزی است که باید به آن برسید. همچنین باید یک زمان بندی منظم برای ارسال پست داشته باشید که در آن دو سوم محتوای شما مستقیما تبلیغاتی نبوده و در عوض توجه مخاطبان شما را با محتوای جالب و مفید جذب کند.

فیس بوک یک پلتفرم تبلیغاتی پولی هدفمند نیز فراهم می کند که در حال حاضر که به روز رسانی های الگوریتم Newsfeed اخیر دسترسی پست ها به صفحات تجاری را بسیار محدود کرده، بسیار دارای اهمیت است.

توییتر

توییتر نخستین پلتفرم microblogging جهان است که روشی کاملا متفاوت با شبکه های اجتماعی دیگر برای انتشار محتوا فراهم می کند. همانند فیس بوک شما باید یک تصویر الهام بخش برای صفحه اول و یک تصویر پروفایل انتخاب کنید که به بهترین وجه ویژگی برند شما را نشان دهد. توییتر برای کسب و کارهای مسافرتی مفید است، زیرا یک پلتفرم برتر برای فراهم کردن به روز رسانی های کوتاه مدت مربوط به کسب و کار شما، پشتیبانی مشتری و به اشتراک گــذاری محــتواسـت.

مجددا همانند تمام بازاریابی های صورت گرفته از طریق شبکه های اجتماعی، باید بیشتر بر فراهم کردن ارزش واقعی متمرکز شوید تا بر تبلیغ شخصی. توییتر همچنین فرصت های تبلیغاتی پولی مختلفی مانند توییت های اسپانسردار و حساب های ارتقا یافته، به همراه ابزارهای تحلیلی لازم برای پیگیری برنامه شما فراهم می کند.

یوتیوب

یوتیوب به عنوان وب سایت اصلی به اشتراک گذاری ویدئو در جهان و سومین وب سایت مشهور در کشورهای انگلیسی زبان، یک منبع ارزشمند برای کسب و کارهای با گرایش بصری است. یک تصویر به اندازه هزار کلمه ارزش دارد اما یک ویدئو یک میلیون ارزش دارد و با ویژگی های اجتماعی مهم آن در قالب نظرات و رتبه بندی ها، هر کسب و کار جهانگردی باید حضوری فعال در یوتیوب داشته باشد.

ویدئو به عنوان یک رسانه، روشی بسیار موثر برای نمایش کشورها از جمله تورهای مجازی از مکان های دیدنی و بسیاری ویژگی های دیگر را فراهم می کند. به علاوه می توانید ویدئوهای یوتیوب را روی وب سایت خود قرار داده یا به سادگی آنها را در شبکه های اجتماعی مهم دیگر به اشتراک بگذارید.

نتیجه گیری

با این همه گزینه ای که در اختیار دارید، قدم نهادن به دنیای بازاریابی آنلاین ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما با گذشت زمان همان طور که انجمن خود را ایجاد می کنید و می توانید تصمیمات مربوط به بازاریابی آتی خود را بر بازخورد های حاصل از مخاطبان هدف خود استوار سازید، این کار ساده تر می شود.

هنگامی که استراتژی بازاریابی خود را تنظیم کردید، باید بر ایجاد وب سایت خود و بهینه سازی آن برای استفاده در موتورهای جست وجو و تجربه عالی کاربر تمرکز کنید. بازاریابی از طریق ایمیل و برنامه بازاریابی از طریق محتوای آنلاین را فراموش نکنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید